Anonym bruker Skrevet 21. juni 2014 #26 Skrevet 21. juni 2014 Hos oss var det brus, vann, munkholm, vanlig øl og vin. Alle kunne velge det de ønsket. Mange kjørte og drakk dermed ikke, noen tok en øl eller et glass vin. Ingen ble fulle. Når det gjelder konfirmasjon er ikke barna gamle nok enda, men husker at det var vin i konfirmasjonen min, jeg fikk også et glass. Anonymous poster hash: 785c9...5a9
Gjest cd0da Skrevet 21. juni 2014 #27 Skrevet 21. juni 2014 Vi hadde kun brus så ikke behovet for å servere vin/øl i et selskap med mange barn kl. 14 på en søndag
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2014 #28 Skrevet 21. juni 2014 Vi hadde kaffi, brus, farris, vann og munkholm Kaffi? KAFFE Anonymous poster hash: 36bdc...a30
overlord Skrevet 21. juni 2014 #29 Skrevet 21. juni 2014 Nei, det syns jeg ikke passer seg. Heller ikke i konfirmasjon eller ved andre anledninger der den som feires ikke er myndig.
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2014 #30 Skrevet 21. juni 2014 Alkohol i dåp passer seg ikke! Passer seg like lite som alkohol i barnebursdag Anonymous poster hash: f39c5...c12 Vi har vin til maten når vi har familiefest på ungenes fødselsdager også vi ;-) Anonymous poster hash: b962b...7ba
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2014 #31 Skrevet 21. juni 2014 Jeg syns det er unaturlig å drikke alkohol kl 13 en søndag. Nei, alkohol hører ikke med i barnedåpen. Anonymous poster hash: f0b79...286
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2014 #32 Skrevet 21. juni 2014 Vi drikker ikke alkohol til maten på julaften engang, så at alkohol i dåp er helt feil for meg er vel unødvendig å si Jeg er ingen avholdskvinne, drikker vin sammen med mine venninner ca 1 gang i mnd, men jeg simpelthen klarer ikke drikke foran barna. For noen uker siden ble jeg invitert i en babyshower der alle ble oppfordret til å ta med seg vin osv slik at vi kunne avslutte med en fest?!? Folk assa Anonymous poster hash: 8d1c7...552
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2014 #33 Skrevet 21. juni 2014 Vi hadde kaffi, brus, farris, vann og munkholm Kaffi? KAFFE Anonymous poster hash: 36bdc...a30 Kutt ut! Kaffi er nynorsk, og meg bekjent er det fullt lovlig å skrive nynorsk her til lands. Anonymous poster hash: f0b79...286
Hannasbananas Skrevet 21. juni 2014 #34 Skrevet 21. juni 2014 Vi hadde navnefest på en lørdag ettermiddag, hadde både brus og øl. For oss er det helt naturlig, men vi har heller ingen problemer med at folk tar mer enn en eller to.
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2014 #35 Skrevet 21. juni 2014 Vi drikker ikke alkohol til maten på julaften engang, så at alkohol i dåp er helt feil for meg er vel unødvendig å si Jeg er ingen avholdskvinne, drikker vin sammen med mine venninner ca 1 gang i mnd, men jeg simpelthen klarer ikke drikke foran barna. For noen uker siden ble jeg invitert i en babyshower der alle ble oppfordret til å ta med seg vin osv slik at vi kunne avslutte med en fest?!? Folk assa Anonymous poster hash: 8d1c7...552 Vi drikker ikke alkohol til maten på julaften engang, så at alkohol i dåp er helt feil for meg er vel unødvendig å si Jeg er ingen avholdskvinne, drikker vin sammen med mine venninner ca 1 gang i mnd, men jeg simpelthen klarer ikke drikke foran barna. For noen uker siden ble jeg invitert i en babyshower der alle ble oppfordret til å ta med seg vin osv slik at vi kunne avslutte med en fest?!? Folk assa Anonymous poster hash: 8d1c7...552 Babyshower og "fyllefest" i ett? Den var ny... Hvordan gikk det da? Stakkar, den gravide må jo ha følt seg litt utenfor, eller som en festbrems. Litt kjedelig hvis venninnne ikke kan møtes for å feire henne uten å måtte drikke liksom...Men håper jeg tar feil og at det ble en hyggelig kveld for alle! Anonymous poster hash: d21cf...d15
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2014 #36 Skrevet 21. juni 2014 Vi drikker ikke alkohol til maten på julaften engang, så at alkohol i dåp er helt feil for meg er vel unødvendig å si Jeg er ingen avholdskvinne, drikker vin sammen med mine venninner ca 1 gang i mnd, men jeg simpelthen klarer ikke drikke foran barna. For noen uker siden ble jeg invitert i en babyshower der alle ble oppfordret til å ta med seg vin osv slik at vi kunne avslutte med en fest?!? Folk assa Anonymous poster hash: 8d1c7...552 Vi drikker ikke alkohol til maten på julaften engang, så at alkohol i dåp er helt feil for meg er vel unødvendig å si Jeg er ingen avholdskvinne, drikker vin sammen med mine venninner ca 1 gang i mnd, men jeg simpelthen klarer ikke drikke foran barna. For noen uker siden ble jeg invitert i en babyshower der alle ble oppfordret til å ta med seg vin osv slik at vi kunne avslutte med en fest?!? Folk assa Anonymous poster hash: 8d1c7...552 Babyshower og "fyllefest" i ett? Den var ny... Hvordan gikk det da? Stakkar, den gravide må jo ha følt seg litt utenfor, eller som en festbrems. Litt kjedelig hvis venninnne ikke kan møtes for å feire henne uten å måtte drikke liksom...Men håper jeg tar feil og at det ble en hyggelig kveld for alle! Anonymous poster hash: d21cf...d15 Nei, det gikk heldigvis fint siden gjestene skjønte at dette var en meget spesiell kombinasjon, var altså vertens idè at det hele skulle gli over i en fest. Noen tok et glass vin, og det var det Anonymous poster hash: 8d1c7...552
MammantilNurket Skrevet 21. juni 2014 #37 Skrevet 21. juni 2014 Vi hadde snitter, kaker, kaffe/te, mineralvann og cava i dåpen til Nurket ... Det er da ikke noe merkelig med det ... og babyshower er spektakulært kjedelig så et glass vin eller tre hadde neppe gjort noen skade der heller. Jeg synes det blir helt feil at barn skal "bestemme" hva jeg skal ha i mitt glass. Det får da være grenser.
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2014 #38 Skrevet 21. juni 2014 I min familie tror jeg ingen har tenkt tanken på å servere alkohol i dåp, mens i min manns familie ble det kjøpt inn vin med den største selvfølge. Hos oss tror jeg forskjellen ligger i at det alltid har vært barn i min familie, vi har hele spekteret av ulike aldre, mens min mann var yngst i sin slekt fram til neste generasjon begynte å dukke opp da han var 27. De har dermed et litt annet syn på familiesammenkomster enn vi har i vår, da barna alltid har vært i fokus. Anonymous poster hash: 04b41...6b7
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2014 #39 Skrevet 21. juni 2014 Mange HYSTRISKE HER. Ja sier jeg. vin til maten er helt vanlig,må ikke drikke seg full Anonymous poster hash: 18a9d...a90
Elskerhøsten2014 Skrevet 21. juni 2014 #40 Skrevet 21. juni 2014 Nei.. men øl uten alkehol går jo bra
MammantilNurket Skrevet 21. juni 2014 #42 Skrevet 21. juni 2014 I min familie tror jeg ingen har tenkt tanken på å servere alkohol i dåp, mens i min manns familie ble det kjøpt inn vin med den største selvfølge. Hos oss tror jeg forskjellen ligger i at det alltid har vært barn i min familie, vi har hele spekteret av ulike aldre, mens min mann var yngst i sin slekt fram til neste generasjon begynte å dukke opp da han var 27. De har dermed et litt annet syn på familiesammenkomster enn vi har i vår, da barna alltid har vært i fokus. Anonymous poster hash: 04b41...6b7 Mener du at barna er mer i fokus hvis man drikker brus til snittene?
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2014 #43 Skrevet 21. juni 2014 Jeg ville ikke hatt det selv, MEN! Jeg har vært i en barnedåp der det ble servert vin til maten. Vertskapet kommer fra et vinproduserende land og både vin og øl til maten er helt vanlig. Det var helt supert! Nydelig mat, god vin og super stemning med både allsang og diktlesning. Vi hadde ikke barn selv og ingen andre hadde med barn i den dåpen, så det hadde nok litt å si. Uten tvile det fineste barnedåpen jeg har vært i, og kommer aldri til å glemme det (ikke bare pga vinen, men dog...) Anonymous poster hash: 26f59...c32
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2014 #44 Skrevet 21. juni 2014 Vi hadde snitter, kaker, kaffe/te, mineralvann og cava i dåpen til Nurket ... Det er da ikke noe merkelig med det ... og babyshower er spektakulært kjedelig så et glass vin eller tre hadde neppe gjort noen skade der heller. Jeg synes det blir helt feil at barn skal "bestemme" hva jeg skal ha i mitt glass. Det får da være grenser. Ikke ofte jeg sier dette, men denne gangen er jeg enig med deg! Anonymous poster hash: 26f59...c32
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2014 #45 Skrevet 21. juni 2014 Ja. En flott musserende vin er feiring for veldig mange! Bortsett fra i trauste Norge da, hvor de fleste bare drikker for alkoholen sin del... Hva tenker dere, ja eller nei? Anonymous poster hash: 06255...3ef Anonymous poster hash: 6ec08...e69
mamma_bergen Skrevet 21. juni 2014 #46 Skrevet 21. juni 2014 For meg er det helt uaktuelt å ha alkohol for å feire et barn, barnet kan fint feires uten. Jeg vet at det er delte meninger om dette, men jeg ser ikke det behovet for å ha alkohol til enhver ting.
Gjest ronja røverdatter Skrevet 21. juni 2014 #47 Skrevet 21. juni 2014 Jeg har ingen problemer med alkohol i barnedåp, ser ingenting bekymringsverdig med det så lenge det ikke er alkoholikere tilstede. Men det gjelder jo uansett hva slags anledning vi snakker om. Men alkohol i konfirmasjon er noe annet. Personlig har jeg ikke problemer med det heller, men det er kun så lenge konfirmanten selv synes det er ok.
Håpet ble virkelighet! Skrevet 21. juni 2014 #48 Skrevet 21. juni 2014 Vi har hatt øl og vin tilgjengelig i begge barnas navnefester og i den ene dåpen jeg har vært i hadde de øl til maten. De aller fleste kommer jo kjørende så det blir jo ikke noen "voksenfest" uansett! Mannen min er engelsk og der har de jo et noe annet forhold til å ta et glass uten at det trenger å bli fyllefest ut av det. For han var det litt utenkelig å ikke ha øl og vin til gjestene itillegg til mineralvann etc.
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2014 #49 Skrevet 21. juni 2014 Erru sjafør i helga el?? -Jaja, hva skal du a? Skal i barnedåp... Jeg sier ja til alkoholfri dåp altså. Da kan man heller feire med alkoholfri champis Anonymous poster hash: da39a...05b
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2014 #50 Skrevet 21. juni 2014 Erru sjafør i helga el??-Jaja, hva skal du a?Skal i barnedåp... Jeg sier ja til alkoholfri dåp altså. Da kan man heller feire med alkoholfri champis Anonymous poster hash: da39a...05b Alkoholfri champagne smaker dritt. Aldri om det hadde blitt servert i et selskap jeg inviterer til (og da mener jeg ikke mozell e.l). Anonymous poster hash: 079f9...3cc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå