Gå til innhold

Kunne DU vært egg-donor??


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Alle dere som svarer ja:

Vet dere hvor mye jobb det er å kunne hente ut egg? Tar dere det i betraktning når dere svarer ja?

For sammenligning: er dere blodigivere? Å gi blod er unnagjort på 30 min, behandlingen i forkant av egguthenting er betraktelig mer omfattende. Så, alle dere som svarer ja, er dere blodgivere også?Anonymous poster hash: be4e7...e2f

Jeg har hatt tre egguttak, og kan med hånden på hjertet si at jeg hadde gjort flere hvis det kunne hjulpet noen. Det verste er ikke uttaket, men det psykiske presset.. Hvor mange egg får jeg ut, hvor mange dør, blir jeg gravid osv osv. Dette slipper man som donor!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, det kunne jeg ikke. Jeg ville bekymret meg for barnet/barna uansett. Jeg ville ikke satt pris på om mannen hadde donert sæd heller. Men det er godt vi er forskjellige:)

 

Anonymous poster hash: 6ea38...966

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har ikke noe personlig forhold til mitt dna og mine egg. Så jeg kunne ha vært donor hvis det hadde vært lovlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle dere som svarer ja:

Vet dere hvor mye jobb det er å kunne hente ut egg? Tar dere det i betraktning når dere svarer ja?

For sammenligning: er dere blodigivere? Å gi blod er unnagjort på 30 min, behandlingen i forkant av egguthenting er betraktelig mer omfattende. Så, alle dere som svarer ja, er dere blodgivere også?

 

Anonymous poster hash: be4e7...e2f

Hehe, ja. Eller, jeg syns ikke det var mye til jobb. Jeg tok medisiner og satte sprøyter i magen, og holdt meg edru ettpar uker. Det burde de fleste klare. Hos meg (midt på treet) resulterte det i 13 egg. En enkel og liten "jobb" for å potensielt være med på å gi 13 andre par muligheten til å bli foreldre. Det psykiske og tunge stresset begynte ikke før det befrukta egget var satt tilbake, og den biten ville jeg jo ha sluppet unna som donor. 

 

Til det siste spørsmålet: nei jeg kan ikke gi blod, men jeg skulle ønske jeg kunne. Jeg kan ikke pga samme årsak som årsaken til vår barnløshet; antistoffer i mitt blod. Det vil si at både jeg og mannen er friske og har friske forplantningsorganer, sædceller og egg, men jeg kan ikke bære kombinasjonen frem i min kropp. Derfor er jeg nå gravid med sæddonor. Og dersom det blir lovlig med eggdonasjon i Norge vil jeg stå først i køen for å gi tilbake. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I motsetning av mange andre, kunne jeg ikke donert til noen jeg kjenner. Kanskje jeg kunne donert til utlandet.

 

Anonymous poster hash: e1444...3a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det kunne jeg. hadde sikkert lurt litt på hvilke barn som var "Mine" der ute men det er mange flotte folk som ikke kan få barn uten hjelp & om jeg kan hjepe dem hadde jeg gladlig gjordt det :)



Anonymous poster hash: b0983...b62
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hyggelig å lese at så mange ville stilt opp, da jeg selv har fått barn vha eggdonasjon :-) Jeg er evig takknemlig for at en eller annen plass finnes det en kvinne som har stilt opp slik at vi kunne skape en familie.

(Og nei, det er ikke fordi jeg var for gammel da jeg startet prøveprosjekt, bare så det er sagt..)Anonymous poster hash: 059b4...5f0

Ja, veldig hyggelig for ungen din å aldri få treffe sin mor?Anonymous poster hash: 4c5a5...05c

I motsetning til deg, så tror jeg at jeg både er empatisk, reflektert, ressurssterk og omsorgsfull som mor. At du faktisk greier å ta vare på barnet/barna dine og gi dem en trygg og god oppvekst, veier tyngst i mine øyne.

 

Forresten, er det du som stort sett alltid kommenterer på innlegg her på forumet med en kort, frekt og spydig svar? I så fall må du ha det ganske leit i livet ditt..

 

Anonymous poster hash: 059b4...5f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle dere som svarer ja:

Vet dere hvor mye jobb det er å kunne hente ut egg? Tar dere det i betraktning når dere svarer ja?

For sammenligning: er dere blodigivere? Å gi blod er unnagjort på 30 min, behandlingen i forkant av egguthenting er betraktelig mer omfattende. Så, alle dere som svarer ja, er dere blodgivere også?Anonymous poster hash: be4e7...e2f

Jeg har gjennomgått mange prøverørsforsøk (pågrunn av mannlig faktor), så jeg vet akkurat hvor mye som jobb det er. Jeg synes ikke det er en for stor jobb når den kan hjelpe noen med å få et barn.

 

Og selv om jeg ikke helt ser hvorfor det er relevant for diskusjonen; jo da er blodgiver også :)

 

Anonymous poster hash: 01ea0...294

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Sekretøsa

Ja, selvsagt. Jeg har de barn jeg skal ha, mannen er sterilisert, og de egga jeg har ligger jo bare å venter på å bli spylt ned i do...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det kunne jeg nok ikke. I hvert fall ikke i et så lite land som Norge. Kunne fort risikert at barnet som voksent ble sammen med sitt biologiske søsken/ søskenbarn osv.

 

Anonymous poster hash: 1b880...cc0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sekretøsa

Alle dere som svarer ja:

Vet dere hvor mye jobb det er å kunne hente ut egg? Tar dere det i betraktning når dere svarer ja?

For sammenligning: er dere blodigivere? Å gi blod er unnagjort på 30 min, behandlingen i forkant av egguthenting er betraktelig mer omfattende. Så, alle dere som svarer ja, er dere blodgivere også?

 

Anonymous poster hash: be4e7...e2f

 

Hadde jeg fått lov å go blod så

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inspirert av denne donor-saken som er oppe i media nå.

Jeg kunne ikke vært det. Jeg ville gått rundt å lurt på om jeg "hadde barn" andre steder. Hadde jeg sett ei som kunne ligne meg et sted, ville jeg med en gang "kanskje hun er fra meg"!!!

Men igjen, flott at noen gjør det! ❤️Anonymous poster hash: 6dcb8...144

 

Aldri i livet

 

Anonymous poster hash: ce8f5...123

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig kunne noen fått eggene, jeg trenger dem ikke mer. Men surrogatmor hadde jeg nok ikke gjort, tror jeg hadde hatt litt problemer med å gi fra meg babyen igjen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det kunne jeg gjerne gjort! Eneste jeg ville tenkt over, er hormonene osv man må ta, men hadde absolutt gjort det!



Anonymous poster hash: 242f4...6ca
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde helt klart vært donor for mine barn, og så måtte jeg tenkt litt på om det var aktuelt å gi bort resten av eggene. Men jeg tror jeg ville ønsket at de skulle bli brukt, heller enn destruert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...