Anonym bruker Skrevet 15. juni 2014 #51 Skrevet 15. juni 2014 Sukker er sukker. Strøsukker eller fruktsukker har samme effekt på kroppen. Jeg hadde hevet meg over foreldrene eller krevd at de sender noe med. Så lenge det ikke allergi er det frekt å kreve at andre tar så mye hensyn at det går utover alle andre. For det er vel klart at man ikke ønsker et barn i et selskap dersom det skal se på at alle koser seg mens det selv skal avstå bare fordi foreldrene velger et nokså spesielt kosthold. Sukker består av to molekyler glukose, fruktsukker består av glukose. Insulinresponsen (glykemisk index) på fruktose er ca 60 % av glukose. Så kroppen reagerer ikke likt. Å unngå sukker er noe av det mest fornuftigste man kan gjøre kostholdsmessig. Men slik samfunnet er i dag er det, er det en vanskelig vei å gå, i og med at det er sukker i så mye. All ære til de som velger å gå den veien. Og snille mennesker som har lyst til å ta hensyn. Det blir en mye bedre sammenkomst for alle også, iom at man ikke har masse unger høye på sukker. For så og falle. Barn blir ustabile av sukker. Det er en sterk rus som er helt unaturlig for mennesket i historiens lys. Tenk for ikke mange år siden var en appelsin til jul og bursdag det nærmeste barn kom godteri. Og bare for det var det stor glede! Anonymous poster hash: 1f770...5fe Fruktsukker består av fruktose, skulle det stå... Anonymous poster hash: 1f770...5fe
Jezebel Skrevet 15. juni 2014 #52 Skrevet 15. juni 2014 Å bombardere HI med kverulerende spørsmål ift hva som er lov og ikke av mengde sukker (som det med tomatsuppa du nevnte) og så svare henne slik som du gjør der jeg siterte deg over (med flere utropstegn osv), er i mine øyne et angrep. Spesielt siden det overhodet ikke er temaet i tråden, og ikke minst fordi du i praksis vil ha HI til å forsvare et valg hun ikke har tatt, men er høflig nok til å ta hensyn til (på tross av at hun er like uenig i dette som du). Det å gjentatte ganger poste slike svar når hun flere ganger har sagt hun ikke ønsker å ta noen diskusjon på dette, men trenger tips, er også et angrep i mine øyne. Vil du diskutere dette kan du jo lage en egen tråd om det. Anonymous poster hash: 217a4...341 Veldig enig i dette! Anonymous poster hash: 4e8ec...1ed Jeg er også enig. Veldig unødvendig å skulle ha HI til å forsvare et vaøg hun ikke har tatt. HI, jeg synes det er flott at du velger å ta hensyn til barnet selv om du er uenig i moras valg.
Jezebel Skrevet 15. juni 2014 #53 Skrevet 15. juni 2014 Sukker er sukker. Strøsukker eller fruktsukker har samme effekt på kroppen. Jeg hadde hevet meg over foreldrene eller krevd at de sender noe med. Så lenge det ikke allergi er det frekt å kreve at andre tar så mye hensyn at det går utover alle andre. For det er vel klart at man ikke ønsker et barn i et selskap dersom det skal se på at alle koser seg mens det selv skal avstå bare fordi foreldrene velger et nokså spesielt kosthold. Du hadde hevet deg over foreldrene? Som i å gi sukker mot deres vilje? Kunne ikke falt meg inn! Det kommer heller ikke på tale å utelate en toåring pga foreldrenes noe spesielle syn. Jeg ønsker henne på besøk, jenta mi elsker å leke med henne og jeg lar ikke forskjellig syn på barneoppdragelse gå ut over to små barns ønske om å være sammen. Det koster meg svært lite å etterkomme foreldrenes ønsker her. Ærlig talt! Hi Anonymous poster hash: 58830...68f AMEN
Hannasbananas Skrevet 15. juni 2014 #54 Skrevet 15. juni 2014 Kjøss katta, for noen surmaga kjerringer som tidvis henger her inne! All ære til deg som tar hensyn til andres valg. Og et smart valg er det også. Skulle ønske at vi klarte å være like konsekvente... Lykke til med selskap.
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2014 #55 Skrevet 15. juni 2014 Jeg ville ikke servert noe som inneholder kunstig søtningsmiddel. Synes ikke det og barn hører sammen. Ellers har du fått mange gode råd. Frukt og bær og kan søte opp mye. Her er oppskrift på sunn is: http://www.godt.no/#!/oppskrift/1695/hjemmelaget-og-sunn-is-paa-pinne Sukrin og Stevia er like naturlig som det sukker er. Absolutt ikke kunstig søting. Anonymous poster hash: 2f660...2f2
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2014 #56 Skrevet 15. juni 2014 Barnet får ikke spise noe med sukker i???Hva er det med den setningen du ikke skjønner? Nei, det får ikke det. Og etter utallige kostholdsråder her inne ser jeg at det er flere som kjører den linjen, derfor spør jeg om råd. Hun får spise det hun vil av frukt og bær da. Hi Anonymous poster hash: 58830...68f Jeg skjønner delen med sjokolade, kjeks osv - men det er den fantastiske delen jeg ikke skjønner. Lurer på hva de foreldrene gjør når ungen blir invitert i barnebursdag. Ha med egen sukkerfri kake? Må sitte og se på de andre? Måtehold er tingen. Sikkert fint det, men svaret ditt er jo fullstendig nyttesløst for hi siden ikke det er henne som har sukkerfritt kosthold. Du er veldig slitsom i mange tråder om dagen Anonymous poster hash: 4d4dd...c3f
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2014 #57 Skrevet 16. juni 2014 Jeg spør et spørsmål på lik linje med deg!! Like teit av deg å ikke kunne bruke hodet til å tenke mat uten sukker.Herregud, nå må du ta å roe ned egget! Hva er greia med å gå til frontalangrep på HI for et valg noen andre har gjort? Anonymous poster hash: 217a4...341 Hvor gikk jeg til angrep? Å bombardere HI med kverulerende spørsmål ift hva som er lov og ikke av mengde sukker (som det med tomatsuppa du nevnte) og så svare henne slik som du gjør der jeg siterte deg over (med flere utropstegn osv), er i mine øyne et angrep. Spesielt siden det overhodet ikke er temaet i tråden, og ikke minst fordi du i praksis vil ha HI til å forsvare et valg hun ikke har tatt, men er høflig nok til å ta hensyn til (på tross av at hun er like uenig i dette som du). Det å gjentatte ganger poste slike svar når hun flere ganger har sagt hun ikke ønsker å ta noen diskusjon på dette, men trenger tips, er også et angrep i mine øyne. Vil du diskutere dette kan du jo lage en egen tråd om det. Anonymous poster hash: 217a4...341 Mye av problemet her er at HI spør om tips uten å spesifisere hva som er greit og ikke? F.eks fruktsukker vs farin, og spiser ikke barnet noe som helst med karbohydrater i? Å skulle lage noe uten farin er ikke noe problem. Justfuckinggoogleit.com Anonymous poster hash: 9121b...7f4
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2014 #58 Skrevet 16. juni 2014 Jeg spør et spørsmål på lik linje med deg!! Like teit av deg å ikke kunne bruke hodet til å tenke mat uten sukker.Herregud, nå må du ta å roe ned egget! Hva er greia med å gå til frontalangrep på HI for et valg noen andre har gjort? Anonymous poster hash: 217a4...341 Hvor gikk jeg til angrep?Å bombardere HI med kverulerende spørsmål ift hva som er lov og ikke av mengde sukker (som det med tomatsuppa du nevnte) og så svare henne slik som du gjør der jeg siterte deg over (med flere utropstegn osv), er i mine øyne et angrep. Spesielt siden det overhodet ikke er temaet i tråden, og ikke minst fordi du i praksis vil ha HI til å forsvare et valg hun ikke har tatt, men er høflig nok til å ta hensyn til (på tross av at hun er like uenig i dette som du). Det å gjentatte ganger poste slike svar når hun flere ganger har sagt hun ikke ønsker å ta noen diskusjon på dette, men trenger tips, er også et angrep i mine øyne. Vil du diskutere dette kan du jo lage en egen tråd om det. Anonymous poster hash: 217a4...341 Mye av problemet her er at HI spør om tips uten å spesifisere hva som er greit og ikke? F.eks fruktsukker vs farin, og spiser ikke barnet noe som helst med karbohydrater i? Å skulle lage noe uten farin er ikke noe problem. Justfuckinggoogleit.com Anonymous poster hash: 9121b...7f4 Det er for såvidt sant det, men det var overhodet ikke den type problemstilling som Julia1984 stilte i alle sine 'spørsmål'... Anonymous poster hash: 217a4...341
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå