Anonym bruker Skrevet 15. juni 2014 #1 Skrevet 15. juni 2014 Vi skal ha besøk av barselgruppen en ettermiddag. Barna er blitt ca to år. Et av barna får ikke spise noe med sukker så nå er jeg på jakt etter ting jeg kan servere i varmen. Er det noen som har tips om hjemmelaget is o.l som jeg kan lage. De andre gangene vi har vært sammen har de andre barna spist is og kjeks mens denne jenta har sett på og det vil jeg unngå. Jeg skal servere melon, jordbær og isvann, men har også lyst å gi noe is el i tillegg. Anonymous poster hash: 58830...68f
Gjest Julia1984 Skrevet 15. juni 2014 #2 Skrevet 15. juni 2014 Barnet får ikke spise noe med sukker i???
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2014 #3 Skrevet 15. juni 2014 Barnet får ikke spise noe med sukker i??? Hva er det med den setningen du ikke skjønner? Nei, det får ikke det. Og etter utallige kostholdsråder her inne ser jeg at det er flere som kjører den linjen, derfor spør jeg om råd. Hun får spise det hun vil av frukt og bær da. Hi Anonymous poster hash: 58830...68f
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2014 #4 Skrevet 15. juni 2014 Du serverer det du har lyst til. Så lenge det ikke er pga allergi, får foreldrene selv passe på at ungene holder seg unna. Anonymous poster hash: 8113b...dab
Gjest Julia1984 Skrevet 15. juni 2014 #5 Skrevet 15. juni 2014 Barnet får ikke spise noe med sukker i???Hva er det med den setningen du ikke skjønner? Nei, det får ikke det. Og etter utallige kostholdsråder her inne ser jeg at det er flere som kjører den linjen, derfor spør jeg om råd. Hun får spise det hun vil av frukt og bær da. Hi Anonymous poster hash: 58830...68f Jeg skjønner delen med sjokolade, kjeks osv - men det er den fantastiske delen jeg ikke skjønner. Lurer på hva de foreldrene gjør når ungen blir invitert i barnebursdag. Ha med egen sukkerfri kake? Må sitte og se på de andre? Måtehold er tingen.
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2014 #6 Skrevet 15. juni 2014 Hysteri! Gagner ikke barnet å gjøre sukker så farlig. Lykke til når ungen blir eldre. Kommer til å gå bersherk i kakefatet! Anonymous poster hash: 26f28...b7c
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2014 #7 Skrevet 15. juni 2014 Jeg er enig med dere, men det er ikke mitt valg å ta! Jeg har lyst å inkludere barnet i måltidet, det blir feil for meg å 'straffe' barnet pga foreldrenes valg. Derfor spør jeg igjen om det er noen som har tips og oppskrifter å dele? Hi Anonymous poster hash: 58830...68f
Gjest Julia1984 Skrevet 15. juni 2014 #8 Skrevet 15. juni 2014 Hvis du lager hjemmelaget tomatsuppe og serverer grove rundstykker til - får ikke barnet smake hvis du forteller at det er 1-2 ts sukker i hele suppegryta?
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2014 #9 Skrevet 15. juni 2014 Det er masse oppskrifter bare du googler Har ikke prøvd noen selv så tør ikke peke ut noe, men det var en del fristende oppskrifter på f.eks sukkerfri is. Anonymous poster hash: d4819...53a
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2014 #10 Skrevet 15. juni 2014 Hvis du lager hjemmelaget tomatsuppe og serverer grove rundstykker til - får ikke barnet smake hvis du forteller at det er 1-2 ts sukker i hele suppegryta? Kjære deg, hva er det med deg??? Skal JEG ta diskusjonen om andre menneskers kostvaner med DEG? Jeg stiller et spørsmål og om du ikke har noe å bidra med er du velkommen til å holde deg unna tråden! Anonymous poster hash: 58830...68f
Gjest Julia1984 Skrevet 15. juni 2014 #11 Skrevet 15. juni 2014 Jeg spør et spørsmål på lik linje med deg!! Like teit av deg å ikke kunne bruke hodet til å tenke mat uten sukker.
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2014 #12 Skrevet 15. juni 2014 Det er masse oppskrifter bare du googler Har ikke prøvd noen selv så tør ikke peke ut noe, men det var en del fristende oppskrifter på f.eks sukkerfri is. Anonymous poster hash: d4819...53a Takk for svar! Jeg har googlet, men syns det er greit å høre om andres erfaringer og råd. Men det var visst lettere sagt enn gjort 😜 Igjen, takk for svar på det jeg faktisk spør om Hi Anonymous poster hash: 58830...68f
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2014 #13 Skrevet 15. juni 2014 Det er masse oppskrifter bare du googler Har ikke prøvd noen selv så tør ikke peke ut noe, men det var en del fristende oppskrifter på f.eks sukkerfri is. Anonymous poster hash: d4819...53a Takk for svar! Jeg har googlet, men syns det er greit å høre om andres erfaringer og råd. Men det var visst lettere sagt enn gjort 😜 Igjen, takk for svar på det jeg faktisk spør om Hi Anonymous poster hash: 58830...68f Hva med å spørre den aktuelle mora? Hvorfor er det galt? Teit er du Anonymous poster hash: 26f28...b7c
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2014 #14 Skrevet 15. juni 2014 Jeg spør et spørsmål på lik linje med deg!! Like teit av deg å ikke kunne bruke hodet til å tenke mat uten sukker. Men du spør om ting jeg ikke har noen styring med! Jeg kan da ikke ta diskusjonen om hva dette barnet får lov å spise. Det er ikke min sak. Joda, jeg er kanskje teit. Like teit som alle andre som spør om oppskrifter og råd. Du får prøve å bære over med oss som er mindre smarte enn deg. Det er nok vanskelig, men du får prøve så godt du kan. Hi Anonymous poster hash: 58830...68f
Gjest Julia1984 Skrevet 15. juni 2014 #15 Skrevet 15. juni 2014 Jeg spør et spørsmål på lik linje med deg!! Like teit av deg å ikke kunne bruke hodet til å tenke mat uten sukker.Men du spør om ting jeg ikke har noen styring med! Jeg kan da ikke ta diskusjonen om hva dette barnet får lov å spise. Det er ikke min sak. Joda, jeg er kanskje teit. Like teit som alle andre som spør om oppskrifter og råd. Du får prøve å bære over med oss som er mindre smarte enn deg. Det er nok vanskelig, men du får prøve så godt du kan. Hi Anonymous poster hash: 58830...68f Det var ikke snakk om å diskutere. Kanskje du allerede visste om denne moren var så streng på sukker. Når du åpner tråder må du tåle å få ulike spørsmål.
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2014 #16 Skrevet 15. juni 2014 Tror du får en ganske god is om du pisker fløte stiv, evt pisk også egg i, men tror ikke det er nødvendig. Kjør mango og jordbær i en blender og ha oppi pisket fløte/egg-krem og frys delvis. Har ikke laget den selv, men har hørt det blir godt Anonymous poster hash: 4e8ec...1ed
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2014 #17 Skrevet 15. juni 2014 Jeg spør et spørsmål på lik linje med deg!! Like teit av deg å ikke kunne bruke hodet til å tenke mat uten sukker.Men du spør om ting jeg ikke har noen styring med! Jeg kan da ikke ta diskusjonen om hva dette barnet får lov å spise. Det er ikke min sak. Joda, jeg er kanskje teit. Like teit som alle andre som spør om oppskrifter og råd. Du får prøve å bære over med oss som er mindre smarte enn deg. Det er nok vanskelig, men du får prøve så godt du kan. Hi Anonymous poster hash: 58830...68f Det var ikke snakk om å diskutere. Kanskje du allerede visste om denne moren var så streng på sukker. Når du åpner tråder må du tåle å få ulike spørsmål. Mor hat sagt at barnet ikke får spise sukker. Da kverulerer ikke jeg på om det er feil med litt sukker i en gryte eller et brød. Da forholdet jeg meg til hva hun har sagt og prøver å finne noe alle kan spise. Det heter å ta hensyn. Hi Anonymous poster hash: 58830...68f
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2014 #18 Skrevet 15. juni 2014 Tror du får en ganske god is om du pisker fløte stiv, evt pisk også egg i, men tror ikke det er nødvendig. Kjør mango og jordbær i en blender og ha oppi pisket fløte/egg-krem og frys delvis. Har ikke laget den selv, men har hørt det blir godt Anonymous poster hash: 4e8ec...1ed Vanilje skulle også med, glemte det Anonymous poster hash: 4e8ec...1ed
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2014 #19 Skrevet 15. juni 2014 Tror du får en ganske god is om du pisker fløte stiv, evt pisk også egg i, men tror ikke det er nødvendig. Kjør mango og jordbær i en blender og ha oppi pisket fløte/egg-krem og frys delvis. Har ikke laget den selv, men har hørt det blir godt Anonymous poster hash: 4e8ec...1ed Det hørtes godt ut. Og så søte som jordbærene er nå blir det sikkert søtt nok. Takk for svar. Hi Anonymous poster hash: 58830...68f
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2014 #20 Skrevet 15. juni 2014 Jeg har noen ganger laget is av smoothie. Blir veldig godt! F.eks frosne jordbær, banan, pære og litt appelsinjuice. Anonymous poster hash: c2479...785
Von Hertelhofen Skrevet 15. juni 2014 #21 Skrevet 15. juni 2014 Herregud, hvorfor har dere så problemer med å svare på der hi spør om? Jeg ville lagd muffins, og hatt sukrin i litt av røra.
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2014 #22 Skrevet 15. juni 2014 Jeg spør et spørsmål på lik linje med deg!! Like teit av deg å ikke kunne bruke hodet til å tenke mat uten sukker. Herregud, nå må du ta å roe ned egget! Hva er greia med å gå til frontalangrep på HI for et valg noen andre har gjort? Anonymous poster hash: 217a4...341
Gjest Julia1984 Skrevet 15. juni 2014 #23 Skrevet 15. juni 2014 Jeg spør et spørsmål på lik linje med deg!! Like teit av deg å ikke kunne bruke hodet til å tenke mat uten sukker. Herregud, nå må du ta å roe ned egget! Hva er greia med å gå til frontalangrep på HI for et valg noen andre har gjort? Anonymous poster hash: 217a4...341 Hvor gikk jeg til angrep?
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2014 #24 Skrevet 15. juni 2014 Jeg spør et spørsmål på lik linje med deg!! Like teit av deg å ikke kunne bruke hodet til å tenke mat uten sukker.Herregud, nå må du ta å roe ned egget! Hva er greia med å gå til frontalangrep på HI for et valg noen andre har gjort? Anonymous poster hash: 217a4...341 Hvor gikk jeg til angrep? Å bombardere HI med kverulerende spørsmål ift hva som er lov og ikke av mengde sukker (som det med tomatsuppa du nevnte) og så svare henne slik som du gjør der jeg siterte deg over (med flere utropstegn osv), er i mine øyne et angrep. Spesielt siden det overhodet ikke er temaet i tråden, og ikke minst fordi du i praksis vil ha HI til å forsvare et valg hun ikke har tatt, men er høflig nok til å ta hensyn til (på tross av at hun er like uenig i dette som du). Det å gjentatte ganger poste slike svar når hun flere ganger har sagt hun ikke ønsker å ta noen diskusjon på dette, men trenger tips, er også et angrep i mine øyne. Vil du diskutere dette kan du jo lage en egen tråd om det. Anonymous poster hash: 217a4...341
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2014 #25 Skrevet 15. juni 2014 Å bombardere HI med kverulerende spørsmål ift hva som er lov og ikke av mengde sukker (som det med tomatsuppa du nevnte) og så svare henne slik som du gjør der jeg siterte deg over (med flere utropstegn osv), er i mine øyne et angrep. Spesielt siden det overhodet ikke er temaet i tråden, og ikke minst fordi du i praksis vil ha HI til å forsvare et valg hun ikke har tatt, men er høflig nok til å ta hensyn til (på tross av at hun er like uenig i dette som du). Det å gjentatte ganger poste slike svar når hun flere ganger har sagt hun ikke ønsker å ta noen diskusjon på dette, men trenger tips, er også et angrep i mine øyne. Vil du diskutere dette kan du jo lage en egen tråd om det. Anonymous poster hash: 217a4...341 Veldig enig i dette! Anonymous poster hash: 4e8ec...1ed
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå