Gå til innhold

Gravid.... hjelp....


Anbefalte innlegg

Skrevet

:o

 

Hi

 

Anonymous poster hash: 19885...a8e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har tenkt det og ja, at vi er for gamle....

hi

 

Anonymous poster hash: 19885...a8e

Tøys, her er det veldig vanlig med en attpåklatt når moren er over 40

Skrevet

Altfor mange tanker om dette nå. Den tanken om banken bekymrer meg.... Og plassen/antall soverom.... Og mindre tid til de to som er her fra før....

hi

 

Anonymous poster hash: 19885...a8e

Skrevet

 

 

Har tenkt det og ja, at vi er for gamle....

hi

 

Anonymous poster hash: 19885...a8e

Tøys, her er det veldig vanlig med en attpåklatt når moren er over 40

HI , sa du ikke du hadde en på 3 år? Du har vel ikke forfalt fullstendig på 3 år? Sikkert ikke såååå stor forskjell på å få barn som 37 åring el 40 åring.

 

Anonymous poster hash: d7145...245

Skrevet

Altfor mange tanker om dette nå. Den tanken om banken bekymrer meg.... Og plassen/antall soverom.... Og mindre tid til de to som er her fra før....

hi

 

Anonymous poster hash: 19885...a8e

Tid kommer bare ann på prioritere det riktig. Ha faste dager i mnd som det er kun fokus på det ene barnet. Dra på kino med han eldste ene dagen. Og dra i svømmehallen med de to yngste i begynnelsen. Også ha faste dager til de yngste når de får behov for det etter hvert.

Hva er det verste som kan skje hvis banken sier nei? Da får man bare gjøre det beste ut av det. La ungene dele rom å kjøp noe dere har råd til. Er jo mange familier som ikke får lån nå til dags. Finnes mange andre alternativer. man må ikke ha verdens beste plass eller fineste plass. Så lenge man klarer å gi barna kjærlighet og tak over hodet :) det ordener seg alltid. jeg ville heller ha funnet ut om jeg ønsket barnet å tatt det derfra:) finnes alltid en løsning på ting uansett. Men tror neppe banken plutselig sier nei. Kan du ikke bare ringe inn å høre uten å oppgi navn. Eller bare si at dere planlegger å bli det. Hva de tenker ang det osv

Skrevet

Joda jeg skrev i begynnelsen en på 3 og en på 13.

Tja, det verste som kan skje om banken sier nei.... Ja da må vi jo selge før vi flytter inn.... :-(

Vi bor i dag i en enebolig, den har vi solgt og vi skal bo i leie leilighet til byggeprosjektet er ferdig.

hi

 

Anonymous poster hash: 19885...a8e

Skrevet

Joda jeg skrev i begynnelsen en på 3 og en på 13.

Tja, det verste som kan skje om banken sier nei.... Ja da må vi jo selge før vi flytter inn.... :-(

Vi bor i dag i en enebolig, den har vi solgt og vi skal bo i leie leilighet til byggeprosjektet er ferdig.

hi

 

Anonymous poster hash: 19885...a8e

Jeg ville ha ringt til banken å hørt. Der får du nok svar på det du lurer på :) kanskje du see ting litt annerledes etter det:) er jo mange som får plutselig en til :)

Skrevet

 

 

 

 

 

Synes for det eventuelle barnets del, at dere ikke skal beholde, det å vokse opp med foreldre som allerede er 40+ når man blir født, er pokker meg hverken lett eller moro.

 

Anonymous poster hash: fa273...d7e

 

dust

 

Anonymous poster hash: b6ed7...dd5

Hvorfor? Fordi jeg vet hvor lett man blir mobbet fordi foreldrene dine nærmer seg 50 når man starter på barneskolen? Fordi man så alt for lett blir mobbet fordi foreldrene er gamle, fra man starter på barneskolen, til man er ferdig med ungdomsskolen? Fordi jeg vet hvor mye det tar på å være i 20 årene og måtte hjelpe en forelder så mye, fordi kropp og helse sviktet i slutten av 50 årene? Fordi jeg innen jeg var 30 måtte gravlegge min far, og kort tid etter min mor?

 

Nei, jeg er ikke dust, jeg vet bare hvor forferdelig et barn kan ha det med eldre foreldre.

 

Anonymous poster hash: fa273...d7e

Det der er jo individuelt som alt annet. Eg kjem aldri på det, men eg har eldre foreldre en gjennomsnittet. Eg er 23 og pappa blir 70 straks, og mamma straks 60. Har virkelig ikkje hatt noken betydning for oppveksten min.

Sant nok at eg ikkje har dei like lenge som mange andre, men eg er takknemlig for dei uansett! Om valget mitt hadde stått imellom ikkje kjenne foreldrene mine like lenge som andre og å ikkje bli født, så hadde valget verdt ganske lett ;)

Skrevet

Tør liksom ikke ringe banken......

Tenker jo og på min/vår alder

Soverom.... Rommet 3-åringen får er 8 kvm.... da må hun dele det med et søsken i kanskje 15 år.... Blir ikke det trangt??

Tenker og på at det blir liten tid til hver....

hi

 

Anonymous poster hash: 19885...a8e

Skrevet

må hun dele i 15 år? Skal eldste bo hjemme til han er 28..?

Skrevet

Kan jo ikke kaste han ut....

hi

 

Anonymous poster hash: 19885...a8e

Skrevet

 

Synes for det eventuelle barnets del, at dere ikke skal beholde, det å vokse opp med foreldre som allerede er 40+ når man blir født, er pokker meg hverken lett eller moro.

 

Anonymous poster hash: fa273...d7e

 

Kjenner flere som er i begynnelsen av 40 årene når barnet blir født, er veldig forskjellig hvor "kjedelig" det blir for barnet, noen foreldre er ungdommelige og kunne like gjerne vært mye yngre, så er ikke helt enig i den :)

Skrevet

Skjønner ikke helt tankegangen til folk jeg, de vil ikke ha flere barn, men har ubeskyttet sex - blir gravide og vurderer abort ?  Hvorfor ikke sterlisere dere  når dere ikke vil ha ?  

For meg så viser det bare at dere faktisk ikke er sikre på om dere ikke vil ha en liten til  .

 

Håper dere finner ut av dette og gleder dere over knøttet i magen .

Skrevet

Jeg har skrevet at jeg ble gravid på piller.

hi

 

Anonymous poster hash: 19885...a8e

Skrevet

Jeg har skrevet at jeg ble gravid på piller.

hi

 

Anonymous poster hash: 19885...a8e

okei, det fikk jeg ikke  med meg , beklager:)  Men håper uansett dere finner ut av det :)

Skrevet

Håper jeg og :-)

Hi

 

Anonymous poster hash: 19885...a8e

Skrevet

.

 

Anonymous poster hash: 19885...a8e

Skrevet

Men hva er det egentlig du vil at folk skal si? Jeg har jo sagt at banken ikke kommer og spør om dere har fått barn, og så tar tilbake lånet. Andre har sagt du kan ringe banken og spørre, omså anonymt, men det vil du ikke. Vi har sagt at dere ikke er for gamle, at barna kan dele rom, osv. osv. Det er jo bare dere som kan ta avgjørelsen.

Skrevet

Hadde håpet noen som jobbet i bank kunne svare helt sikkert...

Og noen med barn på nesten 4 års aldersforskjell OG som delte rom kunne si hvordan det var.....

hi

 

Anonymous poster hash: 19885...a8e

Skrevet

Hadde håpet noen som jobbet i bank kunne svare helt sikkert...

Og noen med barn på nesten 4 års aldersforskjell OG som delte rom kunne si hvordan det var.....

hi

 

Anonymous poster hash: 19885...a8e

Hva med å høre med banken selv...?😕

 

Anonymous poster hash: ada83...6be

Skrevet

Hvis dere ikke har plass, økonomi, energi eller mulighet til å ha 3 barn. Så nei, da skal dere ikke ha 3.

 

 



Anonymous poster hash: a5e8e...659
Skrevet

Jeg delte rom med min søster lenge. 4 år mellom oss. aldri noe problem det. mine barn blir det også 4 år mellom, de skal dele 8 kvadrat. kan ikke tenke meg at det ble et problem, ihvertfall ikke et som vi ire klarer å løse.

banken kommer ikke til å si nei - de kan ikke indirekte be deg om å ta abort!

du må tenke annerledes! praktiske ting løser seg, det er ingen grunn til å ikke få barnet. jeg ville vært mere bekymret for om noe var galt med barnet, sjekket ut det og deretter tatt en vurdering. hva om barnet er sykt? har dere overskudd til det? det er jo der utfordringen ligger, ikke i om barna må dele rom eller ikke.

og jo, du kan be den eldste om å flytte ut når han tipper 18-20.

 

Anonymous poster hash: 01f9f...d89

Skrevet

 

 

 

 

 

Synes for det eventuelle barnets del, at dere ikke skal beholde, det å vokse opp med foreldre som allerede er 40+ når man blir født, er pokker meg hverken lett eller moro.

 

Anonymous poster hash: fa273...d7e

 

dust

 

Anonymous poster hash: b6ed7...dd5

Hvorfor? Fordi jeg vet hvor lett man blir mobbet fordi foreldrene dine nærmer seg 50 når man starter på barneskolen? Fordi man så alt for lett blir mobbet fordi foreldrene er gamle, fra man starter på barneskolen, til man er ferdig med ungdomsskolen? Fordi jeg vet hvor mye det tar på å være i 20 årene og måtte hjelpe en forelder så mye, fordi kropp og helse sviktet i slutten av 50 årene? Fordi jeg innen jeg var 30 måtte gravlegge min far, og kort tid etter min mor?

 

Nei, jeg er ikke dust, jeg vet bare hvor forferdelig et barn kan ha det med eldre foreldre.

 

Anonymous poster hash: fa273...d7e

Dette er din sannhet. Men jeg har også gamle foreldre, og kjenner meg overhode ikke igjen i det du skriver!

Jeg ble aldri mobbet for gamle foreldre, selv om de var 10 år eldre enn gjennomsnittet.

Nå er de 70 og 75, er i god form og er så heldig at de er pensjonister nå når de har fått barnebarn, slik at de kan bruke masse tid på de.

 

Og til HI:

De to minste kan fint dele rom! Og veldig kjekt å få barn så nære i alder! Gratulerer med lille i magen!

Skrevet

Tenker på plass, økonomi, mindre tid til hver....

hiAnonymous poster hash: 19885...a8e

Det er fantastisk med 3 barn. De to første er det bare to år i mellom og de er verdens beste venner. Selv om de har hvert sitt rom, så foretrekker de å sove sammen. Min mann er veldig bestemt om at barna skal ha hvert sitt rom, så her måtte vi kvitte oss med tv stuen og lage et soverom til, noe som var helt unødvendig, for det blir ikke brukt. Jeg fikk det 3 barnet når jeg var 35 år. Det er flere på min barselgruppe som er eldre enn meg og noen av dem ønsker seg flere barn. Ser ikke på det som noe negativt

 

Anonymous poster hash: 0ae67...ccc

Skrevet

Kan jo ikke kaste han ut....

hi

 

Anonymous poster hash: 19885...a8e

Jo. Lenge før han er 28. Ingen av mine unger får bo hjemme så lenge, rett og slett fordi det er sunt for dem og starte sitt eget liv. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...