Gå til innhold

Symptomer


FrøkenG

Anbefalte innlegg

Alira, de har iallfall spyposer på flyet! :D

Jeg kjenner lite strekk og stikninger, husker ikke når det kom sist svangerskap ;)

Idag måtte jeg ty til postafen på jobb! Orket ikke tanken på å være uggen og kanskje spyklar overfor kunder :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kvalmen min kom på dagen da jeg var 7 uker på vei, som lyn fra klar himmel..

7+0 eller 6+0? (sliter litt med ukeregningen.. men jeg begynner jo på uke 7 imorgen siden jeg er 6+0 da)

 

Hvor ille er det, for dere som har blitt kvalme? (prøver bare å forberede meg psykisk :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Dette blir bare verre og verre. 6+2, superkvalm. Starter om natten (ca 03 tiden) og varierer i styrke i løpet av dagen.. Får heller ikke sove, trolig pga varmen :(

Uff :( jeg er 6+0 imorgen og må inrømme at jeg nesten sitter å venter på at kvalmen skal komme.. når kom den hos deg?

Er det så ille at du kaster opp?

 

Jeg er livredd for å begynne å kaste opp, men prøver å forberede meg mentalt på at det garantert kommer til å skje.. Skal på ferie neste uke og gleder meg ikke akkurat i tilfelle jeg sitter å kaster opp på flyet foran alle sammen :(

 

Håper det ikke blir enda verre for deg! Og stemmer det at vi snart er halvveis i 1.trimester?? :)

Det kom plutselig her om dagen, regner med det var 6+0 :-/ den slår inn om morgenen, men gir seg litt utover dagen :) jeg spyr ikke, men kanskje det hadde vært bedre?? Mye mulig varmen gjør alt verre :/

 

Jeg har foreløpig kun brukt seaband, men føler de fungerte dårlig i natt.. Vurderer akupunkturnåler i øyrene hvis det blir verre:) er nattevakt, blir spennende å se hvordan jeg fungerer på jobb etter ferien og om jeg får sove etter nattevakten :)

 

Trøst deg med at det er positivt å være kvalm, det roer nervene mine bittelitt :) snart kun 1 uke igjen før tidlig ul :)

 

2 trimester begynner uke 13, så ja jeg er vertfall halvveis i 1 trimester :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvalme er alltid ubehagelig når en ikke er vant med det, men de fleste orker å gå på jobb da det gir seg utover dagen.. :)

Jeg er uggen hele dagen men uten å spy heldigvis!

Som sagt ovenfor er kvalme et sunt tegn ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja heldigvis er det et godt tegn :) om jeg ikke får det, så blir jeg antageligvis bekymret og skulle ønske jeg var kvalm :)

 

Jeg var litt småkvalm for to dager siden, da tok jeg en ingefær tablett og den virket! Om det var placebo eller ikke, det er uvisst ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Kvalmen min kom på dagen da jeg var 7 uker på vei, som lyn fra klar himmel..

7+0 eller 6+0? (sliter litt med ukeregningen.. men jeg begynner jo på uke 7 imorgen siden jeg er 6+0 da)

 

Hvor ille er det, for dere som har blitt kvalme? (prøver bare å forberede meg psykisk :) )

 

 

Det var 6+0.

 

Jeg har ikke kastet opp, men veldig uvel og ingen matlyst overhodet... Så jeg prøver å finne små løsninger på hva jeg klarer å spise, blir ikke alltid det sunneste, men så lenge jeg får i meg noe mat er det positivt. Så langt har jeg fått i meg weetabix med melk til frokost, lyse baguetter med ost og skinke og masse smør til lunsj, og litt diverse til middag. Reker i går, pølse og potetmos i dag faktisk, lette middager. Og nå i kveld fikk jeg i meg brødskive med masse smør og brunost :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ohhh lord. Vet ikke hvor jeg skal begynne en gang! Hehe 😜 Jeg fikk de første murringene og ømme pupper for ca en uke siden. (Tror jeg er ca. 4+1) Ble gravid på første forsøk etter fjerning av spiralen så aner ikke sykluslenden min. Men iallefall, så har jeg også fått økende utflod, kviser og generelt sett ganske "dårlig" humør! Hormonene løper løpsk allerede med andre ord 😂 Håpet det gir seg etterhvert ellers tror jeg samboeren min kommer til å bli gal 😝

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja heldigvis er det et godt tegn :) om jeg ikke får det, så blir jeg antageligvis bekymret og skulle ønske jeg var kvalm :)

 

Jeg var litt småkvalm for to dager siden, da tok jeg en ingefær tablett og den virket! Om det var placebo eller ikke, det er uvisst ;)

Temperaturen ute var vesentlig mye lavere i natt, det bedret kvalmen bittelitt :) krysser fingrene for at det ikke blir flere tropenetter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du føler deg bedre :) temperaturen kan ha mye å si, spesielt om natten! søvnen blir dårligere når det er så varmt, og da er det lettere å bli kvalm også! Får krysse fingrene for normale temperaturer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg er 4 +3 (testet i går!). Symptomer er ømme bryster og trøtthet. Var gravid for 10 år siden og da var jeg ikke kvalm i det hele tatt, krysser fingre for at det symptomet ikke kommer nå heller..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og der kom kvalmen 😫 Har vært kvalm/uggen i hele dag. Like før jeg må kaste opp! Hadde ikke dette problemet forrige svangerskap! Og jeg er bare 4+2! Og drar på ferie imorgen, dette lover bra 😝

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 6+2. Jeg er ekstremt trøtt om dagen. Trenger å sove litt på dagtid hver dag. I tillegg er kvalmen begynt og litt ømme bryster. Ja og så er magen helt i ulaget. Skikkelig hard. Tror jeg må bli flinkere å drikke Biola for å holde den litt i sjakk. Har mye mer symptomer nå, en med førstemann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er 6+2. Jeg er ekstremt trøtt om dagen. Trenger å sove litt på dagtid hver dag. I tillegg er kvalmen begynt og litt ømme bryster. Ja og så er magen helt i ulaget. Skikkelig hard. Tror jeg må bli flinkere å drikke Biola for å holde den litt i sjakk. Har mye mer symptomer nå, en med førstemann.

Biola ja.. Det var ikke dumt! Må prøves :)

Endret av FrøkenG
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da tror jeg kvalmen kom her også, 6+1! Var litt kvalm inatt og holdt på å kaste opp frokosten idag tidlig! :(

Tar dere den Lifeline Care Gravid kosttilskuddet? og eventuelt hvordan gjør dere det..kanskje lurt å spre de utover dagen? Synes det er veldig mye å svelge, og kanskje ikke så lyrt å ta de om morningen i tilfelle en kaster opp..da er det bortkastet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6+0 ekstremt kvalm, brekker meg igjen og igjen, spyr bare magesyre pga tom mage.. (Begynte små smått i går egentlig) Den som mener at man kan jobbe med dette, må nå ha en mild versjon.. Jeg ligger pikk stille på sofaen, og jeg vet at så snart jeg reiser meg, spyr jeg, dette stemmer hver gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alira: ja, jeg tar de. Tar de bare en eller annen gang ila dagen når jeg kommer på det. Den største er et monster-hjelper jo hvertfall ikke mot kvalme. Sikkert greit å ta ifm et måltid.

 

Murringene mine har avtatt litt de siste to dagene (håper det ikke er et dårlig tegn!), men i dag har jeg sykt vondt i brystene! Humørsvingninger og trøtt(kan være fordi jeg våkner mellom kl 5 og 7 av meg selv hver morgen nå).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så rart, om jeg ikke viste jeg var gravid så hadde jeg aldri lagt merke til symptomene :)

 

Jeg banker hardt i bordet, og håper symptomene holder seg borte litt til!!! Har to svangerskap bak meg og det verste i 1 trimester er trøttheten, husker jeg satt i kassen på kiwi for noen år siden og sov  :fnise: Rart og tenke på, husker ikke helt hvordan det føles, man glemmer så fort, men jeg vet jeg kommer til å bli hensides trøtt og ha masse tornerose søvn ;)

 

Jeg er vel 3+6 i dag, har en anelse om at jeg bare er 3+4 men det får ul vise senere.

Eneste jeg merker er såvidt litt ømmer pupper, men det hadde jeg ikke hengt meg opp i vanligvis, altid slik før tr.

 

Merker en del strømninger i underlivet da, akkurat som nedpress.

Nå vasker jeg huset for den store gullmedalje, får det blir ikke gjort når jeg havner i koma  :sove:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også våkner grytidlig hver morgen, uansett når jeg la meg kvelden før! Urmtrolig irriterende.. blir jo selvfølgelig trøtt utover dagen når jeg våkner så tidlig. Kan våkne kl 03 eller 04 og tro at det er morgen, men klarer som regel å sovne litt igjen!

 

Den kvalmen er fæl, stakkars deg Maryj :( tror du har en mer ekstrem form for kvalme, for det går ikke an å jobbe når du har det sånn :( Forferdelig å brekke seg uten å ha noe å spy opp.. Synes jeg har hørt noen si at det kan hjelpe med melk eller sjokomelk siden det er litt mildere å kaste opp?

 

Siri83, den store hvite er grusom. Må alltid knekke den i to, men da blir det FEM ting å svelge ned..ugh.. Kanskje det er lurt å ta en til hvert måltid eller noe, istedenfor alle på en gang.. Skal prøve det imorgen! Ble ihvertfall superkvalm idag tidlig etter å ha svelgt ned alt, måtte svelge en god del ganger for å beholde mageinnholdet, hehe ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da tror jeg kvalmen kom her også, 6+1! Var litt kvalm inatt og holdt på å kaste opp frokosten idag tidlig! :(

Tar dere den Lifeline Care Gravid kosttilskuddet? og eventuelt hvordan gjør dere det..kanskje lurt å spre de utover dagen? Synes det er veldig mye å svelge, og kanskje ikke så lyrt å ta de om morningen i tilfelle en kaster opp..da er det bortkastet :)

Jeg har tatt dem en stund. Deler den store hvite i to. Det hjalp også å ta de etter et måltid, da var svelgefunksjonen godt brukt :) ikke bøy hode nedover når du svelger, men tenk "frie luftveier". Da renner bare tablettene ned på meg hvertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg gikk gravid sist, sa jordmor at slikt kosttilskudd for gravide ikke var så nødvendig om man hadde variert kosthold, men at man måtte ta folsyre og burde ta tran/d-vit. Jeg som vanligvis ikke har problemer med å få ned kapsler sliter litt med trankapslene nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg gikk gravid sist, sa jordmor at slikt kosttilskudd for gravide ikke var så nødvendig om man hadde variert kosthold, men at man måtte ta folsyre og burde ta tran/d-vit. Jeg som vanligvis ikke har problemer med å få ned kapsler sliter litt med trankapslene nå...

Det er egentlig ikke nødvendig nei.. det er nok bare for å tjene penger! Men siden en må ta folat og tran (trankapsler må det nok bli når en sliter med kvalme, hehe :) ) så tenkte jeg det var likegreit å kjøpe den pakken! Men tror det blir dyrt å ta det hver mnd i hele graviditeten! Kanskje det er greit i 1 trimester da matinntaket er litt så som så?

 

Kom også på at ulempen med vanlig tran er innholdet av vitamin A, som gravide ikke skal ha for mye av.. og rene omega 3 kapslee inneholder ikke vitamin D, noe som også er viktig å få nok av.. så da tenkte jeg at det var greit med den gravid-kosttilskuddet.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for råd alira:) Finner det ikke noen steder, så jeg tar en råsjans her: hvor lang tid tar det før kroppen tar opp forlat fra den pillen? Jeg kaster opp jevnlig, og lurer på om jeg må ta en ny pille.. Er vel et par timer siden jeg tok den nå, kjenner at neste gang jeg reiser meg opp, blir det å styrte mot doskålen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar noen omega-3 kapsler med d-vit, må visst sjekke om det er a-vit i den ;-) men tror så lenge en ikke knasker en masse gulrøtter i tillegg, så tror jeg ikke man kommer over adi med et par kapsler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...