Anonym bruker Skrevet 18. juni 2014 #1 Skrevet 18. juni 2014 Jeg har bedt min svigermor,svoger og svigermors samboer om og ikke røyke nærheten av mitt barn, hjemme hos oss har jeg bedt de om og la røyken ligge så lenge de er her, og vi kommer ikke til dem,for der lukter det veldig røyk,selvom de røyker ute,sitter det i møblene og klærne deres,stinker av lille hver gang. er usikker på om jeg går for langt her,men føler de ikke tar meg på alvor og røyk er ikke sunt for barn. Anonymous poster hash: f36e8...8e8
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2014 #2 Skrevet 18. juni 2014 Hjemme hos oss får ingen røyke inne, men de kan jo selvfølgelig røyke ute. Både min far og mine svigerforeldre røyker, og jeg liker absolutt ikke den ekle lukten det setter i klærne. Men vi drar på besøk dit alikevel men dusjer og vasker klær med en gang etterpå. Tenker at vinningen for barna er større enn skadene de tar. Synes du kanskje tar litt vel av, men forstår deg også... er bare litt synd om det skal gå ut over forholdet mellom barnet og familien. Det å kunne være med besteforeldre kan jo være godt for barnets utvikling på andre plan Anonymous poster hash: 9d347...e88
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2014 #3 Skrevet 18. juni 2014 Tja. Jeg kjenner meg igjen. Har mest lyst til å be svigermor vaske seg på hendene etter hun har røyka men gjør det ikke. De røyker bare ute men likevel kjenner jeg det lukter røyk av håret mitt når vi kommer hjem. Vanskelig sak dette her. Hadde det vært min egen mor hadde jeg garantert stil krav til henne men tør ikke med svigermor. Anonymous poster hash: cd0ca...cd3
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2014 #4 Skrevet 18. juni 2014 Jeg som er #2. Ingen av bestefoeldrene røyker inne mens vi er der. Svigerforeldrene røyker inne, men må lufte godt før vi kommer. Anonymous poster hash: 9d347...e88
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2014 #5 Skrevet 18. juni 2014 Ja, du drar det for langt! Nekter du biler å kjøre på veien også? For eksos er like skadelig som røyk. Anonymous poster hash: aaa8c...9bb
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2014 #6 Skrevet 18. juni 2014 Jeg synes også du går for langt. Det er faktisk ikke slik at du kan skjerme barnet for alt som er usunt. Så lenge de ikke røyker i samme rom som barnet ville jeg bitt det i meg. Anonymous poster hash: b832f...a4e
min<3 Skrevet 18. juni 2014 #7 Skrevet 18. juni 2014 Ja, du drar det for langt! Nekter du biler å kjøre på veien også? For eksos er like skadelig som røyk. Anonymous poster hash: aaa8c...9bb Zzzzz....
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2014 #8 Skrevet 18. juni 2014 Jeg har et svært dårlig forhold til min svigermor og også mine foreldre, de har ikke snakket sammen på 11mnd, hun gjør akkurat som hun vil. blander seg i aboslutt alt ,og mener sønnen skal dit og datt og han har ikke så mye penger pga han er uten jobb,han må bruke det lille han har på husleie, regninger,klær og ting han eller barnet trenger,og kan derfor ikke dra så mye på kamper,dette er galt for mamman hans, hadde en kjempe krangel i går om masse piss ;( og har hun rett og slett langt oppi halsen ;( Anonymous poster hash: f36e8...8e8
Hjertefru Skrevet 18. juni 2014 #9 Skrevet 18. juni 2014 Etter min mening går du for langt. Har også svigerfamilie som røyker, ser ikke problemet så lenge de røyker utendørs.
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2014 #10 Skrevet 18. juni 2014 Ja, du drar det for langt! Nekter du biler å kjøre på veien også? For eksos er like skadelig som røyk. Anonymous poster hash: aaa8c...9bb Det kan man ikke bruke som et eksempel for dette er noe man må, røyke er ikke det Anonymous poster hash: f36e8...8e8
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2014 #11 Skrevet 18. juni 2014 Etter min mening går du for langt. Har også svigerfamilie som røyker, ser ikke problemet så lenge de røyker utendørs. Når barnet mitt stinker røyk etterpå,synes jeg faktisk det Anonymous poster hash: f36e8...8e8
Elskerhøsten2014 Skrevet 18. juni 2014 #12 Skrevet 18. juni 2014 Jeg hadde også nektet dem det,men har har lille Astma også da,så da er det enda verre
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2014 #13 Skrevet 18. juni 2014 Etter min mening går du for langt. Har også svigerfamilie som røyker, ser ikke problemet så lenge de røyker utendørs. Når barnet mitt stinker røyk etterpå,synes jeg faktisk det Anonymous poster hash: f36e8...8e8 Hvor bæsjer barnet ditt a? Siden det ikke får lov til å lukte mener jeg. Anonymous poster hash: 4cb0b...8ad
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2014 #14 Skrevet 18. juni 2014 Jeg har et svært dårlig forhold til min svigermor og også mine foreldre, de har ikke snakket sammen på 11mnd, hun gjør akkurat som hun vil. blander seg i aboslutt alt ,og mener sønnen skal dit og datt og han har ikke så mye penger pga han er uten jobb,han må bruke det lille han har på husleie, regninger,klær og ting han eller barnet trenger,og kan derfor ikke dra så mye på kamper,dette er galt for mamman hans, hadde en kjempe krangel i går om masse piss ;( og har hun rett og slett langt oppi halsen ;( Anonymous poster hash: f36e8...8e8 Men jeg synes ikke du skal blande barnet oppi dette. Å true med å frata dem tid med babyen er bare barnslig og eskalerer hele konflikten. Den som taper mest på det er barnet, dessverre. Anonymous poster hash: b832f...a4e
Honningmelon Skrevet 18. juni 2014 #15 Skrevet 18. juni 2014 I mitt hus får ingen lov å røyke. Om de vil røyke då må de gå ut. Besteforeldrenr røyker, men de røyker ute når vi er der. Lukter aldri røyk av barna mine etter vi har vært der. Slutter selvfølgelig ikke å besøke besteforeldrene selv om de røyker. Det er å dra det for langt.
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2014 #16 Skrevet 18. juni 2014 Jeg tenker at du er før din tid....Dermed synes mange du går for langt. Mange røykere føler seg hetset som gruppe, men faktum er at annen, og tredjegrads passiv røyking ER skadelig! Og i tillegg lukter det UTROLIG vondt Jeg synes sammenligningen "greit om jeg tar en røyk" med "greit om jeg gjør nummer 2 rett ved siden av deg" er passende, både lukt- og høflighetsmessig. Er ikke like modig som deg HI, men skulle gjerne krevd det samme av mine røykende venner, er ALDRI på besøk hos folk som røyker inne, det er rett og slett skadelig, om de lufter aldri så godt! Heldigvis har røyking fått lav-status, så flere slutter og færre begynner. JA til et røykfritt Norge Anonymous poster hash: 1b22a...844
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2014 #17 Skrevet 18. juni 2014 Jeg skjønner deg. Du gjør det jeg har lyst til men ikke tør fordi det blir litt ekstremt. Syntes du kan nekte dem å røyke hos deg og at de ikke skal røyke når du er på besøk hos dem. Bytt klær på barnet med en gang dere har vært der og gjør besøkene korte. Anonymous poster hash: e7ca0...867
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2014 #18 Skrevet 18. juni 2014 da får jeg heller være barnslig,enn og sette mitt egent barn i fare, han trenger ikke så mye kontakt med de heller,sånn som de behandler meg, og min familie, det har bedre uten de Anonymous poster hash: f36e8...8e8
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2014 #19 Skrevet 18. juni 2014 Ingen får røyke hos meg, og jeg klarer ikke å gå på besøk til folk som røyker inne, da renner øynene mine med en gang. Folk som røyker kan komme til meg, men de må gå ut på gårdsplassen for å røyke. Jeg klarer ikke den lukta, det er så kvalmt. For meg blir det omtrent som å bli tvunget til å være i samme rom som noen som har dynka seg i parfyme, det stinker, man blir dårlig og vil bare UT og vekk! Anonymous poster hash: 2c72a...4de
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2014 #20 Skrevet 18. juni 2014 da får jeg heller være barnslig,enn og sette mitt egent barn i fare, han trenger ikke så mye kontakt med de heller,sånn som de behandler meg, og min familie, det har bedre uten de Anonymous poster hash: f36e8...8e8 Jeg synes for øvrig du bær lære deg å skille på ting her... Hvordan de behandler deg, og hvorvidt de røyker er to ulike problemstillinger. Jeg kan ikke helt forstå hvorfor du vil straffe dem for at de behandler deg dårlig med å hindre dem i å treffe barnebarnet sitt. Det er jo å straffe sin egen unge å frata h*n kontakt med fars familie! (forutsatt at de er treffbare såklart). Det at de røyker er en annen situasjon du i MYE større grad kan pese dem på i forhold til barnet ditt. De bør klare å være røykfrie under kortere (under 2 timer) besøk. Det virker for meg som du sauser alt ihop, og er sur/bitter for at de behandler deg dårlig. Jeg kan forstå det, men å bruke ungen på den måten, som en brikke i ta-igjen-mot-svigers spillet gjør deg ikke barnslig, det gjør deg til en dårlig mor! Håper du tar til fornuft, svelger litt stolthet, og heller forsøker å angripe den problemstillingen du er i (dårlig behandling fra svigers) på en litt mer konstruktiv måte. Du må tross alt forholde deg til dem i MANGE år, så det er mye bedre å løse opp i floken, enn det passivt-aggressive opplegget du driver med nå Lykke til. Anonymous poster hash: 1b22a...844
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2014 #21 Skrevet 18. juni 2014 Har altså ingen problemer med svigers, men de røyker. De røyker ute hos seg selv, dvs ute betyr i verandadøra, så alt siver inn. Når vi kommer derfra oser det røyk av alt. Yttertøy som vi henger fra oss hjemme gjør at det stinker røyk i gangen vår. Tom plastposer derfra stinker. Besøker de, men alt må vaskes og dusjer når de kommer derfra. Syns det er lite trivelig med en toåring det oser røyk av. Anonymous poster hash: 7b01f...b75
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2014 #22 Skrevet 18. juni 2014 Etter man har røkt en røyk så puster man ut stoffer fra røyken i 20 min, så be de vente med å få holde ungen etter en røyk. Og vaske hendene. Og selvfølgelig må de røyke ute når de er hos dere. Anonymous poster hash: a3ccd...a61
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2014 #23 Skrevet 18. juni 2014 Jeg har bedt min svigermor,svoger og svigermors samboer om og ikke røyke nærheten av mitt barn, hjemme hos oss har jeg bedt de om og la røyken ligge så lenge de er her, og vi kommer ikke til dem,for der lukter det veldig røyk,selvom de røyker ute,sitter det i møblene og klærne deres,stinker av lille hver gang. er usikker på om jeg går for langt her,men føler de ikke tar meg på alvor og røyk er ikke sunt for barn. Anonymous poster hash: f36e8...8e8 Du er sær hvis du ikke kan besøke noen som røyker ute. Du går alt for langt, man kan ikkedetaljstyre andre mennesker og den du straffer mest er jo barnet ditt Anonymous poster hash: e0118...fd9
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2014 #24 Skrevet 18. juni 2014 Har altså ingen problemer med svigers, men de røyker. De røyker ute hos seg selv, dvs ute betyr i verandadøra, så alt siver inn. Når vi kommer derfra oser det røyk av alt. Yttertøy som vi henger fra oss hjemme gjør at det stinker røyk i gangen vår. Tom plastposer derfra stinker. Besøker de, men alt må vaskes og dusjer når de kommer derfra. Syns det er lite trivelig med en toåring det oser røyk av. Anonymous poster hash: 7b01f...b75 Spør når dere er på besøk om de kan være så snille å røyke ute med døra lukket pga barnet. Som man ser på den anti-røykereklamen som har gått på tv så er folk i rommet hvor noen røyker ut igjennom døra passiv røykere. Sier de nei så nekt å besøk de. Anonymous poster hash: a3ccd...a61
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2014 #25 Skrevet 18. juni 2014 Litt avsporing, men jeg skjønner ikke at noen kan si at det lukter røyk av klærne sine og håret sitt etter at de har vært på besøk hos noen som røyker ute...? Det må da vel være innbilning, eller er det sånn at de sitter og gnir seg inntil dere etter å ha vært ute for å røyke? Og ja, hi, du går for langt her. Anonymous poster hash: 5e1ff...976
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå