Anonym bruker Skrevet 2. juni 2014 #1 Skrevet 2. juni 2014 Vet dere hva tvungen fedrekvote resulterer i? Ungene kommer tidligere i bhg mens far har fri hjemme. Ser det hvert år i barnehagen. De lover korte dager, men veslemann kommer 8 og hentes 16 fra uke nr 2. Her i huset gråter lillegutt etter meg når jeg er på jobb. Far prioriterer pcen som alltid (hvorfor gidder jeg?) og jeg har nå nesten mistet melka. Ja vi elsker dette landet der alt tvinges nedover ørene på oss! Anonymous poster hash: ba893...5b7
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2014 #2 Skrevet 2. juni 2014 Det er vel mannen din som er problemet, og ikke fedrekvoten. Anonymous poster hash: e6dc4...64b
*Miss Marple* Skrevet 2. juni 2014 #3 Skrevet 2. juni 2014 Kanskje du heller skulle sett på ditt eget valg av mann?
PrinsesseHengepupp Skrevet 2. juni 2014 #4 Skrevet 2. juni 2014 Fedrekvota er gull, så lenge man har en mann som funker.
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 2. juni 2014 #5 Skrevet 2. juni 2014 det er ikke statens feil at mannen din er en dott...
catchbaby Skrevet 2. juni 2014 #6 Skrevet 2. juni 2014 Kjenner jeg hater fedrekvota litt selv. Men kan se ut til at jeg slepper å "dele" med far likevel.Med mindre han forandrer seg og viser at han er en ansvarlig mann verdt sin vekt i gull som jeg en gang faktisk både mente og trodde.
Gjest flykræsj Skrevet 2. juni 2014 #7 Skrevet 2. juni 2014 Jeg synes fedrekvoten er gull! Viktig for likestilling, fars tilknytning til barnet og gir kvinner en myk overgang til jobb. Dette forutsatt at mannen ikke er en reaksjonær dust da..
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2014 #8 Skrevet 2. juni 2014 Hurra for fedrekvoten! Kanskje du skulle gjort bedre vurdering når det gjalt valg av far til ditt barn?? For det er vel strengt tatt mannen og ikke fedrekvoten som her er problemet! Anonymous poster hash: c391e...dbf
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2014 #9 Skrevet 2. juni 2014 Kan ikke ta det ut på systemet at du har fått barn med en fjott. Anonymous poster hash: f07f7...b6c
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2014 #10 Skrevet 2. juni 2014 Sikkert ingen her som blir irriterte når de blir skyldig på skatten heller. Og da er det jo bare ens egen feil! Anonymous poster hash: 7d0da...a6d
MammantilNurket Skrevet 2. juni 2014 #11 Skrevet 2. juni 2014 Hvor er ammepolitiet når vi trenger dem??
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2014 #12 Skrevet 3. juni 2014 Er du seriøs? Det er mannen din som er idiotisk. Ikke bare litt heller. Hva er argumentet hans for å ikke ha barnet hjemme? Anonymous poster hash: 779cc...83f
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2014 #13 Skrevet 3. juni 2014 "Landet der alt tvinges ned over ørene på oss.." Hah! Hvilke andre land i verden har mor så lang permisjon som her? Også kommer fedrekvoten i tillegg! Er ingen tvang å ta den. Anonymous poster hash: 5d9a0...a41
Isola&Lille+julegave Skrevet 3. juni 2014 #14 Skrevet 3. juni 2014 Fedrekvoten er ikke til det beste for barna i alle fall. Enig med HI!
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2014 #15 Skrevet 3. juni 2014 Glad jeg slapp hele kvoten jeg fikk alt fordi far var syk. En hærlig tid med babyen Anonymous poster hash: 138aa...53b
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2014 #16 Skrevet 3. juni 2014 Fedrekvoten er ikke til det beste for barna i alle fall. Enig med HI! Neivel? Hvordan begrunner du det? Anonymous poster hash: 03103...49e
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2014 #17 Skrevet 3. juni 2014 Sikkert ingen her som blir irriterte når de blir skyldig på skatten heller. Og da er det jo bare ens egen feil! Anonymous poster hash: 7d0da...a6d Jeg ble skyldig seksti tusen, men ble ikke irritert pga det. Betalte med et smil i slutten av mai ☺ Anonymous poster hash: f895d...514
skjotta Skrevet 3. juni 2014 #18 Skrevet 3. juni 2014 Jeg ser også mange i barnehagen med pappa hjemme i permisjon og barnet barnehagen, desverre. En utrolig mye misbrukt ordning.
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2014 #19 Skrevet 3. juni 2014 Man står helt fritt til å legge av penger til ulønnet permisjon. Start sparinga med en gang man blir gravid, eller om man planlegger barn kan man begynne å spare enda tidligere, og spar under permisjonen og ta ulønnet perm. Man velger selv hvor dyrt man bor og hvor høyt forbruk man har. Jeg har ikke god råd fra før, men tok likevel noen måneder med ulønnet perm. Krever litt planlegging, men for de aller fleste er det mulig! Anonymous poster hash: be3d1...df9
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2014 #20 Skrevet 3. juni 2014 Så lenge kvinner ikke er like mye verdt for en arbeidsgiver som en mann, nettopp pga fravær under svangerskap og bruk av store deler av permisjonene og deretter uttak av ulønnet permisjon, reduksjon i stilling og i tillegg er den som FØRST bruker opp syke-barn dager,- ja så TRENGER vi "påtvungen" fedrekvote. Dessverre. Skulle ønske det ikke var sånn, men som kvinne, med utdanning ut over videregående, og ønske om fulltidsjobb, så VET jeg at jeg har stått bak mange mindre kvalifiserte MENN til flere stillinger. Jeg bor på et mindre sted hvor min type jobb ikke vokser på trær, og de ganger det ble utlyst noe, så visste man også hvem som søkte og hva slags erfaring de hadde. Og mange var studiekamerater av meg. Så jeg visste også, gjennom gruppearbeid, hvordan deres evner var i forhold til mine........ Jeg ser at etter flere år hvor det faktisk ble letter for kvinner og få seg jobb, så har det de siste 10-12 år blitt vanskeligere. Det var en liten periode da fedrekvoten økte noen år på rad at det var en liten bedring, men nå er det full fart på vei mot "boikott" av ansettelse av barnløse kvinner i riktig alder. Og jeg synes det er skremmende og tenke på at så mange kvinner ikke unner sine døtre et reelt valg om og jobbe eller være hjemmeværende, bare fordi at de selv vil gå hjemme og leve på mannen. Vi har faktisk ikke kommet lenger enn at de kvinner som IKKE vi jobbe fullt, BØR gjøre det, for og lette fremtidige kvinners (altså våre døtre) vei mot et yrkesaktivt liv.. Og da OGSÅ kvinner som ikke nødvendigvis vil jobbe med syke mennesker, i barnehager som vaskehjelp eller andre jobber som menn ikke higer så veldig etter............ Dette høres veldig "rødstrømpe" ut, men det er en realitet....Og som mor til både jente og gutt, så ser jeg at om trenden fortsetter så kommer min datter til og måtte jobbe MYE hardere en min sønn for og få jobb om hun velger alt annet enn et "kvinneyrke". Og det er trist og tenke på.... Det er blitt så ille at jeg begynner og heie på MENNA våre. At de faktisk står opp, tar på seg rollen som far og forkjemper for sine døtre, og sier at nå skal VI ta på oss jobben med og ta hovedbyrden av "være-borte-fra- jobben- pga. barn"......Men siden mannen ofte tjener bedre (selvsagt, siden en mann, til tross for mye høyere lønn fortsatter MYE billigere enn en kvinne som man aldri vet hvor mye skal jobbe i fremtiden) så er det en tung byrde og ta på seg for mange menn. Selv om de gjerne ville. Dessuten får mange ikke lov....Fordi de har NOK permisjon alikevel..... Trist at det finnes kvinner som HI, og trist at det finnes menn som hennes mann. Men de har vel funnet sin like, tenker nå jeg........ Anonymous poster hash: 9d188...ba6
LillaGorilla♥♥ Skrevet 3. juni 2014 #21 Skrevet 3. juni 2014 Her funker fedrekvoten som fjell, og ungen storkoser seg hjemme med pappa. Og de får et ekstra nært og godt forhold. Men så har jeg en oppegående mann som er en dedikert far, og ikke en imbesil og egoistisk guttunge. Her tar for øvrig far ulønnet permisjon i 1,5 mnd og bruker alt av ferien sin på å være hjemme med ungen slik at vi slipper for tidlig barnehagestart. Og det skulle nå virkelig bare mangle.
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2014 #22 Skrevet 3. juni 2014 Både og. Nå har jeg en oppegående mann men ser alt for mange menn som sender i bhg ved 8-9 mnd for å ha fri hjemme i 3 mnd... Anonymous poster hash: e0ce7...106
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2014 #23 Skrevet 3. juni 2014 Min gubbe har permisjon i en mnd etter barnehage start, men jeg vet at han ikke kommer til å plassere ungen i barnehagen sånn. Vi er enige om at han har ungen hjemme til det bare er et par uker igjen av permisjonen og så har de en lang tilvenning. Jeg vet 200% sikkert at mannen er til å stole på, han er en ordentlig kar! Anonymous poster hash: a9b4f...249
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2014 #24 Skrevet 3. juni 2014 Jeg kan på en måte forstå irritasjonen, du er sint fordi det har blitt sånn at alle menn skal være hjemme med unga. Hadde det ikke vært sånn hadde du sluppet å irritere deg over gubben som setter ungen i bhg.. Men som så som mange sier, her må du snu sinne ditt til mannen din. Anonymous poster hash: 3540c...f06
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2014 #25 Skrevet 3. juni 2014 "Landet der alt tvinges ned over ørene på oss.." Hah! Hvilke andre land i verden har mor så lang permisjon som her? Også kommer fedrekvoten i tillegg! Er ingen tvang å ta den. Anonymous poster hash: 5d9a0...a41 Sverige har 480 dager.. Jeg er enig med Høyre, at det skulle vært mer valgfrihet. Vi sliter med så lang pappaperm pga at vi er en nyfamilie. Altså hans og våres barn. Dette gjør pappaperm utfordrende ved at det er dager hvor han ikke klarer å få endene til å møtes. Hans barn fra tidligere bor 1,5 time borte fra oss. Anonymous poster hash: 8e284...ec3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå