Gå til innhold

Inspirert: Fortell om de kjipeste gjestene du har hatt!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Et vennepar av oss er over gjennomsnittet rike. Da mannen for et år siden fikk 6 mill (!!!)i bonus, ringte min venninne og spurte om hun og jeg skulle gå ut å feire dette. De har i forveien fryktelig mye penger og eier både hus, båter, 4 biler, to hytter osv osv.

Vel, jeg sa ja og jippi og tenkte vel at nå blir det helaften på fruene.

Var ute og spiste på en pizza restaurant (greit nok) og spiste hver vår pizza og delte en flaske vin. Da regninga kom skulle den deles på krona på to. Ble litt overraska, men kanskje jeg forventet litt for mye ? Anonymous poster hash: 5b994...208

Ja altså, man kan jo ikke forvente at man skal bli spandert på bare fordi andre part er rik. Tenk hvis alle de kjenner gikk rundt å forventet det.

Anonymous poster hash: 8f841...4a8

Ærlig talt. Man inviterer ikke en venninne med ut for å feire at mannen har tjent utrolig godt, dersom man ikke spanderer. Det syns jeg er frekt. Hadde det vært en vanlig tur på resturant kunne det blitt mer naturlig å spleise, men ikke i denne situasjonen. 

Anonymous poster hash: 06ccd...36b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Får fortelle om noe annet en svigermor, da. Et vennepar var på barselbesøk da tvillingene ble født og hadde meg seg litt bakst fra den lokale bakeren. Tilfeldigvis hadde vi også kjøpt litt, siden de aldri har med noe. Jeg tok litt av vårt og litt av det de hadde kjøpt og satt frem på bordet.

Da de skulle gå sa dama: Siden dere også hadde kjøpt, tar vi med våre boller hjem igjen. Så ba hun om en pose og plukket bollene av fatet. Haha!

Anonymous poster hash: 292a4...f89

Skrevet

Hadde noen på besøk som klarte å søle oljemaling (!?!) på min fantastisk vakre duk etter oldemor. Jeg ble veldig stresset, og hørte de ikke da de stilte et spørsmål siden jeg lette etter noe som kunne ta malingen.

Da jeg kom ut igjen, like stresset, ble jeg skjelt ut etter noter og fikk beskjed om at jeg var gal og at de ikke kunne ta ansvar for mine tvangshandlinger om flekker. Videre ble de utrolig stresset over hvor stresset jeg var, og det orket de ikke.

Så dro de, og kom aldri mer tilbake.

Søler jeg hos andre er jeg litt mer ydmyk! 

Ellers er det jo standarden med gjerrige folk. Jeg spanderer alltid alt, og blir litt... Lei meg når folk sitter å teller kroner og ører. Etter ti+ år med spandering føler jeg det faktisk litt sært om de ikke kan spandere håndsåpe til meg engang.

Skrevet

Jeg og en kompis ( kompis 1 ) av meg skulle på fest. Jeg skrev en facebookstatus om dette, der jeg ønskte alle mine venner god helg og fortalte hva vi skulle. 10 minutter etter at facebookstatusen var publisert, så ringer en annen kompis ( kompis 2 ) av meg for å spørre om han kan være med oss på fest. Jeg sa at det var bare å komme og at det hadde vært hyggelig. Han sa da at han ikke hadde bil og at det ikke gikk buss og spurte meg om jeg kunne komme å hente han. Det sa jeg ja til. Tar 35 minutter hver vei, men jeg gjorde det fordiom... 

Når vi var her, så sa kompis 2 at kompis 1 skylder han 150 kr.. Dette hadde kompis 1 glemt, men skulle såklart ta ut penger til han når vi dro på byn. Vi hadde en kjempekoselig kveld og dro ut i 12 tiden. Kompis 1 spanderte drinker, taxi og røyk ( kanskje 1000 kr til sammen ) på kompis 2. Dagen etterpå, så sto jeg opp. Kompis 1 lå å sov, mens kompis 2 satt i sofaen. Da så jeg plutselig at han hadde spist opp chipsen til kompis 1, stekt pizzaen som jeg og kompis 1 skulle ha og drukket opp colaflasken. Javell, tenkte eg.. 

Han sa at jeg måtte kjøre han kjem kl 12 den formiddagen, men da sa jeg at jeg ikke kunne gjøre det, siden jeg ikke hadde lov til å kjøre bil før i 3 tiden.. Han sa da at jeg kunne spandere taxipenger på han, slik at han kom seg hjem. Jeg sa at jeg var blakk... 

Like før kl 3, så skulle jeg kjøre han, og da gikk han inn til kompis 1, som hadde spandert på han hele kvelden, for å spørre om han hadde husket å ta ut de 150 kr... Vi har ikke snakket med han siden. 

Anonymous poster hash: 600a6...e6e
Skrevet

Et vennepar av oss er over gjennomsnittet rike. Da mannen for et år siden fikk 6 mill (!!!)i bonus, ringte min venninne og spurte om hun og jeg skulle gå ut å feire dette. De har i forveien fryktelig mye penger og eier både hus, båter, 4 biler, to hytter osv osv.

Vel, jeg sa ja og jippi og tenkte vel at nå blir det helaften på fruene.

Var ute og spiste på en pizza restaurant (greit nok) og spiste hver vår pizza og delte en flaske vin. Da regninga kom skulle den deles på krona på to. Ble litt overraska, men kanskje jeg forventet litt for mye ? Anonymous poster hash: 5b994...208

Ja altså, man kan jo ikke forvente at man skal bli spandert på bare fordi andre part er rik. Tenk hvis alle de kjenner gikk rundt å forventet det.

Anonymous poster hash: 8f841...4a8

Hun inviterte meg ut for å feire..

Anonymous poster hash: 5b994...208

Skrevet

Jeg må bare kommentere en ting... Hvis folk driver og spanderer ting på meg, uten at jeg ber om det, men bare fordi de har lyst, så må de bare det... Men synes det er teit når de automatisk forventer å bli spandert på tilbake da. Så lenge jeg ikke har bedt om det, og sier "nei takk, jeg trenger ikke mat, tenkte bare å ta en kaffe" og likevel får en pizza på bordet, så vil jeg ikke "skylde" noen noe, det har jeg ikke råd til. Jeg sier takk, er ydmyk over enkeltes generøsitet, men synes ikke det skal forventes noe tilbake:)

Ellers er jeg ikke i nærheten av disse dere snakker om, så det er ikke for å forsvare noen:p Jeg bare MÅTTE få sagt det :P

For noen merkelige gjester noen av dere har hatt da!

Selv opplevde jeg en gang at verten ble sur da jeg ikke spiste kjøttet i gryteretten som ble servert, selv om jeg er vegetarianer... Og dette visste de, de bare skjønte ikke hvorfor jeg gadd, så da kunne jeg liksom "ha det så godt".

Vi bor nesten i samme nabolag men treffes ikke på noe mer middag for å si det slik:p

Anonymous poster hash: 6aca2...816

Skrevet

Det må være svigermor. Kritiserte alt, t.o.m innholdet i kjøleskapet vårt (vi hadde visst aaalt for mye smør!)

Anonymous poster hash: 6f3b0...f08

Skrevet

Svigermoster ,de gangene hun kommer

Anonymous poster hash: e6515...44d
Skrevet

Jeg var student og fikk helgebesøk av en venninne. Hun kom tomhendt på fredagen til ost og vin pluss godteri. Dagen etter gikk vi sammen på butikken. Jeg spurte hva hun ville ha til middag og hun svarte taco. Etter å ha funnet frem det meste av det vi trengte påpekte hun at hun ikke likte Santa Maria krydder og heller ville ha Old Paso (eller hva det heter). Jeg sa det var greit, vi kunne gå innom en annen butikk på hjemvei og kjøpe krydder der. Jeg betalte og vi gikk. Jeg bar begge posene så da vi kom til den andre butikken sa jeg at hun kunne gå inn så ventet jeg utenfor med posene. Gjett hva hun svarte.... "Ok, men da må jeg få med penger".

Skrevet

Jeg var student og fikk helgebesøk av en venninne. Hun kom tomhendt på fredagen til ost og vin pluss godteri. Dagen etter gikk vi sammen på butikken. Jeg spurte hva hun ville ha til middag og hun svarte taco. Etter å ha funnet frem det meste av det vi trengte påpekte hun at hun ikke likte Santa Maria krydder og heller ville ha Old Paso (eller hva det heter). Jeg sa det var greit, vi kunne gå innom en annen butikk på hjemvei og kjøpe krydder der. Jeg betalte og vi gikk. Jeg bar begge posene så da vi kom til den andre butikken sa jeg at hun kunne gå inn så ventet jeg utenfor med posene. Gjett hva hun svarte.... "Ok, men da må jeg få med penger".

Herrefred, hva sa du til det?

Anonymous poster hash: 0c204...4bd

Skrevet

Bodde sammen med en venninne en gang som mente at kjæresten min måtte være med å betale på dopapiret siden det gikk fra min venninnes og mitt sitt felles budsjett... haha (han bodde ikke der, men var jo innom noen ganger)

Anonymous poster hash: 03c55...42d
Skrevet

Bodde sammen med en venninne en gang som mente at kjæresten min måtte være med å betale på dopapiret siden det gikk fra min venninnes og mitt sitt felles budsjett... haha (han bodde ikke der, men var jo innom noen ganger) Anonymous poster hash: 03c55...42d

Oi oi, teit

Anonymous poster hash: 6f3b0...f08

Skrevet

Hehe, morsom tråd! Kan ikke huske noen gjester som har vært i nærheten så kjipe som enkelte av dem dere beskriver. Men jeg hadde tidligere en kollega som kom fra en annen kant av landet. Hun fikk besøk av en venninne fra hjemplassen sin. Den ene dagen kjørte jeg lang tur med dem (3-4 timer) for å vise dem rundt med min bil. Dagen etter lånte de bilen og var på tur selv. De hadde tydeligvis kjørt en del etter bensinmåleren å bedømme... For de fylte nemlig ikke en dråpe bensin på bilen og tilbød seg ikke å betale for den heller.

Anonymous poster hash: 16f88...888

Skrevet

Herrefred, hva sa du til det?

Anonymous poster hash: 0c204...4bd

Jeg lot henne få med penger og tenkte i mitt stille sinn at hun aldri igjen kom til å være min gjest- noe hun heller ikke har vært.

Skrevet

Hehe.. Trodde det var bare meg som hadde slike opplevelser! Jeg fikk en tlf fra ei venninnde som lurte på om vi skulle spise lunch sammen en lørdag. Jeg tenkte dette kunne være koselig da vi begge har travle dager som gjør at vi ser verandre sjeldent. Jeg hentet henne og hun ønsket å dra på Egon. Da vi skulle finne ut hva vi skulle spise spurte hun om ikke jeg kunne bestille en pizza buffe slik at hun kunne smake til meg da jeg var så småspist at jeg ikke kom til å spise opp kvoten min og hun var så blakk fortiden. Jeg ble satt ut, men spanderte lunch da det hadde sett litt spesielt ut om vi bestilte en buffe som begge spiste av. Det er ikke akurat slik det fungerer.

Anonymous poster hash: 1e710...934

Skrevet

Venninna (ehh) mi fikk besøk av svigermor et døgn mens mannen var vekke. Kl 7 på morgenen ble svigermor vekket og bedt om å finne seg en annen plass å være, for nå skulle ungene i barnehagen og hun selv på jobb. Svigermoren foreslo å la barna bli hjemme med henne siden de bor langt unna og sees sjelden, men nei. Endte med at svigermoren måtte få seg hotell frem til hun kom seg hjem på ettermiddagen.

:hakeslepp:

Skrevet

vil høre mere mere mere...morsomme historier:)

Anonymous poster hash: 75b0f...bae
Skrevet

Hørte en gang om to jenter som delte hybel hvor den ene krevde betaling for 2 paracet den andre hadde fått da hun var syk...

Anonymous poster hash: 227ef...d52

Skrevet

Vi var fire venninner på Peppes og skulle dele en pizza. Da regningen kom ville hun ene betale mindre, fordi hun visstnok hadde spist et stykke mindre enn oss andre.......! Wtf????!!!!

Anonymous poster hash: 20ac3...fe8

Skrevet

Vi var fire venninner på Peppes og skulle dele en pizza. Da regningen kom ville hun ene betale mindre, fordi hun visstnok hadde spist et stykke mindre enn oss andre.......! Wtf????!!!!

Det jeg reagerte på der var hvordan 4 stk kan dele EN pizza...? 

Anonymous poster hash: 2d815...5f2

Skrevet

Det jeg reagerte på der var hvordan 4 stk kan dele EN pizza...? 

Anonymous poster hash: 2d815...5f2

Hæ? Er det så rart da??

Anonymous poster hash: 1ca7f...c06

Skrevet

Gjester og gjester..., men uansett da så var vi en gjeng mødre som bestemte oss for å slå sammen bursdagene til ungene. Jeg handlet all mat, pynt, tilbehør osv, samt holdt selskapet hos meg. De andre kom med gele og en kake, gjorde ikke noe videre av seg under selskapet, før eller etter og tilbød seg heller ikke å sjekke om kanskje det kostet litt mer med all maten og drikka etc enn for ei kake/gele. Kjenner jeg blir irritert på slikt!

Anonymous poster hash: 49fe0...71e

Skrevet

Har en utrolig gniten venninne. Hun bor i en annen by enn den vi vokste opp i. I forbindelse med at moren ble 60 ringte hun meg (som satt å nileste til eksamen) å ba meg om å stikke på blomsterbutikken og kjøpe blomster og levere på døren til moren. Da slapp nemlig hun og broren å betale for utkjøring, og sparte dermed 25 kroner hver..... De tjener dobbelt så mye som resten av oss.

Anonymous poster hash: 5aa12...37a

Skrevet

det værste jeg har opplevd var når familien til mannen smuglet inn alkohol i dåpsfesten til vår datter, jeg hadde sagt på forhånd at i Norge drikker vi ikke alkohol under dåpsfeiring. likevel sitter de med en posr under bordet med vodkaflasker, vin og øl.

og så fortsatte de festen hjemme hos oss, så jeg måtte dra til faren min for å få lagt datteren min. når jeg kommer hjem igjen er huset bomba og 8 tomme røykpakker lå strødd på terrassen. jeg rydder opp og når de kommer hjem etter bytur ett om natten fortsetter de å drikke og INGEN rydder etter seg igjen.

itillegg var både jeg og datteren min syke, hostet oss ihjel, men ingen bidro med noen ting og bare klagde på hvor dyrt det er i Norge, vi spanderte mat og drikke 2 av 3 dager og vi har dårligst råd..

helvetes alkoholiserte svigerfamilie!!!!

Anonymous poster hash: dc8a3...0ba

Skrevet

Jeg ER så glad jeg klarer å si fra når noe plager meg, har ingen historier selv heldigvis:)

Noen er helt tette i toppen tydeligvis.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...