Gå til innhold

Ang kjoler og garderobe forøvrig.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Boksertruse? Er stømpis i alle utførelser helt ut?

Tenker mest på beina. Har fått noen kanskje ikke nydelige men utrolig gode skikkelige sko av svigermor (hun hadde kjøpt uten å prøve og de var for små) og de passer fint til kjole. Men må ha noe på beina..

Oppe går jo bolero fint til noe.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sommerkjole og strømpebukse er ikke fint synes jeg. En tynn kjole skal vel kanskje bare brukes når det er vær til det? God grunn til andre kjoler - da kan man ha noen det passer med strømpbukse under i tillegg.

Skrevet

Jeg har aldri noe annet under enn avklipt strømpis fordi jeg har gnagelår eller kort tights under tunika.

Skrevet

Sommerkjole og strømpebukse er ikke fint synes jeg. En tynn kjole skal vel kanskje bare brukes når det er vær til det? God grunn til andre kjoler - da kan man ha noen det passer med strømpbukse under i tillegg.

Noen steder i landet må man være litt fleksibel rundt begrepet sommervarme dessverre..

Skrevet

Noen steder i landet må man være litt fleksibel rundt begrepet sommervarme dessverre..

Det er i slike tider jeg lengter hjem til varmen i øst...

Skrevet

Men hva med vår/høst kjoler og slikt?

Er grå strømpebukse, gjerne med 'ribbet' stoff eller altså striper nedover ok?

Synes selv det ser greit ut..

Skrevet

Jada, når det er forhold for strømpebukser er det fint med både grått, sort og farger - og jeg synes generelt at sålenge det ikke er finkjoler er det penest med en ugjennomsiktig (dvs litt tykkere) strømpebukse.

Skrevet

Jada, når det er forhold for strømpebukser er det fint med både grått, sort og farger - og jeg synes generelt at sålenge det ikke er finkjoler er det penest med en ugjennomsiktig (dvs litt tykkere) strømpebukse.

Jeg er fullstendig enig med deg på det. Det er penest med enten litt tykk eller uten. Gleder meg til sydenvarme og kjoler hver dag jeg. Er jeg heldig og vekta samarbeider så blir det kanskje shorts også en dag eller to da :)

Skrevet

Takk skal dere ha alle samme, og takk for linken til Trinny&Susannah! Jeg har masse skrive(kalligrafi)arbeid på meg i helgen(alle disse som gifter seg og skal ha ditt og datt og bladibladi), og skal nok ha T&S-pauser innimellom. Så kan de to damene hjelpe meg å finne kjoleselvtilliten.

Gjest beef sister
Skrevet

Alle kan bli smashing i kjole, så lenge man kjenner sin egen kroppsfasong og finner en i riktig størrelse (som ikke bør være et stort problem for noen, med ekstreme unntak, i denne internettverden). Du kommer til å bli smashing, Amandine!

Skrevet

Konvoluttkjole på vei! ;)

Nå ble jeg veldig veldig nysgjerrig. Hva er en konvoluttkjole?

Skrevet

En silkekjole som får plass i en konvolutt, selvfølgelig! Skal bæres lørdag, faktisk, med konvoluttveske! (Vesken får nok riktignok ikke plass i en konvolutt, men konvoluttveske er et mye bedre ord enn clutch!) Jeg skal på fest med fiffen i ny silkekjole fra blomstre!

Skrevet

En silkekjole som får plass i en konvolutt, selvfølgelig! Skal bæres lørdag, faktisk, med konvoluttveske! (Vesken får nok riktignok ikke plass i en konvolutt, men konvoluttveske er et mye bedre ord enn clutch!) Jeg skal på fest med fiffen i ny silkekjole fra blomstre!

Å, så deilig! Heretter kommer "konvoluttkjole" til å være et begrep hos meg. Og ja, selvsagt heter det konvoluttveske. Egentlig bør du legge ut bilde.

Skrevet

Å, så deilig! Heretter kommer "konvoluttkjole" til å være et begrep hos meg. Og ja, selvsagt heter det konvoluttveske. Egentlig bør du legge ut bilde.

Jeg tror iallefall(om jeg kommer i den) at det blir bra! Og den er til og med i farger jeg aldri har brukt men som jeg vet jeg kler(hilsen hun som ble påspandert fargeanalyse en gang for hundre år siden). Nå må jeg bare ha nude høyhælte, men det lar seg nok fremskaffe. Jeg kjenner det klirrer i smykkeskrinet og skal øve meg veldig på å ikke tenke på tykke legger.

Skrevet

Jeg har flere kjoler (bestemors ungdomskjoler) og noen skjørt som jeg ikke får brukt fordi jeg ikke har sko. Av bukser har jeg en som passer og tre jeg kan gå i hjemme. En akseptabel trøye, og et par lørv, som det heter. Jeg har flere tskjorter jeg har knabbet fra min mann. Jeg er en m og han en manne-xxl. Et par kortermede skjorter jeg ikke får meg til å kaste, men de er i xs, så jeg bør vel være realistisk. Det peneste jeg har er et par ponchogreier som svigermor har sendt. Det skjuler det meste.

Føler du deg bedre nå? ;)

Hva -helt konkret- mener du med at du mangler sko? Str og type?

Gjest Helle_Høygir
Skrevet

Jeg har aldri noe annet under enn avklipt strømpis fordi jeg har gnagelår eller kort tights under tunika.

Kjære Lut - hvordan får du avklipt strømpis til å sitte riktig på lårene? For mine vil leke med hverandre, men det vil ikke jeg, så det ender med vondt på et lite punkt.

Forøvrig kan Monsoon også være stedet; de har butikk i bogstadveien, men også på monsoon.co.uk. Har et par kjoler som er særdeles pene i snittet som ikke kostet skjorta og som har holdt seg pene.

Så til dette med under - er det varmt nok, så null strømpings. Kappahl har en type med bred strikk øverst - den er fin for de som ikke ser ut som sigaretter. Er det lit kjølig, så liker jeg litt tykkere strømpings og knehøye støvletter.

Når det gjelder assesoarer, så er jeg muligens litt heldigere stilt der. Har jeg ikke noe, så lager jeg det :)

Og konvolutt kjoler og vesker er knall! Men er ikke helt fan av disse a3 konvolutt veskene som enkelte i de glansede magasiner bruker. Det er for stort for meg - konvolutt er lipgloss/ Lepomade, kortholder, telefon:)

Og sånn for å ha sagt det så ligger bursdagskjolen min klar til den kommende dagen. Den er gammelrosa med sølvskimrende roser og har empir liv (tenk Jane austen) og små puffete ermer. Den blir aller best med blomsterkrans på hodet og jeg vurderer det sterkt. Har du bursdag så har du bursdag!

Skrevet

Kjære Lut - hvordan får du avklipt strømpis til å sitte riktig på lårene? For mine vil leke med hverandre, men det vil ikke jeg, så det ender med vondt på et lite punkt.

Forøvrig kan Monsoon også være stedet; de har butikk i bogstadveien, men også på monsoon.co.uk. Har et par kjoler som er særdeles pene i snittet som ikke kostet skjorta og som har holdt seg pene.

Så til dette med under - er det varmt nok, så null strømpings. Kappahl har en type med bred strikk øverst - den er fin for de som ikke ser ut som sigaretter. Er det lit kjølig, så liker jeg litt tykkere strømpings og knehøye støvletter.

Når det gjelder assesoarer, så er jeg muligens litt heldigere stilt der. Har jeg ikke noe, så lager jeg det :)

Og konvolutt kjoler og vesker er knall! Men er ikke helt fan av disse a3 konvolutt veskene som enkelte i de glansede magasiner bruker. Det er for stort for meg - konvolutt er lipgloss/ Lepomade, kortholder, telefon:)

Og sånn for å ha sagt det så ligger bursdagskjolen min klar til den kommende dagen. Den er gammelrosa med sølvskimrende roser og har empir liv (tenk Jane austen) og små puffete ermer. Den blir aller best med blomsterkrans på hodet og jeg vurderer det sterkt. Har du bursdag så har du bursdag!

Jeg er også av typen som lager tilbehøret selv. Vesken min er en sånn, selvprodusert i kremfarget skinn. Jeg eeelsker det når noen lurer på hvor det kommer fra og jeg bare smiler lurt:-)

Gjest Helle_Høygir
Skrevet

Jeg er også av typen som lager tilbehøret selv. Vesken min er en sånn, selvprodusert i kremfarget skinn. Jeg eeelsker det når noen lurer på hvor det kommer fra og jeg bare smiler lurt:-)

Her burde jeg kuttet quoter, men har bomma en gang før, så da får det stå til!

Det er stas ja å kunne briljere litt:) jeg lager litt på bestilling også- hyggelig å kunne lage noe fint til en med nikkelallergi som ellers må blakke seg for å få noe ekstra..

Skrevet

Jeg har flere kjoler (bestemors ungdomskjoler) og noen skjørt som jeg ikke får brukt fordi jeg ikke har sko. Av bukser har jeg en som passer og tre jeg kan gå i hjemme. En akseptabel trøye, og et par lørv, som det heter. Jeg har flere tskjorter jeg har knabbet fra min mann. Jeg er en m og han en manne-xxl. Et par kortermede skjorter jeg ikke får meg til å kaste, men de er i xs, så jeg bør vel være realistisk. Det peneste jeg har er et par ponchogreier som svigermor har sendt. Det skjuler det meste.

Jeg har til min fortvilelse blitt en 40 etter to svangerskap. Dermed passer ikke noe mer. Hadde ellers 3-4 par brukbare sko før. Jeg har et par crocks som jeg avskyr og kun skulle ha til sykehussko etter fødsel. Knall lilla. Så har jeg et par behagelige rosa asfaltsko. Et par sorte vinterstøvletter i 39 som akkurat går. Et par polkagrismønstrede støvler, og et par korte støvlesko som ligner converse. Ikke noe av dette passer spesielt bra til kjoler. :D Skal ikke klage. Jeg har da noe til all slags vær. Jeg skviiiset meg også inn i et par ballerina i 39 til barndåpen, og må gjøre det igjen nå til helgen. (Med mindre det regner for da driter jeg i det og kjører converse i kirka.) Lide for skjønnheten. :D

Skrevet

Jeg har til min fortvilelse blitt en 40 etter to svangerskap. Dermed passer ikke noe mer. Hadde ellers 3-4 par brukbare sko før. Jeg har et par crocks som jeg avskyr og kun skulle ha til sykehussko etter fødsel. Knall lilla. Så har jeg et par behagelige rosa asfaltsko. Et par sorte vinterstøvletter i 39 som akkurat går. Et par polkagrismønstrede støvler, og et par korte støvlesko som ligner converse. Ikke noe av dette passer spesielt bra til kjoler. :D Skal ikke klage. Jeg har da noe til all slags vær. Jeg skviiiset meg også inn i et par ballerina i 39 til barndåpen, og må gjøre det igjen nå til helgen. (Med mindre det regner for da driter jeg i det og kjører converse i kirka.) Lide for skjønnheten. :D

Sjekk PM!

Skrevet

Oioioi, håper, håper den rekker frem da, og passer (nb, underkjole påkrevd)! Vet jeg har et bilde på jobb-pc, kan legge ut i morra :)
Skrevet

Hva har dere under alle disse flotte kjolene når det ikke er sommervarme ute?

Jeg er jo frysepinn og trenger å være varm :D

Og ikke svar kort tights! :P

Strømpebukse (typ 80-100 den eller tykk bommull, eller bambus. Tåler ikke ull)

Skrevet

Hvis jeg husker riktig så har jeg muligens et par el to i stor 39 (gikk opp til 39,5 i siste sv.skap, men er ned på 39 igjen) 

Sender gjerne hvis jeg kan lokalisere dem :P 

Skrevet (endret)

Hva har dere under alle disse flotte kjolene når det ikke er sommervarme ute?

Jeg er jo frysepinn og trenger å være varm :D

Og ikke svar kort tights! :P

Ull. Sånne korte shortser og fine ullsingleter i matchende farge (+ stort lager med strikkejakker etc til å gjemme seg i på jobb-der er det så kaldt!)

Redigerer: skulle kanskje lest alt før jeg svarte.

Og til Luten: Jeg bruker nesten alltid "underskjørt-shorts" under kjoler om sommeren. Da slipper jeg gnissingen mellom lårene og det ser ok ut om noen ser den. Følgen av å ha små barn, og en oppvekst der jeg ikke ble sensurert på å sitte med beina opp/bort/i vinkel/ned etc er at jeg noen ganger ikke tenker meg om før jeg beveger meg (bare noen ganger, altså?... Eller ikke...)

Endret av Lakrisogvin

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...