Anonym bruker Skrevet 21. juni 2014 #1 Skrevet 21. juni 2014 Hva tenker dere, ja eller nei? Anonymous poster hash: 06255...3ef
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2014 #3 Skrevet 21. juni 2014 Nei, syns det er rart. Er en fest for et barn. Det samme med konfirmasjon. Anonymous poster hash: 3815b...f2e
*Miss Marple* Skrevet 21. juni 2014 #5 Skrevet 21. juni 2014 Her jeg bor er barnedåp først gudstjeneste kl 11 med påfølgende lunsj i 12-13 tiden en søndag. Ikke et tidspunkt det er naturlig å drikke alkohol på.
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2014 #6 Skrevet 21. juni 2014 Nei! Hvorfor i alle dager skal du ha det? Anonymous poster hash: e45c3...86b
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2014 #7 Skrevet 21. juni 2014 I vår familie er en god middag, med vin, vanlig både til dåp og konfirmasjon. Anonymous poster hash: b962b...7ba
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2014 #8 Skrevet 21. juni 2014 Jeg spurte faktisk om dette i et annet forum i fjor, skrev at jeg ikke ville servert det. Da fikk jeg pes fordi jeg var så konservativ og kjip. Flere mente at noen liker ikke brus så da må de få seg ei øl. Eh, så noen drikker aldri annet en øl? Da vil jeg i allefall ikke servere de øl i en dåp. Gjestene klarer seg fint med kaffe, te, brus, farris el lignende og vann. Anonymous poster hash: 3815b...f2e
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2014 #9 Skrevet 21. juni 2014 Samme her, vin til maten til de som ønsker det, ellers ikke alkohol. Anonymous poster hash: 03a43...f4a
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2014 #10 Skrevet 21. juni 2014 Vi skal ikke ha det:) Men spørsmålet kom opo, så jeg lurte på hva andre synes om det. HI Anonymous poster hash: 06255...3ef
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2014 #11 Skrevet 21. juni 2014 What??? Alkohol i dåp?!?!? Nei vet du hva! Det passer seg absolutt ikke! Aldri hørt om noen som gjør... Meget spesielt! Anonymous poster hash: add16...ac1
Guttaboys Skrevet 21. juni 2014 #13 Skrevet 21. juni 2014 Jeg er av den liberale typen som synes det er greit å nyte alkohol foran barna, i moderate mengder selvfølgelig. Jeg synes likevel ikke alkohol hører hjemme i en barndåp. Der går grensa for meg.
Tessa3 Skrevet 21. juni 2014 #15 Skrevet 21. juni 2014 Vi hadde kaffi, brus, farris, vann og munkholm😊
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2014 #16 Skrevet 21. juni 2014 Vi hadde musserende vin, øl og litt vin til maten. Dette var en nydelig sommerdag med sol. Jeg serverte det fordi jeg vet at gjestene ikke er av dem som hiver innpå, men som nøyer seg med et glass eller to. Så ja, jeg synes ikke det er krise, og skjønner ikke hvorfor enkelte fremstår så sjokkerte og bastante når spørsmålet presenteres her inne. Enhver familie ser sine gjester an, tenker jeg. Anonymous poster hash: ca030...80c
Kråke Skrevet 21. juni 2014 #17 Skrevet 21. juni 2014 Jeg synes ikke det passer med alkohol når hovedpersonen er under 18 år. Så her er det alkoholfritt til dåp, bursdag og konfirmasjon. Skulle helst unngått alkohol på julaften og, men det er pga familiemedlem som er litt for glad i noe godt i glasset.
Serepta Skrevet 21. juni 2014 #18 Skrevet 21. juni 2014 Vi gjorde det samme som anonym 09:30. Har venner og familie som nyter et glass til maten uten noe mer om og men.
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2014 #19 Skrevet 21. juni 2014 Absolutt ikke!! Har ikke tenkt tanken en gang...... Anonymous poster hash: 768e8...05f
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2014 #20 Skrevet 21. juni 2014 Nei. Men det er fordi jeg har to i nær familie som ikke klarer å stoppe når de får et glass. Ellers kunne jeg vurdert å ha øl og vin til mat om ingen hadde alkoholiker tendenser. Anonymous poster hash: 6bee3...b22
☆☆☆ Skrevet 21. juni 2014 #21 Skrevet 21. juni 2014 Er ikkje kategorisk imot det, men har aldri opplevd alkohol i barnedåp/namnefest og har heller ikkje sakna det. Ser ikkje kvifor ein skulle begynne med det heller.
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2014 #22 Skrevet 21. juni 2014 Vi skal har hatt det i alle barnedåpene. Vin og øl til maten fordi jeg synes det hører til god mat. I tillegg har vi servert rosa champagne for å feire jentene våre. Ingen har trøbbel med moderasjon, ingen ble fulle og alkoholen var ingen stor greie. Dere må gjerne mene det er upassende, men for oss var det riktig. Anonymous poster hash: 079f9...3cc
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2014 #23 Skrevet 21. juni 2014 Spørs på gjestene. Nordmenn håndterer generelt alkohol dårlig og er det en sjanse for at noen går over streken synes jeg du bør la være. Er gjestene derimot siviliserte og kan kose seg med et glass er det vel helt i orden. Anonymous poster hash: 36a9e...531
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2014 #24 Skrevet 21. juni 2014 Alkohol i dåp passer seg ikke! Passer seg like lite som alkohol i barnebursdag Anonymous poster hash: f39c5...c12
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2014 #25 Skrevet 21. juni 2014 Vet ikke hva som er vanlig hos andre, men i vår familie blir det ikke servert alkohol. Ikke fordi vi "bannlyser" det, men det har liksom bare blitt sånn.. Vi serverer som regel div brus, farris og alkoholfri øl til maten. Anonymous poster hash: c2650...059
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå