Gå til innhold

Ferie som ikke er ferie.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Neste år skal jeg sjekke hvilke uke min samboers familie har ferie og velge noen andre. Nå er vi på hytta og jeg er oppe med barna mens foreldrene sover, og nå kommer jeg til å si de kan gå inn og vekke foreldrene for jeg kommer til å gå meg en lang tur.

I går var det også slik, og nå er jeg drittlei av at jeg må ta meg av alt mens alle de andre bare slapper av. Jeg forstår ikke at noen kan tro når de er på hyttetur at de ikke trenger gjøre noe, og nå vurderer jeg lage til en regning siden de tror de er på hotell.

Anonymous poster hash: 4973d...8cb
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med å ta det opp med samboeren din?

Klokka er foresten bare litt over 8. De fleste liker å ligge lengre enn det i feriene.

Anonymous poster hash: 8f9e9...fdc
Skrevet

Skjønner hva du mener. Vi hadde svigers her en helg, og holdt på å bli gale! De er null interessert o barna, snakket knapt med de hele helga. Bidro ikke med noe mat, rydding eller noe i det hele tatt! Sov lenge, dro på utflukter uten oss... Forventet god mat og vin, ble sure når vi ba de vente med alkoholen til barna hadde lagt seg... Mildt sagt en utrivelig helg! Uka vi hadde planlagt å feriere hos dem er nå kortet ned til to-tre dager Max!

Anonymous poster hash: 0d6e3...ea4

Skrevet

er ikke dine barn ditt ansvar? du kan vel ikke forvente at andre står opp med dem

Anonymous poster hash: 05bbf...efa
Skrevet

Vi har nok ulike forventninger til ting, men jeg hadde aldri forventa at besteforeldre skal stå opp med barnebarn. Hvis de hadde gjort det en gang eller to, hadde jeg sett på det som en hyggelig bonus. Pappaen til ungene, derimot må selvfølgelig være med og bytte på å så opp. Kommunikasjon.

Skrevet

Jeg forstår det sånn at hi er oppe med andres barn?

Da hadde jeg også lett sendt barna inn til foreldrene og gjort det jeg selv ville.

Anonymous poster hash: 06acc...a98

Skrevet

er ikke dine barn ditt ansvar? du kan vel ikke forvente at andre står opp med dem

Anonymous poster hash: 05bbf...efa

Hun skriver jo at hun er oppe med barna mens foreldrene sover, så jeg tolker det som at det ikke er hennes barn.

Si fra, det er den eneste måten å ikke gjøre alt på. Si etter frokost at du har ordnet frokosten i dag, så derfor kan noen andre vaske opp etterpå og så kan du samtidig spørre hvem som kan lage middagen, siden du gjorde det i går, osv.

Anonymous poster hash: 46f80...182

Skrevet

Er barna dine biologiske barn? Om de ikke er det forstår jeg at du reagerer, men hvis ikke er jeg enig i at de ter ditt/ barnas far sin oppgave å stå opp med de! 

Skrevet

Her er det våre barn som sover, mens det er niese og nevø som er våkne. Min samboer er ikke et A-menneske og kommer aldri til å stå opp så lenge det ikke er våre barn sem er våkne. Jeg la meg tidligere enn de andre i går på grunn av jeg stod opp før 06.00 i går også, med ungene og da spurte jeg om de pleide stå opp så tidlig noe foreldrene bekreftet. Nå har jeg vekket alle de andre her slik at de også blir trøtte til kvelden.

Hi

Skrevet

Hvis det ikke er dine barn er det selvfølgelig ikke du som bør stå opp, med mindre du har lyst til å være spessielt snill en morgen.

Skrevet

Hvis det ikke er dine barn er det selvfølgelig ikke du som bør stå opp, med mindre du har lyst til å være spessielt snill en morgen.

En morgen er ikke det som er problemet, men her ender det ofte med at det blir meg hver dag siden de andre tar seg noe alkohol når barna har lagt seg og jeg ikke orker drikke for jeg er trøtt siden det er jeg som må opp om morgenen.

I fjor sa jeg ifra om at det ikke skulle være slik i år noe de lovet, men har glemt. I ettermiddag kommer jeg til å legge meg en stund slik at jeg ikke blir så trøtt i kveld, for i morgen blir det ikke jeg som står opp.

Hi

Skrevet

Eh.. Hvorfor i allverden står du ikke bare opp når det passer deg?

Skrevet

At du legger deg litt før og ikke drikker er ikke grunn nok til at de skal ha rett til å sove lengre enn deg. istede for å stå opp med deres barn så sender du barna inn til foreldrene med en gang.

Hadde dere byttet på så hadde det vært greit, men utnytting er ikke greit. Om de ikke greier å drikke litt, være oppe sent og stå opp tidlig så får de droppe alkoholen og sene kvelder.

Anonymous poster hash: 2130c...0d0
Skrevet

Disse barna kan finne må mye rart når de er alene oppe, og vi har opplevd at barna prøvde å lage pannekaker på egenhånd. Da måtte jeg vaske hele kjøkkenetgulvet på grunn av en blanding av mel,melk og egg. Siden det er jeg som har fått alt arbeidet med ryddingen har jeg ikke orket å høre at de er oppe på egenhånd, men i dag er jeg gått lei og skal streike resten av tiden de er her.

Nå kommer jeg kun å lage mat til mine barn og meg selv hvis ingen andre av de voksne starter å hjelpe til.

Hi

Gjest Lykkeliggift_
Skrevet

Antagligvis fordi hun tar ansvar slik at barna slipper morgengretne fyllesyke foreldre å stå opp med?

Skrevet

Det styrer du lett og elegant selv. Bare gjør akkurat det du ville gjort om de ikke var våkne, gå gjerne ut og gå lang tur. Deres barn - deres problem. Deres barn er sultne? Da får de ordne seg sjøl eller vekke egne foreldre. Du vil ha tid bare med egne barn når de våkner? Da tar du dem med ut og gjør noe hyggelig og forklarer de andre at de får vekke sine egne foreldre for du vil ikke bare ta dem med, tenk om foreldrene lurer på hvor de er. Osv osv osv. Hvis du kjører den linja finner du fort ut hva du faktisk har LYST til å gjøre med andres barn og kan gjøre det med godt humør.

Forøvrig også en god ide å ikke feriere sammen for lenge.

Skrevet

Dette styrer du jo selv!! Send barna inn til foreldra, dropp å vask etter barna dems og si ifra klart og tydelig at dette finner du deg ikke.

Skrevet

Men kjære vene, du skal da hverken stå opp med andres barn eller rydde etter dem når de griser? Griser de på kjøkkenet mens dere sover, så krever du at DE og foreldrene deres rydder.

Kom deg ut en tur, ikke vært tilstede der i det hele tatt da. Sov så lenge du vil, gjør som du selv vil. Folk behandler deg slik du lar dem behandle deg, og så lenge du syr puter under armene på dem vil de tydeligvis utnytte det. Slutt med det med en gang, vær voksen og ta ansvar for ditt eget liv og din egen velvære.

Skrevet

Nå har jeg vært ute en tur :) De andre voksne har ikke stått opp enda, men de skal få vaske når de står opp for på gulvet ligger det juice. Jeg skal nå smøre niste, for ungene mine skal få gå på skattejakt i dag siden jeg nå har gjemt skatten ;)

Hi

Skrevet

Må bare si at det er utrolig frekt gjort av de andre voksne! Ikke stå opp innen kl 10 når man er på besøk og barna deres er oppe, *rister på hodet*.

Vi har små barn, og er så heldige at når svigers er på besøk så står de ofte opp med barna. Likevel sover hverken jeg eller mannen lenger enn 9.

Anonymous poster hash: 42d82...014

Skrevet

Disse barna kan finne må mye rart når de er alene oppe, og vi har opplevd at barna prøvde å lage pannekaker på egenhånd. Da måtte jeg vaske hele kjøkkenetgulvet på grunn av en blanding av mel,melk og egg. Siden det er jeg som har fått alt arbeidet med ryddingen har jeg ikke orket å høre at de er oppe på egenhånd, men i dag er jeg gått lei og skal streike resten av tiden de er her.

Nå kommer jeg kun å lage mat til mine barn og meg selv hvis ingen andre av de voksne starter å hjelpe til.

Hi

Da skjønner jeg det bedre, samtidig som jeg tenker også at du lager ris til egen bak ved å ta ansvar for din late slekt.. Bra at du slutter med det! :)

Skrevet

Antagligvis fordi hun tar ansvar slik at barna slipper morgengretne fyllesyke foreldre å stå opp med?

Kanskje foreldrene hadde drukket mindre hvis ikke TS lot seg utnytte? De har jo hatt det svært behagelig slik det har vært hittil, men fylla ville kanskje fristet litt mindre hvis de selv måtte passe på/rydde opp etter sine egne unger dagen derpå.

Skrevet

Ungene dine skal få gå på skattejakt?

Stakkars tantebarna dine, det er vel ikke dere feil at foreldrene deres ikke tenker og tar ansvar.

Synes ikke du bør la sinnet gå it over små barn. Snakk med de voksne.

Anonymous poster hash: 71b4f...ce7

Skrevet

Hi

Men herregud da. Hvis barna er oppe på egenhånd og roter, så er jo ikke det ditt ansvar. Slutt og vær en dørmatte og rykk skikkelig tak i foreldrene til de barna. La vær og stå opp, la foreldrene rydde rotet selv.

Det er jo egentlig bare din egen feil som syr puter under armene på late familiemedlemmer

Anonymous poster hash: 3fdfe...bd4

Skrevet

Jeg ser litt annerledes på det! Du er ho barnas TANTE! Hvis du alikevel er våken er det så mye trøbbel å gi dem en brødskive hver og sette på barne tv??

Tror du vil komme lenger med en litt vennligere innstilling!

Hvis det er så krise for deg å ta deg av nevø og niese litt får du jo heller bare bli liggende i sengen da!

Anonymous poster hash: 14027...986

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...