Anonym bruker Skrevet 19. juli 2014 #1 Skrevet 19. juli 2014 Brudd er et faktum. Han har lagt mye arbeid og sikkert 100 000 av sine penger i huset. Han er den som kommer til å ha råd til å sitte med huset. Barnehagen er rett med huset. Han mener 2 åringen har det best med han. Jeg er den som var mest hjemme i perm. Jeg er den som har jobbet 75% i et år for å være med henne. Jeg er den som har henne 4 dager i uken når han trener. (Ser henne kandkje en time disse dagene) jeg følger/henter i barnehagen. Han har pusset opp i 4 mnd og jeg har hatt henne hele tiden hver dag. Han mener de kommer til å se at han gjør dette for henne og at han får henne fordi han bor nærme barnehagen og jeg kommer ikke ha råd til en grei plass å bo. Han mener han skal ha hennehos seg og jeg samvær. Herregud jeg er r mammaen hennes. Har hatt henne så og si hele tiden hver eneste dag. Kan han virkelig gjøre dette? Kommer han igjrnnom med dette?? Jeg klarer ikke leve med å se datteren min så lite:-( Anonymous poster hash: 60abb...d2e
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2014 #2 Skrevet 19. juli 2014 Ro deg ned. Hun er to år, så sannsynligheten er liten. Er huset bare hans eller begges? Hvis det er begges må han kjøpe deg ut. Du skal ha med deg de verdiene du hadde med deg inn i ekteskapet, det dere har fått etter at dere ble gift skal deles på to. At han bor rett ved barnehagen sier ingenting om omsorgsevnen hans, og når han har prioritert vekk ungen såpass mye allerede er sjangsen minimal for at han får mer enn vanlig samvær. Hadde ikke gått med på 50/50 for et så lite barn. Og hvorfor skulle du ikke ha råd til et sted å bo? Du kan trappe opp til 100% og klare deg helt fint med en leilighet, du vil jo også få bidrag fra han + en ekstra barnetrygd. Anonymous poster hash: 3b015...b3b
*Nøtta* Skrevet 19. juli 2014 #3 Skrevet 19. juli 2014 Så lenge det ikke er noe graverende feil med deg som omsorgsperson så kommer han ikke gjennom med dette. I verste fall 50/50, i beste fall får du hovedomsorgen og han samvær. Han vil sikkert skremme deg litt, gjøre deg usikker og det får han jo til også, ikke sant? Ikke la ham kjøre over deg! Neste gang han nevner dette så sier du bare.."jaa, vi får se på det da vet du." Også sender du ham et stort smil. Kontakt familievernkontoret for å få hjelp til å lage en samværsavtale.
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2014 #4 Skrevet 19. juli 2014 Han må da betale deg ut? Sorry, men hvor er det ikke greit å bo? Ikke la han overkjøre deg!!!! Anonymous poster hash: ed87d...557
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2014 #5 Skrevet 19. juli 2014 Han har ikke noen stor sak å komme med, såvidt jeg skjønner på deg - dere er begge gode omsorgspersoner. Ellers enig med #2 og #3. Anonymous poster hash: 7090a...49e
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2014 #6 Skrevet 19. juli 2014 Pust jente, han prøver å skremme deg! Stygt gjort, sett deg inn i alle rettigheter du har. Kontakt familievernskontoret for en time. Les litt info på NAV.no . Ønsker deg lykke til, du mister ikke jenten din Anonymous poster hash: c82bc...b75
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2014 #7 Skrevet 19. juli 2014 Hva tror dere sjansen er for at han får 50/50? Han kommer til å ta det til retten. Jeg ønsker og tror det er best jeg har hovedomsorg. Tror dere jeg kan få det? Hva i Anonymous poster hash: 60abb...d2e
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2014 #8 Skrevet 19. juli 2014 Dere må på familievernkontoret, og der vil de komme med en anbefaling. Som regel blir det aldri til at de drar det til retten, det er mye styr hvis fagfolk sier at det ikke er sannsynlig at han vinner. Anonymous poster hash: 3b015...b3b
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2014 #9 Skrevet 19. juli 2014 Ro deg ned. Hun er to år, så sannsynligheten er liten. Er huset bare hans eller begges? Hvis det er begges må han kjøpe deg ut. Du skal ha med deg de verdiene du hadde med deg inn i ekteskapet, det dere har fått etter at dere ble gift skal deles på to. At han bor rett ved barnehagen sier ingenting om omsorgsevnen hans, og når han har prioritert vekk ungen såpass mye allerede er sjangsen minimal for at han får mer enn vanlig samvær. Hadde ikke gått med på 50/50 for et så lite barn. Og hvorfor skulle du ikke ha råd til et sted å bo? Du kan trappe opp til 100% og klare deg helt fint med en leilighet, du vil jo også få bidrag fra han + en ekstra barnetrygd. Anonymous poster hash: 3b015...b3b vi eier huset begge to. Han hadde 200 000 i egenkapital - jeg 100 000. + han har lagt inn ca 100 000 i egne penger til huset (oppussing). Vi var samboere med delt økonomi. Jeg føler hele verden raser sammen. Jeg synes 50/50 høres fækt ut til et så litr barn... og jeg ønsker (og føler det er mest naturlig) at jeg har hovedomsorgen. Anonymous poster hash: 60abb...d2e
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2014 #10 Skrevet 19. juli 2014 Fælt* Anonymous poster hash: 60abb...d2e
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2014 #11 Skrevet 19. juli 2014 Det er ikke anbefalt med 50/50 til så små barn. Anonymous poster hash: c82bc...b75
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2014 #12 Skrevet 19. juli 2014 Ro deg ned. Hun er to år, så sannsynligheten er liten. Er huset bare hans eller begges? Hvis det er begges må han kjøpe deg ut. Du skal ha med deg de verdiene du hadde med deg inn i ekteskapet, det dere har fått etter at dere ble gift skal deles på to. At han bor rett ved barnehagen sier ingenting om omsorgsevnen hans, og når han har prioritert vekk ungen såpass mye allerede er sjangsen minimal for at han får mer enn vanlig samvær. Hadde ikke gått med på 50/50 for et så lite barn. Og hvorfor skulle du ikke ha råd til et sted å bo? Du kan trappe opp til 100% og klare deg helt fint med en leilighet, du vil jo også få bidrag fra han + en ekstra barnetrygd. Anonymous poster hash: 3b015...b3b vi eier huset begge to. Han hadde 200 000 i egenkapital - jeg 100 000. + han har lagt inn ca 100 000 i egne penger til huset (oppussing). Vi var samboere med delt økonomi. Jeg føler hele verden raser sammen. Jeg synes 50/50 høres fækt ut til et så litr barn... og jeg ønsker (og føler det er mest naturlig) at jeg har hovedomsorgen. Anonymous poster hash: 60abb...d2e Da kan han ikke bare ta huset, dere eier det sammen og han må enten kjøpe deg ut, og har han ikke råd til det så må dere selge det og fordele verdiene etter det. Uansett høres det ut som du får minst 100 000,- + evnt. verdiøkning/overskudd fra et salg. Så jeg ville slappet helt av mtp. akkurat det. Anonymous poster hash: 3b015...b3b
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2014 #13 Skrevet 19. juli 2014 Off.. ser for meg at hun på to år skal leve i en koffert slik. Det er så feil.. hun blir nok så forvirret...stakkars lille solstrålen min.. Anonymous poster hash: 60abb...d2e
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2014 #14 Skrevet 19. juli 2014 Off.. ser for meg at hun på to år skal leve i en koffert slik. Det er så feil.. hun blir nok så forvirret...stakkars lille solstrålen min.. Anonymous poster hash: 60abb...d2e Som sagt, ro deg ned. At du får panikk nytter ikke, tenk klart og finn ut fakta, så blir det litt lettere å bevare roen. Familievernkontoret neste, du kan fint gå alene på en time for å sortere litt tanker. Anonymous poster hash: 3b015...b3b
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2014 #15 Skrevet 19. juli 2014 Barneombudet anbefaler ikke 50/50 for så små barn som ikke engang har tidsperspektiv. Ingen rett vil heller dømme 50/50 for et lite barn der en slik ordning ikke har vært praktisert tidligere. Du må IKKE gå med på delt omsorg. Anonymous poster hash: 3f50d...0aa
Gjest Sekretøsa Skrevet 19. juli 2014 #16 Skrevet 19. juli 2014 Når min datter var halvannet var jeg gjennom samme smørja. Han truet meg til 50/50, og ung og dum som jeg var gikk jeg med på det, en stund. Da gikk hun i barnehage der, mens jeg flytta til nabokommunen. Etter et års tid innså jeg hvor feil det var, og flyttet med henne til et annet sted, og byttet barnehage. Havnet i retten, han ville ha hovedomsorg, men fikk det ikke. Dro meg med på fvk nå senest i fjor, men fikk ikke noe medhold der heller. Det skal så utrolig mye til for at det går hans vei, at akkurat det skal du ikke bekymre deg for!
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2014 #17 Skrevet 19. juli 2014 Når min datter var halvannet var jeg gjennom samme smørja. Han truet meg til 50/50, og ung og dum som jeg var gikk jeg med på det, en stund. Da gikk hun i barnehage der, mens jeg flytta til nabokommunen. Etter et års tid innså jeg hvor feil det var, og flyttet med henne til et annet sted, og byttet barnehage. Havnet i retten, han ville ha hovedomsorg, men fikk det ikke. Dro meg med på fvk nå senest i fjor, men fikk ikke noe medhold der heller. Det skal så utrolig mye til for at det går hans vei, at akkurat det skal du ikke bekymre deg for! fikk du byttet bhage uten hans godkjenning? Ble det til slutt til han kun fikk vanlig samvær? Anonymous poster hash: 60abb...d2e
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2014 #18 Skrevet 19. juli 2014 Ja, jeg lar meg provosere!! Han har like mye rett til barnet sitt, som du har!! Skam deg! Anonymous poster hash: b1b92...654
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2014 #19 Skrevet 19. juli 2014 Ja, jeg lar meg provosere!! Han har like mye rett til barnet sitt, som du har!! Skam deg! Anonymous poster hash: b1b92...654 Faren har jo knapt nok sett ungen og med vilje valgt henne vekk til fordel for trening osv.. Oppussing er forståelig, men trening kan man gjøre etter at barnet er i seng. Høres for meg ut som en far som er mest opptatt av å straffe mor enn en som virkelig bryr seg om barnet sitt.. Anonymous poster hash: 3b015...b3b
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2014 #20 Skrevet 19. juli 2014 Ja, jeg lar meg provosere!! Han har like mye rett til barnet sitt, som du har!! Skam deg! Anonymous poster hash: b1b92...654 Nei. Barnet har rett til å bo hos den barnet har tilbrakt mest tid med for å gjøre situasjonen best mulig for barnet. Far har valgt bort tid med barnet og han ønsker en omsorgsordning som ikke er anbefalt. Det sier at far tenker på far, og at far tenker mindre på hva som er best for barnet. Anonymous poster hash: 3f50d...0aa
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2014 #21 Skrevet 19. juli 2014 Ja, jeg lar meg provosere!! Han har like mye rett til barnet sitt, som du har!! Skam deg! Anonymous poster hash: b1b92...654
Gjest Sekretøsa Skrevet 19. juli 2014 #22 Skrevet 19. juli 2014 Når min datter var halvannet var jeg gjennom samme smørja. Han truet meg til 50/50, og ung og dum som jeg var gikk jeg med på det, en stund. Da gikk hun i barnehage der, mens jeg flytta til nabokommunen. Etter et års tid innså jeg hvor feil det var, og flyttet med henne til et annet sted, og byttet barnehage. Havnet i retten, han ville ha hovedomsorg, men fikk det ikke. Dro meg med på fvk nå senest i fjor, men fikk ikke noe medhold der heller. Det skal så utrolig mye til for at det går hans vei, at akkurat det skal du ikke bekymre deg for! fikk du byttet bhage uten hans godkjenning? Ble det til slutt til han kun fikk vanlig samvær? Anonymous poster hash: 60abb...d2e Ja. For han skrev fra seg foreldreansvaret en periode. Han har annenhver onsdag til mandag nå, men selv det er litt for mye nå siden han bor så langt unna, med skole og sånn
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2014 #23 Skrevet 19. juli 2014 Sier som de andre; slapp helt av! Han prøver bare å skremme deg!! Ikke la ham knekke deg, aldri gå med på 50/50 frivillig eller la ham presse deg til det! La familievernkontoret snakke med ham, det er IKKE anbefalt med delt omsorg for barn under 7 år. Eksen og jeg har kranglet i 4 år om samværet. De to eldste var 1,5 og 3,5 år da han dro, og han krevde delt omsorg. I dag er barna 6 og 8 og han har fortsatt ikke fått delt omsorg selv etter x antall meklinger, samtaler hos barnevernet samt 2 runder i retten! Den yngste er 3,5, men hun har aldri bodd fast med ham da jeg var gravid med henne da han stakk. Hun var nesten 3 år da han dro igang siste rettssak. Han hadde gutta ons til man annenhver uke og vesla fre til man samme uka. Han ønsket likt samvær for alle tre, men på fvk fikk han beskjed (ordrett): "har du fredag til mandag så skal du være fornøyd, for vi anbefaler ikke så mye overnatting for så små barn". Så han kom ingen vei.. Både fvk og rettsapparatet gjennomskuer glatt om noen har en agenda. Så ikke ta sorgene på forskudd. Jeg forstår at du er redd, men er det du som har hatt hovedansvaret for henne så skal det mye til for at far får hovedansvaret nå. Men et tips fra meg som kanskje kan være til hjelp: Jeg har hele tiden stått hardt på at jeg ikke ønsker delt omsorg da jeg ønsker barna skal ha stabilitet. En fast base. Derfor mener jeg "vanlig samvær" er best når de er så små. Men jeg har alltid sagt han heller kan "låne" ungene en dag eller to om savnet blir for stort. Og at avtalen ikke er skrevet i stein, men kan tas opp igjen når ungene er større. Har også tilbudt ham å følge ungene på trening, sagt han kan ta dem med til bestemora hans på middager innimellom osv (han spiser ofte der). Dette har blitt lagt vekt på da det viser at jeg ønsker stabilitet for barna, men samtidig er veldig fleksibel og åpen for at barna kan se faren også utenfor de fastsatte dagene. Kanskje du kan prøve deg på den, du også? Lykke til, det ordner seg skal du se Anonymous poster hash: 70788...146
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2014 #24 Skrevet 20. juli 2014 Synes du har fått mange gode tilbakemeldinger og råd, hi, så jeg vil bare ønske deg lykke til. Vil bare nevne en ting. Du sier at du hadde 100.000 i egenkapital og han 200.000. Samt at han har brukt 100.000 av egne penger på oppussing av boligen. Siden han har lagt så mye mer i huset av egne penger, har du da betalt mer av f.eks. mat og husholdningsartikler, strøm, andre regninger, klær og utstyr til barnet? I så fall bør du ta frem kontoutskrifter og eventuelle kvitteringer for dette. For da har du bidratt med mer enn han vil påstå at du har, og da kan det hende du har rett på litt mer penger fra hussalget enn du tror. Verdt å undersøke i hvert fall. Anonymous poster hash: d13fe...cc7
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2014 #25 Skrevet 20. juli 2014 Sier som de andre; slapp helt av! Han prøver bare å skremme deg!! Ikke la ham knekke deg, aldri gå med på 50/50 frivillig eller la ham presse deg til det! La familievernkontoret snakke med ham, det er IKKE anbefalt med delt omsorg for barn under 7 år. Eksen og jeg har kranglet i 4 år om samværet. De to eldste var 1,5 og 3,5 år da han dro, og han krevde delt omsorg. I dag er barna 6 og 8 og han har fortsatt ikke fått delt omsorg selv etter x antall meklinger, samtaler hos barnevernet samt 2 runder i retten! Den yngste er 3,5, men hun har aldri bodd fast med ham da jeg var gravid med henne da han stakk. Hun var nesten 3 år da han dro igang siste rettssak. Han hadde gutta ons til man annenhver uke og vesla fre til man samme uka. Han ønsket likt samvær for alle tre, men på fvk fikk han beskjed (ordrett): "har du fredag til mandag så skal du være fornøyd, for vi anbefaler ikke så mye overnatting for så små barn". Så han kom ingen vei.. Både fvk og rettsapparatet gjennomskuer glatt om noen har en agenda. Så ikke ta sorgene på forskudd. Jeg forstår at du er redd, men er det du som har hatt hovedansvaret for henne så skal det mye til for at far får hovedansvaret nå. Men et tips fra meg som kanskje kan være til hjelp: Jeg har hele tiden stått hardt på at jeg ikke ønsker delt omsorg da jeg ønsker barna skal ha stabilitet. En fast base. Derfor mener jeg "vanlig samvær" er best når de er så små. Men jeg har alltid sagt han heller kan "låne" ungene en dag eller to om savnet blir for stort. Og at avtalen ikke er skrevet i stein, men kan tas opp igjen når ungene er større. Har også tilbudt ham å følge ungene på trening, sagt han kan ta dem med til bestemora hans på middager innimellom osv (han spiser ofte der). Dette har blitt lagt vekt på da det viser at jeg ønsker stabilitet for barna, men samtidig er veldig fleksibel og åpen for at barna kan se faren også utenfor de fastsatte dagene. Kanskje du kan prøve deg på den, du også? Lykke til, det ordner seg skal du se Anonymous poster hash: 70788...146 tusen takk for svar. Jeg blor bare så skremt for han er så bastant og skråsikler på at ja her blir det 50/50 eller så " må jeg bare søke om hovedomsorgen da". Han har en så sterk personlighet og er ganske utspekulert og smart- jeg er redd han kommer til å bruke dette for slt det er verdt når vi sitter å snakker med fvk. Jeg sa til han i går at han hadde jo sett henne nesten like mye med vanlig samvær som nå. Da går han helt av skaftene og sier han så klart hadde hadde gitt opp trening for å være med henne. Hvorfor skal han prioritere annerledes nå? De kommer kanskje til å ta hensyn til det? Eller er det viktigste at han faktisk har trent 3-4 ukedager + kamp i helgene frem til nå? Han sa også " jeg tenker også på hvor hun lærer mest- det er helt klart hos meg". Ååå han er så selvgod. Skuøle sett det råtne smilet han satt med i går. Han har også drukket hver dag i ca en mnd. Skylder på oppussing- at han får sove bedre osv. Skulle ønske jeg tok bilder av all ølen han kjøpte inn. 2-4 i ukedagene og 6-12 i helgene. Full som vanlig denne helgen også. Eller han mener han bare er brisen.. men hallo. Han mener det ikke er så farlig å drikke seg litt "brisen" selv om man har ansvar for barn. Han mener jeg er a4 og kjedelig fordi jeg ikke prioritere/bryr meg særlig om å innta alkohol. Vertfall ikke utover 1-2 glass. Skal datteren vår bo i dette... off.. jeg føler meg helt despwrat. Sørger på en måte allerede over tapet over henne. Tar til meg tips om å vise fleksibilitet og vise at jeg ønsker det beste for barnet og pappaen. Anonymous poster hash: 60abb...d2e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå