Anonym bruker Skrevet 12. juni 2014 #26 Skrevet 12. juni 2014 Forresten, for et jævlig dobbeltmoral - svært mange her mener at mor er egoistisk hvis hun sender ungen i barnehagen før han/hun er to år gammel og egoistisk hvis hun reiser bort uten barnet i forbindelse med jobb/for å sove ut. Mens hvis far har lyst til å drive dank og kose seg i permisjon, kan han bare sende det 10 måneder gamle barnet i barnehagen, ingen skade skjedd. Logikk? Denne velvilligheten skal jeg jaggu meg dra nytte av om jeg får en unge til! Sørge for å få termin slik at barnet får barnehageplass fra det er sånn ca. 9. mnd, så kan jeg bruke de tre siste månedene av permisjonen på å dra på backbacking i Australia. Barnet kan være i barnehagen om dagen og hos pappa på ettermiddag og kveld. For nesten full lønn i tre måneder bør jeg klare meg helt fett down there. GENIAL bruk av skattepengene! Anonymous poster hash: 94d32...31e
Gjest Antarctica Skrevet 12. juni 2014 #27 Skrevet 12. juni 2014 Forresten, for et jævlig dobbeltmoral - svært mange her mener at mor er egoistisk hvis hun sender ungen i barnehagen før han/hun er to år gammel og egoistisk hvis hun reiser bort uten barnet i forbindelse med jobb/for å sove ut. Mens hvis far har lyst til å drive dank og kose seg i permisjon, kan han bare sende det 10 måneder gamle barnet i barnehagen, ingen skade skjedd. Logikk? Denne velvilligheten skal jeg jaggu meg dra nytte av om jeg får en unge til! Sørge for å få termin slik at barnet får barnehageplass fra det er sånn ca. 9. mnd, så kan jeg bruke de tre siste månedene av permisjonen på å dra på backbacking i Australia. Barnet kan være i barnehagen om dagen og hos pappa på ettermiddag og kveld. For nesten full lønn i tre måneder bør jeg klare meg helt fett down there. GENIAL bruk av skattepengene! Anonymous poster hash: 94d32...31e Det går nok ikke, husk, barnet får tilknytningsskader om du reiser vekk mer enn 12 timer det første året! Så du og babyen må på backpacking sammen, mens far går i barnehagen.
<3 mine søte små<3 Skrevet 12. juni 2014 #28 Skrevet 12. juni 2014 Hvorfor det? De betaler da for plassen og da har rett til å bruke den som de vil. Bruker du å dra på venninnekvelder, til frisør osv flere ganger i uka når du er i permisjon? Siden du mener det er helt greit å sende barnet i barnehagen mens far koser seg? Da vil jeg være så frekk og påstå at du ikke er voksen nok for morsrollen dessverre. Så nå går du til person angrep?! Du om det.. Alt jeg sier er at folk må få bestemme selv. Om staten synest det er galt, så får de gjøre noe med det. Hvis folk tror at foreldre sitter 24/7 hjemme med sine barn i 1 år er de navla. Å unne seg selv eller partner fri må være lov . Selv om en får barn, skal en også ta vare på seg selv. At noen sender sine barn i Bhg , så er det deres valg. Av å til så har en gjøremål en ikke kan ha med barna på.
<3 mine søte små<3 Skrevet 12. juni 2014 #29 Skrevet 12. juni 2014 Forresten, for et jævlig dobbeltmoral - svært mange her mener at mor er egoistisk hvis hun sender ungen i barnehagen før han/hun er to år gammel og egoistisk hvis hun reiser bort uten barnet i forbindelse med jobb/for å sove ut. Mens hvis far har lyst til å drive dank og kose seg i permisjon, kan han bare sende det 10 måneder gamle barnet i barnehagen, ingen skade skjedd. Logikk? Denne velvilligheten skal jeg jaggu meg dra nytte av om jeg får en unge til! Sørge for å få termin slik at barnet får barnehageplass fra det er sånn ca. 9. mnd, så kan jeg bruke de tre siste månedene av permisjonen på å dra på backbacking i Australia. Barnet kan være i barnehagen om dagen og hos pappa på ettermiddag og kveld. For nesten full lønn i tre måneder bør jeg klare meg helt fett down there. GENIAL bruk av skattepengene! Anonymous poster hash: 94d32...31e Det går nok ikke, husk, barnet får tilknytningsskader om du reiser vekk mer enn 12 timer det første året!Så du og babyen må på backpacking sammen, mens far går i barnehagen. Hvor står det at barnet får tilknytningsskader??Så hvis du blir syk å må på sykehus i 2 døgn, så har du skada forholdet til ditt barn??!! Foreldre bør kunne hjelpe hverandre selv om det er den andre som har perm..
Gjest Antarctica Skrevet 12. juni 2014 #30 Skrevet 12. juni 2014 Forresten, for et jævlig dobbeltmoral - svært mange her mener at mor er egoistisk hvis hun sender ungen i barnehagen før han/hun er to år gammel og egoistisk hvis hun reiser bort uten barnet i forbindelse med jobb/for å sove ut. Mens hvis far har lyst til å drive dank og kose seg i permisjon, kan han bare sende det 10 måneder gamle barnet i barnehagen, ingen skade skjedd. Logikk?Denne velvilligheten skal jeg jaggu meg dra nytte av om jeg får en unge til! Sørge for å få termin slik at barnet får barnehageplass fra det er sånn ca. 9. mnd, så kan jeg bruke de tre siste månedene av permisjonen på å dra på backbacking i Australia. Barnet kan være i barnehagen om dagen og hos pappa på ettermiddag og kveld. For nesten full lønn i tre måneder bør jeg klare meg helt fett down there. GENIAL bruk av skattepengene! Anonymous poster hash: 94d32...31e Det går nok ikke, husk, barnet får tilknytningsskader om du reiser vekk mer enn 12 timer det første året!Så du og babyen må på backpacking sammen, mens far går i barnehagen. Hvor står det at barnet får tilknytningsskader??Så hvis du blir syk å må på sykehus i 2 døgn, så har du skada forholdet til ditt barn??!! Foreldre bør kunne hjelpe hverandre selv om det er den andre som har perm.. Det står i 100 andre tråder. Velkommen til DiB
<3 mine søte små<3 Skrevet 12. juni 2014 #31 Skrevet 12. juni 2014 Det står i andre tråder ja, det vet jeg . Vert her inne ei stund. Men kan du heller sende en oppriktig link? For her inne er det fryktelig mye synsing og sansing ute å går. På lik linje som med om det er skadelig med Bhg fra 1 år.. Osv
Mia_73 Skrevet 12. juni 2014 #32 Skrevet 12. juni 2014 Hvorfor det? De betaler da for plassen og da har rett til å bruke den som de vil. Bruker du å dra på venninnekvelder, til frisør osv flere ganger i uka når du er i permisjon? Siden du mener det er helt greit å sende barnet i barnehagen mens far koser seg? Da vil jeg være så frekk og påstå at du ikke er voksen nok for morsrollen dessverre. Så nå går du til person angrep?! Du om det.. Alt jeg sier er at folk må få bestemme selv. Om staten synest det er galt, så får de gjøre noe med det. Hvis folk tror at foreldre sitter 24/7 hjemme med sine barn i 1 år er de navla. Å unne seg selv eller partner fri må være lov . Selv om en får barn, skal en også ta vare på seg selv. At noen sender sine barn i Bhg , så er det deres valg. Av å til så har en gjøremål en ikke kan ha med barna på. Som du skriver: av og til. Har man permisjon betyr det neppe hver dag flere timer. Det enkleste å stoppe misbruk er forbudt å ha barnet i barnehage mens far/mor har permisjon. Jeg ser problemet med at mange har en plass fra august men at barnet i realiteten ikke begynner før senere, her må løsningen være at det er flere opptak i året enn bare én.
håperpåvinterbarn Skrevet 12. juni 2014 #33 Skrevet 12. juni 2014 Jeg tenker de får gjøre som de vil, så lenge både mor og far er enige. Hvis mor synst det er greit at han reiser på hytta ok. De er nok enige om renovering osv . Hva folk velger å gjøre i perm tiden. Er opp til dem. Jeg syns faktisk ikke at det bør være opp til hver enkel familie. Det blir feil at staten først skal betale far full lønn for å være hjemme og i tillegg sponse barnehageplass. Skjønner ikke at det er lov. Det burde vel være samme regler som kontantstøtte, at man kun kan få ene tingen, enten permisjonspenger eller barnehage. Anonymous poster hash: 8a028...f18 Da gjelder det samme sykemeldte?De har heller ikke liv til å reise bort? Blir for dumt å legge seg borti private hjem og deres avgjørelser. Far er lovpålagt desse ukene, tar han de ikke så forsvinner ukene. Hva mor og far velger å gjøre er deres sak. Faktum er: far får LØNN fra staten (aka våre skattepenger) for å ta seg av barnet sitt! IKKE for å sitte på ræven å klø seg på balla. Dersom han ikke utfører jobben han er betalt for (sender i bhg, svigermor o.l), så bør han betale tilbake pengene han har fått eller gi dem til de som faktisk tar hånd om barnet. "Privatsak" my ass! Det er altså helt greit for din arbeidsgiver om du blir hjemme om dagene og ser såpeopera i stedet for å dra på jobb?? Arbeidsgiveren din vil ikke ha noe i mot det? I think not....dersom du har en slik arbeidsgiver så vil jeg gjerne sende en søknad dit sporenstreks! Høres nemlig deilig ut. Når det gjelder barnehageplass: den er sterkt subsidiert! En heldags barnehageplass koster 201 000 kr i året. Selv betaler vi i underkant av 30 000 kr i året. Dvs at dersom far både får permisjonspenger og bhg plass så får far dobbelt opp av støtte fra staten og vel så det, og da får far gleden av å "prioritere seg selv" aka klø seg i rævva. Å sammenligne det med sykemeldte er bare så latterlig at den gidder jeg ikke argumentere mot engang.
MrsMilla Skrevet 12. juni 2014 #34 Skrevet 12. juni 2014 Det syns jeg er helt idiotisk!! Hva i all verden er vitsen med at skattebetalere skal betale for at pappa gjør alt mulig annet enn å passe ungen sin? Reportasje på radio om at pappaer leverer i barnehagen for at de selv skal f.eks pusse opp, dra på hyttetur o.l. Kjenner jeg blir kraftig provosert! Anonymous poster hash: 51eab...0a2 Enig. Kanskje man ikke skulle hatt barnehageplass mens man har permisjon? Sånn uten at jeg har tenkt over alle aspektene med dette forsåvidt....
<3 mine søte små<3 Skrevet 12. juni 2014 #35 Skrevet 12. juni 2014 Jeg tenker de får gjøre som de vil, så lenge både mor og far er enige. Hvis mor synst det er greit at han reiser på hytta ok. De er nok enige om renovering osv . Hva folk velger å gjøre i perm tiden. Er opp til dem. Jeg syns faktisk ikke at det bør være opp til hver enkel familie. Det blir feil at staten først skal betale far full lønn for å være hjemme og i tillegg sponse barnehageplass. Skjønner ikke at det er lov. Det burde vel være samme regler som kontantstøtte, at man kun kan få ene tingen, enten permisjonspenger eller barnehage. Anonymous poster hash: 8a028...f18 Da gjelder det samme sykemeldte?De har heller ikke liv til å reise bort? Blir for dumt å legge seg borti private hjem og deres avgjørelser. Far er lovpålagt desse ukene, tar han de ikke så forsvinner ukene. Hva mor og far velger å gjøre er deres sak. Faktum er: far får LØNN fra staten (aka våre skattepenger) for å ta seg av barnet sitt! IKKE for å sitte på ræven å klø seg på balla. Dersom han ikke utfører jobben han er betalt for (sender i bhg, svigermor o.l), så bør han betale tilbake pengene han har fått eller gi dem til de som faktisk tar hånd om barnet. "Privatsak" my ass! Det er altså helt greit for din arbeidsgiver om du blir hjemme om dagene og ser såpeopera i stedet for å dra på jobb?? Arbeidsgiveren din vil ikke ha noe i mot det? I think not....dersom du har en slik arbeidsgiver så vil jeg gjerne sende en søknad dit sporenstreks! Høres nemlig deilig ut. Når det gjelder barnehageplass: den er sterkt subsidiert! En heldags barnehageplass koster 201 000 kr i året. Selv betaler vi i underkant av 30 000 kr i året. Dvs at dersom far både får permisjonspenger og bhg plass så får far dobbelt opp av støtte fra staten og vel så det, og da får far gleden av å "prioritere seg selv" aka klø seg i rævva. Å sammenligne det med sykemeldte er bare så latterlig at den gidder jeg ikke argumentere mot engang. At far av og til tar tid til seg selv . Ser ikke jeg problem med. Hva de gjør i sin permisjonstid , synest jeg er opp til hver enkelt familie. Så lenge både mor og far er enige. For meg er ikke det noe irritasjonsmoment .
Gjest Lykkeliggift_ Skrevet 12. juni 2014 #36 Skrevet 12. juni 2014 Jeg tenker de får gjøre som de vil, så lenge både mor og far er enige. Hvis mor synst det er greit at han reiser på hytta ok. De er nok enige om renovering osv . Hva folk velger å gjøre i perm tiden. Er opp til dem. Jeg syns faktisk ikke at det bør være opp til hver enkel familie. Det blir feil at staten først skal betale far full lønn for å være hjemme og i tillegg sponse barnehageplass. Skjønner ikke at det er lov. Det burde vel være samme regler som kontantstøtte, at man kun kan få ene tingen, enten permisjonspenger eller barnehage. Anonymous poster hash: 8a028...f18 Da gjelder det samme sykemeldte?De har heller ikke liv til å reise bort? Blir for dumt å legge seg borti private hjem og deres avgjørelser. Far er lovpålagt desse ukene, tar han de ikke så forsvinner ukene. Hva mor og far velger å gjøre er deres sak. Faktum er: far får LØNN fra staten (aka våre skattepenger) for å ta seg av barnet sitt! IKKE for å sitte på ræven å klø seg på balla. Dersom han ikke utfører jobben han er betalt for (sender i bhg, svigermor o.l), så bør han betale tilbake pengene han har fått eller gi dem til de som faktisk tar hånd om barnet. "Privatsak" my ass! Det er altså helt greit for din arbeidsgiver om du blir hjemme om dagene og ser såpeopera i stedet for å dra på jobb?? Arbeidsgiveren din vil ikke ha noe i mot det? I think not....dersom du har en slik arbeidsgiver så vil jeg gjerne sende en søknad dit sporenstreks! Høres nemlig deilig ut. Når det gjelder barnehageplass: den er sterkt subsidiert! En heldags barnehageplass koster 201 000 kr i året. Selv betaler vi i underkant av 30 000 kr i året. Dvs at dersom far både får permisjonspenger og bhg plass så får far dobbelt opp av støtte fra staten og vel så det, og da får far gleden av å "prioritere seg selv" aka klø seg i rævva. Å sammenligne det med sykemeldte er bare så latterlig at den gidder jeg ikke argumentere mot engang. At far av og til tar tid til seg selv . Ser ikke jeg problem med. Hva de gjør i sin permisjonstid , synest jeg er opp til hver enkelt familie. Så lenge både mor og far er enige. For meg er ikke det noe irritasjonsmoment . Man må ikke ha barnehageplass for å få tid til seg selv. Frisør, venninnebesøk osv kan gjøres unna på ettermiddagen når den andre forelderen er hjemme med barna. Jeg synes det er urimelig at våre skattepenger skal dekke kos og tull
<3 mine søte små<3 Skrevet 12. juni 2014 #37 Skrevet 12. juni 2014 Det syns jeg er helt idiotisk!! Hva i all verden er vitsen med at skattebetalere skal betale for at pappa gjør alt mulig annet enn å passe ungen sin? Reportasje på radio om at pappaer leverer i barnehagen for at de selv skal f.eks pusse opp, dra på hyttetur o.l. Kjenner jeg blir kraftig provosert! Anonymous poster hash: 51eab...0a2 Enig. Kanskje man ikke skulle hatt barnehageplass mens man har permisjon? Sånn uten at jeg har tenkt over alle aspektene med dette forsåvidt....De fleste søker jo Bhg plass når ungen får person nr.Ofte får de tilbud til nytt Bhg år, da oppstart er i aug. Mange av de som starter i Bhg er fra 10 mnd og opp. Mine begynte også tidlig, men hadde lang tilvenning med far.
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2014 #38 Skrevet 12. juni 2014 Forresten, for et jævlig dobbeltmoral - svært mange her mener at mor er egoistisk hvis hun sender ungen i barnehagen før han/hun er to år gammel og egoistisk hvis hun reiser bort uten barnet i forbindelse med jobb/for å sove ut. Mens hvis far har lyst til å drive dank og kose seg i permisjon, kan han bare sende det 10 måneder gamle barnet i barnehagen, ingen skade skjedd. Logikk? Denne velvilligheten skal jeg jaggu meg dra nytte av om jeg får en unge til! Sørge for å få termin slik at barnet får barnehageplass fra det er sånn ca. 9. mnd, så kan jeg bruke de tre siste månedene av permisjonen på å dra på backbacking i Australia. Barnet kan være i barnehagen om dagen og hos pappa på ettermiddag og kveld. For nesten full lønn i tre måneder bør jeg klare meg helt fett down there. GENIAL bruk av skattepengene! Anonymous poster hash: 94d32...31e Det går nok ikke, husk, barnet får tilknytningsskader om du reiser vekk mer enn 12 timer det første året! Så du og babyen må på backpacking sammen, mens far går i barnehagen. Ikke gi meg ideer her nå... Å sende far i barnehagen var ikke en sååå dårlig ide... Anonymous poster hash: 94d32...31e
<3 mine søte små<3 Skrevet 12. juni 2014 #39 Skrevet 12. juni 2014 Jeg tenker de får gjøre som de vil, så lenge både mor og far er enige. Hvis mor synst det er greit at han reiser på hytta ok. De er nok enige om renovering osv . Hva folk velger å gjøre i perm tiden. Er opp til dem. Jeg syns faktisk ikke at det bør være opp til hver enkel familie. Det blir feil at staten først skal betale far full lønn for å være hjemme og i tillegg sponse barnehageplass. Skjønner ikke at det er lov. Det burde vel være samme regler som kontantstøtte, at man kun kan få ene tingen, enten permisjonspenger eller barnehage. Anonymous poster hash: 8a028...f18 Da gjelder det samme sykemeldte?De har heller ikke liv til å reise bort? Blir for dumt å legge seg borti private hjem og deres avgjørelser. Far er lovpålagt desse ukene, tar han de ikke så forsvinner ukene. Hva mor og far velger å gjøre er deres sak. Faktum er: far får LØNN fra staten (aka våre skattepenger) for å ta seg av barnet sitt! IKKE for å sitte på ræven å klø seg på balla. Dersom han ikke utfører jobben han er betalt for (sender i bhg, svigermor o.l), så bør han betale tilbake pengene han har fått eller gi dem til de som faktisk tar hånd om barnet. "Privatsak" my ass! Det er altså helt greit for din arbeidsgiver om du blir hjemme om dagene og ser såpeopera i stedet for å dra på jobb?? Arbeidsgiveren din vil ikke ha noe i mot det? I think not....dersom du har en slik arbeidsgiver så vil jeg gjerne sende en søknad dit sporenstreks! Høres nemlig deilig ut. Når det gjelder barnehageplass: den er sterkt subsidiert! En heldags barnehageplass koster 201 000 kr i året. Selv betaler vi i underkant av 30 000 kr i året. Dvs at dersom far både får permisjonspenger og bhg plass så får far dobbelt opp av støtte fra staten og vel så det, og da får far gleden av å "prioritere seg selv" aka klø seg i rævva. Å sammenligne det med sykemeldte er bare så latterlig at den gidder jeg ikke argumentere mot engang. At far av og til tar tid til seg selv . Ser ikke jeg problem med. Hva de gjør i sin permisjonstid , synest jeg er opp til hver enkelt familie. Så lenge både mor og far er enige. For meg er ikke det noe irritasjonsmoment . Man må ikke ha barnehageplass for å få tid til seg selv. Frisør, venninnebesøk osv kan gjøres unna på ettermiddagen når den andre forelderen er hjemme med barna. Jeg synes det er urimelig at våre skattepenger skal dekke kos og tull Jeg synest mye annet er urimelig. Men så lenge staten ikke har satt noen regler for hva en har lov til å gjøre i permisjonstiden så er det slik det er. Jeg velger heller å irritere meg over hanglidere og sykkelsatanister som sykkler midt i veien..
håperpåvinterbarn Skrevet 12. juni 2014 #40 Skrevet 12. juni 2014 Jeg tenker de får gjøre som de vil, så lenge både mor og far er enige. Hvis mor synst det er greit at han reiser på hytta ok. De er nok enige om renovering osv . Hva folk velger å gjøre i perm tiden. Er opp til dem. Jeg syns faktisk ikke at det bør være opp til hver enkel familie. Det blir feil at staten først skal betale far full lønn for å være hjemme og i tillegg sponse barnehageplass. Skjønner ikke at det er lov. Det burde vel være samme regler som kontantstøtte, at man kun kan få ene tingen, enten permisjonspenger eller barnehage. Anonymous poster hash: 8a028...f18 Da gjelder det samme sykemeldte?De har heller ikke liv til å reise bort? Blir for dumt å legge seg borti private hjem og deres avgjørelser. Far er lovpålagt desse ukene, tar han de ikke så forsvinner ukene. Hva mor og far velger å gjøre er deres sak. Faktum er: far får LØNN fra staten (aka våre skattepenger) for å ta seg av barnet sitt! IKKE for å sitte på ræven å klø seg på balla. Dersom han ikke utfører jobben han er betalt for (sender i bhg, svigermor o.l), så bør han betale tilbake pengene han har fått eller gi dem til de som faktisk tar hånd om barnet. "Privatsak" my ass! Det er altså helt greit for din arbeidsgiver om du blir hjemme om dagene og ser såpeopera i stedet for å dra på jobb?? Arbeidsgiveren din vil ikke ha noe i mot det? I think not....dersom du har en slik arbeidsgiver så vil jeg gjerne sende en søknad dit sporenstreks! Høres nemlig deilig ut. Når det gjelder barnehageplass: den er sterkt subsidiert! En heldags barnehageplass koster 201 000 kr i året. Selv betaler vi i underkant av 30 000 kr i året. Dvs at dersom far både får permisjonspenger og bhg plass så får far dobbelt opp av støtte fra staten og vel så det, og da får far gleden av å "prioritere seg selv" aka klø seg i rævva. Å sammenligne det med sykemeldte er bare så latterlig at den gidder jeg ikke argumentere mot engang. At far av og til tar tid til seg selv . Ser ikke jeg problem med. Hva de gjør i sin permisjonstid , synest jeg er opp til hver enkelt familie. Så lenge både mor og far er enige. For meg er ikke det noe irritasjonsmoment . Greit! Da ringer jeg sjefen min og sier til ham at "jeg trenger litt tid for meg selv". Forventer å få full lønn likevel. Det må jo være greit, for jeg spurte samboeren min, og han syns det var helt greit for ham. Kan ikke du gjøre det samme? Og så forteller du meg hva sjefen din sa til det. Om han/hun har noen innvendinger, så sier du bare "vi i vår familie er enige km at jeg trenger litt kosetid, så da må du lønne meg for det". Lykke til!! Håper vi begge får forståelse fra sjefen!
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2014 #41 Skrevet 12. juni 2014 Hvorfor det? De betaler da for plassen og da har rett til å bruke den som de vil. Bruker du å dra på venninnekvelder, til frisør osv flere ganger i uka når du er i permisjon? Siden du mener det er helt greit å sende barnet i barnehagen mens far koser seg? Da vil jeg være så frekk og påstå at du ikke er voksen nok for morsrollen dessverre. Om staten synest det er galt, så får de gjøre noe med det. Det er jo nettopp det "staten" (eller folket, om du vil) gjør, ved å sette fokus på problematikken og starte debatten. Det er jo du som har tatt til orde for at hva folk gjør når de får lønn av staten er en privatsak og ikke noe andre skal legge seg oppi. Forresten du: jeg er ganske sliten og lei om dagen og kunne tenkt meg fire uker på hytta. Etter det har jeg sikkert samlet nok energi på å bruke en tre-fire uker på å male huset og sy nye gardiner. Er du villig til å betale litt ekstra skatt så jeg skal få mulighet til å gjøre dette (trenger selvfølgelig minst 80 % av min vanlige lønn, har lån og sånn vet du). Ungen er i barnehagen/hjemme med pappa, og mamsen trenger litt tid for seg selv. Regner med at det er helt ok for deg, ettersom du mener det er helt greit at pappaene drar på fisketur og pusser opp hus mens de får lønn fra staten? Du ser at det i praksis ikke er noen forskjell på de to situasjonene? Anonymous poster hash: 94d32...31e
Gjest Lykkeliggift_ Skrevet 12. juni 2014 #42 Skrevet 12. juni 2014 Jeg tenker de får gjøre som de vil, så lenge både mor og far er enige. Hvis mor synst det er greit at han reiser på hytta ok. De er nok enige om renovering osv . Hva folk velger å gjøre i perm tiden. Er opp til dem. Jeg syns faktisk ikke at det bør være opp til hver enkel familie. Det blir feil at staten først skal betale far full lønn for å være hjemme og i tillegg sponse barnehageplass. Skjønner ikke at det er lov. Det burde vel være samme regler som kontantstøtte, at man kun kan få ene tingen, enten permisjonspenger eller barnehage. Anonymous poster hash: 8a028...f18 Da gjelder det samme sykemeldte?De har heller ikke liv til å reise bort? Blir for dumt å legge seg borti private hjem og deres avgjørelser. Far er lovpålagt desse ukene, tar han de ikke så forsvinner ukene. Hva mor og far velger å gjøre er deres sak. Faktum er: far får LØNN fra staten (aka våre skattepenger) for å ta seg av barnet sitt! IKKE for å sitte på ræven å klø seg på balla. Dersom han ikke utfører jobben han er betalt for (sender i bhg, svigermor o.l), så bør han betale tilbake pengene han har fått eller gi dem til de som faktisk tar hånd om barnet. "Privatsak" my ass! Det er altså helt greit for din arbeidsgiver om du blir hjemme om dagene og ser såpeopera i stedet for å dra på jobb?? Arbeidsgiveren din vil ikke ha noe i mot det? I think not....dersom du har en slik arbeidsgiver så vil jeg gjerne sende en søknad dit sporenstreks! Høres nemlig deilig ut. Når det gjelder barnehageplass: den er sterkt subsidiert! En heldags barnehageplass koster 201 000 kr i året. Selv betaler vi i underkant av 30 000 kr i året. Dvs at dersom far både får permisjonspenger og bhg plass så får far dobbelt opp av støtte fra staten og vel så det, og da får far gleden av å "prioritere seg selv" aka klø seg i rævva. Å sammenligne det med sykemeldte er bare så latterlig at den gidder jeg ikke argumentere mot engang. At far av og til tar tid til seg selv . Ser ikke jeg problem med. Hva de gjør i sin permisjonstid , synest jeg er opp til hver enkelt familie. Så lenge både mor og far er enige. For meg er ikke det noe irritasjonsmoment . Man må ikke ha barnehageplass for å få tid til seg selv. Frisør, venninnebesøk osv kan gjøres unna på ettermiddagen når den andre forelderen er hjemme med barna. Jeg synes det er urimelig at våre skattepenger skal dekke kos og tull Jeg synest mye annet er urimelig. Men så lenge staten ikke har satt noen regler for hva en har lov til å gjøre i permisjonstiden så er det slik det er. Jeg velger heller å irritere meg over hanglidere og sykkelsatanister som sykkler midt i veien.. I forarbeidene til loven og forskriftene er det faktisk skrevet noe om formålet med permisjon, hvorfor man har pappapermisjon, fedrekvote osv. Men opplyste deg har sikkert ikke lest noe av det?
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2014 #43 Skrevet 12. juni 2014 Jeg tenker de får gjøre som de vil, så lenge både mor og far er enige. Hvis mor synst det er greit at han reiser på hytta ok. De er nok enige om renovering osv . Hva folk velger å gjøre i perm tiden. Er opp til dem. Jeg syns faktisk ikke at det bør være opp til hver enkel familie. Det blir feil at staten først skal betale far full lønn for å være hjemme og i tillegg sponse barnehageplass. Skjønner ikke at det er lov. Det burde vel være samme regler som kontantstøtte, at man kun kan få ene tingen, enten permisjonspenger eller barnehage. Anonymous poster hash: 8a028...f18 Da gjelder det samme sykemeldte?De har heller ikke liv til å reise bort? Blir for dumt å legge seg borti private hjem og deres avgjørelser. Far er lovpålagt desse ukene, tar han de ikke så forsvinner ukene. Hva mor og far velger å gjøre er deres sak. Faktum er: far får LØNN fra staten (aka våre skattepenger) for å ta seg av barnet sitt! IKKE for å sitte på ræven å klø seg på balla. Dersom han ikke utfører jobben han er betalt for (sender i bhg, svigermor o.l), så bør han betale tilbake pengene han har fått eller gi dem til de som faktisk tar hånd om barnet. "Privatsak" my ass! Det er altså helt greit for din arbeidsgiver om du blir hjemme om dagene og ser såpeopera i stedet for å dra på jobb?? Arbeidsgiveren din vil ikke ha noe i mot det? I think not....dersom du har en slik arbeidsgiver så vil jeg gjerne sende en søknad dit sporenstreks! Høres nemlig deilig ut. Når det gjelder barnehageplass: den er sterkt subsidiert! En heldags barnehageplass koster 201 000 kr i året. Selv betaler vi i underkant av 30 000 kr i året. Dvs at dersom far både får permisjonspenger og bhg plass så får far dobbelt opp av støtte fra staten og vel så det, og da får far gleden av å "prioritere seg selv" aka klø seg i rævva. Å sammenligne det med sykemeldte er bare så latterlig at den gidder jeg ikke argumentere mot engang. At far av og til tar tid til seg selv . Ser ikke jeg problem med. Hva de gjør i sin permisjonstid , synest jeg er opp til hver enkelt familie. Så lenge både mor og far er enige. For meg er ikke det noe irritasjonsmoment . Man må ikke ha barnehageplass for å få tid til seg selv. Frisør, venninnebesøk osv kan gjøres unna på ettermiddagen når den andre forelderen er hjemme med barna. Jeg synes det er urimelig at våre skattepenger skal dekke kos og tull Jeg synest mye annet er urimelig. Men så lenge staten ikke har satt noen regler for hva en har lov til å gjøre i permisjonstiden så er det slik det er. Jeg velger heller å irritere meg over hanglidere og sykkelsatanister som sykkler midt i veien.. Jeg sliter litt med å få tak på hva du egentlig mener her. Er det slik at du er FOR at foreldre (les: fedre) skal få lov til å bruke foreldrepermisjonen på nøyaktig hva de vil mens barna er i barnehagen eller at noen andre passer dem? I så fall savner jeg noen argumenter (annet enn "dette irriterer meg ikke") fra deg på hvorfor foreldre skal få penger av staten til å dra på fisketur/pusse opp huset/sitte på ræva/whatever. Eller er det det at saken bare ikke engasjerer deg, slik hanglidere og sykkelsatanister gjør? I så fall savner jeg en forklaring på hvorfor i alle dager du gidder å diskutere saken i det hele tatt. Personlig har jeg null formening om Oslo bør søke om å få holde OL eller ikke. Ergo kaster jeg meg ikke inn i debatter som omhandler hvorvidt Oslo bør søke om å få holde OL eller ikke. Anonymous poster hash: 94d32...31e
<3 mine søte små<3 Skrevet 12. juni 2014 #44 Skrevet 12. juni 2014 Hvorfor det? De betaler da for plassen og da har rett til å bruke den som de vil. Bruker du å dra på venninnekvelder, til frisør osv flere ganger i uka når du er i permisjon? Siden du mener det er helt greit å sende barnet i barnehagen mens far koser seg? Da vil jeg være så frekk og påstå at du ikke er voksen nok for morsrollen dessverre. Om staten synest det er galt, så får de gjøre noe med det. Det er jo nettopp det "staten" (eller folket, om du vil) gjør, ved å sette fokus på problematikken og starte debatten. Det er jo du som har tatt til orde for at hva folk gjør når de får lønn av staten er en privatsak og ikke noe andre skal legge seg oppi. Forresten du: jeg er ganske sliten og lei om dagen og kunne tenkt meg fire uker på hytta. Etter det har jeg sikkert samlet nok energi på å bruke en tre-fire uker på å male huset og sy nye gardiner. Er du villig til å betale litt ekstra skatt så jeg skal få mulighet til å gjøre dette (trenger selvfølgelig minst 80 % av min vanlige lønn, har lån og sånn vet du). Ungen er i barnehagen/hjemme med pappa, og mamsen trenger litt tid for seg selv. Regner med at det er helt ok for deg, ettersom du mener det er helt greit at pappaene drar på fisketur og pusser opp hus mens de får lønn fra staten? Du ser at det i praksis ikke er noen forskjell på de to situasjonene? Anonymous poster hash: 94d32...31e Virker som om du tror/ vet at pappaer er borte i mange uker.. Godt mulig å reise å fiske når mammaen er komt hjem. Eller male mens ungen sover. Det jeg sier er. Når kommunen har tildelt plass og de sier du kan bruke den. Så bør jo først og fremst skje noen forandring der i den prosessen. Når de har rett til å bruke Bhgplassen, så klart gjør mange det.
Tulisa Skrevet 12. juni 2014 #45 Skrevet 12. juni 2014 Permisjonen burde falle bort dersom barnet er i barnehagen. Permisjon er til for barnet, IKKE for at foreldrene skal ha ferie på staten sin regning mens barnet er i barnehage.
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2014 #46 Skrevet 12. juni 2014 Hvorfor det? De betaler da for plassen og da har rett til å bruke den som de vil. Bruker du å dra på venninnekvelder, til frisør osv flere ganger i uka når du er i permisjon? Siden du mener det er helt greit å sende barnet i barnehagen mens far koser seg? Da vil jeg være så frekk og påstå at du ikke er voksen nok for morsrollen dessverre. Om staten synest det er galt, så får de gjøre noe med det. Det er jo nettopp det "staten" (eller folket, om du vil) gjør, ved å sette fokus på problematikken og starte debatten. Det er jo du som har tatt til orde for at hva folk gjør når de får lønn av staten er en privatsak og ikke noe andre skal legge seg oppi.Forresten du: jeg er ganske sliten og lei om dagen og kunne tenkt meg fire uker på hytta. Etter det har jeg sikkert samlet nok energi på å bruke en tre-fire uker på å male huset og sy nye gardiner. Er du villig til å betale litt ekstra skatt så jeg skal få mulighet til å gjøre dette (trenger selvfølgelig minst 80 % av min vanlige lønn, har lån og sånn vet du). Ungen er i barnehagen/hjemme med pappa, og mamsen trenger litt tid for seg selv. Regner med at det er helt ok for deg, ettersom du mener det er helt greit at pappaene drar på fisketur og pusser opp hus mens de får lønn fra staten? Du ser at det i praksis ikke er noen forskjell på de to situasjonene?Anonymous poster hash: 94d32...31e Virker som om du tror/ vet at pappaer er borte i mange uker.. Godt mulig å reise å fiske når mammaen er komt hjem. Eller male mens ungen sover. Det jeg sier er. Når kommunen har tildelt plass og de sier du kan bruke den. Så bør jo først og fremst skje noen forandring der i den prosessen. Når de har rett til å bruke Bhgplassen, så klart gjør mange det. Det er jo fakta at mange fedre har barna 100 % i bhg mens de selv er hjemme. Det er ikke noe vi tror. Hva med hva som er best for barnet? Det er mye som ikke er direkte ulovlig, men som likevel ikke er smart. Fedrekvoten er for å sikre barnet god kontakt med pappa, ikke for at pappa skal dyrke hobbyen sin. Og det er ikke snakk om de som avogtil tar seg en tur, selvsagt er det ikke det. Men det skjønner sikkert du også? Anonymous poster hash: 8a028...f18
håperpåvinterbarn Skrevet 12. juni 2014 #47 Skrevet 12. juni 2014 Permisjonen burde falle bort dersom barnet er i barnehagen. Permisjon er til for barnet, IKKE for at foreldrene skal ha ferie på staten sin regning mens barnet er i barnehage. Spikeren på hodet!! En presis formulering som burde henge på kjøleskapet til late fedre (og mødre for den saks skyld). HUSK! JEG FÅR LØNN FOR Å PASSE BARNET MITT, IKKE DRIVE DANK!
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2014 #48 Skrevet 12. juni 2014 Permisjonen burde falle bort dersom barnet er i barnehagen. Permisjon er til for barnet, IKKE for at foreldrene skal ha ferie på staten sin regning mens barnet er i barnehage. Spikeren på hodet!! En presis formulering som burde henge på kjøleskapet til late fedre (og mødre for den saks skyld). HUSK! JEG FÅR LØNN FOR Å PASSE BARNET MITT, IKKE DRIVE DANK! Det hadde ikke vært verre enn at man ble trukket i permisjon de dagene barnehagen raporterte at barnet var i barnehage. Var barnet i barnehage 5 dager i uken så ble det 0 i utbetaling den uken. Anonymous poster hash: 7f570...c63
<3 mine søte små<3 Skrevet 12. juni 2014 #49 Skrevet 12. juni 2014 Jeg tenker de får gjøre som de vil, så lenge både mor og far er enige. Hvis mor synst det er greit at han reiser på hytta ok. De er nok enige om renovering osv . Hva folk velger å gjøre i perm tiden. Er opp til dem. Jeg syns faktisk ikke at det bør være opp til hver enkel familie. Det blir feil at staten først skal betale far full lønn for å være hjemme og i tillegg sponse barnehageplass. Skjønner ikke at det er lov. Det burde vel være samme regler som kontantstøtte, at man kun kan få ene tingen, enten permisjonspenger eller barnehage. Anonymous poster hash: 8a028...f18 Da gjelder det samme sykemeldte?De har heller ikke liv til å reise bort? Blir for dumt å legge seg borti private hjem og deres avgjørelser. Far er lovpålagt desse ukene, tar han de ikke så forsvinner ukene. Hva mor og far velger å gjøre er deres sak. Faktum er: far får LØNN fra staten (aka våre skattepenger) for å ta seg av barnet sitt! IKKE for å sitte på ræven å klø seg på balla. Dersom han ikke utfører jobben han er betalt for (sender i bhg, svigermor o.l), så bør han betale tilbake pengene han har fått eller gi dem til de som faktisk tar hånd om barnet. "Privatsak" my ass! Det er altså helt greit for din arbeidsgiver om du blir hjemme om dagene og ser såpeopera i stedet for å dra på jobb?? Arbeidsgiveren din vil ikke ha noe i mot det? I think not....dersom du har en slik arbeidsgiver så vil jeg gjerne sende en søknad dit sporenstreks! Høres nemlig deilig ut. Når det gjelder barnehageplass: den er sterkt subsidiert! En heldags barnehageplass koster 201 000 kr i året. Selv betaler vi i underkant av 30 000 kr i året. Dvs at dersom far både får permisjonspenger og bhg plass så får far dobbelt opp av støtte fra staten og vel så det, og da får far gleden av å "prioritere seg selv" aka klø seg i rævva. Å sammenligne det med sykemeldte er bare så latterlig at den gidder jeg ikke argumentere mot engang. At far av og til tar tid til seg selv . Ser ikke jeg problem med. Hva de gjør i sin permisjonstid , synest jeg er opp til hver enkelt familie. Så lenge både mor og far er enige. For meg er ikke det noe irritasjonsmoment . Man må ikke ha barnehageplass for å få tid til seg selv. Frisør, venninnebesøk osv kan gjøres unna på ettermiddagen når den andre forelderen er hjemme med barna. Jeg synes det er urimelig at våre skattepenger skal dekke kos og tull Jeg synest mye annet er urimelig.Men så lenge staten ikke har satt noen regler for hva en har lov til å gjøre i permisjonstiden så er det slik det er. Jeg velger heller å irritere meg over hanglidere og sykkelsatanister som sykkler midt i veien.. Jeg sliter litt med å få tak på hva du egentlig mener her. Er det slik at du er FOR at foreldre (les: fedre) skal få lov til å bruke foreldrepermisjonen på nøyaktig hva de vil mens barna er i barnehagen eller at noen andre passer dem? I så fall savner jeg noen argumenter (annet enn "dette irriterer meg ikke") fra deg på hvorfor foreldre skal få penger av staten til å dra på fisketur/pusse opp huset/sitte på ræva/whatever. Eller er det det at saken bare ikke engasjerer deg, slik hanglidere og sykkelsatanister gjør? I så fall savner jeg en forklaring på hvorfor i alle dager du gidder å diskutere saken i det hele tatt. Personlig har jeg null formening om Oslo bør søke om å få holde OL eller ikke. Ergo kaster jeg meg ikke inn i debatter som omhandler hvorvidt Oslo bør søke om å få holde OL eller ikke. Anonymous poster hash: 94d32...31e jeg synes foreldre bør få gjøre det de ønsker i sin permisjonstid. Så lenge begge foreldre er ok med det.Allt med måte såklart. Reiser ikke vekk 5 uker i strekk. Men kan fint unne hverandre litt. Om en går for å fiske eller male. Samma det. Om det er svigermor eller tante som passer noen timer tar det ingen skade hos barnet. Om det er på kveld eller dag.
Tulisa Skrevet 12. juni 2014 #50 Skrevet 12. juni 2014 jeg synes foreldre bør få gjøre det de ønsker i sin permisjonstid. Så lenge begge foreldre er ok med det.Allt med måte såklart. Reiser ikke vekk 5 uker i strekk. Men kan fint unne hverandre litt. Om en går for å fiske eller male. Samma det. Om det er svigermor eller tante som passer noen timer tar det ingen skade hos barnet. Om det er på kveld eller dag. Du har visst ikke helt skjønt at dette handler om barn som er i barnehage hver dag mens far er hjemme og gjør hva far måtte ønske å gjøre. Det er ikke snakk om å ha barnepass noen timer, men at barnet plasseres i barnehage mens far får lønn av staten for å være en tilstedeværende far hele dagen for sitt eget barn. Far utfører altså ikke sin plikt, men tar likevel imot pengene. Barnet får ikke sin tid hjemme fordi far heller vil ha tid til seg selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå