Gå til innhold

Kunne DU vært egg-donor??


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Ja, det kunne jeg absolutt. Har tett familie som sliter veldig med ufrivillig barnløshet og sett dem få hjelp og lykkes ville vært til enorm glede for veldig mange ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hyggelig å lese at så mange ville stilt opp, da jeg selv har fått barn vha eggdonasjon :-) Jeg er evig takknemlig for at en eller annen plass finnes det en kvinne som har stilt opp slik at vi kunne skape en familie.

 

(Og nei, det er ikke fordi jeg var for gammel da jeg startet prøveprosjekt, bare så det er sagt..)

 

Anonymous poster hash: 059b4...5f0

Ja, veldig hyggelig for ungen din å aldri få treffe sin mor?

 

Anonymous poster hash: 4c5a5...05c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hyggelig å lese at så mange ville stilt opp, da jeg selv har fått barn vha eggdonasjon :-) Jeg er evig takknemlig for at en eller annen plass finnes det en kvinne som har stilt opp slik at vi kunne skape en familie.

 

(Og nei, det er ikke fordi jeg var for gammel da jeg startet prøveprosjekt, bare så det er sagt..)

 

Anonymous poster hash: 059b4...5f0

Ja, veldig hyggelig for ungen din å aldri få treffe sin mor?

 

Anonymous poster hash: 4c5a5...05c

 

For et naut du er, ungen har en mor. Og det til og med en mor som sikkert har vært gjennom mye for å få barnet, og som dermed er reflektert og ydmyk.

 

I motsetning til deg, ditt nek!

 

Anonymous poster hash: 5a6d9...1d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hyggelig å lese at så mange ville stilt opp, da jeg selv har fått barn vha eggdonasjon :-) Jeg er evig takknemlig for at en eller annen plass finnes det en kvinne som har stilt opp slik at vi kunne skape en familie.

 

(Og nei, det er ikke fordi jeg var for gammel da jeg startet prøveprosjekt, bare så det er sagt..)

 

Anonymous poster hash: 059b4...5f0

Ja, veldig hyggelig for ungen din å aldri få treffe sin mor?

 

Anonymous poster hash: 4c5a5...05c

skam på deg!

 

Barnet hennes treffer mamman sin hver dag. Mamman som har båret barnet i sin kropp, mamman som har født barnet, mamman som trøster, koser, leker, gir mat og forsørger barnet. Mamman som elsker barnet sitt mer enn noe annet og som har gått gjennom hindre du ikke engang kan forestille deg for å komme dit.

 

barnet har EN mor. At egget har dna fra en annen kvinne er likegyldig, det er ikke dna som gjør oss til foreldre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hyggelig å lese at så mange ville stilt opp, da jeg selv har fått barn vha eggdonasjon :-) Jeg er evig takknemlig for at en eller annen plass finnes det en kvinne som har stilt opp slik at vi kunne skape en familie.

 

(Og nei, det er ikke fordi jeg var for gammel da jeg startet prøveprosjekt, bare så det er sagt..)

 

Anonymous poster hash: 059b4...5f0

Ja, veldig hyggelig for ungen din å aldri få treffe sin mor?

 

Anonymous poster hash: 4c5a5...05c

 

Næpskreill.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det kunne jeg ikke.

Hadde følt at jeg "manglet" et barn om det var en liten en der ute som bar mine gener.

 

Kunne under gitte omstendigheter vært surrogatmor for en som sto meg nær.

 

Anonymous poster hash: c3cb3...0a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja,kunne gjerne donert bort egg. Kunne donert bort hele livmora og begge eggstokkene også om noen hadde villet ha det :-)

Endret av mamma'n til 2 :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei.. Desverre. Hadde ønsket at jeg var så open minded at det ikke ville gjort meg noe, men jeg hadde følt at det var "mitt" barn..

Endret av pifi med tre nurk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei.... hadde nok ikke klart å leve med at ett av mine barn var der ute i verden uten at jeg visste noe om det. Hadde brukt for mye tid på å lure på hvordan barnet hadde det, om det lignet på meg osv.... de barna jeg har ligner veldig på meg, så sannsynligheten for at ett tredje ville lignet også er stor...



Anonymous poster hash: 90379...830
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp. Hadde gjort det glatt. Jeg trenger dem ikke mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica

 

Ja. Jeg synes forresten det er hårreisende at det gjøres prinsipiell forskjell på egg- og sæddonasjon her til lands. Argumentet til de sentrale politikerne som er imot eggdonasjon, om at "det er så mye mer ressurskrevende å donere egg", er utslitt, syltynt, kvinnediskriminerende og bakstrebersk.

 

Anonymous poster hash: 5a6d9...1d6

 

Jeg syns faktisk ikke den prinsipielle forskjellen er verken hårreisende, bakstrebersk eller kvinnediskriminerende. Man diskriminerer ikke kvinner selv om man tar inn i ligningen at det er fysiske og biologiske forskjeller på menn og kvinner.

 

Kvinner har til alle tider fått barn uten riktig å kunne vite hvem som er faren, uten å nødvendigvis kjenne barnets far eller ha kontakt med ham etter fødselen. Den "tvilen"; eller la oss si, det tilfeldige elementet i kroppens mulighet til å få barn har alltid vært der.

 

Å sette til verden et barn man ikke er genetisk mor til, syns jeg er vesensforskjellig. Vil ikke påstå at det er "galt" av den grunn, men det går ikke an å sidestille eggdonasjon med sæddonasjon. Noen ting står fast, ikke fordi vi mennesker vil det slik, men fordi vi er skapt slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp. Hadde gjort det glatt. Jeg trenger dem ikke mer.

That's the spirit!! :D

 

Anonymous poster hash: 568e9...105

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne ikke det med mindre det var familie. Men jeg kunne fint vært surrogatmor. 

Vet det er dobbeltmoralsk med tanke på at jeg ønsker med barn via donorsæd selv, men jeg hadde ikke klart å gi bort egne egg til andre enn mine søsken. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Hyggelig å lese at så mange ville stilt opp, da jeg selv har fått barn vha eggdonasjon :-) Jeg er evig takknemlig for at en eller annen plass finnes det en kvinne som har stilt opp slik at vi kunne skape en familie.

 

(Og nei, det er ikke fordi jeg var for gammel da jeg startet prøveprosjekt, bare så det er sagt..)

 

Anonymous poster hash: 059b4...5f0

Ja, veldig hyggelig for ungen din å aldri få treffe sin mor?

 

Anonymous poster hash: 4c5a5...05c

Herregud så slem du er!

 

Anonymous poster hash: 9492d...da5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hvis jeg hadde klart å få et eget barn først. Er dessverre ikke aktuelt uansett for eggene vil ikke befruktes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg hadde gjerne donert egg. Jeg har selv erfaring med ufrivillig barnløshet og har stor respekt for alle som er villige til å hjelpe.Anonymous poster hash: 01ea0...294

signerer her. Har selv et icsi barn og ville helt klart hjulpet andre.

 

Anonymous poster hash: 40d0a...411

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns et er hårreisende at det ikke er lov med eggdonasjon i Norge. Så lenge det finnes noen som vil gjøre jobben måtte det da være mulig å gjøre det lovlig. De får tross alt dette til å fungere i utlandet.

Jeg ville uten tvil vært donor dersom det hadde latt seg gjøre. Jeg er også gravid med barn med sæddonasjon, og kan virkelig ikke se forskjellen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle dere som svarer ja:

Vet dere hvor mye jobb det er å kunne hente ut egg? Tar dere det i betraktning når dere svarer ja?

For sammenligning: er dere blodigivere? Å gi blod er unnagjort på 30 min, behandlingen i forkant av egguthenting er betraktelig mer omfattende. Så, alle dere som svarer ja, er dere blodgivere også?

 

Anonymous poster hash: be4e7...e2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde med glede gjort det for familie, som søster, kusine.. Vi har jo uansett samme gener.. Men syns det hadde vært vanskeligere til fremmede, det må jeg innrømme. Hadde følt et slags ansvar for hvordan det barnet ville vokse opp.

 

Anonymous poster hash: 7aa9b...e46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det kunne jeg. Men har en arvelig sykdom (ungen blir ikke syk om faren ikke har samme sykdom, og få som har den så hadde vel ikke vært noen fare og ikke noe farlig)

 

Jeg kunne vært suregatmor også jeg om noen i familien hadde hatt behov for det og det var lov.

 

Anonymous poster hash: a117c...d8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...