Anonym bruker Skrevet 20. juni 2014 #1 Skrevet 20. juni 2014 Min kjipeste opplevelse var etter en hyttetur jeg inviterte på, jeg stod for all maten. Alle tok med egen drikke. Jeg var så uheldig å velte vinflasken min. Etter helgen fikk jeg melding av venninnen min om jeg kunne overføre 120,- for de tre glassene med vin jeg fikk fra hennes vinkartong.....! Altså seriøst!!! Anonymous poster hash: 20ac3...fe8
Malv Skrevet 20. juni 2014 #2 Skrevet 20. juni 2014 hahaha! Litt av ei venninne du har der! Den kjipeste gjesten jeg har hatt var vel når jeg inviterte en gjeng på hyttetur. (Tror vi var rundt 8 stykker), og hun ene ikke bidro med noe. Alle hjalp til med middag, oppvask og vasking før avreise, bortsett fra henne. Når jeg ba henne hjelpe til, ble hun dritforbanna på meg og stormet ut i bilen og satt seg mens resten fortsatte.....Tror ikke hun blir invitert igjen. (Og ja, vi er voksene mennesker.. ikke tenåringer altså, som man nesten skulle tro ut ifra hennes oppførsel)
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2014 #3 Skrevet 20. juni 2014 Hadde besøk av en tidligere studievenninne for noen år siden. Hun skulle være en langhelg og jeg gledet meg masse. Da hun kom fortalte hun at hun hadde utviklet sterk angst og at det var best for henne at vi var inne hele tiden. Ok, greit nok det da. Vi koste oss (trodde jeg) med god mat, vin, så filmer, mimret fra studietiden og hadde det fint. Etterpå fikk jeg høre fra en felles venninne at helgen hos meg hadde vært utrolig tragisk. Vi satt bare inne hele tiden og hun lurte på om jeg var fattig eller hadde angst eller noe siden vi ikke kunne gå ut. What?? Det var en merkelig opplevelse og jeg har ikke hatt noe kontakt med henne etter det. Anonymous poster hash: 0eb9c...dd2
Superdolly Skrevet 20. juni 2014 #4 Skrevet 20. juni 2014 Vi hadde kjøpt oss hus og var nokså nyinnflyttet. En venninne med familie kom på helgebesøk med overnatting. Jeg viste henne stolt rundt, huset var nyoppusset og vi var kjempefornøyd med at vi hadde fått det fint. Hun kritiserte absolutt alt, sa ikke en eneste positiv kommentar om noe. Bare negative kommentarer hele tiden. Om alt. Inkludert maten jeg serverte.
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2014 #5 Skrevet 20. juni 2014 Kan fortelle om den kjipeste verten jeg har opplevd. Jeg og mannen er veldig flinke til å invitere venner på middag. Vi disker opp med treretters middager med masse god vin til. Siden det er vi som har barn, har det stort sett vært slik at to vennepar har pleid å komme til oss. Gang på gang. En vakker dag ble JEG invitert på middag hjem til hun ene i dette paret. Jippi, tenkte jeg. Endelig skal jeg bort på middag! :-) Vi snakket i telefonen, og jeg ble fortalt at vi skulle få sushi. Helt på slutten av telefonsamtalen spurte jeg om jeg skulle ta med noe. Da fikk jeg beskjed om å ta med 200 kroner for maten. Og jeg og mannen som i årenes løp har brukt tusenvis av kroner på middag og vin til disse folka!!!! Også kan hun ikke spandere noen usle sushibiter på meg?? Skal sies at jeg IKKE dro på den middagen. Og vi har heller ikke invitert dem flere ganger. Slike middagsinvitasjoner burde jo gå begge veier, spør du meg! Anonymous poster hash: 7a1e0...890
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2014 #6 Skrevet 20. juni 2014 Dette var på feriehuset. Vi fikk besøk av en familie i campingvogn som var noen dager. De var forresten ikke invitert, men hadde invitert seg selv! De spiste godt med mat til alle måltider (kjøpt av oss selvsagt) og brukte både dusj og do (og klaget på hvor trangt det var). Så dro de en tur til nærmeste by. Kom tilbake med masse poser som gikk rett i vogna og som vi ikke så snurten av. Anonymous poster hash: 8f841...4a8
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2014 #7 Skrevet 20. juni 2014 Vi bor i utlandet og får titt og og ofte besøk fra Norge. Bare koselig, stort sett. Men den ene gangen fikk vi besøk i flere dager av et vennepar med barn og baby. De gjorde ingenting for å hjelpe til de dagene de var her. Hun tok seg av babyen, han surfet på iPad. De gikk tydeligvis gjennom en vanskelig periode i forholdet, for de snakket knapt til hverandre og snakket konstant nedsettende om hverandre til oss, gjerne foran den andre parten. Jentungen er kjempe vanskelig i matveien og grinete som bare det. Jeg lagde mat, handlet og fikset alt i huset, mannen tok de med på en utflukt etter den andre. Vi fikk ikke så mye som et tilbud om å dele på utgiftene eller en flaske vin som takk for oppholdet. Niks, nada. Første gang jeg får overnattingsgjester som kommer tomhendt og ikke sender en mail for å takke i etterkant. Mannen skylder meg fremdeles 400kr for billetter. Nå vil de reise på sommeferie med oss. Anonymous poster hash: 9db2d...1a7
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2014 #8 Skrevet 20. juni 2014 Det er så mange frekke folk!!! Jeg blir helt sjokkert jeg!! Reiser på ferie til folk og ikke bidrar med en skit! De burde skamme seg!!! Når vi er på besøk hos folk rydder jeg, vasker, handler mat og hjelper med alt som trengs! Det skal da ikke være en belastning for folk å ha oss på besøk! Hi Anonymous poster hash: 20ac3...fe8
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2014 #9 Skrevet 20. juni 2014 Skulle ha barnedåp og familien på far siden bor i annen by, så di måtte reise hit. Tiltross for at jeg hadde mye å gjøre og ordne med og var sliten og stresset, tilbydde vi di å låne huset den helgen, så bodde vi til min mor. 3 barn og 4 voksne. Iløpet av helgen var det rot og bombet i hele huset, når di forlot var det delvis ryddet opp, men 30 skitne handduker lå slengt rundt om kring, maten vår var spist opp, og det var helt fritt for dopapir. Så der sto vi søndag ettermiddag døsliten uten noe som helst. Og en blomst eller noe som helst som takk var bare å se langt etter tydeligvis. Når vi derimot reiste dit for 40 årsdag et par uker etterpå var det rett på hotell for oss, så såvidt noe til di hele helgen, og så mye som å bare få låne vogn for å trille en tur i byen(hadde glemt å ta med) gikk heller ikke for den skulle di ha selv. ... Forskjell på folk! Anonymous poster hash: 5b8c7...a57
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2014 #10 Skrevet 20. juni 2014 Min kjipeste opplevelse var etter en hyttetur jeg inviterte på, jeg stod for all maten. Alle tok med egen drikke. Jeg var så uheldig å velte vinflasken min. Etter helgen fikk jeg melding av venninnen min om jeg kunne overføre 120,- for de tre glassene med vin jeg fikk fra hennes vinkartong.....! Altså seriøst!!! Anonymous poster hash: 20ac3...fe8 Fy fader så mange dritkjipe folk, men denne her tar søren meg kaka! Er det virkelig mulig å være såååååå gnien??! *sjokkert* Anonymous poster hash: 3238c...f15
A_87 Skrevet 20. juni 2014 #11 Skrevet 20. juni 2014 Det er helt sykt hvor mange gniene folk det finnes! Husker godt for noen år siden da venninna mi som hadde en kjæreste (de bodde ikke sammen) lurte på om hun skulle kreve at han betalte henne siden han spiste flere brødskiver en henne. Jeg sa klart og tydelig "Nei, det skal du ikke gjøre. Er det ikke noe han spanderer på deg sånn at det går ca. opp i opp?" Da sa venninna mi at han brukte å spandere godteri på henne, men hun syntes fortsatt ikke det var rett at hun fikk litt økte matutgifter siden han spiste et par brødskriver mer enn henne per dag. Jeg synes dette var smålig.
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2014 #12 Skrevet 20. juni 2014 Min kjipeste opplevelse var etter en hyttetur jeg inviterte på, jeg stod for all maten. Alle tok med egen drikke. Jeg var så uheldig å velte vinflasken min. Etter helgen fikk jeg melding av venninnen min om jeg kunne overføre 120,- for de tre glassene med vin jeg fikk fra hennes vinkartong.....! Altså seriøst!!! Anonymous poster hash: 20ac3...fe8 Fy fader så mange dritkjipe folk, men denne her tar søren meg kaka! Er det virkelig mulig å være såååååå gnien??!*sjokkert* Anonymous poster hash: 3238c...f15 Jeg overførte 200kr jeg! Tenker det er synd på sånne folk! Er det så dårlig stilt liksom! Jeg hadde rekebord på fredagen, og serverte gryterett lørdagen. Jeg betalte all maten hele helgen... Hun blir aldri invitert igjen!! Anonymous poster hash: 20ac3...fe8
PrinsesseHengepupp Skrevet 20. juni 2014 #13 Skrevet 20. juni 2014 Venninna (ehh) mi fikk besøk av svigermor et døgn mens mannen var vekke. Kl 7 på morgenen ble svigermor vekket og bedt om å finne seg en annen plass å være, for nå skulle ungene i barnehagen og hun selv på jobb. Svigermoren foreslo å la barna bli hjemme med henne siden de bor langt unna og sees sjelden, men nei. Endte med at svigermoren måtte få seg hotell frem til hun kom seg hjem på ettermiddagen.
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2014 #14 Skrevet 20. juni 2014 Jeg fikk telefon en formiddag, om at søskenbarnet mitt og noen flere av familien (jeg har ikke mye med den delen av familien å gjøre)hadde vært å sett til min mammas gravsted. Det er et stykke herfra de kommer fra (ca 2-3 timer) og nå lurte de på om de kunne komme innom for å spise sin medbragte mat siden det var så surt og kaldt ute. Det kunne de selvfølgelig, og jeg hev meg i rundt og prøvde gjøre i stand, samt lage litt å servere. I gårdsplassen kom det etter en halvtime en kasse bil og ei campingvogn der 7 mennesker kom ut. Så ble det mat og greit det. Så ville de bli til middag, de ba seg selv. Jeg stresset og fikk da laget middag til alle disse, det ble litt fullt med de fem vi var fra før. Så skjer det utrolige, de lurer på hvor de skal sove??? HÆ! Jeg ble helt satt ut, og ante ikke helt hva jeg skulle gjøre, men klarte da legge alle rundt omkring, to av dem sov i campingvognen. Morgenen etter gjorde de ingen tegn til å dra, de ble i tre dager!!!!Og gjorde det ganske klart at vi var vertene. Da de dro var vi helt utslitte! Sprøtt!! Anonymous poster hash: 6206f...51d
Guttaboys Skrevet 20. juni 2014 #15 Skrevet 20. juni 2014 Jeg har ikke opplevd så mye, men samboeren min fortalte om en dame som var på sosial sammenkomst hos noen venner. Hun hadde med smågodt som hun puttet oppi en skål med annet godteri som sto på bordet. Da hun dro hjem, plukket hun ut sitt godteri og tok det med seg...makan...
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2014 #16 Skrevet 20. juni 2014 Hi her igjen... Apropos smågodt.. Var på en hyttetur der vi spleiset på all maten, da var det en som mente hun skulle betale mindre fordi hun ikke spiste kjøttpålegg.... Altså denne dama hadde valgt ut flere dyre oster som gikk på fellesen og ikke vi andre spiste av... Tenk å være så smålig?!?! Anonymous poster hash: 20ac3...fe8
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2014 #17 Skrevet 20. juni 2014 Ja, det er mange som ikke kalrer å oppføre seg og som er kjipe og fryktelig gjerrige mennesker. MEN; hvorfor i all verden er det såå mange som IKKE sier i fra??? Jeg hadde da aldri giddet å ha masse folk boende hos meg i mange dager som bare krevde og ikke bidro?? Er det så lite "guts" i flere av dere( jeg sier ikke dette gjelder alle) som svarer i denne tråden at dere ikke kan si i fra til frekke folk? Anonymous poster hash: 2b3f5...0bc
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2014 #18 Skrevet 20. juni 2014 Jeg har ikke opplevd så mye, men samboeren min fortalte om en dame som var på sosial sammenkomst hos noen venner. Hun hadde med smågodt som hun puttet oppi en skål med annet godteri som sto på bordet. Da hun dro hjem, plukket hun ut sitt godteri og tok det med seg...makan... Takk for en god latter 😄😄😄😄 Den der var grov, ser det for meg! Anonymous poster hash: b9a9b...bfd
skinnfilla Skrevet 20. juni 2014 #19 Skrevet 20. juni 2014 Hadde en bekjent som kom tilbake etter tomflaskene sine, dagen derpå. Jeg ble litt satt ut og sa ; har ryddet de sammen, alle flaskene står i en pose i gangen, bare å ta de med deg. Nei, jeg skal ha mine 12 lysholmer! Så plukket han ut sine flasker ,puttet de i medbrakt pose og forsvant Har igrunn ikke sett ham siden, utrolig rart... Og han som virket så veldig normal og alt ting :/ Ikke en kjip gjest, bare veldig, veldig rar...
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2014 #20 Skrevet 20. juni 2014 Hadde en bekjent som kom tilbake etter tomflaskene sine, dagen derpå. Jeg ble litt satt ut og sa ; har ryddet de sammen, alle flaskene står i en pose i gangen, bare å ta de med deg. Nei, jeg skal ha mine 12 lysholmer! Så plukket han ut sine flasker ,puttet de i medbrakt pose og forsvant Har igrunn ikke sett ham siden, utrolig rart... Og han som virket så veldig normal og alt ting :/ Ikke en kjip gjest, bare veldig, veldig rar... Ha-ha-ha!!! Er det mulig???!!!! Takk for en god latter!!! Anonymous poster hash: 1ca7f...c06
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2014 #21 Skrevet 20. juni 2014 Jeg personlig blir så satt ut av sånne folk.. Klarer ikke å si noe fordi jeg blir rett og slett målløs....! Dessuten driver jeg ikke med voksenoppdragelse, så folk som ikke kan følge vanlig folkeskikk uten tilsnakk blir bare aldri invitert igjen! Anonymous poster hash: 20ac3...fe8
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2014 #22 Skrevet 20. juni 2014 Her var det vi som var de kjipe, men ikke frivillig. Vi var på ferie med Svigerinne med familie og de betalte alt, ikke fordi vi ikke ville men fordi de insisterte høylytt og gestikulerende hver gang ting skulle betales. Vi opplevde det veldig ubehagelig fordi vi ikke syns det var rett og fordi betalingssituasjonene var pinlige. Etter noen dager tok det opp med oss at de nå snart var blakke og at vi måtte betale dem. Det gjorde vi selvsagt, vi hadde jo ønsket det hele tiden og jeg hadde merket meg alle summer for å ha halve totalsummen klar. Vi kom likevel ut av det som snylterne som måtte ha beskjed for å betale for seg... Anonymous poster hash: 068d7...294
Helene Harepus Skrevet 20. juni 2014 #23 Skrevet 20. juni 2014 Jeg fikk telefon en formiddag, om at søskenbarnet mitt og noen flere av familien (jeg har ikke mye med den delen av familien å gjøre)hadde vært å sett til min mammas gravsted. Det er et stykke herfra de kommer fra (ca 2-3 timer) og nå lurte de på om de kunne komme innom for å spise sin medbragte mat siden det var så surt og kaldt ute. Det kunne de selvfølgelig, og jeg hev meg i rundt og prøvde gjøre i stand, samt lage litt å servere. I gårdsplassen kom det etter en halvtime en kasse bil og ei campingvogn der 7 mennesker kom ut. Så ble det mat og greit det. Så ville de bli til middag, de ba seg selv. Jeg stresset og fikk da laget middag til alle disse, det ble litt fullt med de fem vi var fra før. Så skjer det utrolige, de lurer på hvor de skal sove??? HÆ! Jeg ble helt satt ut, og ante ikke helt hva jeg skulle gjøre, men klarte da legge alle rundt omkring, to av dem sov i campingvognen. Morgenen etter gjorde de ingen tegn til å dra, de ble i tre dager!!!!Og gjorde det ganske klart at vi var vertene. Da de dro var vi helt utslitte! Sprøtt!! Anonymous poster hash: 6206f...51d Haha, beklager men jeg måtte bare le! For noen mennesker!
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2014 #24 Skrevet 20. juni 2014 Et vennepar av oss er over gjennomsnittet rike. Da mannen for et år siden fikk 6 mill (!!!)i bonus, ringte min venninne og spurte om hun og jeg skulle gå ut å feire dette. De har i forveien fryktelig mye penger og eier både hus, båter, 4 biler, to hytter osv osv. Vel, jeg sa ja og jippi og tenkte vel at nå blir det helaften på fruene. Var ute og spiste på en pizza restaurant (greit nok) og spiste hver vår pizza og delte en flaske vin. Da regninga kom skulle den deles på krona på to. Ble litt overraska, men kanskje jeg forventet litt for mye ? Anonymous poster hash: 5b994...208
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2014 #25 Skrevet 20. juni 2014 Et vennepar av oss er over gjennomsnittet rike. Da mannen for et år siden fikk 6 mill (!!!)i bonus, ringte min venninne og spurte om hun og jeg skulle gå ut å feire dette. De har i forveien fryktelig mye penger og eier både hus, båter, 4 biler, to hytter osv osv. Vel, jeg sa ja og jippi og tenkte vel at nå blir det helaften på fruene. Var ute og spiste på en pizza restaurant (greit nok) og spiste hver vår pizza og delte en flaske vin. Da regninga kom skulle den deles på krona på to. Ble litt overraska, men kanskje jeg forventet litt for mye ? Anonymous poster hash: 5b994...208 Ja altså, man kan jo ikke forvente at man skal bli spandert på bare fordi andre part er rik. Tenk hvis alle de kjenner gikk rundt å forventet det. Anonymous poster hash: 8f841...4a8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå