Anonym bruker Skrevet 15. juni 2014 #27 Skrevet 15. juni 2014 Jeg spør et spørsmål på lik linje med deg!! Like teit av deg å ikke kunne bruke hodet til å tenke mat uten sukker.Herregud, nå må du ta å roe ned egget! Hva er greia med å gå til frontalangrep på HI for et valg noen andre har gjort? Anonymous poster hash: 217a4...341 Hvor gikk jeg til angrep? Å bombardere HI med kverulerende spørsmål ift hva som er lov og ikke av mengde sukker (som det med tomatsuppa du nevnte) og så svare henne slik som du gjør der jeg siterte deg over (med flere utropstegn osv), er i mine øyne et angrep. Spesielt siden det overhodet ikke er temaet i tråden, og ikke minst fordi du i praksis vil ha HI til å forsvare et valg hun ikke har tatt, men er høflig nok til å ta hensyn til (på tross av at hun er like uenig i dette som du). Det å gjentatte ganger poste slike svar når hun flere ganger har sagt hun ikke ønsker å ta noen diskusjon på dette, men trenger tips, er også et angrep i mine øyne. Vil du diskutere dette kan du jo lage en egen tråd om det. Anonymous poster hash: 217a4...341 Takk Hi Anonymous poster hash: 58830...68f
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2014 #28 Skrevet 15. juni 2014 Du vet at det er sukker i frukt? Du kan ikke servere frukt og bær. Anonymous poster hash: f1cc7...ed4
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2014 #29 Skrevet 15. juni 2014 Du vet at det er sukker i frukt? Du kan ikke servere frukt og bær. Anonymous poster hash: f1cc7...ed4 Hun får spise så mye hun vil av frukt og bær. Gidder du ikke lese hele hovedinnlegget? Hi Anonymous poster hash: 58830...68f
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2014 #30 Skrevet 15. juni 2014 Du vet at det er sukker i frukt? Du kan ikke servere frukt og bær. Anonymous poster hash: f1cc7...ed4 Ikke helt lært deg å lese, har du? Hvis du kan, så les HIs innlegg på nytt. Kanskje også lese deg opp på forskjell på tilsatt sukker og sukker som finnes naturlig i mat. Anonymous poster hash: 4e8ec...1ed
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2014 #31 Skrevet 15. juni 2014 Du vet at det er sukker i frukt? Du kan ikke servere frukt og bær. Anonymous poster hash: f1cc7...ed4 Hun får spise så mye hun vil av frukt og bær. Gidder du ikke lese hele hovedinnlegget? Hi Anonymous poster hash: 58830...68f Er du stokk dum, eller? Du skrev ikke at hun får spise det hun vil av frukt og bær i hovedinnlegget. Anonymous poster hash: f1cc7...ed4
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2014 #32 Skrevet 15. juni 2014 Ikke bare Julia som angriper her. Hva er greia med å angripe de som ikke har lest alle svarene eller hovedinnlegget godt? Anonymous poster hash: 26f28...b7c
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2014 #33 Skrevet 15. juni 2014 Du vet at det er sukker i frukt? Du kan ikke servere frukt og bær. Anonymous poster hash: f1cc7...ed4 Hun får spise så mye hun vil av frukt og bær. Gidder du ikke lese hele hovedinnlegget? Hi Anonymous poster hash: 58830...68f Er du stokk dum, eller? Du skrev ikke at hun får spise det hun vil av frukt og bær i hovedinnlegget. Anonymous poster hash: f1cc7...ed4 Dum eller glemsk er jeg nok. Jeg til feil. Trodde det stod i hi, men ser nå at jeg skrev det i første svaret. Beklager. Hi Anonymous poster hash: 58830...68f
Mia_73 Skrevet 15. juni 2014 #34 Skrevet 15. juni 2014 Sukker er sukker. Strøsukker eller fruktsukker har samme effekt på kroppen. Jeg hadde hevet meg over foreldrene eller krevd at de sender noe med. Så lenge det ikke allergi er det frekt å kreve at andre tar så mye hensyn at det går utover alle andre. For det er vel klart at man ikke ønsker et barn i et selskap dersom det skal se på at alle koser seg mens det selv skal avstå bare fordi foreldrene velger et nokså spesielt kosthold.
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2014 #35 Skrevet 15. juni 2014 Mine unger elsker hjemmelaget is av smoothie. Lager i sånne isformer som de fleste vel har liggende å slenge i skuffen Du kan også lage i små plasbeger, frys isen en liten stund så den begynner stivne og still en plastskje i den før den fryser helt ferdig. Om barnet får spise yoghurt er yoghurtis også godt. Jeg bare lager et lite hull i lokket på yogurten og stikker en pinne ned i den før jeg fryser den. Når den er stivfrossen tar jeg av lokket og yoghurtbegeret og ungen har frossen yoghurt på pinne. En fantastisk lite mellommåltid.. Noen tips her også: http://www.klikk.no/foreldre/mat/article581812.ece Anonymous poster hash: d3605...020
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2014 #36 Skrevet 15. juni 2014 Mine unger elsker hjemmelaget is av smoothie. Lager i sånne isformer som de fleste vel har liggende å slenge i skuffen Du kan også lage i små plasbeger, frys isen en liten stund så den begynner stivne og still en plastskje i den før den fryser helt ferdig. Om barnet får spise yoghurt er yoghurtis også godt. Jeg bare lager et lite hull i lokket på yogurten og stikker en pinne ned i den før jeg fryser den. Når den er stivfrossen tar jeg av lokket og yoghurtbegeret og ungen har frossen yoghurt på pinne. En fantastisk lite mellommåltid.. Noen tips her også: http://www.klikk.no/foreldre/mat/article581812.ece Anonymous poster hash: d3605...020 Takk for fine tips Det er vel sukker i youghurt også, så den tror jeg at jeg sparer til egne barn Hi Anonymous poster hash: 58830...68f
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2014 #37 Skrevet 15. juni 2014 Sukker er sukker. Strøsukker eller fruktsukker har samme effekt på kroppen. Jeg hadde hevet meg over foreldrene eller krevd at de sender noe med. Så lenge det ikke allergi er det frekt å kreve at andre tar så mye hensyn at det går utover alle andre. For det er vel klart at man ikke ønsker et barn i et selskap dersom det skal se på at alle koser seg mens det selv skal avstå bare fordi foreldrene velger et nokså spesielt kosthold. Du hadde hevet deg over foreldrene? Som i å gi sukker mot deres vilje? Kunne ikke falt meg inn! Det kommer heller ikke på tale å utelate en toåring pga foreldrenes noe spesielle syn. Jeg ønsker henne på besøk, jenta mi elsker å leke med henne og jeg lar ikke forskjellig syn på barneoppdragelse gå ut over to små barns ønske om å være sammen. Det koster meg svært lite å etterkomme foreldrenes ønsker her. Ærlig talt! Hi Anonymous poster hash: 58830...68f
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2014 #38 Skrevet 15. juni 2014 Sukker er sukker. Strøsukker eller fruktsukker har samme effekt på kroppen. Jeg hadde hevet meg over foreldrene eller krevd at de sender noe med. Så lenge det ikke allergi er det frekt å kreve at andre tar så mye hensyn at det går utover alle andre. For det er vel klart at man ikke ønsker et barn i et selskap dersom det skal se på at alle koser seg mens det selv skal avstå bare fordi foreldrene velger et nokså spesielt kosthold. Du hadde hevet deg over foreldrene? Som i å gi sukker mot deres vilje? Kunne ikke falt meg inn! Det kommer heller ikke på tale å utelate en toåring pga foreldrenes noe spesielle syn. Jeg ønsker henne på besøk, jenta mi elsker å leke med henne og jeg lar ikke forskjellig syn på barneoppdragelse gå ut over to små barns ønske om å være sammen. Det koster meg svært lite å etterkomme foreldrenes ønsker her. Ærlig talt! Hi Anonymous poster hash: 58830...68f Enig med deg her, HI. Fascinerende hvor mange som er villig til å kjøre prinsippkamp mot foreldrene på bekostning av uskyldige barn... Anonymous poster hash: 217a4...341
Salvador Skrevet 15. juni 2014 #39 Skrevet 15. juni 2014 hva med pannekaker? Jeg pleier å lage røren uten sukker. Så kan du koke noe frukt og bær med bittelitt vann som et alternativ til syltetøy.
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2014 #40 Skrevet 15. juni 2014 hva med pannekaker? Jeg pleier å lage røren uten sukker. Så kan du koke noe frukt og bær med bittelitt vann som et alternativ til syltetøy. Det var veldig lurt! Pannekaker med enten nyrørt jordbær eller smør og sukker (etter foreldrenes ønske) er jo både lettvint og godt. Kanskje tilogmed med den isen jeg fikk oppskrift på i en annen tråd. Mmm, det frister faktisk Takk for svar. Hi Anonymous poster hash: 58830...68f
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2014 #41 Skrevet 15. juni 2014 Du vet at det er sukker i frukt? Du kan ikke servere frukt og bær. Anonymous poster hash: f1cc7...ed4 Hun får spise så mye hun vil av frukt og bær. Gidder du ikke lese hele hovedinnlegget? Hi Anonymous poster hash: 58830...68f Er du stokk dum, eller? Du skrev ikke at hun får spise det hun vil av frukt og bær i hovedinnlegget. Anonymous poster hash: f1cc7...ed4 Og det gjør HI stokk dum? Hva er det med deg?? Anonymous poster hash: 75c65...96d
scarecrow2011 Skrevet 15. juni 2014 #42 Skrevet 15. juni 2014 Mos frukt, søte med banan og frys til is. Mine barn elsker det du kan eksperimentere med hva som helst. Eller frys vannmelon på pinne.
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2014 #43 Skrevet 15. juni 2014 Hvorfor må du servere noe søtt? Kan du ikke bake rundstykker og servere med godt pålegg, og etterpå ha fat med oppskåret frukt? Anonymous poster hash: 75c65...96d
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2014 #44 Skrevet 15. juni 2014 Skyr er det lite sukker i. Stikk en ispinne i, og frys ned. Bland eventuelt fun light saft og frys ned - gelatin plater og fun light = gelé. Bær og pisket krem søtet med stevia + er godt. Du finner også sukkerfri bakst 123 på helsekost og coop butikker - easy living produkter. Lykke til 😉 Anonymous poster hash: e7846...186
Jentesen Skrevet 15. juni 2014 #45 Skrevet 15. juni 2014 Jeg pleier å fryse godt moden banan og avocado i biter, putte det i foodprosessoren sammen med bakekakao og litt kokosmelk. Serveres umiddelbart Blir nydelig softis
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2014 #46 Skrevet 15. juni 2014 Syns du er hyggelig og hensynsfull, HI, som "går igjennom" alt dette for denne jenta. Tar av meg hatten! Anonymous poster hash: db61c...4da
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2014 #47 Skrevet 15. juni 2014 Vafler? I stedet for sukker, tar du en most banan eller to i røren. Det gir søte, gode vafler med en touch av banankakesmak. Anonymous poster hash: 205af...125
Altiboks Skrevet 15. juni 2014 #48 Skrevet 15. juni 2014 Jeg ville ikke servert noe som inneholder kunstig søtningsmiddel. Synes ikke det og barn hører sammen. Ellers har du fått mange gode råd. Frukt og bær og kan søte opp mye. Her er oppskrift på sunn is: http://www.godt.no/#!/oppskrift/1695/hjemmelaget-og-sunn-is-paa-pinne
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2014 #49 Skrevet 15. juni 2014 Hvorfor må du servere noe søtt? Kan du ikke bake rundstykker og servere med godt pålegg, og etterpå ha fat med oppskåret frukt? Anonymous poster hash: 75c65...96d Fordi det er rett etter middagstid og de fleste er nok ganske mette. Det blir lek i bassenget, rusjebane, trampoline osv, så jeg tenker å servere noe kjølig/leskende/søtt i varmen. Har fått mange gode råd - og noen synspunkt jeg ikke ba om - og har menyen klar Hi Anonymous poster hash: 58830...68f
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2014 #50 Skrevet 15. juni 2014 Sukker er sukker. Strøsukker eller fruktsukker har samme effekt på kroppen. Jeg hadde hevet meg over foreldrene eller krevd at de sender noe med. Så lenge det ikke allergi er det frekt å kreve at andre tar så mye hensyn at det går utover alle andre. For det er vel klart at man ikke ønsker et barn i et selskap dersom det skal se på at alle koser seg mens det selv skal avstå bare fordi foreldrene velger et nokså spesielt kosthold. Sukker består av to molekyler glukose, fruktsukker består av glukose. Insulinresponsen (glykemisk index) på fruktose er ca 60 % av glukose. Så kroppen reagerer ikke likt. Å unngå sukker er noe av det mest fornuftigste man kan gjøre kostholdsmessig. Men slik samfunnet er i dag er det, er det en vanskelig vei å gå, i og med at det er sukker i så mye. All ære til de som velger å gå den veien. Og snille mennesker som har lyst til å ta hensyn. Det blir en mye bedre sammenkomst for alle også, iom at man ikke har masse unger høye på sukker. For så og falle. Barn blir ustabile av sukker. Det er en sterk rus som er helt unaturlig for mennesket i historiens lys. Tenk for ikke mange år siden var en appelsin til jul og bursdag det nærmeste barn kom godteri. Og bare for det var det stor glede! Anonymous poster hash: 1f770...5fe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå