Gå til innhold

Hvor ofte drikker du alkohol?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er bare nysgjerrig, da jeg selv gjerne tar noen øl til kvelds nesten hver dag.

Aldri full, og aldri mens barna er våkne, men for å slappe av og kose meg :)

Noen andre?

Anonymous poster hash: ade63...a69
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå som jeg er gravid - aldri.

Ellers - tar et par glass vin hver lørdag. Fest med høyere inntak 1-2 ganger i året.

Å drikke hver dag, uavhengig av mengde, for å "slappe av" ser jeg på som en form for alkoholisme.

Anonymous poster hash: e1deb...e8e

Skrevet

Altfor sjelden :( men jeg kan også finne på å ta en øl etter at ungene er i seng.

Skrevet

Jeg drikker kun alkohol i sosiale situasjoner. Har prøvd en enkel gang eller to å ta et glass for meg selv men det blir bare helt feil. Har endt med å helle det ut. I tillegg liker jeg ikke å være påvirket når jeg har ungene for de er stadig i en alder hvor de kan våkne for det ene eller det andre, så jeg sover alltid med et øre over dynen. Jeg er alene med to, så det blir kanskje en gang pr måned, i blant sjeldnere. Før jeg fikk barn var det kanskje hver 14.dag, f eks til en god middag, eller et glass eller to på  en venindekveld.

Skrevet

Tar et glass et par ganger i løpet av sommerferien. Må ha en utepils i løpet av sesongen, også kan det godt bli et glass vin på verandaen en gang eller to.

Max 3 ganger i året vil jeg si, og aldri mer enn et glass.

Full har jeg ikke vært siden før jeg fikk barn, og eldste er nå 13 år...

Anonymous poster hash: c0d15...947
Skrevet

Siste tre åra ytterst minimalt. No har eg drukke 3 gongar på 1.5 veke. 3 øl+1 øl+1 øl.

Skrevet

En til to ganger i året kanskje. Aldri hjemme. Hverken jeg eller mannen. Syns ikke ungene trenger å lære seg at å drikke er greit.

Anonymous poster hash: 527d7...e49

Skrevet

Sist jeg drakk noe med alkohol i var i vinterferien, et glass med pasoa. Før det igjen snakker vi år :) Jeg liker ikke alkoholsmaken og jeg kjenner selv så små mengder at man nærmest ikke kan si at det alkohol i det... Da er det jo ikke noe poeng i å drikke noe alkoholholdig heller :)

Skrevet (endret)

kanskje 5-6 ganger i året.

Har sjeldent barnefri så blir lite av det.

Å når jeg først har barnefri så vil jeg ikke kaste det vekk på å ligge i sengen hele dagen etterpå pga at jeg er så fyllasyk.

Men jeg ser ikke problmet med å drikke ett par glass med alkohol til maten selv om barnet er våken,er bare at verken jeg eller barnefaren drikker vin.

Endret av me_87
Skrevet

Vin 2-3 glass hver fredag, eller lørdag. Elsker kosen rundt med mer en vinen, helgen starter, handler ekstra god mat, tar ett glass mens jeg lager middag, tar ett glass til maten og ofte ett glass til etter barna har lagt seg. :)

Anonymous poster hash: 37a9a...398
Skrevet

En gang i året, kanskje.

Er ikke så glad i drt

Anonymous poster hash: a4b9c...13c

Skrevet

kun ute og max 3 ganger i året, er ikke så glad i det, og blir ofte fyllesyk,så angrer hver gang :fnise:

Skrevet

Tar meg en øl eller litt vin hver helg, litt mer de få gangene vi er på fest eller i sosial lag:-)

Anonymous poster hash: f0e0d...346

Skrevet

Når jeg ikke er gravid er det ganske ofte. Gjerne vin til maten på en vanlig torsdag.

Men alkohol i større mengder er det noen år siden jeg har prøvd. Toleransen er ikke så imponerende så er greiest med maks to glass:)

Skrevet

Tja, 3 ganger i året til vanlig kanskje? Er gravid nå, og starter med amming i løpet av de neste ukene så ser for meg at det blir lenge til neste gang:p i tillegg er ikke jeg overbegeistret for alkoholsmaken, så de gangene jeg faktisk drikker er det for å gå på en liten snurr i godt selskap:p

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Når jeg er på fest. På sommeren oftere enn på vinteren. Sitte å drikke hjemme har jeg aldri skjønt poenget med

Gjest lillehi
Skrevet

Aldri. Ikke fordi jeg ikke vil, men har ikke råd til det😔 har vel ikke smakt alkohol på 7-8 år!

Skrevet

2-4 ganger i året max.

Skrevet

Om sommeren er det nok flere dager jeg drikker alkohol enn dager jeg ikke drikker. Men det handler om ett, to og kanskje to og et halvt glass vin. Drikker meg så godt som aldri full lenger, det er mange år siden sist. Har alltid vin i huset, men f.eks. om vinteren kan det gå uker mellom hver gang jeg smaker alkohol. Sjelden noe sterkere enn vinn, kanskje en akevitt eller to til julemat, og en konjakk til kaffen i godt selskap.

Anonymous poster hash: 9da47...fb1

Skrevet

Akkurat når jeg vil! Den siste uken nå har det vært hele fire dager med alkohol. Før det var det flere uker siden sist gang. Så, det varierer så veldig, kan gå dager, uker eller måneder mellom hver gang.

Anonymous poster hash: 0c76a...122
Skrevet

Elsker øl og kunne gjerne drukket en pils eller to hver dag! :D Men må tenke på kroppen min. Vil ikke ødelegge resultatene mine jeg har fått av treningen bare pga noen pils :P Men det blir pils hver helg. Enten hjemme eller i sosiale sammenhenger.

Anonymous poster hash: 9712c...a11

Skrevet

Elsker øl og kunne gjerne drukket en pils eller to hver dag! :D Men må tenke på kroppen min. Vil ikke ødelegge resultatene mine jeg har fått av treningen bare pga noen pils :P Men det blir pils hver helg. Enten hjemme eller i sosiale sammenhenger.

Anonymous poster hash: 9712c...a11

Vil bare si at jeg er 160, 52 kg, født 2 barn, og aldri merket øla på kroppen ;)

Hm, mange som bare tar seg noe godt i selskap ser jeg og ikke forstår hvorfor noen liker å sitte hjemme og kose seg.

Jeg derimot er litt uforstående med dette å måtte gå ut for å ta seg noe. Jeg elsker følelsen når kvelden kommer, mannen tar seg en tur til en kompis, eller trening, barna sover søtt og jeg åpner en halvliter og tar fram vaskekosten :D beste feelingen ever, itillegg til å kost meg om kvelden, samma om det er ukedag eller helg, er huset rent når vi står opp :D Liker å ta noen øl for meg selv, og bare være med meg ;)

Anonymous poster hash: ade63...a69

Skrevet

Når jeg vil. Men det er bare når jeg fester jeg har lyst! Drikker for rusen ikke for å nyte alkohol, klarer ikke nyte da smaken er stygg :D

Anonymous poster hash: b65c9...68c
Skrevet

Nå er jeg gravid så da drikker jeg aldri, men når babyen er født og jeg er ferdig med å amme og kommet inn i gode søvnrutiner igjen så blir det bok litt vin hver helg. Drakk oftere før, men kommer ikke til å orke det med to barn.

Anonymous poster hash: 274bb...7ee

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...