Anonym bruker Skrevet 2. juni 2014 #51 Skrevet 2. juni 2014 Om valget er dumt eller ikke kan diskuteres i det uendelige. Saken er at foreldrene bestemmer. Anonymous poster hash: 49c94...64a
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2014 #52 Skrevet 2. juni 2014 Helsesøsters fremgangsmåte var ikke den beste. Men hun ar jo helt rett! Anonymous poster hash: 26c64...f93
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2014 #53 Skrevet 2. juni 2014 Å vaksinere er opp til den enkelte. Mange grunner både for og mot. Jeg har selv opplevd baksiden med mitt barn, og endte i vaksinenekt fra Riksen. Anonymous poster hash: 49c94...64a Og da er det jo bare enda viktigere for ditt barn at de som kan vaksineres blir vaksinert! Man beskytter sitt eget barn ved å vaksinere, men det er også et samfunnsansvar ovenfor de som ikke kan vaksineres. Anonymous poster hash: 26c64...f93
Hjertefru Skrevet 2. juni 2014 #54 Skrevet 2. juni 2014 I et gjennomvaksinert samfunn skader det ikke med ett barn som ikke er vaksinert men det er jo det som er poenget. Enkelte mennesker KAN ikke vaksineres grunnet sykdom. Og da har vi et ansvar å vaksinere våre friske barn slik at de som ikke kan vaksineres ikke øker riskoen for å få alvorlige sykdommer bare fordi vi er så dumme at vi tror at alt vi leser på nett er sant, og at all forskning er like god. Mennesker som ikke vaksinerer sine barn burde blitt tvunget til å studere realfag for å innse hvor idiotiske de er. La ungen sykle uten hjelm eller la vær å bruk bilstol. Det skader bare ditt eget barn. Å droppe vaksine skader oss som samfunn. Enkelte ting burde faktisk ikke være opp til enkeltmennesket. Det er så egoistisk at jeg ikke har ord. Anonymous poster hash: e8354...877 Nemlig!
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2014 #55 Skrevet 2. juni 2014 Vel. ikke rett i mitt barn skal vaksineres. De lærde strides også. Mitt barn ble alvorlig syk en stund etter MMR, spes. her ga 1 år vaksine nekt, spes. i Danmark og England som er lengst fremme på dette i verden sier ingen vaksine ut livet. Prøver å si at vaksiner er ikke bare bare, mange fordeler, men også ulemper. Gutten min overlevde, men må forsatt trenes opp 6 år etter. Noen mener det er fullt mulig det er fra vaksinene, andre ikke.. Anonymous poster hash: 49c94...64a
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2014 #56 Skrevet 2. juni 2014 Hvorfor ikke teste om barnet er ekstra utsatt for en vaksine før den settes? Tar ikke mye lenger tid. Gjorde det på mine minste. Anonymous poster hash: 49c94...64a
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2014 #57 Skrevet 2. juni 2014 Hvorfor ikke teste om barnet er ekstra utsatt for en vaksine før den settes? Tar ikke mye lenger tid. Gjorde det på mine minste. Anonymous poster hash: 49c94...64a Hvordan gjøres det og hvem gjør det? Anonymous poster hash: 7613a...fe0
Sint naken biltyv Skrevet 3. juni 2014 #58 Skrevet 3. juni 2014 Damer - dette er ingen egentlig ingen diskusjon for eller mot vaksiner. Det det er snakk om her er en helsesøster som ikke gjør jobben sin på riktig måte! HI sier at hun er i tvil - dvs, hun hadde ikke bestemt seg enda - noe som betyr at hun er åpen for diskusjon om temaet. Hadde denne helsesøsteren vært profesjonell - og hatt nok kunnskaper til å ta en ordentlig diskusjon om temaet med HI, så kunne denne helsesøsteren kanskje ha trygget HI nok til at hun ville vaksinere barnet sitt, om ikke i dag, så kanskje neste gang. I stedenfor velger denne helsesøsteren å overhøre HIs uttrykk for tvil, hun ler det bort, og hun er i ferd med å klargjøre vaksinene uten at mor har samtykket til det. Når HI så protesterer så truer faktisk helsesøster HI med å si at dette vil se stygt ut om hun noen gang kommer i kontakt med barnevernet! Dette er maktmisbruk fra helsesøsters side og bør og skal meldes videre til kommunelegen. Jeg er villig til å vedde på at denne helsesøsteren er en av mange som ikke kan nok om vaksiner til å kunne ta en ordentlig og saklig diskusjon på temaet. De forholder seg til helsemyndighetenes anbefalinger, men er så sløve at de ikke setter seg ordentlig inn i saken. Det er deres jobb å kunne nok til å diskutere og via saklig diskusjon kunne trygge usikre foreldre! I steden for velger denne helsesøsteren å prøve å gi barnet vaksine mot mors samtykke - noe som er ulovlig! Og i tillegg, når hun ikke lykkes med det ulovlige, så velger hun å true mor! Dette er så uprofft som det omtrent er mulig å bli! En helsesøster med kunnskap ville satt seg ned og diskutert dette på en profesjonell måte - men denne helsesøsteren har tydeligvis ikke kunnskapet og i hvert fall ikke viljen til å være profesjonell. Om hun ikke hadde tid i dag så kunne hun avtalt med HI at hun kunne komme tilbake en annen dag og at de kunne ta en saklig diskusjon på det da. Ved sin helt uprofesjonelle væremåte i dag har helsesøster trolig fått en vaksinetviler til å bli en vaksinemotstander - stikk i strid med hva helsesøster ønsket å oppnå. Jeg håper virkelig at du tar dette til kommunelegen, HI! For en slik oppførsel skal ikke en helsesøster ha!!! Hun er uproff, trolig kunnskapsløs og hun forsøker seg på maktmisbruk overfor usikre mødre. Helt uakseptabelt - uansett hvilket syn man har på vaksiner! Anonymous poster hash: 7613a...fe0 Jeg er veldig enig! Bra skrevet.
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2014 #59 Skrevet 3. juni 2014 Jeg tror de fleste som er så positive til vaksiner bare følger flokken. Hva med feks. vaksine mot hepatitt B, som er en vaksine nesten alle land i hele verden har i barnevaksinasjonsprogrammet, har du gitt denne til dine barn? Det samme kan man se på vaksine mot tuberkulose. For 10-15 år siden var en gal om en ikke vaksinert mot denne sykdommen. Nå er den tatt ut av vaksinasjonsprogrammet og de fleste lar være å gi barna sinne denne. Anonymous poster hash: 69c55...54b Ja, de har faktisk fått mot hepatitt B;) he he fulgt utenlands vaksineprogram, ja og dette ble fulgt opp av norsk helsevesen:) Anonymous poster hash: c02f1...79b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå