Teline Skrevet 17. juli 2014 #26 Skrevet 17. juli 2014 Selvsagt er de like mye verdt. Ingen kan da mene noe annet?Har lest en tråd her inne tidligere og da var det faktisk overraskende mange som mente det motsatte. At man skulle ikke tukle med naturen og det var uetisk å lage barn på et laboratorium bl a Anonymous poster hash: 99178...d6b Slike utsagn har jeg også lest men da tolker jeg dithen at det er befruktningsprosessen enkelte har problemer med. Ikke barna. Jeg håper hvertfall at ingen oppriktig mener at noen barn er bedre enn andre.
*Miss Marple* Skrevet 17. juli 2014 #27 Skrevet 17. juli 2014 Jeg mener det er bortkastet at staten skal være med å betale for slikt tull. Men de er vel ikke mindre verdt, er foreldrene jeg ser ned på ikke barna. De er uskyldig i foreldrenes kravstorhet og dumskap. Anonymous poster hash: fa722...3a1 Vel, jeg ser ned på mennesker som praktiserer dumskap som vises i dette innlegget. Nice try Ja at DU mener jeg er dum tar jeg ikke ille opp altså. Har lest nok fra det til å gjøre meg opp en mening om deg lille venn. Anonymous poster hash: fa722...3a1 Åh, her er det en som virkelig er ute etter å krangle 😜 idiotiske meninger kombinert med hersketeknikk slår aldri feil😘
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2014 #28 Skrevet 17. juli 2014 Selvsagt er de like mye verdt. Ingen kan da mene noe annet?Har lest en tråd her inne tidligere og da var det faktisk overraskende mange som mente det motsatte. At man skulle ikke tukle med naturen og det var uetisk å lage barn på et laboratorium bl a Anonymous poster hash: 99178...d6b Slike utsagn har jeg også lest men da tolker jeg dithen at det er befruktningsprosessen enkelte har problemer med. Ikke barna. Jeg håper hvertfall at ingen oppriktig mener at noen barn er bedre enn andre. Det er mulig. Er en stund siden nå og husker ikke helt hva som ble sagt. Får håpe du har rett. Selv om det også er litt ille, så er det bedre enn å mene at barna ikke er verdt noe Anonymous poster hash: 99178...d6b
mamma_bergen Skrevet 17. juli 2014 #29 Skrevet 17. juli 2014 Jeg mener det er bortkastet at staten skal være med å betale for slikt tull. Men de er vel ikke mindre verdt, er foreldrene jeg ser ned på ikke barna. De er uskyldig i foreldrenes kravstorhet og dumskap. Anonymous poster hash: fa722...3a1 Vel, jeg ser ned på mennesker som praktiserer dumskap som vises i dette innlegget. Nice try Ja at DU mener jeg er dum tar jeg ikke ille opp altså. Har lest nok fra det til å gjøre meg opp en mening om deg lille venn. Anonymous poster hash: fa722...3a1 Haha! Tidenes Du myggen, finn en på ditt eget nivå
Miamimom Skrevet 17. juli 2014 #30 Skrevet 17. juli 2014 Alle mennesker er selvfølgelig like mye verdt! Man kan ha sine meninger om etikk og statlig sponsing, men barna har sin egenverdi uansett.
catchbaby Skrevet 17. juli 2014 #31 Skrevet 17. juli 2014 Alt liv er likeverdig <3 Nei, ikke alt, mygg har liv., edderkopper har liv, biffen jeg grilla tidligere hadde et liv..
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2014 #32 Skrevet 17. juli 2014 Når ble det å få biologiske barn en menneskerett? Med så mange foreldreløse barn i verden så håper jeg at staten får vekk ifra assistert befruktning, og heller sponser adopsjoner. Synes det er veldig egoistisk å absolutt kun ønske biologisk egne barn! Men, klart, de er vel sikkert like mye verdt disse barna.. Barna ikke naturen slår tilbake om noen hundre år.. Kan umulig være bra å tukle slik med naturen.. Anonymous poster hash: 77e0a...9d6
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2014 #33 Skrevet 17. juli 2014 *bare ikke naturen slår tilbake.... Anonymous poster hash: 77e0a...9d6
Hjertefru Skrevet 17. juli 2014 #34 Skrevet 17. juli 2014 Når ble det å få biologiske barn en menneskerett? Med så mange foreldreløse barn i verden så håper jeg at staten får vekk ifra assistert befruktning, og heller sponser adopsjoner. Synes det er veldig egoistisk å absolutt kun ønske biologisk egne barn! Men, klart, de er vel sikkert like mye verdt disse barna.. Barna ikke naturen slår tilbake om noen hundre år.. Kan umulig være bra å tukle slik med naturen..Anonymous poster hash: 77e0a...9d6 Hehe... Det å få barn er vel en egoistisk handling uansett hvordan de lages. Er vel ingen som får barn for å redde verden. Skulle vel også bare mangle.
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2014 #35 Skrevet 17. juli 2014 Jeg mener det er bortkastet at staten skal være med å betale for slikt tull. Men de er vel ikke mindre verdt, er foreldrene jeg ser ned på ikke barna. De er uskyldig i foreldrenes kravstorhet og dumskap. Anonymous poster hash: fa722...3a1 Vel, jeg ser ned på mennesker som praktiserer dumskap som vises i dette innlegget. Nice try Ja at DU mener jeg er dum tar jeg ikke ille opp altså. Har lest nok fra det til å gjøre meg opp en mening om deg lille venn. Anonymous poster hash: fa722...3a1 Haha! Tidenes Du myggen, finn en på ditt eget nivå Woop woop lille venn. kooooz og klemz og alt slikt. Hilsen en som er mange hakk over deg. Anonymous poster hash: fa722...3a1
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2014 #36 Skrevet 17. juli 2014 Alt liv er likeverdig <3 Nei, ikke alt, mygg har liv., edderkopper har liv, biffen jeg grilla tidligere hadde et liv.. Alt liv ER likeverdig. Selv kua, myggen og edderkoppen. Anonymous poster hash: 31695...e06
mamma_bergen Skrevet 17. juli 2014 #37 Skrevet 17. juli 2014 Jeg mener det er bortkastet at staten skal være med å betale for slikt tull. Men de er vel ikke mindre verdt, er foreldrene jeg ser ned på ikke barna. De er uskyldig i foreldrenes kravstorhet og dumskap. Anonymous poster hash: fa722...3a1 Vel, jeg ser ned på mennesker som praktiserer dumskap som vises i dette innlegget. Nice try Ja at DU mener jeg er dum tar jeg ikke ille opp altså. Har lest nok fra det til å gjøre meg opp en mening om deg lille venn. Anonymous poster hash: fa722...3a1 Haha! Tidenes Du myggen, finn en på ditt eget nivå Woop woop lille venn. kooooz og klemz og alt slikt. Hilsen en som er mange hakk over deg. Anonymous poster hash: fa722...3a1 Jaja.. Du vet at det ikke går an å ta deg alvorlig på noen som helst måte, sant? Jeg er ikke din lille venn, og du bør pusse litt på de hersketeknikkene dine før du prøver deg noe mer
*Miss Marple* Skrevet 17. juli 2014 #38 Skrevet 17. juli 2014 Når ble det å få biologiske barn en menneskerett? Med så mange foreldreløse barn i verden så håper jeg at staten får vekk ifra assistert befruktning, og heller sponser adopsjoner. Synes det er veldig egoistisk å absolutt kun ønske biologisk egne barn! Men, klart, de er vel sikkert like mye verdt disse barna.. Barna ikke naturen slår tilbake om noen hundre år.. Kan umulig være bra å tukle slik med naturen..Anonymous poster hash: 77e0a...9d6 Har du samme synspunkt på hjertetransplantasjon og cellegift også? Penicilin og vaksiner? Paracet og hostesaft?
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2014 #39 Skrevet 17. juli 2014 Når ble det å få biologiske barn en menneskerett? Med så mange foreldreløse barn i verden så håper jeg at staten får vekk ifra assistert befruktning, og heller sponser adopsjoner. Synes det er veldig egoistisk å absolutt kun ønske biologisk egne barn! Men, klart, de er vel sikkert like mye verdt disse barna.. Barna ikke naturen slår tilbake om noen hundre år.. Kan umulig være bra å tukle slik med naturen..Anonymous poster hash: 77e0a...9d6 Har du samme synspunkt på hjertetransplantasjon og cellegift også? Penicilin og vaksiner? Paracet og hostesaft? Nei, i grunn kun om dette.. Jeg ville aldri våget meg ut på å lage mitt barn i et laboratorium. Da ville jeg heller adoptert altså! Anonymous poster hash: 77e0a...9d6
mamma_bergen Skrevet 17. juli 2014 #40 Skrevet 17. juli 2014 Når ble det å få biologiske barn en menneskerett? Med så mange foreldreløse barn i verden så håper jeg at staten får vekk ifra assistert befruktning, og heller sponser adopsjoner. Synes det er veldig egoistisk å absolutt kun ønske biologisk egne barn! Men, klart, de er vel sikkert like mye verdt disse barna.. Barna ikke naturen slår tilbake om noen hundre år.. Kan umulig være bra å tukle slik med naturen..Anonymous poster hash: 77e0a...9d6 Har du samme synspunkt på hjertetransplantasjon og cellegift også? Penicilin og vaksiner? Paracet og hostesaft? Nei, i grunn kun om dette.. Jeg ville aldri våget meg ut på å lage mitt barn i et laboratorium. Da ville jeg heller adoptert altså! Anonymous poster hash: 77e0a...9d6 Hva er det egentlig du tror om ivf? Det er jo ikke akkurat frankenstein som blir produsert..
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2014 #41 Skrevet 17. juli 2014 Selvsagt er de like mye verdt. Ingen kan da mene noe annet?Har lest en tråd her inne tidligere og da var det faktisk overraskende mange som mente det motsatte. At man skulle ikke tukle med naturen og det var uetisk å lage barn på et laboratorium bl a Anonymous poster hash: 99178...d6b Det er jeg enig i, man skal ikke tukle med naturen. Jeg er imot prøverør og donor synes det er umoralsk og uetisk. Men hva har det med barnets verdi å gjøre? Ingenting. Barna blir ikke mindre verdt fordi foreldrene (eller laborantene) tok de og de valgene. De er uskyldige Anonymous poster hash: 0b3dc...b5b
CaptainHindsight Skrevet 17. juli 2014 #42 Skrevet 17. juli 2014 Hva er det egentlig du tror om ivf? Det er jo ikke akkurat frankenstein som blir produsert.. Pokker, er det ikke?? Jeg som gjerne ville ha et barn med bolter i halsen og greier.
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2014 #43 Skrevet 17. juli 2014 Alt liv er likeverdig <3 Nei, ikke alt, mygg har liv., edderkopper har liv, biffen jeg grilla tidligere hadde et liv.. Alt liv ER likeverdig. Selv kua, myggen og edderkoppen. Anonymous poster hash: 31695...e06 Nei, mennesker står høyere enn dyr derfor kan vi spise dem. Anonymous poster hash: 0b3dc...b5b
mamma_bergen Skrevet 17. juli 2014 #44 Skrevet 17. juli 2014 Hva er det egentlig du tror om ivf? Det er jo ikke akkurat frankenstein som blir produsert.. Pokker, er det ikke?? Jeg som gjerne ville ha et barn med bolter i halsen og greier. Asså, du kan vel sende inn en bestilling til laborantene? De fikser nok det meste, sånn siden det ikke er ekte unger det er snakk om
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2014 #45 Skrevet 17. juli 2014 Rent kostnadsmessig er prøverørsbarn er god investering for samfunnet. All statistikk tyder på at barn som er prøverørsbarn eller donorbarn (Selvfølgelig også prøverør) klarer seg bedre enn andre barn i samme alder. Årsaksforklaringen er at barna er veldig ønsket, planlagt og etterlengtet. Foreldrene går gjennom alle aspekter ved fremtiden for barnet og legger bedre til rette med tanke på samkjørt oppdragelse, utdanning og livet videre. Mange er også svært ressurssterke fordi prøverør er en kostbar prosess som de har vært gjennom, både økonomisk og psykisk. Foreldrene bygger opp psyken og får livserfaring mange andre aldri vil få. Ergo så klarer barna seg bedre og er derfor til bedre nytte for samfunnet gjennom at de tar høyere utdanning og har høyere inntekt, mer familiestabilitet og sunne verdier. Prøverørsbarna er like mye verdt som alle andre barn Anonymous poster hash: 66cdf...5f3
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2014 #46 Skrevet 17. juli 2014 Alt liv er likeverdig <3 Nei, ikke alt, mygg har liv., edderkopper har liv, biffen jeg grilla tidligere hadde et liv.. Alt liv ER likeverdig. Selv kua, myggen og edderkoppen. Anonymous poster hash: 31695...e06 Nei, mennesker står høyere enn dyr derfor kan vi spise dem. Anonymous poster hash: 0b3dc...b5b Nei, det er noe vi mennesker har funnet på. De fleste andre dyr er faktisk viktigere enn oss mennesker. Bier, for eksempel. Anonymous poster hash: 31695...e06
☆☆☆ Skrevet 17. juli 2014 #47 Skrevet 17. juli 2014 Alt liv er likeverdig <3 Nei, ikke alt, mygg har liv., edderkopper har liv, biffen jeg grilla tidligere hadde et liv.. Alt liv ER likeverdig. Selv kua, myggen og edderkoppen. Anonymous poster hash: 31695...e06 Nei, mennesker står høyere enn dyr derfor kan vi spise dem. Anonymous poster hash: 0b3dc...b5b Nei, det er noe vi mennesker har funnet på. De fleste andre dyr er faktisk viktigere enn oss mennesker. Bier, for eksempel. Anonymous poster hash: 31695...e06 Og difor et vi ikkje biene
catchbaby Skrevet 17. juli 2014 #48 Skrevet 17. juli 2014 Alt liv er likeverdig <3 Nei, ikke alt, mygg har liv., edderkopper har liv, biffen jeg grilla tidligere hadde et liv.. Alt liv ER likeverdig. Selv kua, myggen og edderkoppen.Anonymous poster hash: 31695...e06 Nei, mennesker står høyere enn dyr derfor kan vi spise dem.Anonymous poster hash: 0b3dc...b5b Ehm...det kan du godt si, men hvis jeg tar en mygg på fersken i å suge blod fra kroppen min, da dør den. Eller hvis en edderkopp krabber rundt på gulvet mitt da tråkker jeg på den. Jeg har ganske så mye høyere terskel når det kommer til menneskedrap.
DramaMama Skrevet 17. juli 2014 #49 Skrevet 17. juli 2014 Man skal høre mye før øra detter av, og tydeligvis lese mye før øya popper ut... Selvfølgelig er alle barn like mye verdt, uansett hvordan de kom til verden!
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2014 #50 Skrevet 17. juli 2014 Adopsjon foran IVF? Kjempebra at noen går den veien, men det er en kjempeprosess. De fleste har også flere IVF/ICSI forsøk bak seg. Selv har jeg en etter naturmetoden, og to etter eggdonasjon. Anonymous poster hash: 28cac...f71
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå