amandine Skrevet 3. juni 2014 #1 Skrevet 3. juni 2014 Luten. Leste ikke jeg her ett eller annet sted at du hadde tosifret antall kjoler? Kan jeg være så freidig å spørre om nærmere beskrivelse? Og resten: Jeg har nemlig oppdaget at min garderobe er ytterst mangelfull. Hva sier dere til : To par dongeribukser, tre-fire gensere, noen bluser, tre par penbukser(svart, blå, grå) INGEN pene kortermede. Bunad. Sko og vesker er det ikke så ille med.(Har visst noe med str å gjøre) Jeg har gått ned ti kilo siste året, men har 15 igjen. Er pr dags dato 90 blank fordelt på knappe 180 cm og med som tidligere nevnt monumentale 80E i krydderhylle. Tips!
moota m storebror&lillebror Skrevet 3. juni 2014 #2 Skrevet 3. juni 2014 Ja den var mangelfull Det er ikke alle klærne jeg passer samtidig hehe siden jeg er Jærens svar på jojoslanker, men har i alle fall 30-35 bukser + kortbukser. Mange kjoler, de fleste dog mer egnet for syden eller i det minste full sommervarme. Jeg har minst 10-20 singlet, sikkert 20 t-shirt, noen skjorter og div. 15-20 gensre eller mer. Føler ikke jeg har veldig masse klær da og elsker å handle nytt Har kastet litt sko i det siste, har vel 10-15 par igjen nå.
Gjest beef sister Skrevet 3. juni 2014 #3 Skrevet 3. juni 2014 Mitt tips er shopping, det fortjener du!
LillaGorilla♥♥ Skrevet 3. juni 2014 #4 Skrevet 3. juni 2014 Hvis du skal videre ned i vekt er det sikkert lurest å kjøpe noen billigere varianter av diverse plagg, så du ikke svir av en formue på klær du ikke bruker så lenge. Det er her nettbutikkene kommer inn, zalando.no og stylepit.no har flotte klær i alle merker til snille priser hvis man gidder leite. Det er her jeg har gått amok underveis i vektnedgangen, uten å blakke meg. For øvrig- klesskapet mitt er fullt, men jeg har likevel aldri noe å ha på meg..
sug lut Skrevet 3. juni 2014 #5 Skrevet 3. juni 2014 (endret) Haha, er du klar? Jeg tror jeg må inn og telle en del av tingene, men jeg kan jo ta det jeg husker først: 3 fotside kjoler, hvorav 1 kan passere som galla 6 linkjoler i forskjellig utforming, en grønn og en grønn til og rosaburgunder og en tomatrødmønstret og en sort og en sort til (litt Gudrun, litt Designforum, en Laura Ashley) 8-9 sommerkjoler (div stoff og utførelse men ingen av dem "stretchstoff"/t-skjortestoff) som er kule, kan brukes på jobb (dvs er anstendige og ikke bevegelseshemmende), men også til pent 1 sinnsyk geometrisk-mønstret sommerkjole 4 sommerkjoler i en eller annen variant av "upmarket t-skjorte-stoff", hvorav to er både lekre og anstendige nok til at de kan brukes til jobb og de to andre er mer solkjoler (litt mye utringing og hud) Dette er det jeg kommer på av sommerkjoler uten å løfte på rompa. Har også vinterkjoler, men orker egt ikke tenke på det. Det er ikke alle som passer alltid, men vekt varierer jo her i livet og jeg kvitter meg ikke med det jeg liker. Så har jeg ei eneste fungerende olabukse, tre stretch legglange sommerbukser i fine farger, tre forskjellige tynne av ventebukse-modellen som også er nydelige og luftige å dra opp til knelengde om sommeren, ei konsertbukse (behagelig, kort nok, glidelåslommer så man ikke trenger veske). Tunikaer/lange skjorte/blusetopper kan jeg ikke engang begynne å snakke om - vil tippe 20. De fineste er etterhvert for slitte for jobb men jeg elsker dem. Sikkert 10-12 sommervennlige cardigans i bare forskjellige farger, helt enkle å slenge over kjoler Gensere - har vel bare en som er type tynn sommergenser, men noen flere til vinter. T-skjorter, fleecer, styggeshortser og treningstøy til den store gullmedalje. Dette var altså etter hukommelsen kun. Endret 3. juni 2014 av sug lut
Mrs Smutt & Smilende Skrevet 3. juni 2014 #6 Skrevet 3. juni 2014 Jeg sier: Du fortjener å få deg noe nytt mens du venter! Jeg har tre garderober. Jobb, hjemme og ute blant folk. Jeg har kanskje mye totalt sett, men er ikke komfortabel med å bruke privat på jobb og omvendt. JOBB: Stretchbukser: Bluser/skjorter med singlet under: 1 blå 1 hvit flagresak 1 sennepsfarget 1 sort flagresak 1 sort 1 sort og hvit flagresak 1 beige/brun 1 knallblå flagresak 1 jeansvariant 1 stripete blå og hvit kortermet 1 mosegrønn 1 blandings flagresak + et par tre kortermede, men det er så kaldt her at det brukes lite Jobbgarderoben mikses og matches om hverandre da det har vært litt av poenget. HJEMME Yogabukser og enkle lange- og kortermede t-shirts på vinteren Ultramyke buksedress i haremsvarianter med stropper sommerstid. Eventuelt enkle stroppekjoler. Absolutt hater alt som klør, strammer, strekker og er i veien. BLANT FOLK: Kjoler. Har kanskje 10-12 stk jeg veksler på.
Himmel og hav Skrevet 3. juni 2014 #7 Skrevet 3. juni 2014 Steike. Jeg trodde jeg hadde en relativt velfylt garderobe, men her kommer jeg også til kort Et råtips: Det er salg på Ellos nå. Ikke alt der inne er kjerring, og om man plukker med nennsom hånd, så kan man ende opp med en respektabel sommergarderobe for en slikk og ingenting, og som uten kvaler kan forkastes neste sommer når vekta viser mindre.
Musemorbr / Skrevet 3. juni 2014 #8 Skrevet 3. juni 2014 Jeg har flere kjoler (bestemors ungdomskjoler) og noen skjørt som jeg ikke får brukt fordi jeg ikke har sko. Av bukser har jeg en som passer og tre jeg kan gå i hjemme. En akseptabel trøye, og et par lørv, som det heter. Jeg har flere tskjorter jeg har knabbet fra min mann. Jeg er en m og han en manne-xxl. Et par kortermede skjorter jeg ikke får meg til å kaste, men de er i xs, så jeg bør vel være realistisk. Det peneste jeg har er et par ponchogreier som svigermor har sendt. Det skjuler det meste. Føler du deg bedre nå?
amandine Skrevet 3. juni 2014 Forfatter #9 Skrevet 3. juni 2014 He he ja det er ikke sååå ille altså, og jeg glemte jo jobbgarderoben! Og treningstøyet! Må også, som smutt&smilende, ha egne jobbeklær som må kunne vaskes varmt. Og de få klærne jeg har er i god kvalitet og fine ting. Jeg er en sucker for silke, kasjmir og bambus og sånt. Så det som er er ikke sånt som blir vasket i stykker og slafsete i fasongen på et øyeblikk. Og så har jeg to par dongeribukser til, en DKNY og en guess som ligger klare på vent til jeg har kvittet meg med resten av kiloene he he he kjøpt da jeg gikk ned etter de to første barna..før jeg fant ut at det kom en unge til:-)
amandine Skrevet 3. juni 2014 Forfatter #10 Skrevet 3. juni 2014 He he ja det er ikke sååå ille altså, og jeg glemte jo jobbgarderoben! Og treningstøyet! Må også, som smutt&smilende, ha egne jobbeklær som må kunne vaskes varmt. Og de få klærne jeg har er i god kvalitet og fine ting. Jeg er en sucker for silke, kasjmir og bambus og sånt. Så det som er er ikke sånt som blir vasket i stykker og slafsete i fasongen på et øyeblikk. Og så har jeg to par dongeribukser til, en DKNY og en guess som ligger klare på vent til jeg har kvittet meg med resten av kiloene he he he kjøpt da jeg gikk ned etter de to første barna..før jeg fant ut at det kom en unge til:-) Jo, det er litt ille.
moota m storebror&lillebror Skrevet 3. juni 2014 #11 Skrevet 3. juni 2014 Jeg er enig i de som sier at du kan gå til innkjøp av en del enkle basisplagg som du kan matche og mikse og få mange fine antrekk Jeg har veldig mange flere antrekk å gå med når jeg går ned fra 5 til 10 kilo. Har så ufattelig masse fine klær som jeg ikke kommer oppi. De ligger å venter på meg. Har tom. tatt vare på noen få plagg som jeg ikke har hjerte til å kaste som jeg gikk med i mine yngre dager som en betydelig mindre 18-19 åring. De har jeg ikke håp om å komme oppi lenger, men de har sånn affeksjons verdi eller hva man kaller det Har heller ikke lyst at min datter skal arve det hahaha En del klær går også an å kjøpe akkurat passe og så bruke fordi om de blir litt store. Singleter, oversized klær og loose fit er jo klær som også ser greit ut fordi om str. er 1-2 for store. Og det er jo noen kilo. Tørketrommel på jeans og slikt har hjulpet meg i lange tider også
sug lut Skrevet 3. juni 2014 #12 Skrevet 3. juni 2014 (endret) Ikke gidd å skaffe nonspesifikke billigklær, du er som meg tror jeg og har tingene lenge - jeg har ett plagg som jeg har fra 1982, og ett enda eldre, og fortsatt bruker. Kjøp heller få plagg - eller bare ett - som ikke er så vektavhengig, men vakkert, dyrt og eksklusivt lekkert, om du trenger en kles-opptur. Noe som varer, noe som kan arves og være dødskul retro om en generasjon eller to. Det er mye mer glede i sånt. Dessuten har jeg min fars levisjakke fra 1973 omtrent. Og min tantes sekstitallskjoler. Og min bestemors femtitalls. Og det er stas, det. Endret 3. juni 2014 av sug lut
frk Nilsen Skrevet 3. juni 2014 #13 Skrevet 3. juni 2014 Har to-sifret antall kjoler, men ikke kun 4-5 sommerkjoler (buhu, stakkars meg ) Bukser har jeg ikke så mange av, 4-5 skjørt, trenger sårt sommertopper Mette Møller har 50% på fjorårets modeller nå, masse fine kjoler! Tipper du fint kan bruke 44 fra MM, God kvalitet og ikke så mange som har dem. Noen av kjolene er omslagskjoler, genialt om vekten svinger litt http://mettemoller.no Skal til Paris neste helg, dagen etter lønn/feriepenger Noe sier meg at jeg svir av noen gryn der på kjoler, sko, vesker etc
amandine Skrevet 3. juni 2014 Forfatter #14 Skrevet 3. juni 2014 mette møller i str 44, der har du meg, både i str og stil!
Gjest beef sister Skrevet 3. juni 2014 #15 Skrevet 3. juni 2014 Ikke gidd å skaffe nonspesifikke billigklær, du er som meg tror jeg og har tingene lenge - jeg har ett plagg som jeg har fra 1982, og ett enda eldre, og fortsatt bruker. Kjøp heller få plagg - eller bare ett - som ikke er så vektavhengig, men vakkert, dyrt og eksklusivt lekkert, om du trenger en kles-opptur. Noe som varer, noe som kan arves og være dødskul retro om en generasjon eller to. Det er mye mer glede i sånt. Dessuten har jeg min fars levisjakke fra 1973 omtrent. Og min tantes sekstitallskjoler. Og min bestemors femtitalls. Og det er stas, det. Til gjengjeld er min favorittkjole, som har overlevd veldig mye bruk (OK, jeg vet at jeg ikke er så gammel, men uansett) noe av det billigste jeg eier - og den er fortsatt like fin, spesiell og ulikt noe annet. Men jeg er egentlig helt enig i ordene dine, og jeg er glad for at familiens tidligere generasjoner har tenkt helt likt (jeg har til og med kjoler etter min oldemor(!) som fortsatt er like fine). Det er gøy!
amandine Skrevet 4. juni 2014 Forfatter #16 Skrevet 4. juni 2014 Jeg har faktisk et ønske om å gå med kjole, og det skal jeg utfordre litt tror jeg. Jeg har ikke gått med kjole siden minimini-greiene på 80 og 90-tallet(da man kunne observere meg i tildels både meget kort og meget trangt, bodde i Paris og hadde bestis som var skredder og som sydde som et uvær, hadde åletrange korte sekretærskjørt i fleng).. Nå stopper det helt opp i meg av tjukkas-komplekser. MEN jeg ser jo mange som er langt tjukkere enn meg som går i kjoler, så..... mine 57 kilo fra nittitallet er et forbipassert stadie, uansett., så jeg må vel bare hoppe i det.
sug lut Skrevet 4. juni 2014 #17 Skrevet 4. juni 2014 Jeg har faktisk et ønske om å gå med kjole, og det skal jeg utfordre litt tror jeg. Jeg har ikke gått med kjole siden minimini-greiene på 80 og 90-tallet(da man kunne observere meg i tildels både meget kort og meget trangt, bodde i Paris og hadde bestis som var skredder og som sydde som et uvær, hadde åletrange korte sekretærskjørt i fleng).. Nå stopper det helt opp i meg av tjukkas-komplekser. MEN jeg ser jo mange som er langt tjukkere enn meg som går i kjoler, så..... mine 57 kilo fra nittitallet er et forbipassert stadie, uansett., så jeg må vel bare hoppe i det. Vi tjukkaser ser jo faktisk BEST ut i kjole, om du får rett snitt. Dessuten føler man seg fin.
amandine Skrevet 4. juni 2014 Forfatter #18 Skrevet 4. juni 2014 (endret) Jeg har faktisk et ønske om å gå med kjole, og det skal jeg utfordre litt tror jeg. Jeg har ikke gått med kjole siden minimini-greiene på 80 og 90-tallet(da man kunne observere meg i tildels både meget kort og meget trangt, bodde i Paris og hadde bestis som var skredder og som sydde som et uvær, hadde åletrange korte sekretærskjørt i fleng).. Nå stopper det helt opp i meg av tjukkas-komplekser. MEN jeg ser jo mange som er langt tjukkere enn meg som går i kjoler, så..... mine 57 kilo fra nittitallet er et forbipassert stadie, uansett., så jeg må vel bare hoppe i det. Vi tjukkaser ser jo faktisk BEST ut i kjole, om du får rett snitt. Dessuten føler man seg fin. Hæ? Hva er rett snitt, da? Jeg er jo relativt høy. Og har tømmerstokklegger, synes jeg. Det er verste, tror jeg.. Ankler ødelagt av overtråkk og ikke akkurat aerodynamisk formede legger lenger. Men lange kjoler da blir jeg så monumental? Hva slags fasong har du på dine? Lengde? Snitt? Endret 4. juni 2014 av amandine
sug lut Skrevet 4. juni 2014 #19 Skrevet 4. juni 2014 Jeg har faktisk et ønske om å gå med kjole, og det skal jeg utfordre litt tror jeg. Jeg har ikke gått med kjole siden minimini-greiene på 80 og 90-tallet(da man kunne observere meg i tildels både meget kort og meget trangt, bodde i Paris og hadde bestis som var skredder og som sydde som et uvær, hadde åletrange korte sekretærskjørt i fleng).. Nå stopper det helt opp i meg av tjukkas-komplekser. MEN jeg ser jo mange som er langt tjukkere enn meg som går i kjoler, så..... mine 57 kilo fra nittitallet er et forbipassert stadie, uansett., så jeg må vel bare hoppe i det. Vi tjukkaser ser jo faktisk BEST ut i kjole, om du får rett snitt. Dessuten føler man seg fin. Hæ? Hva er rett snitt, da? Jeg er jo relativt høy. Og har tømmerstokklegger, synes jeg. Det er verste, tror jeg.. Ankler ødelagt av overtråkk og ikke akkurat aerodynamisk formede legger lenger. Men lange kjoler da blir jeg så monumental? Hva slags fasong har du på dine? Lengde? Snitt? Kommer jo an på - drit i leggene, det er ikke verd å tenke på eller gå med lange kjoler for, leggene er som de er og mine har masse arr og pigmentforandringer, men jeg velger å fortsatt mene at de er de peneste i verden, men finn ut hva som er best på deg, hyllene? smalt liv? lange bein? Jeg har endel som er hyllevennlige og med dyp utringing, de er smalest under hylleområdet og deretter snille nedover magene, som er det jeg ikke vil fokusere på. Ofte omslag. Og så har jeg mange som som er løse og fine hele veien, som Gudrun-kjolene Birgit og Dotty. Du kommer til å bli smashing! Sjekk forresten her: er dette din fasong? http://trinnyandsusannah.com/a-classic-dress-for-a-big-bust/
amandine Skrevet 4. juni 2014 Forfatter #20 Skrevet 4. juni 2014 Jeg har faktisk et ønske om å gå med kjole, og det skal jeg utfordre litt tror jeg. Jeg har ikke gått med kjole siden minimini-greiene på 80 og 90-tallet(da man kunne observere meg i tildels både meget kort og meget trangt, bodde i Paris og hadde bestis som var skredder og som sydde som et uvær, hadde åletrange korte sekretærskjørt i fleng).. Nå stopper det helt opp i meg av tjukkas-komplekser. MEN jeg ser jo mange som er langt tjukkere enn meg som går i kjoler, så..... mine 57 kilo fra nittitallet er et forbipassert stadie, uansett., så jeg må vel bare hoppe i det. Vi tjukkaser ser jo faktisk BEST ut i kjole, om du får rett snitt. Dessuten føler man seg fin. Hæ? Hva er rett snitt, da? Jeg er jo relativt høy. Og har tømmerstokklegger, synes jeg. Det er verste, tror jeg.. Ankler ødelagt av overtråkk og ikke akkurat aerodynamisk formede legger lenger. Men lange kjoler da blir jeg så monumental? Hva slags fasong har du på dine? Lengde? Snitt? Kommer jo an på - drit i leggene, det er ikke verd å tenke på eller gå med lange kjoler for, leggene er som de er og mine har masse arr og pigmentforandringer, men jeg velger å fortsatt mene at de er de peneste i verden, men finn ut hva som er best på deg, hyllene? smalt liv? lange bein? Jeg har endel som er hyllevennlige og med dyp utringing, de er smalest under hylleområdet og deretter snille nedover magene, som er det jeg ikke vil fokusere på. Ofte omslag. Og så har jeg mange som som er løse og fine hele veien, som Gudrun-kjolene Birgit og Dotty. Du kommer til å bli smashing! Sjekk forresten her: er dette din fasong? http://trinnyandsusannah.com/a-classic-dress-for-a-big-bust/ Tænk ju. Det handler nok mye om attityd, som min svenske BFF-skredder ville sagt.. Jeg er nok som Susannah+ noen kilo. Hun er forøvrig ganske kul. Hun andre er litt mer i kategorien reddsom!
Iiiiik Skrevet 4. juni 2014 #21 Skrevet 4. juni 2014 Herlighet, så mye klær dere har, damer! Jeg orker ikke å telle over, men tipper jeg har en fjerdedel av sug luts beholdning. Allikevel synes jeg jeg har så jeg klarer meg. Noe er dessverre litt trangt akkurat nå, men det kan jo gå over. Kjoler er fint på alle, amandine. Jeg har en stor venninne som har mange fine kjoler fra Mette Møller og en annen enda større som har den ene flotte kjolen etter den andre. Rett under brystene er man gjerne nokså smal, så kjoler som viser frem den store bysten og som sitter nokså godt under der, men deretter henger løsere er flatterende. Ikke fotsidt, da blir det gjerne mye. Mine fotballegger er ikke lekre, men det velger jeg å drite i når jeg tar på meg kjole eller skjørt.
sug lut Skrevet 4. juni 2014 #22 Skrevet 4. juni 2014 Nå har du forøvrig hensatt meg i voldsom åttitallsnostalgi... heldigvis har jeg fotoalbum og denslags så jeg vet hva jeg skal gjør når jeg kommer hjem fra jobb (og får ordna og fiksa og kjørt og fulgt og alt sånt, selvsagt..) Jeg veide vel seksti der engang, herre...
moota m storebror&lillebror Skrevet 4. juni 2014 #23 Skrevet 4. juni 2014 Hva har dere under alle disse flotte kjolene når det ikke er sommervarme ute? Jeg er jo frysepinn og trenger å være varm Og ikke svar kort tights!
amandine Skrevet 4. juni 2014 Forfatter #24 Skrevet 4. juni 2014 Jeg har faktisk et ønske om å gå med kjole, og det skal jeg utfordre litt tror jeg. Jeg har ikke gått med kjole siden minimini-greiene på 80 og 90-tallet(da man kunne observere meg i tildels både meget kort og meget trangt, bodde i Paris og hadde bestis som var skredder og som sydde som et uvær, hadde åletrange korte sekretærskjørt i fleng).. Nå stopper det helt opp i meg av tjukkas-komplekser. MEN jeg ser jo mange som er langt tjukkere enn meg som går i kjoler, så..... mine 57 kilo fra nittitallet er et forbipassert stadie, uansett., så jeg må vel bare hoppe i det. Vi tjukkaser ser jo faktisk BEST ut i kjole, om du får rett snitt. Dessuten føler man seg fin. Hæ? Hva er rett snitt, da? Jeg er jo relativt høy. Og har tømmerstokklegger, synes jeg. Det er verste, tror jeg.. Ankler ødelagt av overtråkk og ikke akkurat aerodynamisk formede legger lenger. Men lange kjoler da blir jeg så monumental? Hva slags fasong har du på dine? Lengde? Snitt? Kommer jo an på - drit i leggene, det er ikke verd å tenke på eller gå med lange kjoler for, leggene er som de er og mine har masse arr og pigmentforandringer, men jeg velger å fortsatt mene at de er de peneste i verden, men finn ut hva som er best på deg, hyllene? smalt liv? lange bein? Jeg har endel som er hyllevennlige og med dyp utringing, de er smalest under hylleområdet og deretter snille nedover magene, som er det jeg ikke vil fokusere på. Ofte omslag. Og så har jeg mange som som er løse og fine hele veien, som Gudrun-kjolene Birgit og Dotty. Du kommer til å bli smashing! Sjekk forresten her: er dette din fasong? http://trinnyandsusannah.com/a-classic-dress-for-a-big-bust/ A propos legger, og med fare for å bli gjenkjent, minstemann kom hjem fra bhg her for et par dager siden og fortalte strålende at voksenfavoritten i bhg hadde masse muskler i leggene. (Åreknuter)
amandine Skrevet 4. juni 2014 Forfatter #25 Skrevet 4. juni 2014 Hva har dere under alle disse flotte kjolene når det ikke er sommervarme ute? Jeg er jo frysepinn og trenger å være varm Og ikke svar kort tights! Nå er jo jeg som kjent kjolenovise, men erfaring tilsier at uansett hva og hvordan så er en tynn trøye i ull/silke evt samme i boksertruse en god ting. Kombinert med pulsvarmere holder du varmen. Og da tenker jeg ikke på sånne med istrikkede perler som svigermor har, men på noen skikkelig fine litt mer elegante og kule.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå