Anonym bruker Skrevet 17. juni 2014 #1 Skrevet 17. juni 2014 Hva syns dere om det? OIS koster over 100 000 i året Anonymous poster hash: 139f3...7d5
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2014 #2 Skrevet 17. juni 2014 Hadde gjort det samme hvis vi hadde rå.. Anonymous poster hash: 394f4...05e
Gjest Julia1984 Skrevet 17. juni 2014 #3 Skrevet 17. juni 2014 Alle velger det de synes er best for sine barn!
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2014 #4 Skrevet 17. juni 2014 Jeg har også barna i privatskole. Mange foreldre velger privat barnehage og privat skole til barna sine. Anonymous poster hash: 6bac1...926
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2014 #5 Skrevet 17. juni 2014 Helt i orden, de bestemmer over sine barn på lik linje med resten av Norges foreldre. Hører aldri noen kritisere foreldre som velger privat barnehage. Anonymous poster hash: f4624...de7
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2014 #6 Skrevet 17. juni 2014 Forstår dem godt! Hadde gjort det samme selv. Anonymous poster hash: 2dc07...dee
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2014 #8 Skrevet 17. juni 2014 Jeg skjønner de godt. Anonymous poster hash: c075d...bda
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2014 #9 Skrevet 17. juni 2014 Jeg hadde gjort det samme dersom jeg hadde muligheten. Anonymous poster hash: 975ec...e95
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2014 #11 Skrevet 17. juni 2014 Jeg ser ikke helt problemet? De betaler jo for det selv? Anonymous poster hash: 89d3b...02b
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2014 #12 Skrevet 17. juni 2014 180 000kr i året, faktisk. Anonymous poster hash: 7d8dc...ca2
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2014 #13 Skrevet 17. juni 2014 Sånn som Norge har blitt, og ikke minst oslo, så forstår jeg de veldig godt. Oslo er ikke hva det engang var, og hvis jeg kunne hatt barna mine i ett litt mer "kontrollert" miljø, så hadde jeg gjort det. Og dette er barn som trenger litt ekstra beskyttelse, pga rollen de faktisk har. Så et helt ok valg! Anonymous poster hash: 828f0...db2
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2014 #14 Skrevet 17. juni 2014 Helt greit. Anonymous poster hash: 88cb3...d80
Appelsinpiken Skrevet 17. juni 2014 #15 Skrevet 17. juni 2014 Syns det er helt i orden, og veldig flott av dem å stå opp for barna sine og velge de skolene som passer dem best i steden for å "følge strømmen" eller være politisk korrekte.
Sint naken biltyv Skrevet 17. juni 2014 #16 Skrevet 17. juni 2014 Sånn som Norge har blitt, og ikke minst oslo, så forstår jeg de veldig godt. Oslo er ikke hva det engang var, og hvis jeg kunne hatt barna mine i ett litt mer "kontrollert" miljø, så hadde jeg gjort det. Og dette er barn som trenger litt ekstra beskyttelse, pga rollen de faktisk har. Så et helt ok valg! Anonymous poster hash: 828f0...db2 Enig. Et helt greit valg
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2014 #17 Skrevet 17. juni 2014 Mulig jeg er kjip, men jeg synes faktisk det er litt problematisk, nettopp fordi det handler om kongehuset. Hva alle andre måtte finne på, er meg revnende likegyldig, men de er i en posisjon der de skal være representanter for det Norske folk og de er finansierte av skattebetalerene. Det at de trekker seg unna den offentlige norske skolen da, synes jeg er synd - de sender et signal om at den "ikke er bra nok" for dem (selv om de selvfølgelig aldri ville sagt det høyt) Det er flere andre offentlige skoler som tilbyr IB (litt senere, vel og merke) programmer for eksempel og således kan gi det internasjonale tilsnittet de søker. I tilegg er det en internasjonal skole i Asker som har IB program fra 1. klasse som koster ca 10.000 kr per skoleår, de kunne valgt denne skolen også... Anonymous poster hash: 2840e...2e6
LillaGorilla♥♥ Skrevet 17. juni 2014 #18 Skrevet 17. juni 2014 Jeg forstår dem godt. Jeg hadde kunnet gjøre det samme om jeg hadde råd og mente det var det beste for barna mine.
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2014 #19 Skrevet 17. juni 2014 Mulig jeg er kjip, men jeg synes faktisk det er litt problematisk, nettopp fordi det handler om kongehuset. Hva alle andre måtte finne på, er meg revnende likegyldig, men de er i en posisjon der de skal være representanter for det Norske folk og de er finansierte av skattebetalerene. Det at de trekker seg unna den offentlige norske skolen da, synes jeg er synd - de sender et signal om at den "ikke er bra nok" for dem (selv om de selvfølgelig aldri ville sagt det høyt) Det er flere andre offentlige skoler som tilbyr IB (litt senere, vel og merke) programmer for eksempel og således kan gi det internasjonale tilsnittet de søker. I tilegg er det en internasjonal skole i Asker som har IB program fra 1. klasse som koster ca 10.000 kr per skoleår, de kunne valgt denne skolen også... Anonymous poster hash: 2840e...2e6 Nå er det slett ikke alt Kongehuset foretar seg som er finansiert av skattebetalerne. Kongefamilien er styrtrike og du kan regne med at de finansierer privat skolegang selv. Anonymous poster hash: 2dc07...dee
mylittlecat Skrevet 17. juni 2014 #20 Skrevet 17. juni 2014 Det skjønner jeg godt, og det synes jeg de skal få lov til uten å få pes.
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2014 #21 Skrevet 17. juni 2014 Mulig jeg er kjip, men jeg synes faktisk det er litt problematisk, nettopp fordi det handler om kongehuset. Hva alle andre måtte finne på, er meg revnende likegyldig, men de er i en posisjon der de skal være representanter for det Norske folk og de er finansierte av skattebetalerene. Det at de trekker seg unna den offentlige norske skolen da, synes jeg er synd - de sender et signal om at den "ikke er bra nok" for dem (selv om de selvfølgelig aldri ville sagt det høyt) Det er flere andre offentlige skoler som tilbyr IB (litt senere, vel og merke) programmer for eksempel og således kan gi det internasjonale tilsnittet de søker. I tilegg er det en internasjonal skole i Asker som har IB program fra 1. klasse som koster ca 10.000 kr per skoleår, de kunne valgt denne skolen også... Anonymous poster hash: 2840e...2e6 Nå er det slett ikke alt Kongehuset foretar seg som er finansiert av skattebetalerne. Kongefamilien er styrtrike og du kan regne med at de finansierer privat skolegang selv. Anonymous poster hash: 2dc07...dee Joda, jeg forstår det, og det holder meg ikke våken om natta akkurat. Men jeg liker ikke signaleffekten det gir. Anonymous poster hash: 2840e...2e6
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2014 #22 Skrevet 17. juni 2014 Sånn som Norge har blitt, og ikke minst oslo, så forstår jeg de veldig godt. Oslo er ikke hva det engang var, og hvis jeg kunne hatt barna mine i ett litt mer "kontrollert" miljø, så hadde jeg gjort det. Og dette er barn som trenger litt ekstra beskyttelse, pga rollen de faktisk har. Så et helt ok valg! Anonymous poster hash: 828f0...db2 De bor i Asker. I et fint og trygt område og med en god nær skole. Asker er utenfor oslo, ikke ghetto oslo. Anonymous poster hash: 4015b...4cd
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2014 #23 Skrevet 17. juni 2014 De blir jo selve symbolet på at det faktisk er klasseforskjeller her til lands da, og at det faktisk ikke "like muligheter for alle". De med penger kan ha barna sine på de beste skolene, mens de med mindre penger må ta til takke med et dårligere offentlig tilbud. Litt sånn som i resten av verden, men som Norge har tradisjon for å kjempe imot. Anonymous poster hash: 51a0a...1b7
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2014 #24 Skrevet 17. juni 2014 Sånn som Norge har blitt, og ikke minst oslo, så forstår jeg de veldig godt. Oslo er ikke hva det engang var, og hvis jeg kunne hatt barna mine i ett litt mer "kontrollert" miljø, så hadde jeg gjort det. Og dette er barn som trenger litt ekstra beskyttelse, pga rollen de faktisk har. Så et helt ok valg! Anonymous poster hash: 828f0...db2 De bor i Asker. I et fint og trygt område og med en god nær skole. Asker er utenfor oslo, ikke ghetto oslo.Anonymous poster hash: 4015b...4cd Nettopp, de bor ikke i oslo men et svært veletablert område med normale, godt ressurssterkte familier. Kunne vært hvor som helst i landet, laaangt fra noe ghetto hehe, vært i asker eller? Jeg synes det sender veldig dårlige signaler, dessverre. Hvorfor er ikke den offentlige skolen god nok for dem? De er forbilder og skaper trender. Det eneste argumentet jeg kan se, er at barna går på engelskspråklig skole, noe som vil være en fordel for barna som naturlig nok vil trenge slike språkkunnskaper pga sin arv. Anonymous poster hash: 9333e...e0b
Fandens Oldemor Skrevet 17. juni 2014 #25 Skrevet 17. juni 2014 Det er fullt forståelig, synes jeg. Har ingen problemer med det. Hvis vi først skal ha en kongefamilie (det er jo en annen diskusjon), så vil jeg heller at de er av den sorten som sender barna på privatskole enn den mer folkelige utgaven som starter "engleskoler"...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå