Anonym bruker Skrevet 20. juli 2014 #1 Skrevet 20. juli 2014 Blir rasende om jeg har lagt ting på feil plass eller han selv har rotet vekk noe (skylder på meg uansett). Aldri hans feil i krangler eller diskusjoner, ber aldri om unnskyldning. Forfølger meg, Dvs sjekker logg på pc, skal ha kode til fb osv, ellers mener han jeg har noe å skjule. Sjekker aktiviteten min på fb. Sier jeg ikke er i stand til å elske noen menn. Jeg er spydig i kommentarer og kan mase mye, men ber alltid om unnskyldning om jeg går over streken. Men i følge han er det mitt humør som avgjør hele stemningen i huset. Jeg er så jævlig sliten! Han er det mest temperamentsfulle mennesket jeg noen sinne har møtt! Anonymous poster hash: 1e4ee...f72
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2014 #2 Skrevet 20. juli 2014 Flytt! Anonymous poster hash: b2160...81c
LeTwinsA Skrevet 20. juli 2014 #3 Skrevet 20. juli 2014 Hva jeg tenker? Hva i alle dager er han samboeren din for?????
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 20. juli 2014 #4 Skrevet 20. juli 2014 Sånn oppførsel hadde jeg ALDRI godtatt!
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2014 #5 Skrevet 20. juli 2014 Sier jeg en ting feil er helvete løs. Jeg får ikke være sliten, da er det bare sutring. Alle krangler er helt syke, ut av en annen verden, kommer ingen vei med han. Han sjekker garantert dette forumet også, for han fortalte meg i stad at han viste akkurat hva jeg skrev om han på forumet her. Noen som har noen ord til han kanskje? Hi Anonymous poster hash: 1e4ee...f72
me_87 Skrevet 20. juli 2014 #6 Skrevet 20. juli 2014 Tenker vel egentlig mer på hvordan du kan bo med en sånn mann når du mens sannsynlig også har ett barn. Neste gang kan det være barnet han tar ut sinne på å blir fysisk..
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2014 #7 Skrevet 20. juli 2014 Hva jeg tenker? Hva i alle dager er han samboeren din for????? Akkurat det tenkte jeg også! HI - denne samboeren bør du gjøre til en eks så fort som mulig. Anonymous poster hash: fe2d9...a13
LeTwinsA Skrevet 20. juli 2014 #8 Skrevet 20. juli 2014 (endret) Sier jeg en ting feil er helvete løs. Jeg får ikke være sliten, da er det bare sutring. Alle krangler er helt syke, ut av en annen verden, kommer ingen vei med han. Han sjekker garantert dette forumet også, for han fortalte meg i stad at han viste akkurat hva jeg skrev om han på forumet her. Noen som har noen ord til han kanskje? Hi Anonymous poster hash: 1e4ee...f72 Noen ord til mannen: FINN DEG EN TERAPAUT ..... Og HI: FVK neste..... Endret 20. juli 2014 av LeTwinsA
LillaGorilla♥♥ Skrevet 20. juli 2014 #9 Skrevet 20. juli 2014 Mannen din er syk, enkelt og greit, og han er ikke noe å samle på. Jeg håper for guds skyld du ikke har barn oppi dette?
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2014 #10 Skrevet 20. juli 2014 Han må oppsøke hjelp, hvis det skal være noe sjans for å fortsette forholdet. Anonymous poster hash: b61cf...fa1
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2014 #11 Skrevet 20. juli 2014 Har ikke sett dette komme. "Våknet" her om dagen. Tenker at vi har det jo bra, har sannsynligvis fortrengt at dette er unormal oppførsel. For det er det? Hvordan er deres menn etter mange års samliv og barn? Sånn på det verste? Hi Anonymous poster hash: 1e4ee...f72
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2014 #12 Skrevet 20. juli 2014 Han skal faktisk få hjelp. Jeg håper så inderlig at det er det som skal til og at det virker. Raskt. Hi Anonymous poster hash: 1e4ee...f72
LillaGorilla♥♥ Skrevet 20. juli 2014 #13 Skrevet 20. juli 2014 Selvfølgelig er det unormal- og UAKSEPTABEL- oppførsel! Jeg har vært sammen med min mann i 10 år, og vi har 2 barn- ALDRI har han kalt meg stygge ting, aldri har jeg vært redd for ham eller hans reaksjon på noe, aldri har jeg vært redd for å ta opp ting med ham. Han er sjeldent sint, og han ber selvsagt om unnskyldning om han har vært urimelig. Han har heller aldri sjekket hverken mobil eller noe annet, hvorfor skulle han det? Han er ikke faren min, jeg er et voksent menneske som bestemmer over meg selv og mine ting. Du skal ikke godta slik oppførsel på noe som helst slags vis. Vil du virkelig at barna dine skal vokse opp i den tro at det er greit at pappa behandler mamma slik? Vet du da at dine barn med stor sannsynlighet vil legge seg til det samme mønsteret i sine samliv- er det greit?
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2014 #14 Skrevet 20. juli 2014 Sier jeg en ting feil er helvete løs. Jeg får ikke være sliten, da er det bare sutring. Alle krangler er helt syke, ut av en annen verden, kommer ingen vei med han. Han sjekker garantert dette forumet også, for han fortalte meg i stad at han viste akkurat hva jeg skrev om han på forumet her. Noen som har noen ord til han kanskje? Hi Anonymous poster hash: 1e4ee...f72 Sier jeg en ting feil er helvete løs. Jeg får ikke være sliten, da er det bare sutring. Alle krangler er helt syke, ut av en annen verden, kommer ingen vei med han. Han sjekker garantert dette forumet også, for han fortalte meg i stad at han viste akkurat hva jeg skrev om han på forumet her. Noen som har noen ord til han kanskje? Hi Anonymous poster hash: 1e4ee...f72 Dere passer tydeligvis ikke til å bo sammen og bør derfor flytte fra hverandre. Det å passe opp samboeren, kreve passord, sjekke meldinger osv. er ikke normalt. Og det er ikke sunt å leve med - for noen av dere. Det er ikke normalt å ha et slikt kontrollbehov over et annet menneske. Så her bør dere begge to ta ansvar! Flytt fra hverandre! Har dere barn sammen så bør dere om ikke annet flytte fra hverandre for barnets skyld! Skal dere likevel vurdere å fortsette forholdet så bør dere starte terapi både sammen og hver for dere. Og da må begge gå helhjertet inn for terapien. Hvis ikke er det bare å flytte fra hverandre nå! Må bare spørre deg, HI - hvorfor er du sammen med en person som ikke viser noen respekt for deg, som ikke har tillit til deg, som sliter med sinne/temperament, som psyker deg ned, som er paranoid mtp hva du gjør og ikke gjør, som kontrollerer deg mer enn et annet menneske har rett til å kontrollere deg? Anonymous poster hash: fe2d9...a13
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2014 #15 Skrevet 20. juli 2014 Sier jeg en ting feil er helvete løs. Jeg får ikke være sliten, da er det bare sutring. Alle krangler er helt syke, ut av en annen verden, kommer ingen vei med han. Han sjekker garantert dette forumet også, for han fortalte meg i stad at han viste akkurat hva jeg skrev om han på forumet her. Noen som har noen ord til han kanskje? Hi Anonymous poster hash: 1e4ee...f72 Sier jeg en ting feil er helvete løs. Jeg får ikke være sliten, da er det bare sutring. Alle krangler er helt syke, ut av en annen verden, kommer ingen vei med han. Han sjekker garantert dette forumet også, for han fortalte meg i stad at han viste akkurat hva jeg skrev om han på forumet her. Noen som har noen ord til han kanskje? Hi Anonymous poster hash: 1e4ee...f72 Dere passer tydeligvis ikke til å bo sammen og bør derfor flytte fra hverandre. Det å passe opp samboeren, kreve passord, sjekke meldinger osv. er ikke normalt. Og det er ikke sunt å leve med - for noen av dere. Det er ikke normalt å ha et slikt kontrollbehov over et annet menneske. Så her bør dere begge to ta ansvar! Flytt fra hverandre! Har dere barn sammen så bør dere om ikke annet flytte fra hverandre for barnets skyld! Skal dere likevel vurdere å fortsette forholdet så bør dere starte terapi både sammen og hver for dere. Og da må begge gå helhjertet inn for terapien. Hvis ikke er det bare å flytte fra hverandre nå! Må bare spørre deg, HI - hvorfor er du sammen med en person som ikke viser noen respekt for deg, som ikke har tillit til deg, som sliter med sinne/temperament, som psyker deg ned, som er paranoid mtp hva du gjør og ikke gjør, som kontrollerer deg mer enn et annet menneske har rett til å kontrollere deg? Anonymous poster hash: fe2d9...a13 Fordi jeg tenker det er jeg som har drevet han til det. Det har som sagt skjedd gradvis dette. Føler meg spinnet inn i et nett som bare blir verre og verre. Jeg er ikke redd han, men jeg har ofte en veldig vond klump i magen når han trasser og raser og smeller i dører fordi han ikke finner det han leter etter feks. Og så klarer jeg ikke holde kjeften min heller, og da fyres han opp ekstra. Og har feks endt opp med å sparke inn en dør. Sykt. Jeg vet det. Hvorfor skal det være så vanskelig å forlate han eller å fortelle noen om hvordan han er? Hi Anonymous poster hash: 1e4ee...f72
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2014 #16 Skrevet 20. juli 2014 Min far hadde og har det sånn med min mor, og jeg har det som deg..... Blir ikke bedre med årene, har gått 24 år. Sender en god klem. Anonymous poster hash: 27374...69e
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2014 #17 Skrevet 20. juli 2014 Min far hadde og har det sånn med min mor, og jeg har det som deg..... Blir ikke bedre med årene, har gått 24 år. Sender en god klem. Anonymous poster hash: 27374...69e Har du det slik i nåværende forhold? Tenker du å bryte ut? Ble det slik gradvis? Hvordan reagerer din mann på mas fra deg? Dette spørsmålet er rettet til alle som vil svare. Hi Anonymous poster hash: 1e4ee...f72
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2014 #18 Skrevet 20. juli 2014 Jeg trenger ikke mase på en voksen mann, min mann evner stort sett å se helheten selv. Jeg er mer vimsete enn gubben, og det er helt ok.. Hender jeg glemmer ting, da henter vi det bsre eller driter i det. Glemmer han noe eller roter noe bort finner vi det eller glemmer det og gjør det vi skal likevel.. Du har ikke ansvar for at mannen din ikke klarer å holde styr på tingene sine, han må gjerne bli sint på seg selv for å være et rotehode, men han finner ikke ting fortere av å sparke inn dører eller skjelle deg ut. Bruker han heller energien på å lete etter det han ikke finner tipper jeg han vil få det mye bedre med seg selv. Er tydelig at mannen din sliter med selvbildet sitt, men det er ingen unnskyldning for å oppføre seg som en dass. Terapi er nok lurt, han må få orden på seg selv og måten han reagerer på. Rett og slett lære seg andre måter å reagere på. Jeg hadde ikke gitt han mange sjangser før han må vise fremskritt, det går jo allerede for langt når inventaret får gjennomgå. Anonymous poster hash: 417a0...d6f
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2014 #19 Skrevet 20. juli 2014 Vi har vaert gift i ni aar, og "paa det verste" hever jeg stemmen naar han irriterer meg veldig (ca annenhver mnd, kanskje), og han hevr aldri stemmen mot meg. Vi kranglet saa vi nesten ropte til hverandre 3-4 ggr foer vi fikk barn, men det er alt. Han respekterer meg, og jeg ham. Dette er en forferdelig modell for hvordan et samliv burde se ut. Barna registerer alt, og tror dette er normalt, om ingen forteller dem noe annet. Det er nesten barnemishandling, for det preger deres naavaerende og fremtidige liv i en veldig negativ grad. Anonymous poster hash: 07334...153
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2014 #20 Skrevet 20. juli 2014 Gjør som damene her inne sier! gå fra han! Mannen er jo gal! Sjekker logg og Facebook. Jeg hadde flyttet med en gang. Med mindre du har gitt han en grunn til å være bekymret da. Så lenge du har "rent mel i posen" er det ikke noe å tenke på engang. Gir han deg sine passord da? Neppe... Nei, hiv ut gubben snarest! Anonymous poster hash: 041e0...704
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2014 #21 Skrevet 20. juli 2014 Har dere ikke barn. Spring så fort du klarer i motsatt retning av han!!!!! Kjærligjetssorg kommer du over. Får du barn med han blir alt mye mer kompisert. Evt brudd og deling av omsorg. Nei ikke godta dette! Du finner en som gjør deg glad og gir deg følelsen av å bli elsket! Tenk med deg selv. Ville du gidtatt at din datter ble behandlet slik? Er du virkelig lykkelig med han? Tipper svaret er nei. Du firtjener bedre. Hilsen ei som fikk barn med en mann som din- og sitter fint i det nå. Run forrest run Anonymous poster hash: 3f1f2...793
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2014 #22 Skrevet 20. juli 2014 Sier jeg en ting feil er helvete løs. Jeg får ikke være sliten, da er det bare sutring. Alle krangler er helt syke, ut av en annen verden, kommer ingen vei med han. Han sjekker garantert dette forumet også, for han fortalte meg i stad at han viste akkurat hva jeg skrev om han på forumet her. Noen som har noen ord til han kanskje? HiAnonymous poster hash: 1e4ee...f72 Noen ord til mannen: FINN DEG EN TERAPAUT ..... Og HI: FVK neste..... Ja,signerer denne,m annen kan ikke være frisk, høres ut som om du har rotet deg opp i min eks J. Anonymous poster hash: fbde2...3e7
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2014 #23 Skrevet 20. juli 2014 Må bare spørre deg, HI - hvorfor er du sammen med en person som ikke viser noen respekt for deg, som ikke har tillit til deg, som sliter med sinne/temperament, som psyker deg ned, som er paranoid mtp hva du gjør og ikke gjør, som kontrollerer deg mer enn et annet menneske har rett til å kontrollere deg? Anonymous poster hash: fe2d9...a13 Fordi jeg tenker det er jeg som har drevet han til det. Det har som sagt skjedd gradvis dette. Føler meg spinnet inn i et nett som bare blir verre og verre. Jeg er ikke redd han, men jeg har ofte en veldig vond klump i magen når han trasser og raser og smeller i dører fordi han ikke finner det han leter etter feks. Og så klarer jeg ikke holde kjeften min heller, og da fyres han opp ekstra. Og har feks endt opp med å sparke inn en dør. Sykt. Jeg vet det. Hvorfor skal det være så vanskelig å forlate han eller å fortelle noen om hvordan han er? Hi Anonymous poster hash: 1e4ee...f72 Du skriver at du føler at du har drevet ham til det... For å gå gjennom noe av det du har skrevet om ham selv... og se om det er din feil? Legger du med vilje hans ting på feil plass slik at han ikke finner dem? Har du alltid feil? Har han alltid rett og derfor ingen grunn til å be om unnskyldning noen gang? Har du vært utro mot ham, løyet til ham eller annet grovt som rettferdiggjør at han snoker i dine saker på facebook, sjekke logg på pc'en osv.? Er han aldri litt anderledes eller sur hvis han er sliten - eller blir han kanskje aldri sliten eller sur? Er det du som slamrer med dører når du blir sint? Er det du som har sparket inn en dør? Ser du selv hvor urimelig det er når du føler at du har skapt dette selv? I tillegg manipulerer han deg tydeligvis. Han tar ikke ansvar for egne feil, men legger alt på deg for å gi deg dårlig samvittighet slik at du skal tro at det er du som har problem. Han forteller deg at du ikke kan elske menn. Men hvis du ikke kan elske noen menn - hvorfor gidder han å være sammen med deg som da, ut fra det han selv sier, heller ikke kan elske ham? Du må se at dette er hersketeknikker. Han har et sinneproblem, han har problemer med å ta ansvar for egne handlinger, han har problem med sjalusi/paranoia.... og likevel greier han å snu alt om slik at du tror at det er din feil. Det at du sier fra at det ikke er akseptabelt å slamre med dørene fordi han ikke finner noe, det gir ham ingen rett til å bli fly forbanna og påstå at det er du som skaper problemene og hans reaksjoner. Hvis han hadde litt mer orden i egne ting, hvis han tok litt mer ansvar for seg selv, så ville han ikke ha hatt en slik reaksjon bare fordi han ikke finner noe - og da ville han heller ikke blitt forbanna på deg når du påpeker hans urimelige oppførsel. Du spør om dette ikke er normalt? Nei, det er på ingen måte normale reaksjoner fra en mann. Du spør om hvordan mannen reagerer på mas? I de forholdene jeg har vært i så har jeg aldri behøvd å mase på mannen. De jeg har vært sammen med har tatt ansvar i hjemmet, de har sett ting som må gjøres og de har gjort det. Av og til har vi diskutert om det har vært ting som en eller begge burde gjøre anderledes, eller om vi ikke er fornøyd med arbeidsdeling - men jeg har faktisk ikke vært borti det å mase på en voksen mann. De har ikke vært perfekte (og det er heller ikke jeg ) - men de har vært voksne og modne og hatt normale følelsesmessige reaksjoner på ting. De har aldri blitt urimelig hissige, de har aldri slått med dører, de har aldri sparket inn dører, de har aldri dobbeltsjekket min facebook, mobil, pc osv. Har det vært irritasjonsmomenter jeg eller de har gått og følt på så har vi snakket om det og funnet løsninger. Men aldri masing. Du har skrevet at mannen din skal få hjelp. Innser han at han har et stort problem? Ønsker han selv å gå i terapi? Gjør han selv noe for å fremskynde terapien? Jeg hadde selv ikke blitt i et slikt forhold. Ikke minst fordi det er et forferdelig uheldig miljø for barn å vokse opp i! Barn blir utrygge i slike miljø når voksne ikke er stabile. Jeg hadde ikke akseptert å bli spionert på eller bli ropt til eller at han sparket inn dører. Hans problem er ikke din feil! Og hans problemer er ikke ditt ansvar. Ditt ansvar er for deg selv og for barn. Anonymous poster hash: fe2d9...a13
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2014 #25 Skrevet 20. juli 2014 Psycho! Vil du at barna dine skal vokse opp med dette som "normal" hverdag? Pappa var som din samboer, utenom snokinga på pc. Det er ikke sunt for barn å vokse opp som dine barn gjør. Tenk på ungene, vær så snill! Anonymous poster hash: 014ac...41c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå