Pernille_ Skrevet 12. august 2014 #401 Del Skrevet 12. august 2014 Jeg vet ikke om jeg har nedpress? Hvordan kjennes det ut? Jeg har de siste dagene kjent litt stilling/ubehag/vondt i bekkenbunn/skjede, men tror ikke dette er nedpress, eller....? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144149332-september-2014-rugeres-skravletr%C3%A5d/page/17/#findComment-146579399 Del på andre sider Flere delingsvalg…
A_87 Skrevet 12. august 2014 #402 Del Skrevet 12. august 2014 Artig at så mange skriver Tipptopp, anonym og kaksy: Jeg synes slik forskjellsbehandling er helt bak mål og det er trist at man kan holde på slik. Jeg skjønner ikke at de ikke ser de selv. Jeg merker noen ganger litt forskjellsbehandling mellom meg og samboer og mellom lillesøster og samboeren hennes ved det at de "hakker" mer på oss, men det er ingenting i forhold til den forskjellsbehandlingen dere nevner. I dag har jeg vasket badet, skikkelig fornøyd med det Jeg og samboer vasker annenhver gang, men denne gangen har jeg vasket to ganger på rad slik at han kan vaske to ganger på rad når lilletøtta er nyfødt og jeg er i ammetåka I tillegg har jeg omsider fått knødd meg til å søke permisjon fra universitetet. Behandlingstiden er en uke. Jeg starter på et nytt kull høsten 2015. Pernille_: Krysser fingrene får at du også får augustbaby Så flink du er som baker Hva slags tips kan man utføre for å få fødselen i gang? Trene? F.o.m 20.august, som er om 8 dager, er jeg i uke 37 og da regnes hun ikke som prematur og vi ønsker henne hjertelig velkommen, er så utålmodig etter å se henne og jeg tenker konstant på at jeg vil møte den lille. Jeg synes graviditeten har gått meget fort, samtidig føles det som at jeg har vært gravid i en hel evighet I dag da jeg skulle gå til og fra byen (tar 10 min per vei), gikk jeg i skikkelig snegletempo pga hadde konstant sting/kynnere/hun som sparket, ikke alltid like lett å kjenne forskjell. Magen har kjentes rar ut i dag.Tror ikke at hodet har festet seg enda, men satser på at det skjer snarlig. Det har aldri vært så utfordrende å bøye seg som nå. Sykehusbagen er ikke pakket enda, men jeg har luftet den på verandaen, så målet er å ha den ferdigpakket før uke 37 Ellers er jeg på "avvenning" etter isspising hver dag i ferien. Jeg har vanvittig lyst på lakris/is nå, men fornuften min sier at jeg skal styre unna og jeg vet at fornuften har rett. De første 48 timene er mest utfordrende. Når er det fosteret begynner å legge på seg ca 200 gram i uka? Noen som vet hvor jeg får kjøpt ammeforkle? Kjenner jeg meg selv rett, kommer jeg til å være reservert å amme offentlig og et ammeforkle ser ypperlig ut. I morgen skal jeg på jobb, føler meg ikke supermotivert, har heldigvis dagvakt da. Kun tre vakter igjen og jeg gleder meg noe inni granskauen til siste arbeidsdag på søndag :) Hun skal få bruke noen av klærne jeg brukte som baby, så etterpå skal jeg gå og sette på vaskemaskinen Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144149332-september-2014-rugeres-skravletr%C3%A5d/page/17/#findComment-146579829 Del på andre sider Flere delingsvalg…
girasol Skrevet 12. august 2014 #403 Del Skrevet 12. august 2014 Så leit å krangle med familien Og utrolig trist at man skal forskjellsbehandle sånn. Unødvendig! Og så sårende Jeg har ikke opplevd dette selv, men det virker helt uforståelig at foreldre kan gjøre sånt mot barna sine. Skjønner godt at du kjeder deg hjemme TippTopp. Er utrolig glad jeg kan jobbe enda. God bedring til deg Vaskedama! Har du hørt på apoteket om de har noe gravide kan ta? Våkna i natt av murringer i nedre del av magen, og kraftige kynnere som tok en stund før de ga seg. Blir litt stressa og tenker om ting har tenkt å skje for tidlig. Er 33+5 så vil helst at hun venter noen uker til. I dag følte jeg at jeg måtte på do nesten hver gang jeg gikk noe sted, så det gikk i snegletempo. Er det nedpress? Har ikke helt fått med meg hvordan det føles. Av og til føles det også som bekkenet "skrangler" litt bak når jeg går Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144149332-september-2014-rugeres-skravletr%C3%A5d/page/17/#findComment-146579847 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tipptopp Skrevet 12. august 2014 #404 Del Skrevet 12. august 2014 Når det gjelder kjærringråd om å sette igangfødsel er det ingen som er bevist at hjelper uten om sex. 3 ganger utløsning for mannen tilsvarer 1 modningspille som man får for å sette igang fødsel medisinsk. Det er heller ikke anbefalt å hoppe i trapper, ta storvasken, trene og gennerelt slite seg ut, for det er akkurat det man gjør. Slite seg ut. De aller fleste fødsler starter om natten fordi da er vi mest avslappet. Jo mer avslappet du er jo større sjanse for fødsel. Jeg prøvde alt av kjærringråd med første som kunne spises/drikkes og det ga bare kraftige kynnere, masserier og falske rier. Rett og slett smertehelvete uten effekt. Så denne gangen blir det kun sex og avslapping på meg den siste tiden. Skal smiske litt med jordmor ang. stripping også. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144149332-september-2014-rugeres-skravletr%C3%A5d/page/17/#findComment-146579863 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykkebaby♡ Skrevet 12. august 2014 Forfatter #405 Del Skrevet 12. august 2014 Samme her lykkebaby. Har bebisen din lagt seg godt ned? Her har hun nok det, kjenner hele tyngden når jeg går. Baggen er halvt påbegynnt.... Baby tøyet som skal med i den er vasket. Ja nå nærmer det seg fort! 😀💗 Legen trodde at hodet var ned men, høyt oppe når vi var på kontroll nå i uka. Skal sjekke det ekstra nå på torsdag igjen Føler nedpress, og spark oppe, og i ribbeina så lille har nok omsider lagt seg riktig:) Jeg har mye kynnere, og deles mellom jeg er klar til føde nå & ojj oppussingen må komme i mål først. Med andre ord splittet hehe Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144149332-september-2014-rugeres-skravletr%C3%A5d/page/17/#findComment-146579932 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vips77. Skrevet 12. august 2014 #406 Del Skrevet 12. august 2014 Ja kjempe tristed krangling innad i familien, jeg er veldig glad vi slipper det. Det må være utrolig belastende. Så godt du kun har 3 vakter igjen A87. Jeg går også ut nå. Hadde egentlig jobbehelg, men har satt permisjon fom fredag. Tipptopp : riktig som du skriver, det eneste er nok sex! Det har funket på oss iallefall. Ble strippet av J mor, deretter en kjapp gå tur med rullende hofter og så sex, og om natten var fødsel igang. 😀. Håper å følge dette denne gang også! Å styre rundt å bruke masse krefter sier bare til kroppen av at du ikke er helt klar enda, slapp av og hormoner vil sette saker igang! 😀😀. Nå er alt av saker i hus her. Noe venter vi med til etter hun har kommet, det er jo ikke sånn at butikkene stenger etter at vi har født...😉. Siste innkjøp i dag var stellebord og adapter til bilstol til vognen. Nedpress.... Tja, jeg puster lettere nå og jeg tisser ikke så ofte lenger, annpusten blir jeg, men det er nok tyngden og kondisen. Kjenner nok nedpress under kynnere, da stråler det ned i symfysen og lår. Hadde også noen gode tak forrige natt .... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144149332-september-2014-rugeres-skravletr%C3%A5d/page/17/#findComment-146580005 Del på andre sider Flere delingsvalg…
A_87 Skrevet 12. august 2014 #407 Del Skrevet 12. august 2014 Hva vil det si å bli strippet av jordmor? 3 ganger utløsning = en modningspille, imponerende! Tipptopp: Takk for tips! Hehe, storvasken ja. Jeg og samboer skal vaske gulvene i løpet av uka, det er det husarbeidet vi gjør minst av og nå er det så lenge siden sist at vi MÅ gjøre det Det frister litt å leie inn ett vaskebyrå så slipper vi å bruke tid på det girasol: Det går nok helt sikkert bra, lille holder seg inne i hula litt til Nå i 3.trimester kan saker endre veldig fort. Vips77: Så herlig at dere har alt i hus Mamma hadde korte fødsler med både meg og søsteren, velger å tro at det er genetisk I morgen skal jeg beregne ekstra tid for å gå til jobb i tilfelle jeg får sting. I dag har hun mange ganger sparket så hardt at jeg har fått skikkelig sting. Jeg tar det som ett tegn på at hun er utålmodig og finner veien ut om 1-2 uker Hvor mye babyklær tar dere med til sykehuset? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144149332-september-2014-rugeres-skravletr%C3%A5d/page/17/#findComment-146580234 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pernille_ Skrevet 12. august 2014 #408 Del Skrevet 12. august 2014 TippTopp: ja, sex skal jo hjelpe! Har også lest og hørt at lange turer kan igangsatte fødsel. Og stimulering av brystvorter siden det utløser oxytocin. Jeg er klar for å prøve det meste, jeg! Så etter uke 37 skal jeg seriøst vurdere tips og triks ;-) Vips77, så kult at det funket for dere! Var dette før eller etter termin? Og hvordan får man jordmor til å strippe? Jeg går kun til lege, hun er supergrei, men føler det er litt drøyt å be henne om å strippe flere uker før termin. Jeg har ikke helt forstått hva det er å strippe, men det har vel noe med mormunnen å gjøre? Noe slags manipulering/klipping? A_87: Jeg tenker også å bruke noe klede til når jeg skal amme offentlig, tenkte egentlig å bruke et stort skjerf/sjal, derfor har jeg kjøpt meg to stk lekre høstskjerf. Tenker dette er bra også for babyen siden det puster. Ammeforkle vet jeg dessverre ikke hvor man får kjøpt! Jeg tror det er den siste måneden babyen legger på seg 200gr i uken? Jeg har lagt på meg 8 kg til nå, så tror kanskje ikke det blir så mange kilo til, kanskje er par hvis babyen er flink til å fete seg opp :-) Vil jo helst ha en baby over 3kg da! Jeg tar med 2 stk bodyer, en bukse, en jakke, lue og sokker til sykehuset. Samt er godt teppe til å tulle rundt gullet på vei hjem. Tror det skal holde, regner med vi får låne litt sykehustøy hvis vi blir der flere dager? Gitarsolo: jeg har også litt merkelige symptomer, litt vondt/ubehag i bekken, føler av og til litt bevegelse helt ned mot skjedenmå, tror det er press fra baby, og dette har oppstått den siste uken. Er nå 36+3. Mange av dere har kynnere, det har jeg også, men de er aldri vonde. Kommer i forb med fysisk aktivitet, og av og til også i hvile. Men aldri sånn at det stjeler nattesøvn.. Håper dere som sliter med dette klarer å få sove allikevel! Vi er fremdeles i IKEA-modus, men når vi er ferdig med ordning og styring skal bilsetet settes på plass, sånn just in case!! :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144149332-september-2014-rugeres-skravletr%C3%A5d/page/17/#findComment-146580359 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykkebaby♡ Skrevet 12. august 2014 Forfatter #409 Del Skrevet 12. august 2014 Forstår deg godt. Er igrunn hennes valg, men hun hadde aldri i verden fått min godkjenning. Jeg hadde sagt nøyaktig hva jeg mener om forskjellsbehandling om hun hadde tatt det opp med meg. Har selv familie som forskjellsbehandler og jeg er den som ALLTID står igjen. De andre krever i tillegg til det de får. Og da jeg ved ett nødstillfelle spurte om å LÅNE 1000kr i tre DAGER. Fikk jeg blankt nei! Aldri vært så skuffet før. Det var virkelig nød og bare noen uker tidligere fikk ett søsken data til 8000kr og en uke etter fikk det samme søskenet 3000kr da økonomien var litt "trang". Hadde ikke mulighet til å bli med på kino og fest før neste lønning..... Jauda! Forstår deg godt! Jeg kjeder meg grusomt om dagene og syntes det er kjempe spennende når jeg ser at noen andre har skrevet her. Venter spent på update hver dag. Hehe. Føler det bare er jeg som skriver her innimellom. Det beklager jeg, men jeg virkelig kjeder meg om dagene og har ikke venner på denne siden av landet. Kjeder meg også MYE om dagene, og liker når jeg har noe og oppdatere meg på her inne Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144149332-september-2014-rugeres-skravletr%C3%A5d/page/17/#findComment-146580537 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykkebaby♡ Skrevet 12. august 2014 Forfatter #410 Del Skrevet 12. august 2014 Stripping = røsker litt i underlivet, for og manuelt modne/åpne litt. Gjøres med en hånd ikke instrumenter. Bruker fingrene:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144149332-september-2014-rugeres-skravletr%C3%A5d/page/17/#findComment-146580542 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykkebaby♡ Skrevet 12. august 2014 Forfatter #411 Del Skrevet 12. august 2014 Åh, det er så mange fine tips og råd her. Lærer virkelig masse om ulike ting i tlllegg til at det er koselig å lese om hvordan det går med dere andre gravide vaggere. Var litt deppa selv her om dagen. Men hadde ikke noe direkte med graviditeten å gjøre. Men kranglet ordentlig med moren min. Jeg har en barseltid foran meg som er det jeg gruer meg til siden forrige var tøff og fikk ingen hjelp. Ungen sov aldri, og jeg slet virkelig. Jeg forventer ikke hjelp av familien denne gangen heller, det er ikke det. Har innsett for lenge siden at jeg må forvente ingenting, for blir bare skuffet. De er bare sånn. Og akkurat nå presterer moren min å si at hun skal favorisere et annet søsken med en stor sum penger. Igjen. Men ikke meg og de andre søskene. For det har hun ikke råd til. OG at hun forventer at jeg skal synes det er ok. Hva sier en til noe sånt? Hvordan unngår en å ta noe sånt personlig. Uff. Gråt foran moren min, men vet at det ikke hjelper. Det går rett og slett ikke inn. Vet med meg selv at jeg vil aldri gjøre noe sånt mot mine egne barn. Jaja. Får bare si hva jeg mener og prøve å unngå å la det gå inn på meg. Anonymous poster hash: e3bdb...d7b Hadde ikke jeg heller latt gå stilt forbi. Hadde helt klart tatt et oppgjør hadde jeg opplevd det! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144149332-september-2014-rugeres-skravletr%C3%A5d/page/17/#findComment-146580554 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Atanih Skrevet 12. august 2014 #412 Del Skrevet 12. august 2014 Her var det kommet mye nytt! Må tydeligvis inn og sjekke oftere, så jeg ikke glemmer hva jeg skal svare på... xD Fødebaggen er så og si pakket ferdig. Mangler bare å pakke de dagligdagse tinga som jeg hiver oppi før vi reiser. Kun pakket med hjemreiseklær til baby. Klarer jo nesten ikke vente med å bruke alt det nye, men regner med det kommer noen som skal møte han for første gang etter vi er kommet hjem også, så det går sikkert fint å bruke sykehusklær de dagene vi er der Så slipper man å ta med masse skittent tøy hjem også... Hihi. Mangler bare å pakke litt til pappan også Jeg har masse kynnere om dagen. De gjør ikke vondt, men magen blir så stram at det er litt ubehagelig. Men bare puster litt ekstra, så går det greit Har de siste dagene slitt med vondt i ryggen, eller da helst nede ved korsryggen... Og det er helt forferdelig å åle seg frem mot sengekanten for å stå opp. Det gjør skikkelig vondt mellom beina! Er ganske glad for at jeg ikke jobber om dagen altså, må jeg være ærlig å si... Har ikke noe særlig matlyst for tiden. Er liksom alltid mett, så det er sjeldent noe jeg går rundt og tenker på. Men jaggu klarer babyen å legge på seg fordiom! Var på samme vekta i rundt 5 uker, men på de siste to ukene har jeg lagt på meg nesten 2 kg til. Skal høre med jordmor om røntgen av bekken. Mamma hadde litt vanskelige fødsler de to første gangene som jeg vet om, og måtte nesten ta hastekeisersnitt med førstemann. Med han måtte noen sitte på magen til mamma og hjelpe med å trykke, mens andremann ble tatt med tang og diverse. Så hun er jo ganske bekymra på mine vegne! Bedre å avtale på forhånd om en trenger keisersnitt, istedet for at det blir en hastesak. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144149332-september-2014-rugeres-skravletr%C3%A5d/page/17/#findComment-146580582 Del på andre sider Flere delingsvalg…
A_87 Skrevet 12. august 2014 #413 Del Skrevet 12. august 2014 Atanih: Lurt og høre med jordmor ang. røntgen av bekken! Så flink du er som har pakket fødebaggen klar Pernille_: Smart å bruke skjerf eller sjal for å "kamuflere" amminga. Jeg har mange store skjerf, så da har jeg en "nødutgang" hvis jeg ikke finner ammeforkle. De har garantert babyklær på sykehuset, men noen ganger kan de være litt utslitte. I dag har magen vært ekstra merkelig, litt merkelig fornemmelse samt at hun har sparket sånn at jeg har fått sting Jeg har også en del kynnere, noen ganger vet jeg ikke om det er kynnere/sting eller at hun sparker. De er aldri vonde. Kan få kynnere hvis jeg reiser meg opp. Blir og ta ett rolig tempo på jobb i morgen. Legen sa på kontroll i går at neste kontroll jeg skulle på til henne kunne jeg bestille time til uke 38. Da har jeg time hos jordmor. Trenger vel ikke gå til begge? Jeg liker best å gå til jordmor, siden hun har best tid og har mest kunnskap. Legen min er helt ok, men ikke noe mer enn det. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144149332-september-2014-rugeres-skravletr%C3%A5d/page/17/#findComment-146580634 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mortilludde Skrevet 12. august 2014 #414 Del Skrevet 12. august 2014 Mye fint å lese her:) Jeg har sikkert et veldig dumt spørsmål som jeg burde ha lest meg opp på, men det med kynnere... Hvordan opplever dere det, dere som har det? Jeg er usikker på om jeg har det eller om det bare er strekk i magen på en måte. Jeg kan oppleve en følelse av strekk i magen og at den blir hard og jeg må stå krokbøyd noen sekunder, minutter. Men dette kommer når jeg har beveget meg for brått, feks ut av bilen og vrir meg for fort, er for rask opp av stolen o.l. Jeg våkner aldri om natten, så det er på en måte jeg selv som fremprovoserer det. Kan det da være kynnere? Under forrige fødsel så hadde jeg så svake rier, kroppen kom liksom ikke igang og jeg holdt igjen, redd for smertene og alt det ukjente som var på gang, og fødselen varte selvsagt i en evighet på grunn av dette. Og nettopp derfor er jeg litt opptatt av kynnere, jeg håper på å ha det/få det før fødsel, for da føler jeg at kroppen er litt igang og kanskje jeg kan øyne et håp om at riene blir litt kraftigere denne gang. Dersom det er en sammenheng da, mellom opplevelse av hyppige kynnere og rier under fødselen. Noen som har noen tanker om dette? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144149332-september-2014-rugeres-skravletr%C3%A5d/page/17/#findComment-146580815 Del på andre sider Flere delingsvalg…
vaskedama+♂ 09 og 11 Skrevet 12. august 2014 #415 Del Skrevet 12. august 2014 Har hatt menstruasjonssmerter i hele dag omtrent, nederst i magen. Flere som sier til meg at de tviler på at jeg går over. Fikk høre av en at jeg har antydning til fødefjes!! Håper han venter til forkjølelsen er borte. Tror jeg har hatt feber idag, ikke lett å vite da ungene har knabbet alle 3! termometerne vi har!! Var på apoteket, men er ingenting de vil selge meg, tør ikke ta noe på egenhånd. Var en spesielt fæl natt inatt med oppkast og hoste, så etter en sånn runde inatt begynte magen å hoppe sånn hvert sekund i 5 minutter. Så ringte da føden, hun trodde ikke det var babyen som hadde fått problemer. Heldigvis roet det seg. Håper på en roligere natt inatt ihvertfall.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144149332-september-2014-rugeres-skravletr%C3%A5d/page/17/#findComment-146580829 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykkebaby♡ Skrevet 12. august 2014 Forfatter #416 Del Skrevet 12. august 2014 Mye fint å lese her:) Jeg har sikkert et veldig dumt spørsmål som jeg burde ha lest meg opp på, men det med kynnere... Hvordan opplever dere det, dere som har det? Jeg er usikker på om jeg har det eller om det bare er strekk i magen på en måte. Jeg kan oppleve en følelse av strekk i magen og at den blir hard og jeg må stå krokbøyd noen sekunder, minutter. Men dette kommer når jeg har beveget meg for brått, feks ut av bilen og vrir meg for fort, er for rask opp av stolen o.l. Jeg våkner aldri om natten, så det er på en måte jeg selv som fremprovoserer det. Kan det da være kynnere? Under forrige fødsel så hadde jeg så svake rier, kroppen kom liksom ikke igang og jeg holdt igjen, redd for smertene og alt det ukjente som var på gang, og fødselen varte selvsagt i en evighet på grunn av dette. Og nettopp derfor er jeg litt opptatt av kynnere, jeg håper på å ha det/få det før fødsel, for da føler jeg at kroppen er litt igang og kanskje jeg kan øyne et håp om at riene blir litt kraftigere denne gang. Dersom det er en sammenheng da, mellom opplevelse av hyppige kynnere og rier under fødselen. Noen som har noen tanker om dette? Den harde sprengende magen er kynnere. Strekken når du reiser deg som kan gå både vannrett og loddrett smerte på høyre eller venstre side av magen når du snur deg i senga eller reiser deg eller andre brå bevegelser er livmorbåndene som strekker seg Det føles på en måte som når du har sting, men ikke helt på samme plass...Jeg sliter en god del med det, og på det verste kommer det når vi er ute, og går tur. Da hjelper det noen ganger og gå ned på huk også opp igjen så slipper båndene strekken. Men ikke alltid. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144149332-september-2014-rugeres-skravletr%C3%A5d/page/17/#findComment-146580888 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykkebaby♡ Skrevet 12. august 2014 Forfatter #417 Del Skrevet 12. august 2014 Uff vaskedama: Håper du blir fort frisk. Jeg føler med deg som hangler nå. Som om mann ikke er nok sliten i siste innspurt av svangerskapet liksom. Sender over en riktig god bedring klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144149332-september-2014-rugeres-skravletr%C3%A5d/page/17/#findComment-146580902 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vips77. Skrevet 12. august 2014 #418 Del Skrevet 12. august 2014 Mortilludde : de takene du beskriver høres mer ut som ligamentsmerter, de kommer når man beveger seg raskt og gjør kjempe vondt en stund. Kynnerene er mer hele livmoren som blir hard som en stein. Skal dog ikke være smertefullt, men nå på slutten er det rimelig trangt, og de kan kjennes som ett godt press på både lunger ,tarmer og ikke minst blære. De varer gjerne i 30 sek, el kan forsvinner om en skifter stilling. Vaskedama : ja du sier noe om fødefjes. Jeg har hørt at jeg ikke har fått det "draget" enda. Men ser på kvelden st jeg kan være litt oppblåst på en måte. Har sett tilbake på noen gamle magebilder Og på de siste ser jeg ut som en ballong i fjeset😁. Pernille: jeg fødte første 5 dager før termin! Og , ja etter stripping og sex! ( tvang mannen i seng!) og andre kom dagen før termin med samme metode😀😀😀! Så kjør på. Jmor vil nok ikke strippe før siste uke. Og noen vil ikke gjøre det i det hele tatt. Tror kanskje ikke legen min hadde gjort det. Siste nytt her er dessverre hemoroider😕😕😕. Shit! Tar det selvsagt som ett tegn på at alt legger seg godt nedover i disse dager, og det er ett godt press for å si det sånn... Håper dere slipper unna. Gode råd er dyre for dette er jo litt i overkant delikat plagsomt😉. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144149332-september-2014-rugeres-skravletr%C3%A5d/page/17/#findComment-146580912 Del på andre sider Flere delingsvalg…
vaskedama+♂ 09 og 11 Skrevet 12. august 2014 #419 Del Skrevet 12. august 2014 Uff vaskedama: Håper du blir fort frisk. Jeg føler med deg som hangler nå. Som om mann ikke er nok sliten i siste innspurt av svangerskapet liksom. Sender over en riktig god bedring klem Tusen takk for alle gode tanker! Trøster litt her jeg sitter og svetter og hoster. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144149332-september-2014-rugeres-skravletr%C3%A5d/page/17/#findComment-146581043 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykkebaby♡ Skrevet 12. august 2014 Forfatter #420 Del Skrevet 12. august 2014 Har omsider kommet meg i seng Har litt laken skrekk inni mellom nå får en si Og da holder jeg meg våken, for å få mest mulig ut av dagen. For jeg sovner jo på sofaen, og får ikke gjort alt jeg vil ha unna pga kynnere som stadig forstyrrer. Har panikk , for at vi ikke får ting på G her hjemme i forhold til oppussing, og rydding før Lille kommer :-/ Jeg blir helt stressa :-/ Ting må det tas igjen på kvelden siden jeg slukner utslitt på dagen. Og på natta ligger jeg bare å vrir meg pga jeg kun kan ligge på siden selv om jeg er pokker så trøtt. For ikke å glemme alle gangene jeg våkner av skikkelige kramper i beina til tross for inntak av magnesium tabletter. Jeg har måttet ta litt pause fra støttestrømper for beina har kokt sånn på nettene at det har følts kvelende med strømper på... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144149332-september-2014-rugeres-skravletr%C3%A5d/page/17/#findComment-146581110 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Håp! Skrevet 12. august 2014 #421 Del Skrevet 12. august 2014 Lenge siden jeg har latt høre fra meg her inne nå. Jeg bare smugleser Er 36 uker idag med hodet festet, og masse modningssymptomer. Det er en utrolig spennende tid vi har foran oss nå! Lurer på hvem som blir først ut. vaskedama: jeg er også syk, og jeg føler meg helt forferdelig. Graviditeten gjør alt ti ganger verre. Krysser fingrene for at vi begge blir friske i god tid før fødsel. Ville bare tipse om at det som hjelper mot hoste for meg er en stor skje honning som jeg prøver å la smelte sakte i munnen. Honning er mer effektivt enn hostesaft synes jeg. Lager også te av ingefær, honning og sitron. Ingefær lindrer og varmer i svelget, sitron er slimløsende og honning antibakterielt. God bedring! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144149332-september-2014-rugeres-skravletr%C3%A5d/page/17/#findComment-146581182 Del på andre sider Flere delingsvalg…
vaskedama+♂ 09 og 11 Skrevet 13. august 2014 #422 Del Skrevet 13. august 2014 Skal kjøpe sitron og ingefær idag! :-) Er faktisk bare andre gangen inatt jeg våkner, så har kommet seg bra da. Håper energien har kommet seg da.. Fødsel i denne tilstanden her skremmer ihvertfall livet av meg.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144149332-september-2014-rugeres-skravletr%C3%A5d/page/17/#findComment-146581210 Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaksy Skrevet 13. august 2014 #423 Del Skrevet 13. august 2014 Lykkebaby: Jeg har også vært utrulig stressa med å få alt på stell før ungen kommer, og er ikke i mål enda, men min greie er iallfall å få gjort en ting om dagen. Dagens plan er å ta 3 store ullpledd og impregnere de med lanolin slik at de er vanntette, så legge de i senga for å beskytte de nye madrassene (vi kjøpte nettopp alle helt nye til beibis+oss) mot evt at vannet går, melk, gulp og alt mulig blæh-skap som de kan utsettes på i fremtiden. Så legger jeg de bare under det vanlige lakenet. Synes at sånne tisselaken puster så dårlig, evt knirker hvis det er engangs. Kynnere: jeg får de kun når jeg beveger meg. Min forrige fødsel var superrask, og riene tok helt av, så jeg tror ikke det er noen sammenheng egentlig mellom masse kynnere/rier? For ved forrige svangerskap kjente jeg aldri riene i det hele tattt. Men en skal jo kjenne rier mer som andregangs, så hvem vet. Hadde det vel men de var så diskre at jeg aldri kjente de antar jeg. Magen i dette svangerskapet blir steinhard når jeg beveger meg, så er veldig annerledes sånn sett. Hadde det aldri sånn før. Tror stripping er noe en må be om hos jm? At de ikke tilbyr det automatisk (iallfall ikke før på overtid ville jeg anta?). De jeg har hørt blir stripppet ba om det selv, og da var det like rundt termindato. Åh. Spennende tider altså. Håp og Vaskedama: God bedring en gang til. Håper også virkelig at dere blir frisk før fødselen sånn at dere får samlet krefter. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144149332-september-2014-rugeres-skravletr%C3%A5d/page/17/#findComment-146581309 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tipptopp Skrevet 13. august 2014 #424 Del Skrevet 13. august 2014 Uuu! Nå var det mye å lese her! Stripping er at jordmor drar/masserer/røsker i livmorhalsen på en spesiell måte. Det er ikke anbefalt å få partner til å forsøke det samme Og man må som regel spørre selv og de aller fleste gjør det ikke før terminuka. Brystvorte-stimulering skal også funke ja. Bruk gjerne varm, våt klut når dere vrir/kniper. Jeg klarte ikke det sist da jeg var så fryktelig øm. Fikk meg ny time til fysio i dag Nå er det leeeeenge siden siste behandling, flere uker, pga ferie hos fysio og så hos oss. Kan si jeg merker det! Jeg får de berømte strålesmertene nedover lårene bare av å ligge og det er GANSKE så smertefullt nå. Jeg MÅ ta smertestillende når jeg legger meg for å komme igjennom halve natten. Da må jeg enten ta mer eller sove svært dårlig pga smertene. Jeg gleder meg til å bli kvitt de værste smertene, men jeg kjenner at jeg gruer meg veldig også. Behandlingen er smertefull og jo vondere jeg har det (jo løsere bekken) jo vondere er behandlingen og dagen etter. Fy fasan det kommer til å gjøre så inn i granskauen vondt! Nesten så det frister å føde to ganger på rad heller. Hehe. Off! I går fant lillegutt ut at lungene mine var fine puter og jeg virkelig slet med å puste. Hev etter pusten og hvert pust var ett skikkelig magadrag. Helt grusomt. Heldigvis flyttet han seg i løpet av natten og jeg puster normalt igjen. Skal bli deilig når han synker litt lenger ned i bekkenet og jeg får mer plass til lunger Han oppfører seg i det minste pent og prøver ikke å knekke ribbeina mine slik som storesøstra prøvde intenst å få til. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144149332-september-2014-rugeres-skravletr%C3%A5d/page/17/#findComment-146581812 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykkebaby♡ Skrevet 13. august 2014 Forfatter #425 Del Skrevet 13. august 2014 I dag har jeg ikke fått gjort noe har sovet mye på sofaen, og bare slumra foran tv når jeg ikke sov *dåne* Håper dagen i morgen blir mer effektiv. Har kun vaska to maskiner i dag, og satt på en tørketrommel... Ikke mye å skryte av det... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144149332-september-2014-rugeres-skravletr%C3%A5d/page/17/#findComment-146583391 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå