Anonym bruker Skrevet 8. juli 2014 #1 Skrevet 8. juli 2014 jeg er sammen med kjæresten min og vi har et barn sammen. vi krangler som normale par, men også fordi kjæresten min mener jeg er dominerende. vi hadde kjent hverandre i 2 år før vi fikk barn, og har nå vært sammen i 4 år.nå i det siste har samboeren min begynt å gå ut med "sine" venner alene på byen, og i tillegg møter samboeren min eksen sin. samboeren tar den oppsøkende kontakten med vedkommende.når jeg sier jeg misliker at de møtes, kaller hun meg dominerende.hvorfor har man behov for å møte ekser? og hvorfor når man drikker? kan man ikke fokusere på det familielivet man har? Anonymous poster hash: 10ee9...167
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2014 #2 Skrevet 8. juli 2014 Jeg forstår du ikke vil hub skal nlte eksen. Spesielt hvis det er noe hun først har begybt med nå- og de liksom ikke har vært nære cenner siden det ble slutt eller noe? Anonymous poster hash: 605c3...05e
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2014 #3 Skrevet 8. juli 2014 Han er garantert utro, dessverre. Ingen i sine fulle fem begynner plutselig å treffe eksen ute på byen i fylla regelmessig (forståelig hvis man støter på henne en gang i blant tilfeldig, men ikke at han oppsøker eksen sin). Og typisk mann med ugler i mosen å si at det er SAMBOERENS feil, at hun er kontrollerende og sjalu. Been there, done that. Hadde forlangt et valg - eksen eller meg, enkelt og greit. Anonymous poster hash: 1750c...243
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2014 #4 Skrevet 8. juli 2014 Hmmm... hun trenger ikke være utro fordi hun treffer eksen. Men erfaring tilsier at man ikke oppsøker eksen uten at man har noen følelser for ham som man kanskje ikke burde dyrke om man er i et forhold. Anonymous poster hash: 03a0e...3cc
Sint naken biltyv Skrevet 8. juli 2014 #5 Skrevet 8. juli 2014 Hun eller han? Forsto det som om du er mann og hun møter eksen?
sug lut Skrevet 8. juli 2014 #6 Skrevet 8. juli 2014 Jøss, jeg møter da også ekser regelmessig, både med og uten alkohol, vi har delt lange tider av livet og det er slett ikke rart å møtes til lunsj, eller ta en øl eller tre og flire over dette og hint. Vi trenger ikke ha sex av den grunn.
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2014 #7 Skrevet 8. juli 2014 Hun eller han? Forsto det som om du er mann og hun møter eksen? Den er HUN som møter eksen. Anonymous poster hash: 10ee9...167
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2014 #8 Skrevet 8. juli 2014 hun sier hun har behov for egne venner. jeg er mer interessert i å bygge en familie. Anonymous poster hash: 10ee9...167
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2014 #9 Skrevet 8. juli 2014 Behov for egne venner er jo ikke så rart! Og det bør du ikke være kritisk til. Alle trenger å leve sitt eget liv uavhengig av kjæresten. Men å treffe eksen.. der synes jeg faktisk hun kan ta litt hensyn til deg. En ting er om de har felles venner og møtes på den måten. Da blir det rart om hun "må" gå hjem eller ikke kan komme pga vedkommende er der. Såpass må du tåle. Men jeg synes ikke hun bør kontakte han og møte han alene om du har problemer med det.. Og btw.. familieliv og eget liv kan fint kombineres Anonymous poster hash: 8de79...e7e
Gjest Antarctica Skrevet 8. juli 2014 #10 Skrevet 8. juli 2014 hun sier hun har behov for egne venner. jeg er mer interessert i å bygge en familie. Anonymous poster hash: 10ee9...167 Oj, oj. Med ordet "heller" forteller du at du ser disse to tingene som separate og at det ene utelukker det andre. Dersom du hører deg selv si at hun burde foretrekke å sitte hjemme med babyen og deg, at hun ikke burde ha behov for andre enn dere to - da er du på en farlig vei. Og da er du i ferd med å ødelegge det forholdet du ønsker å bygge på. Å bygge en familie betyr ikke å utestenge verden, i alle fall ikke på vegne av partneren. Skal andres sosiale liv begrenses, skjønner jeg at det oppleves dominerende ...
Sint naken biltyv Skrevet 9. juli 2014 #11 Skrevet 9. juli 2014 hun sier hun har behov for egne venner. jeg er mer interessert i å bygge en familie. Anonymous poster hash: 10ee9...167 Oj, oj. Med ordet "heller" forteller du at du ser disse to tingene som separate og at det ene utelukker det andre. Dersom du hører deg selv si at hun burde foretrekke å sitte hjemme med babyen og deg, at hun ikke burde ha behov for andre enn dere to - da er du på en farlig vei. Og da er du i ferd med å ødelegge det forholdet du ønsker å bygge på. Å bygge en familie betyr ikke å utestenge verden, i alle fall ikke på vegne av partneren. Skal andres sosiale liv begrenses, skjønner jeg at det oppleves dominerende ... Veldig enig:-)
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2014 #12 Skrevet 9. juli 2014 Jøss, jeg møter da også ekser regelmessig, både med og uten alkohol, vi har delt lange tider av livet og det er slett ikke rart å møtes til lunsj, eller ta en øl eller tre og flire over dette og hint. Vi trenger ikke ha sex av den grunn. om man er i et forhold. Det er rett og slett ikke normal og møte eksen sin til lunsj osv. utenom du er blitt homofil. Altså det høres så dumt ut.. eksen er en person du har elsket, hatt sex med, ville leve livet med, men ting blei ikke sånn. Så føler du det er okay at man skal gå rundt og møte eksen sin når man er i et annet forhold? hører ikke hjemme noen plass. Si hei til h*n er noe annet, men det du snakker om er jo bare... Anonymous poster hash: f7e44...4bf
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2014 #13 Skrevet 9. juli 2014 Samboeren min mente dette, at når man skulle ha en familie og unge så skulle man ikke ha et sosial liv. Han mente at vis vi skulle være samboere så skulle vi være sammen hele tiden og ikke ha venner. Det holdt på å ta knekken på forholdet vårt, men fikk lært han at man kunne både egne og felles venner og at man måtte ha litt tid borte fra hverandre. Nå møte riktignok jeg ikke min eks jeg da. Har ikke noe behov for være venner med en eks. MEN veldig viktig å ha et eget liv samtidig som man bygger et samliv/en familie. Tenkt å sitte det på slutten av live og tenke tilbake på alt man ikke fikk gjort fordi samboer mente man ikke skulle være med noen andre enn barn og mann. Man kan bli bitter av mindre. Anonymous poster hash: f1bc1...444
sug lut Skrevet 9. juli 2014 #14 Skrevet 9. juli 2014 (endret) Jøss, jeg møter da også ekser regelmessig, både med og uten alkohol, vi har delt lange tider av livet og det er slett ikke rart å møtes til lunsj, eller ta en øl eller tre og flire over dette og hint. Vi trenger ikke ha sex av den grunn. om man er i et forhold. Det er rett og slett ikke normal og møte eksen sin til lunsj osv. utenom du er blitt homofil. Altså det høres så dumt ut.. eksen er en person du har elsket, hatt sex med, ville leve livet med, men ting blei ikke sånn. Så føler du det er okay at man skal gå rundt og møte eksen sin når man er i et annet forhold? hører ikke hjemme noen plass. Si hei til h*n er noe annet, men det du snakker om er jo bare... Anonymous poster hash: f7e44...4bf Du er ikke særlig opplyst, er du vel? Jo, det er faktisk normalt å kunne møte eksen til lunsj eller hva det måtte være, også om en eller begge er i nye forhold, det er normalt både for meg, for mine ekser og for mine venner. Og hvorfor skulle vi ikke det, om det ikke var eksen fra helvete? Og jeg har ikke på noe vis skifta fil, ikke de heller, men vi har altså ikke slutta å like hverandre selv om vi slutta å pule og bo sammen. Sist jeg var i eksens hjemby overnattet jeg faktisk hos ham, gisp! For et trangt lite liv du lager deg. Endret 9. juli 2014 av sug lut
Bustetroll Skrevet 9. juli 2014 #15 Skrevet 9. juli 2014 Jøss, jeg møter da også ekser regelmessig, både med og uten alkohol, vi har delt lange tider av livet og det er slett ikke rart å møtes til lunsj, eller ta en øl eller tre og flire over dette og hint. Vi trenger ikke ha sex av den grunn. om man er i et forhold. Det er rett og slett ikke normal og møte eksen sin til lunsj osv. utenom du er blitt homofil. Altså det høres så dumt ut.. eksen er en person du har elsket, hatt sex med, ville leve livet med, men ting blei ikke sånn. Så føler du det er okay at man skal gå rundt og møte eksen sin når man er i et annet forhold? hører ikke hjemme noen plass. Si hei til h*n er noe annet, men det du snakker om er jo bare... Anonymous poster hash: f7e44...4bf Men det er jo relativt ofte man ikke ender opp sammen rett og slett fordi man ikke passer som kjærester. Da er det ikke så unormalt at man gjerne vil fortsette det vennskapet. Det er ikke alle brudd som ender med at den ene parten har hjertesorg i flere år etterpå og alltid vil mer. Noen kan skilles som venner, og forbli gode venner. Ikke noe galt i det
Bustetroll Skrevet 9. juli 2014 #16 Skrevet 9. juli 2014 Det eneste som er fyfy, det er å skjule at man treffer ex-en. Da er det noe som skurrer.Men dersom det er åpent og ærlig, så burde alt være i skjønneste orden
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2014 #17 Skrevet 9. juli 2014 Du høres utrolig kontrollerende ut. Første tanke er at du kveler kjæresten din med å oppføre deg sånn. Sammen med mannen min i 10 år. Vi begge treffer tidligere ekser nettopp fordi det var et vennskapelig brudd og vi begge har lov til å ha venner. Det er ikke du som bestemmer dette, men din kjæreste! Slutt å oppfør deg som en sjalu guttunge! Anonymous poster hash: a2bea...c57
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2014 #18 Skrevet 9. juli 2014 Er man i et forhold møter man ikke exen, det er ikke noe å diskutere en gang... Ikke engang på facebook. Hadde min kjæreste vært venn med sin ex så hadde jeg gjort det slutt. Anonymous poster hash: cd3e3...c15
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2014 #19 Skrevet 9. juli 2014 Synes du har rett til å sette foten ned! Ikke rart du ikke ønsker at han skal se eks. Får være grenser for fleksibilitet :-) Anonymous poster hash: 47bbb...dad
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2014 #20 Skrevet 9. juli 2014 Du høres utrolig kontrollerende ut. Første tanke er at du kveler kjæresten din med å oppføre deg sånn. Sammen med mannen min i 10 år. Vi begge treffer tidligere ekser nettopp fordi det var et vennskapelig brudd og vi begge har lov til å ha venner. Det er ikke du som bestemmer dette, men din kjæreste! Slutt å oppfør deg som en sjalu guttunge! Anonymous poster hash: a2bea...c57 Hvordan vet du at hi er en mann og ikke en kvinne? Anonymous poster hash: ad250...ea5
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2014 #21 Skrevet 9. juli 2014 Du høres utrolig kontrollerende ut. Første tanke er at du kveler kjæresten din med å oppføre deg sånn. Sammen med mannen min i 10 år. Vi begge treffer tidligere ekser nettopp fordi det var et vennskapelig brudd og vi begge har lov til å ha venner. Det er ikke du som bestemmer dette, men din kjæreste! Slutt å oppfør deg som en sjalu guttunge! Anonymous poster hash: a2bea...c57 Hvordan vet du at hi er en mann og ikke en kvinne? Anonymous poster hash: ad250...ea5 *om Anonymous poster hash: ad250...ea5
Gjest Antarctica Skrevet 9. juli 2014 #22 Skrevet 9. juli 2014 Du høres utrolig kontrollerende ut. Første tanke er at du kveler kjæresten din med å oppføre deg sånn. Sammen med mannen min i 10 år. Vi begge treffer tidligere ekser nettopp fordi det var et vennskapelig brudd og vi begge har lov til å ha venner. Det er ikke du som bestemmer dette, men din kjæreste! Slutt å oppfør deg som en sjalu guttunge! Anonymous poster hash: a2bea...c57 Hvordan vet du at hi er en mann og ikke en kvinne? Anonymous poster hash: ad250...ea5 *om Anonymous poster hash: ad250...ea5 HI har barn sammen med sin kvinnelige kjæreste. Det må en mann til for å få til dét... Merkelige relasjoner folk har - en her sier hun ville ha gjort det slutt (!!???) om kjæresten traff sin eks? Hysterisk much ...?
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2014 #23 Skrevet 9. juli 2014 Du høres utrolig kontrollerende ut. Første tanke er at du kveler kjæresten din med å oppføre deg sånn. Sammen med mannen min i 10 år. Vi begge treffer tidligere ekser nettopp fordi det var et vennskapelig brudd og vi begge har lov til å ha venner. Det er ikke du som bestemmer dette, men din kjæreste! Slutt å oppfør deg som en sjalu guttunge! Anonymous poster hash: a2bea...c57 svaret mitt der datt litt ut av sammenhengen. selvfølgelig skal man få ha egne venner. poenget var at hun vil ha eksen som "egne venner" - noe jeg synes er veldig rart. tidligere har hun sagt at hun ikke kan fordra typen. hvorfor vil hun absolutt møte han på byen da? er jo mye rare kommentarer her, og jeg gidder ikke bruke tid på å forsvare om jeg en "sjalu guttunge" eller ikke. jeg ser i alle fall at en del av de som kommenterer deler mitt syn på om dette er rart eller ikke. Anonymous poster hash: 10ee9...167
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2014 #24 Skrevet 9. juli 2014 hun sier hun har behov for egne venner. jeg er mer interessert i å bygge en familie. Anonymous poster hash: 10ee9...167 Oj, oj. Med ordet "heller" forteller du at du ser disse to tingene som separate og at det ene utelukker det andre. Dersom du hører deg selv si at hun burde foretrekke å sitte hjemme med babyen og deg, at hun ikke burde ha behov for andre enn dere to - da er du på en farlig vei. Og da er du i ferd med å ødelegge det forholdet du ønsker å bygge på. Å bygge en familie betyr ikke å utestenge verden, i alle fall ikke på vegne av partneren. Skal andres sosiale liv begrenses, skjønner jeg at det oppleves dominerende ... hvor kom ordet "heller" inn? poenget var at jeg er mer interessert i å bygge en familile enn å møte ekser selvfølgelig skal man få ha egne venner, det er jo helt nødvendig. men med tanke på at de var henne som dumpet eksen sin, så mener jeg det er litt rart fortsatt. Anonymous poster hash: 10ee9...167
Gjest Antarctica Skrevet 9. juli 2014 #25 Skrevet 9. juli 2014 Men hvis du bare skriver for å søke støtte og "få rett" i at dette er dårlig, tar du ikke inn de svarene som ville ha gjort deg litt klokere på din kjærestes holdninger og meninger. Jeg tror dessverre at jo hardere du kniper fast, desto mer sand renner ut mellom fingrene dine. Du kan ikke minske hennes interesse for fyren ved å argumentere på dem måten du gjør. Å forvente at hun ikke skal prioritere venner, eller å snakke stygt om eksen hennes er ikke måten. Men jeg tror toget er på vei ut av perrongen for din del...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå