Anonym bruker Skrevet 9. juli 2014 #51 Skrevet 9. juli 2014 Jeg tenker at voksne mennesker skal få velge hvem de selv vil møte. Jeg skal utelukke ganske mange flotte personer fra livet mitt hvis det skal være en regel om ingen historie. Det må være slitsomt å føle et kontrolleringsbehov. Hva er du redd for?Det er ikke kontrollbehov, det er mer et spørsmål om hva HUN får ut av det? Jeg er ikke redd for noen ting, jeg ser bare ikke poenget. Anonymous poster hash: 10ee9...167 Må du se et poeng i alt folk gjør? Nei, jeg må ikke alltid det. Men enkelte ting bør være mer logiske og gjennomtenkte enn andre. Anonymous poster hash: 10ee9...167
Gjest Antarctica Skrevet 9. juli 2014 #52 Skrevet 9. juli 2014 (endret) Jeg konstaterer at noen synes dette ikke er greit, og andre mener det er nødvendig... kjenner at jeg bare blir sliten av å lese kommentarerer fra folk som ikke har noen forutsetninger for å mene noe om vårt forhold. det må være lov til å stille et spørsmål om noe er "greit" eller "ikke greit" uten at man skal bli analysert opp i mente. vi har det bra i forholdet vårt, takk for det. Anonymous poster hash: 10ee9...167 Analysen bør du selv ta. Ikke vi.Men du kan ikke klandre oss for å svare når spørsmålet blir stilt. Og det er påtakelig hvordan hele saken plasseres "utenfor" deg selv. Ingen ting er visst ditt problem her: ikke at dere krangler, ikke at hun kaller deg dominerende, ikke at hun liker en fyr hun før har mislikt, alt er utenfor deg. Til slutt heter det jammen meg at det hele er irrelevant for DEG, du er bare så nysgjerrig på hvorfor det er relevant for HENNE. Men da et det henne du må spørre, ikke oss. Og jeg gjetter på at du har spurt, og at hun har lest underteksten, og at det vanskeliggjorde samtalen? Men jeg kan ta feil. Jeg skulle bare ønske du ville ta tak i din egen andel i dette. Ikke bare drive og rettferdiggjøre deg og sanke stemmer for ditt syn. jeg har snakket med henne om det...alt jeg var ute etter her av en common opinion på hva folk mener. Anonymous poster hash: 10ee9...167 Er det lov å spørre hva du skal med en common opinion? (Og les ditt eget hovedinnlegg på nytt. Det er IKKE så nøytralt som du prøver å framstå nå - det er mye mer under.) Endret 9. juli 2014 av Pashla&pashlingene
Gjest beef sister Skrevet 9. juli 2014 #53 Skrevet 9. juli 2014 Jeg tenker at voksne mennesker skal få velge hvem de selv vil møte. Jeg skal utelukke ganske mange flotte personer fra livet mitt hvis det skal være en regel om ingen historie. Det må være slitsomt å føle et kontrolleringsbehov. Hva er du redd for?Det er ikke kontrollbehov, det er mer et spørsmål om hva HUN får ut av det? Jeg er ikke redd for noen ting, jeg ser bare ikke poenget. Anonymous poster hash: 10ee9...167 Må du se et poeng i alt folk gjør? Nei, jeg må ikke alltid det. Men enkelte ting bør være mer logiske og gjennomtenkte enn andre. Anonymous poster hash: 10ee9...167 At man har lyst er gjennomtenkt nok.
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2014 #54 Skrevet 9. juli 2014 Jeg konstaterer at noen synes dette ikke er greit, og andre mener det er nødvendig... kjenner at jeg bare blir sliten av å lese kommentarerer fra folk som ikke har noen forutsetninger for å mene noe om vårt forhold. det må være lov til å stille et spørsmål om noe er "greit" eller "ikke greit" uten at man skal bli analysert opp i mente. vi har det bra i forholdet vårt, takk for det. Anonymous poster hash: 10ee9...167 Analysen bør du selv ta. Ikke vi.Men du kan ikke klandre oss for å svare når spørsmålet blir stilt. Og det er påtakelig hvordan hele saken plasseres "utenfor" deg selv. Ingen ting er visst ditt problem her: ikke at dere krangler, ikke at hun kaller deg dominerende, ikke at hun liker en fyr hun før har mislikt, alt er utenfor deg. Til slutt heter det jammen meg at det hele er irrelevant for DEG, du er bare så nysgjerrig på hvorfor det er relevant for HENNE. Men da et det henne du må spørre, ikke oss. Og jeg gjetter på at du har spurt, og at hun har lest underteksten, og at det vanskeliggjorde samtalen? Men jeg kan ta feil. Jeg skulle bare ønske du ville ta tak i din egen andel i dette. Ikke bare drive og rettferdiggjøre deg og sanke stemmer for ditt syn. jeg har snakket med henne om det...alt jeg var ute etter her av en common opinion på hva folk mener. Anonymous poster hash: 10ee9...167 Er det lov å spørre hva du skal med en common opinion? (Og les ditt eget hovedinnlegg på nytt. Det er IKKE så nøytralt som du prøver å framstå nå - det er mye mer under.) Jeg ønsket å vite hva andre mente/følte om temaet. Ikke noe mer enn det. Det var også ment som et spm på HVORFOR folk generellt møter ekser? Jeg personlig har aldri hatt behov for å se meg tilbake og grine over spilt melk. Jeg ser fremover. Jeg skjønner nå at mange synes dette er helt greit. Dem om det. Jeg mener det ikke er så greit. Meg om det. Dersom det blir krise i forholdet, så skal jeg ta opp igjen tården og fortelle verden at dere fikk rett. Inntill da, så lever vi lykkelig i vår lille familie (selv om hun treffer ekser på byen). Anonymous poster hash: 10ee9...167
Gjest Antarctica Skrevet 9. juli 2014 #55 Skrevet 9. juli 2014 Lykkelig er ikke akkurat ordet som slår meg når jeg leser hovedinnlegget ditt. Du beskriver en mann som misliker det kona gjør og en kone som ikke vil domineres. Men om det er lykke for deg, så hold fram som du stevner.
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2014 #56 Skrevet 9. juli 2014 Lykkelig er ikke akkurat ordet som slår meg når jeg leser hovedinnlegget ditt. Du beskriver en mann som misliker det kona gjør og en kone som ikke vil domineres. Men om det er lykke for deg, så hold fram som du stevner. hva som slår deg når du tolker det jeg skrev i hovedinnlegget er særs subjektivt . da legger vi den ballen for død Anonymous poster hash: 10ee9...167
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2014 #57 Skrevet 9. juli 2014 Lykkelig er ikke akkurat ordet som slår meg når jeg leser hovedinnlegget ditt. Du beskriver en mann som misliker det kona gjør og en kone som ikke vil domineres. Men om det er lykke for deg, så hold fram som du stevner. hva som slår deg når du tolker det jeg skrev i hovedinnlegget er særs subjektivt . da legger vi den ballen for død Anonymous poster hash: 10ee9...167 dominerende sa du? Hvem legger hvilken ball død, og hvem bestemmer over ballen? Fnis Anonymous poster hash: bea84...03a
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2014 #58 Skrevet 10. juli 2014 Wow! Voldsomt så engasjert du er her, Pashla Jeg pleier å være enig i mye du skriver, men her er du litt ute og sykler.. Jeg tenkte å være så freidig å be deg også om å lese hele tråden på nytt (slik du anbefaler hi). Du starter hele diskusjonen med å blande sammen to ord, to ord som faktisk forandrer hele meningen i det han faktisk skriver. Og når han prøver å oppklare så prøver du å nagle ham til veggen, stakkar Jeg har ingen problemer med å forstå hva han prøver å si, han reagerer på hvorfor hun har gjenopptatt kontakten med sin eks og reagerer på oppførselen rundt dette. Vi som har barn med vår eks MÅ forholde oss til ham, og de parene som skiller lag men fortsatt er venner, de skal selvfølgelig få fortsette å være venner selv om man finner nye partnere. Men jeg tror ikke det er det som er problemet hans, men at hun tar opp kontakten med sin eks når hun er i et etablert forhold. Og han lurer på hvorfor. Vi er mange som ville reagert på det uten at det betyr at vi er kontrollerende personer.. Men når man blir usikker på partneren på denne måten så fremstår man jo ofte som sjalu osv.. Og jeg syns du legger litt ord i munnen hans og tilegner han meninger og holdninger han ikke har. Og da er det vel ikke så rart at han protesterer? Jeg har ihvertfall ikke tolket innleggene hans likt som deg Anonymous poster hash: c298a...f4b
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2014 #59 Skrevet 10. juli 2014 Wow! Voldsomt så engasjert du er her, Pashla Jeg pleier å være enig i mye du skriver, men her er du litt ute og sykler.. Jeg tenkte å være så freidig å be deg også om å lese hele tråden på nytt (slik du anbefaler hi). Du starter hele diskusjonen med å blande sammen to ord, to ord som faktisk forandrer hele meningen i det han faktisk skriver. Og når han prøver å oppklare så prøver du å nagle ham til veggen, stakkar Jeg har ingen problemer med å forstå hva han prøver å si, han reagerer på hvorfor hun har gjenopptatt kontakten med sin eks og reagerer på oppførselen rundt dette. Vi som har barn med vår eks MÅ forholde oss til ham, og de parene som skiller lag men fortsatt er venner, de skal selvfølgelig få fortsette å være venner selv om man finner nye partnere. Men jeg tror ikke det er det som er problemet hans, men at hun tar opp kontakten med sin eks når hun er i et etablert forhold. Og han lurer på hvorfor. Vi er mange som ville reagert på det uten at det betyr at vi er kontrollerende personer.. Men når man blir usikker på partneren på denne måten så fremstår man jo ofte som sjalu osv.. Og jeg syns du legger litt ord i munnen hans og tilegner han meninger og holdninger han ikke har. Og da er det vel ikke så rart at han protesterer? Jeg har ihvertfall ikke tolket innleggene hans likt som deg Anonymous poster hash: c298a...f4b Takk. Det var slik jeg følte det. Datteren vår er nå to år, og jeg skjønner at samboeren min har lyst til å komme seg ut i verden og treffe sine venner. Det er ikke noe galt i det. Men jeg har stilt spørsmåltegn ved eksen. Det føler at jeg har min rett til å gjøre. Til tross for at samboeren min synes det er dominerende at jeg skal mene noe om det. Så så. Uansett, så har jeg forstått at mange er for eller mot at dette er greit. Anonymous poster hash: 10ee9...167
shasha Skrevet 10. juli 2014 #60 Skrevet 10. juli 2014 Min eks var utro mot meg med sin eks. Jeg kjenner også flere som har opplevd dette. Her bør du finne ut av hva som foregår..
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2014 #61 Skrevet 10. juli 2014 Min samboer var også utro med sin eks, begynte plutselig å treffe henne jevnlig etter flere års opphold. Så her får han ikke lov å treffe ekser uten at jeg er med. Det hjelper ikke på saken at samtlige av hans ekser er langtidssingle, letende og desperate. Han ser ikke noe dominerende i det. Anonymous poster hash: 1750c...243
sug lut Skrevet 10. juli 2014 #62 Skrevet 10. juli 2014 I dag skal jeg ha piknikk med eksen. Vi skal elske som ville kaniner i et kratt i parken for det har jo egentlig alltid vært oss. Eller så skal vi bare drikke vin og spise foccaccia og klemme masse på hverandre og mimre om gamle dager og felles bekjente og rare ting man gjorde da man var nitten. Velg sjøl.
førskolelæreren Skrevet 10. juli 2014 #63 Skrevet 10. juli 2014 Her er vi gldt gift og det er absolutt ikke normalt at noen av oss treffer exen. Ser ikke helt poenget. Venner er en annen sak selvfølgelig.
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2014 #64 Skrevet 10. juli 2014 Jeg tror. Att dette er et samtaleemne du bør ha igjen og igjen med din kjære. Først og fremst. Så kan man spekkulere i det ene og det andre hvorfor hun gjør dette, for å prate, ha det gøy, fordi hun har kommet inn i en panikksituasjon som gjør at hun ikke helt klarer og se mamma livet ved morrolivet. Det kan være så mangt for meg som ikke kjenner dere. Ta deg en grundig prat med henne å spør henne om svar, be henne utdype det fordi du trenger å forstå henne. Du vil gjerne forstå å akseptere men trenger et betryggende grunnlag. Å poengtere mot familieliv blir nok som å nagla en beskyldming mot henne vil jeg tro. Å det nytter ikke å gjøre det samme mot henne for da er dere barnslige sammen pluttselig. Er hun veldig utreagerende? Er hun amper, mer enn vanlig. Har hun et uvanlig større behov for privatliv og komme seg ut nå enn før? Anonymous poster hash: 635bf...638
Gjest Antarctica Skrevet 10. juli 2014 #65 Skrevet 10. juli 2014 Wow! Voldsomt så engasjert du er her, Pashla Jeg pleier å være enig i mye du skriver, men her er du litt ute og sykler.. Jeg tenkte å være så freidig å be deg også om å lese hele tråden på nytt (slik du anbefaler hi). Du starter hele diskusjonen med å blande sammen to ord, to ord som faktisk forandrer hele meningen i det han faktisk skriver. Og når han prøver å oppklare så prøver du å nagle ham til veggen, stakkar Jeg har ingen problemer med å forstå hva han prøver å si, han reagerer på hvorfor hun har gjenopptatt kontakten med sin eks og reagerer på oppførselen rundt dette. Vi som har barn med vår eks MÅ forholde oss til ham, og de parene som skiller lag men fortsatt er venner, de skal selvfølgelig få fortsette å være venner selv om man finner nye partnere. Men jeg tror ikke det er det som er problemet hans, men at hun tar opp kontakten med sin eks når hun er i et etablert forhold. Og han lurer på hvorfor. Vi er mange som ville reagert på det uten at det betyr at vi er kontrollerende personer.. Men når man blir usikker på partneren på denne måten så fremstår man jo ofte som sjalu osv.. Og jeg syns du legger litt ord i munnen hans og tilegner han meninger og holdninger han ikke har. Og da er det vel ikke så rart at han protesterer? Jeg har ihvertfall ikke tolket innleggene hans likt som deg Anonymous poster hash: c298a...f4b Skjønner hva du mener, men jeg syns ikke jeg nagler HI - jeg syns jeg etterlyser realisme igjen og igjen, uten å få noe oppklarende. Jeg blandet sammen "mer interessert i å bygge en familie" med "vil heller bygge en familie" - eller noe sånt. Jeg huska feil da jeg siterte ham, det er beklagelig, men innholdet er ikke vesensforskjellig. Syns begge setninger er på ville veier. Når jeg leser hovedinnlegget leser jeg om en person som ikke er fornøyd, som misliker det hun gjør, stiller spørsmålstegn med det og tar avstand på en måte som i MIN verden er moraliserende ("hvorfor må man gjøre det mens man drikker?") - og som blir kalt dominerende av henne. For meg ville dette være symptomer på mer enn bare familielykke, så derfor svarer jeg som jeg gjør. HI plukker heller ikke opp noen av oppfordringene som handler om å gå seg selv etter i sømmene, finne ut hvorfor han selv misliker det (er det f eks sjalusi eller beskyttertrang? Og trenger kona forholde seg til hans følelser omkring det, eller vil han helst at hun lar være? osv osv) Det gir også rom for tolkning (og selvsagt feiltolkning) - men når noen starter ganske emosjonelt og deretter slår helt bakk og bortforklarer sine (meget ledende) spørsmål med at man bare er ute etter noe generelt; da forteller min erfaring meg at vedkommende ikke er heeeeeelt ærlig. Målet med spørsmåla endrer seg også (hva får HUN ut av det - hva mener DERE om det: to meget forskjellige ting!) Og når det vipper over i "takk, vi er lykkelige!!!" etter en sånn tråd - det stoler jeg lite på. Da handler det om HIs eget ubehag ved å se andres syn på hans forhold, sikkert fordi vi som uttaler oss tar feil; men sikkert nok også fordi noen av oss har litt mer rett enn det er godt å innrømme. Begge deler kan være plagsomt å se, nemlig. Men det er sikkert rom for mange tolkninger. Hvis du leser noe annet inn i ordene kan du ha rett mer enn jeg. På samme måte som andres relasjoner ikke alltid kan forstås av dem som står på siden og kikker inn. ( og da tenker jeg på damens relasjon til sin eks. Den er mest logisk for dem som er del av den... ) Noen her gjør et stort nummer av at det er risikabelt å akseptere kontakt med eksen, fordi det er sjanse for utroskap. Vel, min samboer flyttet fra meg og ble gift med sin eks, han! Men det betyr ikke at min nåværende mann skal nektes kontakt med sine ekser likevel, eller jeg med mine. Verden er full av fristelser uansett.
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2014 #66 Skrevet 10. juli 2014 Arti å se hvordan tråden startet da alle trodde hi var en dame, og hvordan det endret seg etter det ble klart at han var en mann. Anonymous poster hash: bc522...c10
Sint naken biltyv Skrevet 10. juli 2014 #67 Skrevet 10. juli 2014 Wow! Voldsomt så engasjert du er her, Pashla Jeg pleier å være enig i mye du skriver, men her er du litt ute og sykler.. Jeg tenkte å være så freidig å be deg også om å lese hele tråden på nytt (slik du anbefaler hi). Du starter hele diskusjonen med å blande sammen to ord, to ord som faktisk forandrer hele meningen i det han faktisk skriver. Og når han prøver å oppklare så prøver du å nagle ham til veggen, stakkar Jeg har ingen problemer med å forstå hva han prøver å si, han reagerer på hvorfor hun har gjenopptatt kontakten med sin eks og reagerer på oppførselen rundt dette. Vi som har barn med vår eks MÅ forholde oss til ham, og de parene som skiller lag men fortsatt er venner, de skal selvfølgelig få fortsette å være venner selv om man finner nye partnere. Men jeg tror ikke det er det som er problemet hans, men at hun tar opp kontakten med sin eks når hun er i et etablert forhold. Og han lurer på hvorfor. Vi er mange som ville reagert på det uten at det betyr at vi er kontrollerende personer.. Men når man blir usikker på partneren på denne måten så fremstår man jo ofte som sjalu osv.. Og jeg syns du legger litt ord i munnen hans og tilegner han meninger og holdninger han ikke har. Og da er det vel ikke så rart at han protesterer? Jeg har ihvertfall ikke tolket innleggene hans likt som deg Anonymous poster hash: c298a...f4b Enig!
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2014 #68 Skrevet 10. juli 2014 Wow! Voldsomt så engasjert du er her, Pashla Jeg pleier å være enig i mye du skriver, men her er du litt ute og sykler.. Jeg tenkte å være så freidig å be deg også om å lese hele tråden på nytt (slik du anbefaler hi). Du starter hele diskusjonen med å blande sammen to ord, to ord som faktisk forandrer hele meningen i det han faktisk skriver. Og når han prøver å oppklare så prøver du å nagle ham til veggen, stakkar Jeg har ingen problemer med å forstå hva han prøver å si, han reagerer på hvorfor hun har gjenopptatt kontakten med sin eks og reagerer på oppførselen rundt dette. Vi som har barn med vår eks MÅ forholde oss til ham, og de parene som skiller lag men fortsatt er venner, de skal selvfølgelig få fortsette å være venner selv om man finner nye partnere. Men jeg tror ikke det er det som er problemet hans, men at hun tar opp kontakten med sin eks når hun er i et etablert forhold. Og han lurer på hvorfor. Vi er mange som ville reagert på det uten at det betyr at vi er kontrollerende personer.. Men når man blir usikker på partneren på denne måten så fremstår man jo ofte som sjalu osv.. Og jeg syns du legger litt ord i munnen hans og tilegner han meninger og holdninger han ikke har. Og da er det vel ikke så rart at han protesterer? Jeg har ihvertfall ikke tolket innleggene hans likt som deg Anonymous poster hash: c298a...f4b Enig! uenig! Mannen oser av sjalusi og selvrettferdighet - han er åpenbart pisseredd! Anonymous poster hash: bea84...03a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå