Anonym bruker Skrevet 21. juni 2014 #1 Skrevet 21. juni 2014 Er det siste krampa før skilsmisse? Mener par som har vært sammen en årrekke, fått de barna de skal ha osv, så gifter de seg. Alle jeg kjenner som har gjort dette er skilt rett etter... Er det et siste forsøk på å holde sammen? Triste greier.... Anonymous poster hash: 92b45...691
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2014 #2 Skrevet 21. juni 2014 Huff, det var da voldsomt til negativitet over denne sjela da.. Når det er sagt så er nok jeg en av de som gifter meg sent, planlegger å gifte oss når vi har vært sammen i 15 år. Ble sammen da vi var unge (20 år). Ikke tatt oss råd til å gifte oss før, vi har prioriteret utdannelse, hus, oppussing, barn.. I den rekkefølgen. Vi vet at forholdet vårt er stabilt og at vi elsker hverandre. Har ikke følt behov for å bruke masse penger på en stor fest når vi heller kunne bygge opp et fint liv for oss og barna rundt oss men snart har vi ikke mer viktige ting å bruke penger på mer så da kan vi bruke penger på en overflødig fest for å feire kjærligheten vi og, når alt det andre er på stell Anonymous poster hash: 6b8f4...e6f
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2014 #3 Skrevet 21. juni 2014 Har ikke vært slik for de jeg kjenner som har gjort dette. De er fortsatt gifte. Anonymous poster hash: 40953...b56
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2014 #4 Skrevet 21. juni 2014 Ingen sistekrampe her. Giftet oss når økonomien tilsa det, og har fått barn etter bryllupet også. Foreldrene mine giftet seg etter 20 år sammen og har nå vært gift i 16 år. Merkelig spørsmål egentlig. Det finnes vel like mange grunner for å gifte seg som det finnes mennesker, og jeg tviler sterkt på at noen gifter seg med skilsmisse i tankene. Anonymous poster hash: c10e1...7d5
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2014 #5 Skrevet 21. juni 2014 Huff, det var da voldsomt til negativitet over denne sjela da.. Når det er sagt så er nok jeg en av de som gifter meg sent, planlegger å gifte oss når vi har vært sammen i 15 år. Ble sammen da vi var unge (20 år). Ikke tatt oss råd til å gifte oss før, vi har prioriteret utdannelse, hus, oppussing, barn.. I den rekkefølgen. Vi vet at forholdet vårt er stabilt og at vi elsker hverandre. Har ikke følt behov for å bruke masse penger på en stor fest når vi heller kunne bygge opp et fint liv for oss og barna rundt oss men snart har vi ikke mer viktige ting å bruke penger på mer så da kan vi bruke penger på en overflødig fest for å feire kjærligheten vi og, når alt det andre er på stell Anonymous poster hash: 6b8f4...e6f Du fikk det til at jeg er negativ? Har 5 vennepar dette har skjedd med forstår du. Jeg synes det er trist, men man må jo begynne lure hvorfor de i det heletatt giftet seg... Anonymous poster hash: 92b45...691
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2014 #6 Skrevet 21. juni 2014 Er det siste krampa før skilsmisse? Mener par som har vært sammen en årrekke, fått de barna de skal ha osv, så gifter de seg. Alle jeg kjenner som har gjort dette er skilt rett etter... Er det et siste forsøk på å holde sammen? Triste greier.... Anonymous poster hash: 92b45...691 For oss (som har vært sammen i ni år og jeg er gravid) er det fordi vi kjøper sammen og dessuten vil at vi skal ha samme etternavn før lille kommer, så alle tre heter det samme og det blir riktig i fødselsattesten (etternavnet blir et bindestreksnavn satt sammen av hans og mitt, begge har beskyttede navn som er svært sjeldne, og han ville gjerne ha mitt navn i tillegg til sitt) Anonymous poster hash: 27f44...5bd
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2014 #7 Skrevet 21. juni 2014 Er det siste krampa før skilsmisse? Mener par som har vært sammen en årrekke, fått de barna de skal ha osv, så gifter de seg. Alle jeg kjenner som har gjort dette er skilt rett etter... Er det et siste forsøk på å holde sammen? Triste greier.... Anonymous poster hash: 92b45...691 Da må vi være unntaket. Her blir det bedre og bedre. Anonymous poster hash: eaaaa...6ac
ma(G)ma med to små :) Skrevet 21. juni 2014 #8 Skrevet 21. juni 2014 Ikke for vår del. Vi giftet oss etter to barn og ti år som samboere. For vår del hadde vi det rett og slett for travelt til å tenke på det før, med utdanning,huskjøp, oppussing og småbarnsperioden. Jeg tenker at vi har større sjanse til å holde sammen enn mange av de som gifter seg etter å ha kjent hverandre kun kort tid. Vi har opplevd flere kriser sammen, og vi kom oss gjennom årevis med nattevåk uten å ta livet av hverandre. Vi kjenner hverandre ut og inn, og vet at vi klarer å komme oss gjennom tunge tider sammen uten noe drama.
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2014 #9 Skrevet 21. juni 2014 Kjenner ei som gifta seg etter å ha vært sammen i mange år og fått 3 barn. Det varte ikke mange mnd. Han ble pappa igjen ikke så lenge etter bryllupet...... Anonymous poster hash: 85bc9...b06
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2014 #10 Skrevet 21. juni 2014 Huff, det var da voldsomt til negativitet over denne sjela da.. Når det er sagt så er nok jeg en av de som gifter meg sent, planlegger å gifte oss når vi har vært sammen i 15 år. Ble sammen da vi var unge (20 år). Ikke tatt oss råd til å gifte oss før, vi har prioriteret utdannelse, hus, oppussing, barn.. I den rekkefølgen. Vi vet at forholdet vårt er stabilt og at vi elsker hverandre. Har ikke følt behov for å bruke masse penger på en stor fest når vi heller kunne bygge opp et fint liv for oss og barna rundt oss men snart har vi ikke mer viktige ting å bruke penger på mer så da kan vi bruke penger på en overflødig fest for å feire kjærligheten vi og, når alt det andre er på stell Anonymous poster hash: 6b8f4...e6f Samme her! Anonymous poster hash: 3bc15...d27
nasse nøffen Skrevet 21. juni 2014 #11 Skrevet 21. juni 2014 Jeg ble gravid da vi hadde vært sammen i 2 mnd, så bryllup var ikke noe tema. Vi har vært sammen 9 år, og giftet oss forige sommer.... Da vet man i allefall hva man får=) vi har det mye bedre nå enn de første årene i forholdet vårt, så NEI det var ikke en siste krampe før brudd
Nodisc Skrevet 21. juni 2014 #12 Skrevet 21. juni 2014 Det er jo folk som faktisk gifter seg eller får et barn til for å prøve å redde forholdet, og det er tragisk! Men sånn er det heldigvis ikkje for dei fleste
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2014 #13 Skrevet 21. juni 2014 Huff, det var da voldsomt til negativitet over denne sjela da.. Når det er sagt så er nok jeg en av de som gifter meg sent, planlegger å gifte oss når vi har vært sammen i 15 år. Ble sammen da vi var unge (20 år). Ikke tatt oss råd til å gifte oss før, vi har prioriteret utdannelse, hus, oppussing, barn.. I den rekkefølgen. Vi vet at forholdet vårt er stabilt og at vi elsker hverandre. Har ikke følt behov for å bruke masse penger på en stor fest når vi heller kunne bygge opp et fint liv for oss og barna rundt oss men snart har vi ikke mer viktige ting å bruke penger på mer så da kan vi bruke penger på en overflødig fest for å feire kjærligheten vi og, når alt det andre er på stell Anonymous poster hash: 6b8f4...e6f Du fikk det til at jeg er negativ? Har 5 vennepar dette har skjedd med forstår du. Jeg synes det er trist, men man må jo begynne lure hvorfor de i det heletatt giftet seg... Anonymous poster hash: 92b45...691 Negativ tone over innlegget ditt HI. Stemmer ikke på oss ihvertfall. Sammen lenge før vi giftet oss. Barn både føre og etter ekteskap. Ingen skilsmisse her i sikte 5 år etter bryllup. Anonymous poster hash: e625b...d0c
moota m storebror&lillebror Skrevet 21. juni 2014 #14 Skrevet 21. juni 2014 Vi gifta oss ikke før barna pga. jeg var hele tiden usikker, men vi var nå forlovet. Endte i brudd når barna var 2 og 4 år. Etter et par år fant vi tilbake til hverandre og var enige om at vi ikke ville leve uten hverandre og jeg har aldri vært mer sikker på at det var mannen for meg enn tiden etter vi ble sammen igjen. Da hadde jeg lyst å gifte meg, og fridde til mannen med en fastsatt bryllupsdato. Så vi giftet oss under 2 år etter at vi ble sammen igjen.
Kanutten83 Skrevet 21. juni 2014 #15 Skrevet 21. juni 2014 Mine foreldre giftet seg etter 20 år de, hadde 4 barn og 2 barnebarn Ingen krampetrekning der, men mer for jurdisk trygghet og at pappa endelig kom over frykten for å gifte seg (vært gift 1 gang før og det endte ikke pent)
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2014 #16 Skrevet 21. juni 2014 Jeg ble gravid da vi hadde vært sammen noen få måneder, så bryllup kom ikke på tale. Vi ville ha to tette barn, og jeg er nå gravid igjen. Vi er unge, har prioritert å kjøpe hus og fullføre utdannelse - så noe bryllup blir det uansett ikke før om 2-3 år når økonomien er mer på plass. Tror ikke vi blir skilt året etter av den grunn. Anonymous poster hash: a9fbf...19d
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2014 #17 Skrevet 21. juni 2014 Tror kanskje noen gjør det, det samme med å få et barn til når forholdet er på randen. Men et nok flere som gifter seg av kjærlighet og at det er greit å være gift når en har barn. Vi er ikke gift, trenger ikke å gifte oss for at vi skal holde sammen. Vi er soulmates, og kommer nok til å bli gamle sammen. Jeg vil aldri gifte meg i kirke, ha bryllupsfest på lokalet... Grøsse... Og det å dra på et kontor i byen er kjedelig. Så vi kommer sikkert til å gifte oss om noen år, da i utlandet i forbindelse med en skikkelig fin ferietur. Så siden vi heller prioriterer hus nå, så venter vi med å ta en slik tur for mange mange tusen. Så når den tid kommer, gifter vi oss fordi vi tar oss råd til en skikkelig luksus sløse tur:) og ikke for å berge et fjellstødig forhold! ;p Anonymous poster hash: 76e0e...898
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2014 #18 Skrevet 21. juni 2014 Folk er forskjellige. Noen gifter seg tidlig andre sent. Vi forlovet oss 2 mnd etter vi traff hverandre. Giftet oss 6 mnd etter det igjen. Har vært gift i 10 år og har det kjempebra. Anonymous poster hash: f956b...82d
Berta_78 Skrevet 21. juni 2014 #19 Skrevet 21. juni 2014 Det har jeg aldri tenkt på. Vi skal gifte oss snart. Vi fikk barn mens vi fortsatt ikke helt hadde planlagt fremtiden, og så en til på rappen. Vi har samtidig jobbet veldig mye, solgt og kjøpt leiligheter og hus, og spart penger. Nå er barna litt større, vi har noe mer tid, og synes det er forsvarlig å svi av uforskammet mye penger på en fest (noe vi ikke syntes da vi var nye i jobbene våre, satt med et stort hus og barn på vei). Vi har alltid hatt det bra sammen, gleder oss til fest og håper ikke at et giftermål skal ødelegge lykken :-D
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2014 #20 Skrevet 21. juni 2014 for meg å min sambo har det bare blitt sån. han var i periober arbeidsløs så de oppsparte bryllyps pengene våre gikk til såne dumme ting som leie, mat & forsikringer. nå har han en god stabil jobb & vi skal kjøpe hus i år + at jeg ENDERLIG er blitt gravid, så da havner bryllupsplanene enda litt lenger bak i rekka. men vi har sakt at om 2-3 år skal vi gifte oss uansett om det bare blir han & meg på rådhuset. jeg elsker mannen min & han elsker meg, men livet kom i veien for planene & siden vi helst vil ha alle våre familie medlemmer hos oss på den viktigste dagen i livet vårt trengs det en del penger som vi ikke har akkuratt nå. Anonymous poster hash: 3e860...34b
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2014 #21 Skrevet 21. juni 2014 Dette har jeg ikke tenkt på en gang! for mange kan det ta mange år hvor kjærligheten bare vokser og vokser... Men altså... Forventer alle at man skal gifte seg?? Vi har barn og vært sammen i 7 år, men vi føler ikke for å gifte oss. Vi er ikke relegiøse, så da blir det litt rart... Og det å gifte seg på tinghuset bare for å gjøre det ser jeg ikke vitsen med Anonymous poster hash: 40d26...631
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2014 #22 Skrevet 21. juni 2014 Helt enig. Man bør gifte seg FØR man får barn Min unge er ekte og det er jeg glad for, for mange lausunger rundt om kring. Er det siste krampa før skilsmisse? Mener par som har vært sammen en årrekke, fått de barna de skal ha osv, så gifter de seg. Alle jeg kjenner som har gjort dette er skilt rett etter... Er det et siste forsøk på å holde sammen? Triste greier.... Anonymous poster hash: 92b45...691 Anonymous poster hash: c0b03...c31
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2014 #23 Skrevet 21. juni 2014 Vi har rett og slett ikke råd til bryllup enda, selv om vi har vært sammen i 9 år og har to barn. Hadde vi hatt råd hadde vi giftet oss med engang. Anonymous poster hash: da71f...21b
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2014 #24 Skrevet 21. juni 2014 Helt enig. Man bør gifte seg FØR man får barn Min unge er ekte og det er jeg glad for, for mange lausunger rundt om kring. Er det siste krampa før skilsmisse? Mener par som har vært sammen en årrekke, fått de barna de skal ha osv, så gifter de seg. Alle jeg kjenner som har gjort dette er skilt rett etter... Er det et siste forsøk på å holde sammen? Triste greier.... Anonymous poster hash: 92b45...691 Anonymous poster hash: c0b03...c31 Du burde øve litt på trollingen din:p Anonymous poster hash: 40d26...631
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2014 #25 Skrevet 21. juni 2014 Helt enig. Man bør gifte seg FØR man får barn Min unge er ekte og det er jeg glad for, for mange lausunger rundt om kring. Er det siste krampa før skilsmisse? Mener par som har vært sammen en årrekke, fått de barna de skal ha osv, så gifter de seg. Alle jeg kjenner som har gjort dette er skilt rett etter... Er det et siste forsøk på å holde sammen? Triste greier.... Anonymous poster hash: 92b45...691 Anonymous poster hash: c0b03...c31 Du burde øve litt på trollingen din:p Anonymous poster hash: 40d26...631
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå