Gå til innhold

alkohol i barnedåp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva tenker dere, ja eller nei?

Anonymous poster hash: 06255...3ef

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, syns det er rart. Er en fest for et barn. Det samme med konfirmasjon.

Anonymous poster hash: 3815b...f2e

Skrevet

Absolutt ikke.

Skrevet

Her jeg bor er barnedåp først gudstjeneste kl 11 med påfølgende lunsj i 12-13 tiden en søndag. Ikke et tidspunkt det er naturlig å drikke alkohol på.

Skrevet

Nei! Hvorfor i alle dager skal du ha det?

Anonymous poster hash: e45c3...86b
Skrevet

I vår familie er en god middag, med vin, vanlig både til dåp og konfirmasjon.

Anonymous poster hash: b962b...7ba
Skrevet

Jeg spurte faktisk om dette i et annet forum i fjor, skrev at jeg ikke ville servert det. Da fikk jeg pes fordi jeg var så konservativ og kjip. Flere mente at noen liker ikke brus så da må de få seg ei øl. Eh, så noen drikker aldri annet en øl? Da vil jeg i allefall ikke servere de øl i en dåp. Gjestene klarer seg fint med kaffe, te, brus, farris el lignende og vann.

Anonymous poster hash: 3815b...f2e

Skrevet

Samme her, vin til maten til de som ønsker det, ellers ikke alkohol.

Anonymous poster hash: 03a43...f4a

Skrevet

Vi skal ikke ha det:)

Men spørsmålet kom opo, så jeg lurte på hva andre synes om det.

HI

Anonymous poster hash: 06255...3ef

Skrevet

What??? Alkohol i dåp?!?!? Nei vet du hva! Det passer seg absolutt ikke! Aldri hørt om noen som gjør... Meget spesielt!

Anonymous poster hash: add16...ac1

Skrevet

Jeg er av den liberale typen som synes det er greit å nyte alkohol foran barna, i moderate mengder selvfølgelig. Jeg synes likevel ikke alkohol hører hjemme i en barndåp. Der går grensa for meg.

Skrevet

Vi hadde kaffi, brus, farris, vann og munkholm😊

Skrevet

Vi hadde musserende vin, øl og litt vin til maten. Dette var en nydelig sommerdag med sol. Jeg serverte det fordi jeg vet at gjestene ikke er av dem som hiver innpå, men som nøyer seg med et glass eller to. Så ja, jeg synes ikke det er krise, og skjønner ikke hvorfor enkelte fremstår så sjokkerte og bastante når spørsmålet presenteres her inne. Enhver familie ser sine gjester an, tenker jeg.

Anonymous poster hash: ca030...80c

Skrevet

Jeg synes ikke det passer med alkohol når hovedpersonen er under 18 år. Så her er det alkoholfritt til dåp, bursdag og konfirmasjon. Skulle helst unngått alkohol på julaften og, men det er pga familiemedlem som er litt for glad i noe godt i glasset.

Skrevet

Vi gjorde det samme som anonym 09:30.

Har venner og familie som nyter et glass til maten uten noe mer om og men.

Skrevet

Absolutt ikke!! Har ikke tenkt tanken en gang......

Anonymous poster hash: 768e8...05f
Skrevet

Nei. Men det er fordi jeg har to i nær familie som ikke klarer å stoppe når de får et glass.

Ellers kunne jeg vurdert å ha øl og vin til mat om ingen hadde alkoholiker tendenser.

Anonymous poster hash: 6bee3...b22

Skrevet

Er ikkje kategorisk imot det, men har aldri opplevd alkohol i barnedåp/namnefest og har heller ikkje sakna det. Ser ikkje kvifor ein skulle begynne med det heller.

Skrevet

Vi skal har hatt det i alle barnedåpene. Vin og øl til maten fordi jeg synes det hører til god mat. I tillegg har vi servert rosa champagne for å feire jentene våre. Ingen har trøbbel med moderasjon, ingen ble fulle og alkoholen var ingen stor greie.

Dere må gjerne mene det er upassende, men for oss var det riktig.

Anonymous poster hash: 079f9...3cc

Skrevet

Spørs på gjestene. Nordmenn håndterer generelt alkohol dårlig og er det en sjanse for at noen går over streken synes jeg du bør la være. Er gjestene derimot siviliserte og kan kose seg med et glass er det vel helt i orden.

Anonymous poster hash: 36a9e...531

Skrevet

Alkohol i dåp passer seg ikke!

Passer seg like lite som alkohol i barnebursdag

Anonymous poster hash: f39c5...c12

Skrevet

Vet ikke hva som er vanlig hos andre, men i vår familie blir det ikke servert alkohol. Ikke fordi vi "bannlyser" det, men det har liksom bare blitt sånn..

Vi serverer som regel div brus, farris og alkoholfri øl til maten.

Anonymous poster hash: c2650...059

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...