Gå til innhold

Hvor ofte drikker du alkohol?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Signerer uten anonym da, vi var på rundtur uten barn i toscana i fjor, Lucca, pisa, Firenze og masse vingårder og småbyer! Fy som vi koset oss! Tenkte Venezia, garda sjøen og besøk hos vinhuset Allegrini i år, men pga ny jobb og null feriepenger/1 mnd stengt bedrift ble det all inclusive til Spania. Men neste år..! :)

Samme her, skal vi bli venner? :D

Jeg skriver i tillegg litt om vin og får en del gratis :)

Har reist en del i Italia både med og uten barn og har nok adoptert el vinkultur!

Jeg ELSKER rødvin, og spesielt de italienske.

Tar meg gjerne et glass til middagen i ukedagene også jeg, eller bare et glass for kosens skyld på kveldstid.

Helgene blir det ofte litt mer, da vi liker lange kvelder med skravling og kos.

Ser ikke helt problemet med å gjøre det, men er kanskje litt mer sydlandsk i tenkemåten. Samboer er halvt fransk, så han er også vant til at det er helt naturlig med litt vin.

Jeg tenker at det er viktig å lære barn at man kan kose seg med litt vin uten at det blir fyll av det. Dersom barn ble skadet av om foreldre tok seg et glass vin eller to hver dag ville det vært mange skada barn i syd- Europa :P

Anonymous poster hash: 46f17...113
Jaaaaaaaa!!! La oss bli venner :D

Åh, var i Venezia i fjor og koste meg som et barn i godtebutikken!

Høres fantastisk ut :) vi var også uten barn, dro ut på Lido en tur også, holdt på å renne bort (var midt i juli) ;)

Skal definitivt tilbake og mannen og jeg snakket om å evt leie en vingård i Toscana eller noe kanskje neste år! Idyll i mine ører :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oi det var plutselig få folk her inn som koser seg med alkohol i hverdagene, for om man skriver et innlegg på en tirsdag eller annen hverdag om hva folk har som kveldskos er det ofte mange som nyter øl, vin eller til å med champis..

Men når det blir laget et innlegg om kun alkohol er det plutselig ingen som drikker i ukedagene å den som koser seg med noen øl eller litt vin er plutselig alkoholiker???

Jaja, da er vist jeg og mannen også alkoholikere.. Vi elsker å kose oss med en øl i boblebadet, eller et glass rødvin til middagen å vips så blir ukedagene gjort om til hygge å kos hver eneste dag:) så kommer fort helgen å da er det bare å nyte fri å enda mer god drikke å mat:-)))

Føler vi nyter livet fullt ut, er ikke avhengig av alkoholen men det er en ekstra kos med det å maten smaker mye bedre med rett drikke til :-D

Kjenner jeg gleder meg allerede til i kveld, da blir det en god italiensk pastarett med en god rødvin som drikke:-D

Skål til dere allesammen!

Anonymous poster hash: fcd2d...a1f

Ingen har vel sagt noe om alkoholikere? Vi nyter livets glade dager :D

Anonymous poster hash: ade63...a69

Skrevet

Det er ikke så ofte. En og annen gan eg og mannen åpner en flaske vin, men de rekker å samle støv. Og nå drikker vi så lite at vi kjøp halv flasker som vi deler. Drikker vi hjemme er det for kosen, og ikke for å bli full.

Tar en fest noen ganger i året, men ikke alltid jeg drikker da heller. Noen ganger er t godt med alkohol, andre ganger har jeg bare ikke lyst på. Så drikker ikke pga at det er fest, slik har jeg igrunn aldri vært heller. Men nå er det få som ser jeg blir full også, jeg har det like gøy og i like god stemning med eller uten alkohol.

Anonymous poster hash: f4994...c5f

Skrevet

Drikker alkohol 2-3 ganger i mnd. Drikke for å bli full gjør jeg kanskje en gang annenhver måned.

Anonymous poster hash: 4c371...a6e

Skrevet

2-3 ganger i året.

Anonymous poster hash: 47315...0a1
Skrevet

Drikker litt vin hver dag:-)

Anonymous poster hash: 3797f...594

Skrevet

Morsomt at du spør, HI. Jeg drikker prosecco i skrivende stund ;)

Vi åpnet en flaske til middag for å feire min nye jobb ... og Nurket har sittet til bords og spist middag han også :o

Blir han traumatisert nå???

mest sannsynelig, nå forbinder han alkohol med kos, og vil antagelig ikke sove fra i morgen fordi han mener det skal være tåtetut på procecco flasken ;) 

Anonymous poster hash: 37a9a...398

Skrevet

Eg drakk akkurat ei 0.33 Dahls no.. og gjorde det same i går.

Drakk eit glas med raudvin på fredag og laurdag, så det går litt i rykk og napp.

Synes det er godt med ei pils på verandaen etter ungen er i seng, særleg når sola fortsatt varmar og eg har stått på litt.

Eg er trygg på at eg ikkje har alkoholikartendensar, for når eg ein sjeldan gang er på fest, og drikk med begge hendene, som eg plar gjera, så klarar eg ikkje eingong tanken på øl eller vin før veka etter.

Skrevet

Drikker maks 1 - 2 ganger i året. Og det holder i lange baner. For fysj så fyllesyk man blir når man blir eldre :P før i tiden kunne en drikke hver helg uten å merke noe, men nå blir jeg nesten dødsens dårlig ;)

Anonymous poster hash: 28301...ed0

Skrevet

Noen ganger på en tirsdag, andre ganger lørdag. Har drukket 2 glass Cava i kveld for jeg følte for det. Tidligere vinmonopol ansatt. Elsker vin, mest for smakens skyld, men det er så mye godt "der ute" at alt må prøves. Fester max en gang i mnd.

Anonymous poster hash: 1ec67...fd2

Skrevet

Nå er jeg gravid, så da er det jo null. Men når jeg ikke er gravid eller har små ammebarn drikker jeg som regel ett glass vin hver kveld. Vi pleier alltid å ha en kartong stående. 

Gleder meg til neste sommer og hvitvin/rosévin i glasset! :D

Kan nesten ikke huske sist jeg var full. 

Anonymous poster hash: b8874...8b4
Skrevet

Morsomt at du spør, HI. Jeg drikker prosecco i skrivende stund ;)

Vi åpnet en flaske til middag for å feire min nye jobb ... og Nurket har sittet til bords og spist middag han også :o

Blir han traumatisert nå???

mest sannsynelig, nå forbinder han alkohol med kos, og vil antagelig ikke sove fra i morgen fordi han mener det skal være tåtetut på procecco flasken ;)

Anonymous poster hash: 37a9a...398

Aiaiai ... arme lille skrott :o
Skrevet

Elsker øl og kunne gjerne drukket en pils eller to hver dag! :D Men må tenke på kroppen min. Vil ikke ødelegge resultatene mine jeg har fått av treningen bare pga noen pils :P Men det blir pils hver helg. Enten hjemme eller i sosiale sammenhenger.

Anonymous poster hash: 9712c...a11

Vil bare si at jeg er 160, 52 kg, født 2 barn, og aldri merket øla på kroppen ;)

Anonymous poster hash: ade63...a69

Nei, merker det ikke så mye. Men nok til at jeg føler at kroppen ikke klarer å yte max under trening. Nå trener jeg 6-7 dager pr uke. Før jeg startet med et slikt "nazi-regime" så drakk jeg ofte pils hver kveld. En stk eller to bare for kosen :) Skjønner heller ikke hvorfor så mange her absolutt ikke kan ta seg et glass vin eller øl på en hverdag/utenom sosiale sammenkomster.. Drikker dere kun for å bli fulle? Liker dere egentlig ikke alkohol? Øl er jo nydelig godt ute i sommervarmen f eks, trenger ikke å drikke seg full hver gang ;)B)

Anonymous poster hash: 9712c...a11

Hei

Jeg kan gjerne ta et glass f eks sammen med en veninde på en tirsdagskveld, om det passer slik. Jeg liker ikke å sitte å drikke alene. Det føles helt feil. Jeg drikker jo netopp ikke for rusen men som en del av en sosial situasjon. Vinen passer inn som en del av stemningen og måten å prate på. Jeg synes egentlig at det er direkte skummet hvor mange som ser drikking som en måte å slappe av på. Trøste- og avslappingsdrikking alene er ikke bra i mine øyne.

Skrevet

Aldri. Er 10 år siden jeg sist smakte alkohol. Deilig!

Anonymous poster hash: 5653e...784

Skrevet

En til to ganger i året. Har aldri drukket meg full og drikker svært sjeldent.

Skrevet

Aldri. får vanvittige magesmerter. Festet mye som yngre og dette kom etter første barnet. Ikke et savn igrunn :)

Anonymous poster hash: 7c8c7...a9b

Skrevet (endret)

Ganske ofte, som deg hi. Noen uker ikke en eneste dag, andre uker flere dager. Jeg drikker mens barna er våkne også. Det syns jeg ikke gjør noe. Drikke meg brisen gjør jeg selvsagt bare uten dem rundt meg. Idag er andre gangen på en uke at jeg skal på kveldsvakt etter fest/ på byen. Blir gjerne mer alkohol om sommeren, selvom jeg var rimelig langt fra avholds i vinter også..

Endret av Mandala

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...