Gå til innhold

Hvor ofte drikker du alkohol?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ikke mer enn én gang i uken. F. eks ei øl, eller litt rødvin til maten.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fra september til mai - kanskje 2 glass rødvin totalt

På sommeren blir det kanskje 2-3 små øl i uka. Deilig med en kald 0,33 på kvelden etter at barnet er i seng :)

Anonymous poster hash: 3d6b9...88c
Skrevet

Nå som jeg er gravid har jeg selvsagt ikke drukket noe, men sånn til vanlig. 

Kanskje , Kaanskje en flaske vin i løpet av ett år?

Anonymous poster hash: b6492...b3f
Skrevet

Jeg ELSKER rødvin, og spesielt de italienske. 

Tar meg gjerne et glass til middagen i ukedagene også jeg, eller bare et glass for kosens skyld på kveldstid.

Helgene blir det ofte litt mer, da vi liker lange kvelder med skravling og kos. 

Ser ikke helt problemet med å gjøre det, men er kanskje litt mer sydlandsk i tenkemåten. Samboer er halvt fransk, så han er også vant til at det er helt naturlig med litt vin. 

Jeg tenker at det er viktig å lære barn at man kan kose seg med litt vin uten at det blir fyll av det. Dersom barn ble skadet av om foreldre tok seg et glass vin eller to hver dag ville det vært mange skada barn i syd- Europa :P

Skrevet

Elsker øl og kunne gjerne drukket en pils eller to hver dag! :D Men må tenke på kroppen min. Vil ikke ødelegge resultatene mine jeg har fått av treningen bare pga noen pils :P Men det blir pils hver helg. Enten hjemme eller i sosiale sammenhenger.

Anonymous poster hash: 9712c...a11

Vil bare si at jeg er 160, 52 kg, født 2 barn, og aldri merket øla på kroppen ;)

Anonymous poster hash: ade63...a69

Nei, merker det ikke så mye. Men nok til at jeg føler at kroppen ikke klarer å yte max under trening. Nå trener jeg 6-7 dager pr uke. Før jeg startet med et slikt "nazi-regime" så drakk jeg ofte pils hver kveld. En stk eller to bare for kosen :) Skjønner heller ikke hvorfor så mange her absolutt ikke kan ta seg et glass vin eller øl på en hverdag/utenom sosiale sammenkomster.. Drikker dere kun for å bli fulle? Liker dere egentlig ikke alkohol? Øl er jo nydelig godt ute i sommervarmen f eks, trenger ikke å drikke seg full hver gang ;)B)

Skrevet

Elsker øl og kunne gjerne drukket en pils eller to hver dag! :D Men må tenke på kroppen min. Vil ikke ødelegge resultatene mine jeg har fått av treningen bare pga noen pils :P Men det blir pils hver helg. Enten hjemme eller i sosiale sammenhenger.

Vil bare si at jeg er 160, 52 kg, født 2 barn, og aldri merket øla på kroppen ;)

Nei, merker det ikke så mye. Men nok til at jeg føler at kroppen ikke klarer å yte max under trening. Nå trener jeg 6-7 dager pr uke. Før jeg startet med et slikt "nazi-regime" så drakk jeg ofte pils hver kveld. En stk eller to bare for kosen :) Skjønner heller ikke hvorfor så mange her absolutt ikke kan ta seg et glass vin eller øl på en hverdag/utenom sosiale sammenkomster.. Drikker dere kun for å bli fulle? Liker dere egentlig ikke alkohol? Øl er jo nydelig godt ute i sommervarmen f eks, trenger ikke å drikke seg full hver gang ;)B)

Aha, da forstår jeg bedre :) tror ikke jeg heller hadde drukket noe særlig om jeg hadde hatt din timeplan og ønsker å åpnå full effekt :) litt av en selvdisiplin da :)

Men ellers, meget enig i det du skriver her. Jeg kan som sagt ta meg noe hver dag, men jeg hater å bli full. Trodde folk var litt mer frigitt i dag, ser så mange av de samme unge kvinnene som kjøper seg øl i butikken hver dag. Gjerne med barnevogna med, men er som regel 2 halvlitere dem tar, maks 3 :) synes det er flott jeg at synet på alkohol er blitt så åpent uten at man er alkoholiker fordet! :)

Skrevet

Samme her, skal vi bli venner? :D

Jeg skriver i tillegg litt om vin og får en del gratis :)

Har reist en del i Italia både med og uten barn og har nok adoptert el vinkultur!

Tar meg gjerne et glass til middagen i ukedagene også jeg, eller bare et glass for kosens skyld på kveldstid.

Ser ikke helt problemet med å gjøre det, men er kanskje litt mer sydlandsk i tenkemåten. Samboer er halvt fransk, så han er også vant til at det er helt naturlig med litt vin.

Jeg tenker at det er viktig å lære barn at man kan kose seg med litt vin uten at det blir fyll av det. Dersom barn ble skadet av om foreldre tok seg et glass vin eller to hver dag ville det vært mange skada barn i syd- Europa :P

Anonymous poster hash: 46f17...113

Skrevet

Har reist en del i Italia både med og uten barn og har nok adoptert el vinkultur!

Jaaaaaaaa!!! La oss bli venner :D 

Åh, var i Venezia i fjor og koste meg som et barn i godtebutikken!

Skrevet

Oi det var plutselig få folk her inn som koser seg med alkohol i hverdagene, for om man skriver et innlegg på en tirsdag eller annen hverdag om hva folk har som kveldskos er det ofte mange som nyter øl, vin eller til å med champis..

Men når det blir laget et innlegg om kun alkohol er det plutselig ingen som drikker i ukedagene å den som koser seg med noen øl eller litt vin er plutselig alkoholiker???

Jaja, da er vist jeg og mannen også alkoholikere.. Vi elsker å kose oss med en øl i boblebadet, eller et glass rødvin til middagen å vips så blir ukedagene gjort om til hygge å kos hver eneste dag:) så kommer fort helgen å da er det bare å nyte fri å enda mer god drikke å mat:-)))

Føler vi nyter livet fullt ut, er ikke avhengig av alkoholen men det er en ekstra kos med det å maten smaker mye bedre med rett drikke til :-D

Kjenner jeg gleder meg allerede til i kveld, da blir det en god italiensk pastarett med en god rødvin som drikke:-D

Skål til dere allesammen!

Anonymous poster hash: fcd2d...a1f

Skrevet

Hmmm.. Blir litt hver helg. Elsker å ta et glass vin på fredag eller lørdagskveld, helst da med litt snacks eller sjokolade. Nyyyyt!:-))

Jeg er snart 33 år og har 2 barn på 5 og 8 år.

Er jeg på fest, blir det ca 1-1/12 flaske (jeg tåler overraskende mye alkohol), men drikker meg sjelden full, kun "glad":-) Nå på sommeren skal vi på 2 sommershow i byen og en konsert, og da koser vi oss med vin (og øl).

Kan godt ta et glass hvitvin til grillmaten el når barna er der, og syns det er fint å vise de at det går an å kose seg med et glass vin til maten, uten at de trenger å se at jeg forandrer væremåte.

Mannen drikker som regel bare på fest, og svæææært sjelden utenom det.

Aldri vin på en hverdag, kun ute til grillmat. Faller seg ikke naturlig, kun på kveldstid hvis mannen og jeg har middag alene.

Anonymous poster hash: 53744...3dd

Skrevet

Morsomt at du spør, HI. Jeg drikker prosecco i skrivende stund ;)

Vi åpnet en flaske til middag for å feire min nye jobb ... og Nurket har sittet til bords og spist middag han også :o

Blir han traumatisert nå???

Gjest Antarctica
Skrevet

Bare hvis du tvinger han til å smake...

Skrevet

Sist jeg drakk var en halv øl desember 12, så kan vel si jeg drikker ytterst sjelden.,

Skrevet

Bare hvis du tvinger han til å smake...

Det må han vente med til han begynner på skolen ;)
Skrevet

Åpner som regel en flaske vin til maten hver helg. Både fredag og lørdag. :-)

Skrevet

Så herlig, sånn er det her også!

Nyter livet og hverdagene går fort :)

Oi det var plutselig få folk her inn som koser seg med alkohol i hverdagene, for om man skriver et innlegg på en tirsdag eller annen hverdag om hva folk har som kveldskos er det ofte mange som nyter øl, vin eller til å med champis..

Men når det blir laget et innlegg om kun alkohol er det plutselig ingen som drikker i ukedagene å den som koser seg med noen øl eller litt vin er plutselig alkoholiker???

Jaja, da er vist jeg og mannen også alkoholikere.. Vi elsker å kose oss med en øl i boblebadet, eller et glass rødvin til middagen å vips så blir ukedagene gjort om til hygge å kos hver eneste dag:) så kommer fort helgen å da er det bare å nyte fri å enda mer god drikke å mat:-)))

Føler vi nyter livet fullt ut, er ikke avhengig av alkoholen men det er en ekstra kos med det å maten smaker mye bedre med rett drikke til :-D

Kjenner jeg gleder meg allerede til i kveld, da blir det en god italiensk pastarett med en god rødvin som drikke:-D

Skål til dere allesammen!

Anonymous poster hash: fcd2d...a1f

Skrevet

Signerer uten anonym da, vi var på rundtur uten barn i toscana i fjor, Lucca, pisa, Firenze og masse vingårder og småbyer! Fy som vi koset oss! Tenkte Venezia, garda sjøen og besøk hos vinhuset Allegrini i år, men pga ny jobb og null feriepenger/1 mnd stengt bedrift ble det all inclusive til Spania. Men neste år..! :)

Jaaaaaaaa!!! La oss bli venner :D

Åh, var i Venezia i fjor og koste meg som et barn i godtebutikken!

Skrevet

I gjennomsnitt en gang i mnd ca. Mest om sommeren og i ferier, ikke noe ellers omtrent! Kan gå flere mnd uten. Har aldri vært gravid, men liker bare ikke å kose meg med alkohol som andre gjør. Drikker jeg er det for å bli full, ikke for kos. Da tar jeg en Pepsi Max og en godispose!

Anonymous poster hash: 339a3...b9d

Skrevet

sikkert 4-5 ganger i uka, men veeldig sjelden mer enn et glass vin. Liker veldig godt smaken og følelsen av det ene glasset, men hater å føle meg full så det begrenser seg selv. Likeså blir jeg veldig fyllesyk hvis jeg drikker for mye, så det legger en demper på festlighetene også :-)

Anonymous poster hash: 4d256...1cb
Skrevet

Er med på festligheter 1-2 ganger i mnd. Da blir det en god del alkohol. Hender jeg tar meg et par glass vin hjemme i helgene, men det er heller sjelden.

Anonymous poster hash: 66125...46c

Skrevet

Jøss så lite nesten alle drikker. Jeg drikker som regel et glass vin om dagen. Nå om sommeren er jeg ute og spiser minst to ganger i uken og da blir det gjerne litt mer. Jeg har bodd store deler av oppveksten min i Italia og det er det helt vanlig å drikke litt vin hver dag. Å drikke seg full er derimot ikke vanlig.

Skrevet

Så bra, samme her, viktig med litt kos :) Man holder seg slank også iom at det senker stress!

Jøss så lite nesten alle drikker. Jeg drikker som regel et glass vin om dagen. Nå om sommeren er jeg ute og spiser minst to ganger i uken og da blir det gjerne litt mer. Jeg har bodd store deler av oppveksten min i Italia og det er det helt vanlig å drikke litt vin hver dag. Å drikke seg full er derimot ikke vanlig.

Skrevet

Jeg drikker aldri alkohol til maten, liker det bare ikke og i tillegg har jeg ofte barna hjemme..

Fra okt 2011-mars 2012 drakk jeg annenhver helg. Var nysingel og var på byen så fort jeg hadde barnefri. Så gikk jeg lei.,

Etter det drakk jeg 2 ganger resten av 2012. (Bryllup og en fest).

I 2013 drakk jeg 3 ganger.

Sist jeg drakk var i romjula 2013. Da skulle jeg på byen og drakk en flaske vin på vorspielet. Ble dårlig i magen og måtte dra hjem da de andre dro ut :P

Har fortsatt ikke drukket nå i 2014, har vært syk, men i august skal jeg ha fest. Da blir'e partyyyy!! :D

Anonymous poster hash: 798dc...311

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...