Anonym bruker Skrevet 3. juni 2014 #51 Skrevet 3. juni 2014 Jeg har en fantastisk mann. Men det som kommer til å skje her også . Jeg begynner å jobbe og fra den dagen har vi barnehageplass. Ungen kommer jo til å starte da. Gubben kommer tilnå jobbe alikevel el jobbe hjemme:-) Så barnet starter i bhg fordi far ikke gidder å ta seg av det? Jammen sa jeg fantastisk... Anonymous poster hash: 67186...422
sug lut Skrevet 3. juni 2014 #52 Skrevet 3. juni 2014 Veldig godt å kunne gi helt blaffen i fedrekvoter, kjenner jeg.
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2014 #53 Skrevet 3. juni 2014 Er du seriøs? Det er mannen din som er idiotisk. Ikke bare litt heller. Hva er argumentet hans for å ikke ha barnet hjemme? Anonymous poster hash: 779cc...83f Det er jeg som skrev det. Mannen min er sløv ja og innlegget var skrevet i sinne fordi jeg synes han sitter for mye på pcen. Det er ikke han som sender barnet i bhg, men jeg ser det stadig i bhg jeg jobber. Til min manns forsvar er han en god mann og far på alle andre måter enn ang pcen. Likevel synes jeg at han finner på for lite i permisjonstiden og jeg mistenker at småen kjeder seg. Men ja jeg er fly forbanna på systemet som ikke tror at vi kan finne ut av dette selv. Til tross for at vi har "lang" permisjon. HI Anonymous poster hash: ba893...5b7
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2014 #54 Skrevet 3. juni 2014 Man står helt fritt til å legge av penger til ulønnet permisjon. Start sparinga med en gang man blir gravid, eller om man planlegger barn kan man begynne å spare enda tidligere, og spar under permisjonen og ta ulønnet perm. Man velger selv hvor dyrt man bor og hvor høyt forbruk man har. Jeg har ikke god råd fra før, men tok likevel noen måneder med ulønnet perm. Krever litt planlegging, men for de aller fleste er det mulig! Anonymous poster hash: be3d1...df9 Utrolig naivt svar. Vår økonomiske situasjon gjorde dette umulig med andremann (som heller ikke var planlagt). Så fordi det lot seg gjøre for deg så lar det seg ikke gjøre for oss. HI Anonymous poster hash: ba893...5b7
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2014 #55 Skrevet 3. juni 2014 Så lenge kvinner ikke er like mye verdt for en arbeidsgiver som en mann, nettopp pga fravær under svangerskap og bruk av store deler av permisjonene og deretter uttak av ulønnet permisjon, reduksjon i stilling og i tillegg er den som FØRST bruker opp syke-barn dager,- ja så TRENGER vi "påtvungen" fedrekvote. Dessverre. Skulle ønske det ikke var sånn, men som kvinne, med utdanning ut over videregående, og ønske om fulltidsjobb, så VET jeg at jeg har stått bak mange mindre kvalifiserte MENN til flere stillinger. Jeg bor på et mindre sted hvor min type jobb ikke vokser på trær, og de ganger det ble utlyst noe, så visste man også hvem som søkte og hva slags erfaring de hadde. Og mange var studiekamerater av meg. Så jeg visste også, gjennom gruppearbeid, hvordan deres evner var i forhold til mine........ Jeg ser at etter flere år hvor det faktisk ble letter for kvinner og få seg jobb, så har det de siste 10-12 år blitt vanskeligere. Det var en liten periode da fedrekvoten økte noen år på rad at det var en liten bedring, men nå er det full fart på vei mot "boikott" av ansettelse av barnløse kvinner i riktig alder. Og jeg synes det er skremmende og tenke på at så mange kvinner ikke unner sine døtre et reelt valg om og jobbe eller være hjemmeværende, bare fordi at de selv vil gå hjemme og leve på mannen. Vi har faktisk ikke kommet lenger enn at de kvinner som IKKE vi jobbe fullt, BØR gjøre det, for og lette fremtidige kvinners (altså våre døtre) vei mot et yrkesaktivt liv.. Og da OGSÅ kvinner som ikke nødvendigvis vil jobbe med syke mennesker, i barnehager som vaskehjelp eller andre jobber som menn ikke higer så veldig etter............ Dette høres veldig "rødstrømpe" ut, men det er en realitet....Og som mor til både jente og gutt, så ser jeg at om trenden fortsetter så kommer min datter til og måtte jobbe MYE hardere en min sønn for og få jobb om hun velger alt annet enn et "kvinneyrke". Og det er trist og tenke på.... Det er blitt så ille at jeg begynner og heie på MENNA våre. At de faktisk står opp, tar på seg rollen som far og forkjemper for sine døtre, og sier at nå skal VI ta på oss jobben med og ta hovedbyrden av "være-borte-fra- jobben- pga. barn"......Men siden mannen ofte tjener bedre (selvsagt, siden en mann, til tross for mye høyere lønn fortsatter MYE billigere enn en kvinne som man aldri vet hvor mye skal jobbe i fremtiden) så er det en tung byrde og ta på seg for mange menn. Selv om de gjerne ville. Dessuten får mange ikke lov....Fordi de har NOK permisjon alikevel..... Trist at det finnes kvinner som HI, og trist at det finnes menn som hennes mann. Men de har vel funnet sin like, tenker nå jeg........ Anonymous poster hash: 9d188...ba6 Så utrolig stygt sagt. Hva vet vel du om meg? Så fordi vi er uenige så er det trist at det finnes "kvinner som meg"? Ærlig talt. Den kommentaren der ødela virkelig for resten av innlegget ditt. Kunne aldri falt meg inn å si noe sånt om andre enn overgripere og denslags folk. HI Anonymous poster hash: ba893...5b7
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2014 #56 Skrevet 3. juni 2014 Hovedinnlegget var skrevet i sinne igår. Jeg var sliten etter jobb, kom hjem til et noenlunde ryddig hus (ja han lager middag, støvsuger og rydder, men alt av støvtørk og klesvask venter på meg.) og oppdaget at melka er nesten borte etter kun en uke på jobb. Lillegutt har savnet meg da jeg allerede andre dag måtte på møte etter jobb og var borte fra 8 til 20. Synes det er forferdelig å måtte dra fra han så tidlig. Hjertet mitt vrir seg når jeg tenker på at han må begynne i bhg 11 mnd gammel. Og da har vi tatt ut ferie ++ for å pushe det lengst mulig. Jeg har en samboer med gode verdier, en god far (bortsett fra at han lett trekkes mot pcen, men han er stort sett tilstedeværende. Det med pcen irriterer meg mest pga at han slipper alt og går dit når jeg kommer fra jobb og er sliten. Da får jeg null kontakt.) og han er både oppegående og flink som regel. I min frustrasjon over det firkantede systemet nevnte jeg også et fenomen jeg ser ofte som ped.leder; nemlig at fedrene heller sender ungene i bhg. Men ALDRI om jeg hadde akseptert det samme fra min samboer! Aldri. Så beklager det sure oppgulpet fra meg igår, jeg bare misliker at ting skal tvinges på oss og tas fra mødrekvoten. Og ammefri er håpløst når man har en bil og ikke rekker å stikke hjem og amme. Jeg tenker på barna både profesjonelt og privat og synes det er feil å ikke kunne velge selv. Mange barn lider under dette. HI Anonymous poster hash: ba893...5b7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå