Anonym bruker Skrevet 16. juni 2014 #1 Skrevet 16. juni 2014 Svigermor og jeg har et anstrengt forhold. Jeg jobber med å ikke irritere meg så mye over henne. På lørdag var de på besøk. Vi holdt på å grille og jeg sto på kjøkkenet og laget ferdig salaten. Da kom hun inn, tok en kopp fra skapet og laget seg en kaffe. Hun sa ingenting. Da kaffen var ferdig åpnet hun mange skapdører akkurat som om hun lette etter noe. Da så jeg på henne og da sa hun: "Vet du hva jeg leter etter?" "Jeg leter etter noe godteri jeg kan ha til kaffen". Ja, da var det bare å ta frem sjokoladen, da. Hun fikk meg til å føle meg som en dårlig vertinne som ikke bød på kaffe og godis, men vi skulle jo spise middag. Deretter kom hun med gave til tvillingene våre, fordi de akkurat har hatt bursdag. Hun ga gaven til meg og jeg sa at den måtte hun gi til dem. De er to år. Hun hadde bare én gave (med to leker i) og den ene jenta ble stående uten noen gave å pakke opp og ble veldig lei seg. Jeg ble også litt trist, men ville ikke si noe. Dumt av meg! Da jeg kom ned etter legging hadde de reist, men da hadde hun vasket kjøleskapet og ryddet i flere skuffer. Liker ikke det! Jeg synes hun bør spørre først. Overreagerer jeg? Hvordan er din svigermor? Anonymous poster hash: 69ac8...60d
min<3 Skrevet 16. juni 2014 #2 Skrevet 16. juni 2014 Min svigermor er kjemperedd at jeg skal syntes at hun bryr seg/blander seg for mye og tar seg aldri til rette. Men jeg hadde aldri tenkt over heller hvis hun laget seg kaffe. Hadde heller aldri tenkt at hun syntes jeg var en dårlig vertinne heller. Hun tilbyr alltid å hjelpe med forskjellige ting feks legge opp gardiner, men hun Gjør aldri sånne ting uten å spørre. Når det gjelder gaver er hun rettferdigheten selv med alle sine 3 barnebarn. Jeg er nok kjempe heldig med min svigermor.
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2014 #3 Skrevet 16. juni 2014 Her føler svigermor seg som hjemme. Finner seg det hun har lyst på. Legger sammen og henger opp klær osv. Sånn vil jeg ha det også. Vi er kjempeglad i hverandre og har et nært og godt forhold. Anonymous poster hash: 8c98b...60d
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2014 #4 Skrevet 16. juni 2014 Jeg synes det er så befriende deilig med gjester som bare føler seg som hjemme jeg da, for jeg er virkelig en dårlig vertinne At noen går på kjøkkenet her og finner seg noe å drikke er helt greit for meg og jeg ville aldri reagert negativt på det... Svigermor har aldri tatt seg til rette på kjøkkenet her da, men hun kan godt finne på å kjenne på klærne på tørkestativet ute på verandaen og begynne brette de sammen om de er tørre o.l. og det er også helt greit. Anonymous poster hash: b3082...c64
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2014 #5 Skrevet 16. juni 2014 Min svigermor er kjemperedd at jeg skal syntes at hun bryr seg/blander seg for mye og tar seg aldri til rette. Men jeg hadde aldri tenkt over heller hvis hun laget seg kaffe. Hadde heller aldri tenkt at hun syntes jeg var en dårlig vertinne heller. Hun tilbyr alltid å hjelpe med forskjellige ting feks legge opp gardiner, men hun Gjør aldri sånne ting uten å spørre. Når det gjelder gaver er hun rettferdigheten selv med alle sine 3 barnebarn. Jeg er nok kjempe heldig med min svigermor. Da er du heldig! Jeg syntes også det var helt greit at hun lager seg kaffe, men hun er så taus. Hun virker så snikende. Jeg lager meg gjerne en kaffe hjemme hos mine foreldre eller gode venner, men da sier jeg: "Lager meg en kopp kaffe, jeg". Også spør jeg etter noe godt. Man kan jo ikke snike i skapene til folk heller. :-) Anonymous poster hash: 69ac8...60d
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2014 #6 Skrevet 16. juni 2014 Min svigermor er veldig grei. Eneste jeg har å utsette på henne, er at hennes kjøkkenhygiene er rævva. Bytter aldri kjøkkenklut, hiver den ned i vasken uten å skylle den opp og der ligger den til neste dag, oppvaskmaskinen deres stinker kontinuerlig råttent, hun vasker tåteflasker og tutekopper uten å demontere lokkene etter det har vært melk i de etc. Derfor ordner jeg slik at hun lager minst mulig mat på mitt kjøkken og om jeg har småbarn som trenger flaske, bringer jeg selv med utstyret og koker og ordner om vi skal være hos de. Anonymous poster hash: 5e095...7b0
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2014 #7 Skrevet 16. juni 2014 Glemte å si at om alle barnabarna er på besøk, kan hun fint tørkde de alle 6 rundt munnen med den samme kluten og når jeg ga uttrykk for det uhygieniske ved det, så hun bare rart på meg. Hun og svigerfar mye oftere syke enn oss og samme med et av barna deres med familie som praktiserer samme kjøkkenhygiene som svigers. Kan være tilfeldig dog.... Hilsen #6 Anonymous poster hash: 5e095...7b0
Jippipippi Skrevet 16. juni 2014 #8 Skrevet 16. juni 2014 Min svigermor står stort sett på kjøkkenet med kjøleskapsdøren åpen og gumler Hun er ekstremt gniten og spiser stort sett mørk sjokolade og pålegg. Jeg bryr meg ikke... Men spesielt høflig er det ikke!
Gjest Julia1984 Skrevet 16. juni 2014 #9 Skrevet 16. juni 2014 Deilig med gjester som føler seg hjemme, svigermor eller ei!
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2014 #10 Skrevet 16. juni 2014 En dag i uka henter svigers ungene i barnehagen, da kommer vi hjem til ferdig middag Ber vi om hjelp kommer de med en gang, men de trenger seg aldri på. I siste svangerskap kunne jeg ikke bevege meg, da kom hun og gjorde rent to ganger i uka. Svigerfar kjørte til lege og handlet. Anonymous poster hash: e3104...ba0
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2014 #11 Skrevet 16. juni 2014 Glemte å si at om alle barnabarna er på besøk, kan hun fint tørkde de alle 6 rundt munnen med den samme kluten og når jeg ga uttrykk for det uhygieniske ved det, så hun bare rart på meg. Hun og svigerfar mye oftere syke enn oss og samme med et av barna deres med familie som praktiserer samme kjøkkenhygiene som svigers. Kan være tilfeldig dog.... Hilsen #6 Anonymous poster hash: 5e095...7b0 Så ekkelt!!! HI! Anonymous poster hash: 69ac8...60d
min<3 Skrevet 16. juni 2014 #12 Skrevet 16. juni 2014 Min svigermor er kjemperedd at jeg skal syntes at hun bryr seg/blander seg for mye og tar seg aldri til rette. Men jeg hadde aldri tenkt over heller hvis hun laget seg kaffe. Hadde heller aldri tenkt at hun syntes jeg var en dårlig vertinne heller. Hun tilbyr alltid å hjelpe med forskjellige ting feks legge opp gardiner, men hun Gjør aldri sånne ting uten å spørre. Når det gjelder gaver er hun rettferdigheten selv med alle sine 3 barnebarn. Jeg er nok kjempe heldig med min svigermor. Da er du heldig! Jeg syntes også det var helt greit at hun lager seg kaffe, men hun er så taus. Hun virker så snikende. Jeg lager meg gjerne en kaffe hjemme hos mine foreldre eller gode venner, men da sier jeg: "Lager meg en kopp kaffe, jeg". Også spør jeg etter noe godt. Man kan jo ikke snike i skapene til folk heller. :-) Anonymous poster hash: 69ac8...60d Det er jeg helt enig. Hva sier mannen din?
PeppaPig Skrevet 16. juni 2014 #13 Skrevet 16. juni 2014 Vi bor temmelig langt unna svigers så vi ser de maks 1 gang i året, men da er det som regel mellom 2-4 uker at de bor her (eller vi hos dem). Det er da bare naturlig at de lager seg kaffe når de ønsker og at de "snoker" i skapene for å finne noe godt å spise. De lager også middag til oss noen ganger når de er her, så de må jo gå i skapene for å finne hvor ostehøvelen er, eller stekepanna. De får ta seg til rette så mye de vil, men jeg setter grensen ved å ommøblere i skapene mine og å gå inn på soverrommet og baderommet mitt uten å spørre først (De har eget baderom som tilhører gjesterommet så det er ingen nødvendighet å bruke mitt bad.) Svigermor skal gjerne få lov til å vaske kjøleskapet mitt, men da hadde jeg nok bedt henne om å ta fryseren på samme tidspunkt Det er bare snakk om å kommunisere med de. Vi hadde ikke et så veldig godt forhold for endel år siden, men vi har begge lært oss å svelge kameler, velge våre kamper med omhu og vi kan bli enige om å være uenige uten at det blir krangling utav det.
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2014 #14 Skrevet 16. juni 2014 Svigermor og jeg har et anstrengt forhold. Jeg jobber med å ikke irritere meg så mye over henne. På lørdag var de på besøk. Vi holdt på å grille og jeg sto på kjøkkenet og laget ferdig salaten. Da kom hun inn, tok en kopp fra skapet og laget seg en kaffe. Hun sa ingenting. Da kaffen var ferdig åpnet hun mange skapdører akkurat som om hun lette etter noe. Da så jeg på henne og da sa hun: "Vet du hva jeg leter etter?" "Jeg leter etter noe godteri jeg kan ha til kaffen". Ja, da var det bare å ta frem sjokoladen, da. Hun fikk meg til å føle meg som en dårlig vertinne som ikke bød på kaffe og godis, men vi skulle jo spise middag. Deretter kom hun med gave til tvillingene våre, fordi de akkurat har hatt bursdag. Hun ga gaven til meg og jeg sa at den måtte hun gi til dem. De er to år. Hun hadde bare én gave (med to leker i) og den ene jenta ble stående uten noen gave å pakke opp og ble veldig lei seg. Jeg ble også litt trist, men ville ikke si noe. Dumt av meg! Da jeg kom ned etter legging hadde de reist, men da hadde hun vasket kjøleskapet og ryddet i flere skuffer. Liker ikke det! Jeg synes hun bør spørre først. Overreagerer jeg? Hvordan er din svigermor? Anonymous poster hash: 69ac8...60d Huff, skjønner GODT at du reagerer, hi! Hadde blir kraftig irritert hvis besøk taust hadde gått gjennom skapene ettet 'noe søtt til kaffen'- og det idet en står og forbeder middag! Og; hun bør avklare på forhånd om hun kan vaske og rydde i skapene deres ( det er langt ovet min grense, iallefall!). Hadde blitt sykt irritert! Anonymous poster hash: 57259...c34
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2014 #15 Skrevet 16. juni 2014 Svigermor og jeg har et anstrengt forhold. Jeg jobber med å ikke irritere meg så mye over henne. På lørdag var de på besøk. Vi holdt på å grille og jeg sto på kjøkkenet og laget ferdig salaten. Da kom hun inn, tok en kopp fra skapet og laget seg en kaffe. Hun sa ingenting. Da kaffen var ferdig åpnet hun mange skapdører akkurat som om hun lette etter noe. Da så jeg på henne og da sa hun: "Vet du hva jeg leter etter?" "Jeg leter etter noe godteri jeg kan ha til kaffen". Ja, da var det bare å ta frem sjokoladen, da. Hun fikk meg til å føle meg som en dårlig vertinne som ikke bød på kaffe og godis, men vi skulle jo spise middag. Deretter kom hun med gave til tvillingene våre, fordi de akkurat har hatt bursdag. Hun ga gaven til meg og jeg sa at den måtte hun gi til dem. De er to år. Hun hadde bare én gave (med to leker i) og den ene jenta ble stående uten noen gave å pakke opp og ble veldig lei seg. Jeg ble også litt trist, men ville ikke si noe. Dumt av meg! Da jeg kom ned etter legging hadde de reist, men da hadde hun vasket kjøleskapet og ryddet i flere skuffer. Liker ikke det! Jeg synes hun bør spørre først. Overreagerer jeg? Hvordan er din svigermor? Anonymous poster hash: 69ac8...60d Huff, skjønner GODT at du reagerer, hi! Hadde blir kraftig irritert hvis besøk taust hadde gått gjennom skapene ettet 'noe søtt til kaffen'- og det idet en står og forbeder middag!Og; hun bør avklare på forhånd om hun kan vaske og rydde i skapene deres ( det er langt ovet min grense, iallefall!). Hadde blitt sykt irritert! Anonymous poster hash: 57259...c34 Tusen takk for forståelsen. Det er liksom noe som gnissser mellom oss, så det er ikke naturlig for meg at hun tar seg så til rette. Det har vært veldig mye vanskelig mellom oss og hun har skrevet mange kvasse mail til meg. Mannen har i hvert fall sagt fra om at tvillingene er to personer og at de vil ha én gave hver. Anonymous poster hash: 69ac8...60d
Trultemor85 Skrevet 16. juni 2014 #16 Skrevet 16. juni 2014 Hadde hun bare tatt seg tid til å besøke oss og være med oss kunne jeg nok svart på spørsmålet Kan forstå at jenter fort kan bli lei av svigermødre og mas, men er ganske trist når det er stikk motsatt og altså. Har venninner som klager over at Svigers maser om å passe baby osv, mens her må vi mase og mase for at de skal ha tid. En mellomting hadde nok vært fint. Men jeg ønske jeg hadde en "masete" svigermor for øyeblikket. En som var intr i barnebarnet sitt av seg selv.
Gjest ronja røverdatter Skrevet 16. juni 2014 #17 Skrevet 16. juni 2014 Svigermor må gjerne lage seg kaffe og lete etter en sjokoladbit når hun (de) er, det tar jeg som en selvfølge at hun gjør om hun har lyst på noe som vi ikke har tilbudt henne/dem. Jeg har ingen hemmeligheter i mine kjøkkenskap, så det er bare å lete i vei. Jeg hadde heller ikke reagert på det med at to leker var pakket i en gave. De fikk hver sin ting, og det er det som betyr noe. Muligens hadde jeg organisert det slik at det kunne pakke opp sammen, men jeg ser ikke problemet i det hele tatt. Om hun hadde ryddet i skuffene mine, hadde jeg vært kjempeglad... Men jeg ville nok blitt litt forundret og kan ikke se for meg at min svigermor ville ha gjort det.
moota m storebror&lillebror Skrevet 16. juni 2014 #18 Skrevet 16. juni 2014 Mine svigerforeldre tar seg ikke til rette på noen måter hjemme hos oss. Det er ikke alt jeg liker godt eller setter stor pris på hos dem mtp barna eller oss, men stort sett er de herlige folk som vil oss vel og hjelper så langt de kan både barn og barnebarn. De er fantastiske og jeg blir bare mer og mer glad i dem og lærer meg og overse det som er mindre bra. Mener ikke at du skal overse noe, har ikke noe bakgrunn for å si noe om det. Men for min del blir den positive siden større og den negative mindre med tiden
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2014 #19 Skrevet 16. juni 2014 Svigermor må gjerne lage seg kaffe og lete etter en sjokoladbit når hun (de) er, det tar jeg som en selvfølge at hun gjør om hun har lyst på noe som vi ikke har tilbudt henne/dem. Jeg har ingen hemmeligheter i mine kjøkkenskap, så det er bare å lete i vei. Jeg hadde heller ikke reagert på det med at to leker var pakket i en gave. De fikk hver sin ting, og det er det som betyr noe. Muligens hadde jeg organisert det slik at det kunne pakke opp sammen, men jeg ser ikke problemet i det hele tatt. Om hun hadde ryddet i skuffene mine, hadde jeg vært kjempeglad... Men jeg ville nok blitt litt forundret og kan ikke se for meg at min svigermor ville ha gjort det. Hvis du hadde hatt to toåringer som akkurat har oppdaget gleden ved gaver og sett skuffelsen når bare én fikk pakke opp, så hadde du kanskje ikke sagt det. Det er kanskje bare tvillingforeldre som forstår at det er sårt... Tvillinger må alltid dele og blir ofte behandlet som en enhet. Svigermor ser ikke forskjell på dem og sier navnene deres i ett :LindaLaila, liksom. :-) De fikk felles gave til navnefest også. Samme kort også. Kanskje småting, men det er viktig. Anonymous poster hash: 69ac8...60d
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2014 #20 Skrevet 16. juni 2014 Mine svigerforeldre tar seg ikke til rette på noen måter hjemme hos oss. Det er ikke alt jeg liker godt eller setter stor pris på hos dem mtp barna eller oss, men stort sett er de herlige folk som vil oss vel og hjelper så langt de kan både barn og barnebarn. De er fantastiske og jeg blir bare mer og mer glad i dem og lærer meg og overse det som er mindre bra. Mener ikke at du skal overse noe, har ikke noe bakgrunn for å si noe om det. Men for min del blir den positive siden større og den negative mindre med tiden Håper at jeg også klarer det. Har hatt dem i livet mitt i over 10 år. 😊 Anonymous poster hash: 69ac8...60d
førskolelæreren Skrevet 16. juni 2014 #21 Skrevet 16. juni 2014 Svigermor må gjerne lage seg kaffe og lete etter en sjokoladbit når hun (de) er, det tar jeg som en selvfølge at hun gjør om hun har lyst på noe som vi ikke har tilbudt henne/dem. Jeg har ingen hemmeligheter i mine kjøkkenskap, så det er bare å lete i vei. Jeg hadde heller ikke reagert på det med at to leker var pakket i en gave. De fikk hver sin ting, og det er det som betyr noe. Muligens hadde jeg organisert det slik at det kunne pakke opp sammen, men jeg ser ikke problemet i det hele tatt. Om hun hadde ryddet i skuffene mine, hadde jeg vært kjempeglad... Men jeg ville nok blitt litt forundret og kan ikke se for meg at min svigermor ville ha gjort det. Hvis du hadde hatt to toåringer som akkurat har oppdaget gleden ved gaver og sett skuffelsen når bare én fikk pakke opp, så hadde du kanskje ikke sagt det. Det er kanskje bare tvillingforeldre som forstår at det er sårt... Tvillinger må alltid dele og blir ofte behandlet som en enhet. Svigermor ser ikke forskjell på dem og sier navnene deres i ett :LindaLaila, liksom. :-) De fikk felles gave til navnefest også. Samme kort også. Kanskje småting, men det er viktig. Anonymous poster hash: 69ac8...60d Synes du henger deg opp i småting. Hadde mine tvillinger fått en gave og jeg syntes det var krise ville jeg åpnet opp og pakket hver for seg før jeg gav dem gavene. Også er det fint om du har dialog med svigermor og forklarer dette med gaver.. Ikke sikkert hun tenker slik du gjør
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2014 #22 Skrevet 16. juni 2014 En dag i uka henter svigers ungene i barnehagen, da kommer vi hjem til ferdig middag Ber vi om hjelp kommer de med en gang, men de trenger seg aldri på. I siste svangerskap kunne jeg ikke bevege meg, da kom hun og gjorde rent to ganger i uka. Svigerfar kjørte til lege og handlet.Anonymous poster hash: e3104...ba0 Så heldige dere er! Hadde elsket om noen lagde middag en dag i uka hos oss! Anonymous poster hash: d9716...69c
Englenemine Skrevet 17. juni 2014 #23 Skrevet 17. juni 2014 Dette hadde ikke min svigermor tort. Jeg er veldig klar i både ansiktsutrykk og verbalt hva jeg mener om å trampe inn å ta over. Og svigermor er ei dragefurie som meg så det er ikke fordi jeg er så kjip men ellers hadde hun styrt både hus, mann og barn...... Måtte bare ta styringa rett og slett.
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2014 #24 Skrevet 17. juni 2014 Hun vasker klær, selv om jeg har sagt hun ikke skal det. Hun rydder kjøkkenet, selv om jeg har sagt hun ikke trenger. Hun vasker vinduer, noe jeg takker og bukker for. Hun maser om ting å stryke, selv om jeg sier vi ikke har noe. Setter igjen kaffekopper overalt, lar pålegg stå på benken i flere timer, rydder ikke opp smuler etter seg før kvelden.. etc etc. Jeg vet hun ikke mener å være slem på noe vis, men jeg har sagt så mange ganger at jeg ikke vil hun skal vaske klærne mine, også gjør hun det så fort jeg stikker nesa utenfor døra i mer enn 5 minutter. Det er respektløst. Utover det sitter hun å sender sms med datteren sin, eller er på facebook. Skulle ønske hun engasjerte seg litt i ungene og ikke var så passiv når det kom til de... Når hun er her er hun her en uke av gangen, så irritasjonsmomentene blir relativt store Anonymous poster hash: a67d9...893
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2014 #25 Skrevet 17. juni 2014 Dette hadde ikke min svigermor tort. Jeg er veldig klar i både ansiktsutrykk og verbalt hva jeg mener om å trampe inn å ta over. Og svigermor er ei dragefurie som meg så det er ikke fordi jeg er så kjip men ellers hadde hun styrt både hus, mann og barn...... Måtte bare ta styringa rett og slett. Jeg skjønner jeg må ta frem sinnablikket. HI Anonymous poster hash: 69ac8...60d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå