Gå til innhold

Ang kjoler og garderobe forøvrig.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva har dere under alle disse flotte kjolene når det ikke er sommervarme ute?

Jeg er jo frysepinn og trenger å være varm :D

Og ikke svar kort tights! :P

Ull. Sånne korte shortser og fine ullsingleter i matchende farge (+ stort lager med strikkejakker etc til å gjemme seg i på jobb-der er det så kaldt!)

Redigerer: skulle kanskje lest alt før jeg svarte.

Og til Luten: Jeg bruker nesten alltid "underskjørt-shorts" under kjoler om sommeren. Da slipper jeg gnissingen mellom lårene og det ser ok ut om noen ser den. Følgen av å ha små barn, og en oppvekst der jeg ikke ble sensurert på å sitte med beina opp/bort/i vinkel/ned etc er at jeg noen ganger ikke tenker meg om før jeg beveger meg (bare noen ganger, altså?... Eller ikke...)

Underskjørtshorts? Interessant, aldri prøvd. Underskjørt må jeg jo ha uansett, så det må googles.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Konvoluttkjole på vei! ;)

Nå ble jeg veldig veldig nysgjerrig. Hva er en konvoluttkjole?
En silkekjole som får plass i en konvolutt, selvfølgelig! Skal bæres lørdag, faktisk, med konvoluttveske! (Vesken får nok riktignok ikke plass i en konvolutt, men konvoluttveske er et mye bedre ord enn clutch!) Jeg skal på fest med fiffen i ny silkekjole fra blomstre!
Oioioi, håper, håper den rekker frem da, og passer (nb, underkjole påkrevd)! Vet jeg har et bilde på jobb-pc, kan legge ut i morra :)

Næsj, hadde visst rydda, ikke noe bilde. Da får du bare vente i spenning!

Skrevet

Konvoluttkjole på vei! ;)

Nå ble jeg veldig veldig nysgjerrig. Hva er en konvoluttkjole?
En silkekjole som får plass i en konvolutt, selvfølgelig! Skal bæres lørdag, faktisk, med konvoluttveske! (Vesken får nok riktignok ikke plass i en konvolutt, men konvoluttveske er et mye bedre ord enn clutch!) Jeg skal på fest med fiffen i ny silkekjole fra blomstre!
Oioioi, håper, håper den rekker frem da, og passer (nb, underkjole påkrevd)! Vet jeg har et bilde på jobb-pc, kan legge ut i morra :)

Næsj, hadde visst rydda, ikke noe bilde. Da får du bare vente i spenning!

Posten er så effektiv at ventetiden er over, alt! Tusen på tusen! Den er smashing!

Skrevet

Konvoluttkjolen rapporteres herved å være en kjole laget av 100% silke og 100% ren magi. Jeg hadde aldri en gang prøvd den om jeg hadde vært i butikken, jeg hadde aldri trodd jeg kunne se ok ut i den, og hadde jeg i et infall av galskap prøvd den hadde jeg tatt en str større.. 

Men, den er rett og slett fantastisk! Og selv uten underkjole satt den som et skudd! Jeg er faktisk litt sjokkert. Kjære gode blomstre - tusen tusen takk!

Skrevet

Konvoluttkjolen rapporteres herved å være en kjole laget av 100% silke og 100% ren magi. Jeg hadde aldri en gang prøvd den om jeg hadde vært i butikken, jeg hadde aldri trodd jeg kunne se ok ut i den, og hadde jeg i et infall av galskap prøvd den hadde jeg tatt en str større.. 

Men, den er rett og slett fantastisk! Og selv uten underkjole satt den som et skudd! Jeg er faktisk litt sjokkert. Kjære gode blomstre - tusen tusen takk!

Å så fantastisk at bildet i mitt hode stemte med virkeligheten! Da har konvoluttkjolen fått et nytt og godt hjem :) ...men, nå har jo jeg en ledig kleshenger... til en ny magisk kjole :D
Gjest Helle_Høygir
Skrevet

Ull. Sånne korte shortser og fine ullsingleter i matchende farge (+ stort lager med strikkejakker etc til å gjemme seg i på jobb-der er det så kaldt!)

Og til Luten: Jeg bruker nesten alltid "underskjørt-shorts" under kjoler om sommeren. Da slipper jeg gnissingen mellom lårene og det ser ok ut om noen ser den. Følgen av å ha små barn, og en oppvekst der jeg ikke ble sensurert på å sitte med beina opp/bort/i vinkel/ned etc er at jeg noen ganger ikke tenker meg om før jeg beveger meg (bare noen ganger, altså?... Eller ikke...)

Underskjørtshorts? Interessant, aldri prøvd. Underskjørt må jeg jo ha uansett, så det må googles.

Kan du dele det du eventuelt finner?

Skrevet

Er på mobil og får ikke til å legge til lenke. Men jeg har det som heter "slik nit hipster" fra change (.com?) De blir litt vide så litt liten størrelse er smart. Anbefales!

Skrevet

Jeg blir helt rørt! Den virtuelle verden er fantastisk når den linker seg opp mot virkeligheten på denne måten :)

Gjest Helle_Høygir
Skrevet

Er på mobil og får ikke til å legge til lenke. Men jeg har det som heter "slik nit hipster" fra change (.com?) De blir litt vide så litt liten størrelse er smart. Anbefales!

http://change.com/no/silk-knit-6.html og der var den!! Takk!!

Skrevet

Jeg vet hva de brukte under for mange år siden :)

Etter at jeg foretok et dypdykk på loftet fant jeg en pose undertøy fra min oldemor som døde året jeg ble født.

Hun brukte "spasercrepe".

Dama svinset altså rundt og var spasercrepefin under skjørtene.

Jeg blir riktig så glad av å tenke på det.

Skrevet

Etter at jeg foretok et dypdykk på loftet fant jeg en pose undertøy fra min oldemor som døde året jeg ble født.

Hva er det? Ser for meg en haug med kreppapir i lyse pastellfarger hehe :)

Skrevet

http://change.com/no/silk-knit-6.html og der var den!! Takk!!

Å! den så ikke dum ut! Jeg hadde egentlig gitt opp Change etter at damen der målte meg og sendte meg ut med to tre dritdyre bh-er som gjorde at balkongkassen umiddelbart så ut som to pyramider. Vet ikke hva jeg tenkte på da jeg lot meg dupere he he he, men jeg har ikke vært der siden..

Skrevet

Hva er det? Ser for meg en haug med kreppapir i lyse pastellfarger hehe :)

Rett og slett en tynn strømpebukse :)

Skrevet

For en herlig tråd! Jeg elsker kjoler. I en alder av 35 eier jeg faktisk ikke en eneste bukse... Kjoler ser bra ut på alle, bare man finner riktig snitt :) Er på vei ned i vekt og stadig på jakt etter nye, og kanskje kan de jeg har brukt de siste årene få nye eiere snart?

Skrevet

For en deilig tråd!

Jeg ble skikkelig inspirert til å prøve å finne meg noen fine sommerkjoler.

Jeg har gått ned en del i vekt, men har fremdeles for mye rundt magen og så har jeg komplekser for grevinnehengene mine :( og det er så vanskelig å finne sommerkjoler med litt ermer.

Har dere alle faste og flotte overarmer eller blåser dere i litt slarkete hud?

Skrevet

Overarmene mine er slett ikke dumme, men jeg jobber i et fysisk yrke der jeg bruker armene en del. Veltrente er de absolutt ikke :P Men de har blitt bedre i vår, har begynt å legge inn armhevinger titt og ofte og ser nå at de er blirr en smule mer markerte enn de var før. 

Ikke bry deg om grevinneheng, de er garantert ikke så ille som du tror. 

Dra på kjoleshopping og finn en du virkelig blir glad i :) 

Bor du i Oslo kan jeg fint bli med deg!

Skrevet

Overarmene mine er slett ikke dumme, men jeg jobber i et fysisk yrke der jeg bruker armene en del. Veltrente er de absolutt ikke :P Men de har blitt bedre i vår, har begynt å legge inn armhevinger titt og ofte og ser nå at de er blirr en smule mer markerte enn de var før. 

Ikke bry deg om grevinneheng, de er garantert ikke så ille som du tror. 

Dra på kjoleshopping og finn en du virkelig blir glad i :) 

Bor du i Oslo kan jeg fint bli med deg!

Så hyggelig du er! Jeg bor dessverre langt fra Oslo, men inspirert av dere fine damene har jeg vært på shopping - i kjole - og kjøpt meg enda en kjole :) blå med hvite prikker, skikkelig søt var den. Så nå har jeg hele tre sommerkjoler i skapet + en til bryllup senere i sommer. *glede*

Nå mangler jeg bare sko, og siden vi er velsignet med kun en skobutikk og de ikke hadde noe i nærheten av hva jeg tenkte på blir det nettshopping i kveld.

Hvilke sko går til 'alt'? Tenker hvite ballerina, er det helt bom?

Skrevet

Hvite ballerina er kjempesøtt sammen med polkadot-kjoler :) 

Sjekk ut Zalando, Anna Field har billige og behagelige sko som passer til kjoler.

Brandos har også bra utvalg.

Lille Vinkel Sko har nettbutikk

Ville kjøpt minst et par ballerina og minst et par med litt hæl. 

Skrevet

For en deilig tråd!

Jeg ble skikkelig inspirert til å prøve å finne meg noen fine sommerkjoler.

Jeg har gått ned en del i vekt, men har fremdeles for mye rundt magen og så har jeg komplekser for grevinnehengene mine :( og det er så vanskelig å finne sommerkjoler med litt ermer.

Har dere alle faste og flotte overarmer eller blåser dere i litt slarkete hud?

Jeg har grevinneheng så det holder, mange kilo opp og ned over mange år har satt sine spor, samt at jeg hater styrketrening. Men kjoler har jeg likevel. Unngår ermer som stopper akkurat der jeg er breiest, utover det gir jeg blaffen. 

Skrevet

Mine overarmer er tjukke og hengete og dissete.. Hadde muskler, men de svinner henn så det ser ikke fint ut..

Skrevet

Mannen min sier det er feminine armer og at det skal vises at du er kvinne og ikke mann. Han er så flink å få det sagt pent. Jeg har fått en anelse etter graviditeten. Spent på om det blir varig denne gangen, selv om huden var ganske grei igjen etter forrige svangerskap. Man blir jo ikke yngre. Foreslår å innta en grevinneholdning til det hele, og bare spankulere rundt i kjoler uten å bry seg om armdetaljer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...