Gå til innhold

Hvor mye tar svigers seg til rette hjemme hos dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min svigermor føler seg altfor lite hjemme. Hun er veldig forsiktig av seg og finner seg aldri kaffe etc. selv om hun skulle få lyst på det. Og jeg sier hele tiden at hun må føle seg som hjemme.

Synes derfor det et litt slitsomt med besøk av henne, for jeg føler jeg må varte henne opp hele tiden.

Mine foreldre føler seg mer som hjemme, og jeg synes det et veldig behagelig. Slippe og være på alerten hele tiden.

Men hadde IKKE likt det om noen av dem hadde tråkket over streken, f.eks. rote i våre nattbordsskuffer etc.

Men summasumarum liker jeg at familien føler seg som hjemme hos oss.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om svigermor tar seg til rette på den måten i huset vårt når de er på besøk, er forsåvidt greit, siden de bor her 2-4uker i slengen når de først er her. Slitsomt å skulle oppvarte hele tiden. Phu. Men synes ikke det er greit å jakte på snop i skapene våre når vi har små barn. De får ikke spise snop i ukedagene, da skal heller ikke andre på besøk spise snop i ukedagene mens ungene ser det. Men den måten de tar seg til rette på kjenner jeg at går meg litt på nervene. De er veldig åndige, må hele tiden ha noe å gjøre, og det må hele tiden skje noe rundt dem. Påpeker alt som ikke er på stell til enhver tid, og hvor dårlig tid vi har til å få fikset xxx, og at vi aaaaaaaaaldri kommer til å komme i mål i tide. De tømmer oppvaskmaskinen og fyller den opp så fort de kommer innenfor huset. Vi finner ingenting igjen og ingenting er på en logisk plass. I et skap med bare kopper og glass havner gjerne ostehøvvelen og steikepannen, at de må ommøblere på alt i skapet for å få det til, hindrer dem ikke. Ting som ikke skal i oppvaskmaskinen havner der og blir ødelagt, om ikke vi er kjappe nok med å skru den av igjen. De har fått MANGE beskjeder om at de ikke skal gjøre dette. 

Om svigerinna mi er på besøk samtidig og passer ungene for oss, fordi vi er opptatt med noe annet, så kommanderer svigermor henne til å vaske trappa, eller gå ut med bosset som det er en halv skive i, eller vaske klær eller ett eller annet hun har fått for seg at gjerne skulle vært gjort, bare for at hun skal gjøre noe svigermor mener at svigerinna mi må være i sving med noe. Når svigerinna mi sier hun er opptatt med å passe barn, slik vi har spurt henne om, så får hun kjeft og beskjed om at ungene kan noen andre passe. Hun vasker gulvene våre med et tonn grønnsepe sånn at vi har skjøytebane inne, skal absolutt vaske vasker og kjøleskap med klorin(selv om vi har forklart at datteren vår ikke tåler dette pga lungesykdom)... listen er lang... Men nå mener svigermor at jeg er syk i hodet fordi jeg sa i fra om at jeg ikke liker manipuleringen hennes, så da er det jo greit. Jeg slipper å ha mer med henne å gjøre på laaaang lang tid. Heldigvis er ikke faren for at hun plutselig står på døren her så stor, siden hun bor på toppen av landet vårt, mens vi bor på bunnen :)

Anonymous poster hash: 26c24...f8a
Skrevet

Her føler svigermor seg som hjemme😊 Finner frem trakteren (vi drikker ikke kaffe), finner seg en kjeksbit ved siden av. Pusser gjerne vinduer om det trengs, henger opp eller legger sammen en klesvask osv. Synes det er helt topp med all hjelp jeg får siden vi nå har fire små og tiden strekker liksom aldri helt til😏 Eneste jeg ikke har vært helt komfortabel med var da hun hadde vasket over på soverommet våres og skiftet på sengene til meg og mannen. (Men sa ingen ting for vet det var gjort i beste mening)

Skrevet

Hadde svigermor laget seg kaffe på vårt kjøkken hadde jeg blitt veldig overrasket. Ekstra rart når de var invitert på middag, det virker jo som en direkte hån mot dere. Og begynne å lete i skapene! Ikke det at hun tar seg til rette som er det rareste, men at hun gjør det i den settingen - er i veien for deg på kjøkkenet og skal ha godteri når dere skal spise middag. Hadde hun bare vært innom og dere ikke hadde noen agenda så kunne jeg skjønt det. Det faller aldri meg heller inn å ta meg til rette på hennes kjøkken, kun hvis det er noe barna trenger og det må lages mat til dem feks, da ordner jeg opp selv i stedet for å be henne om hjelp.

Men på den andre siden, når min mor er på besøk forventer jeg nesten at hun ordner seg selv, henter mat osv, snoker i skap er helt ok... Men samtidig, hun bor hos oss i 1-2 uker da, det er noe annet enn å komme på middagsbesøk.

Anonymous poster hash: bd45e...23a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...