Anonym bruker Skrevet 2. juni 2014 #1 Skrevet 2. juni 2014 Var på kontroll og jeg har fått en Helsesøster som tror hun kan ta mine avgjørelser. I dag sa hun, så var det tid for vaksine og selvsagt skal barnet vaksineres og lo det litt bort i det hun reiste seg for å finne vaksinene. Greia er at jeg har vært veldig i tvil angående vaksiner og det vet hun. Så kommer hun inn igjen og begyner å forklare hvordan jeg skal holde barna mens hun skal sette vaksinene. Når jeg da endelig kommer til ordet og sier at jeg er veldig usikker om hun skal få vaksine, gjentar hun seg selv, "selvsagt skal barnet vaksineres" og hun fortsett å klargjøre sprøytene. Nå er jeg blitt så pass irritert at jeg sier med bestemt stemme at dette faktisk er mitt valg og ikke hennes og at det blir IKKE vaksine i dag. Da klarer hun å si at slike valg bør ikke foreldre få lov å ta og at dette ikke kommer til å se fint ut om jeg noen gang får noe med barnevern el. å gjøre. Er det mulig? Nå vet jeg ikke helt om jeg i det hele tatt vil tilbake til denne Helsesøsteren. Hun har virket helt ok, før dette med vaksiner kom opp. Anonymous poster hash: 69c55...54b
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2014 #2 Skrevet 2. juni 2014 http://www.iflscience.com/health-and-medicine/dear-parents-you-are-being-lied Anonymous poster hash: e5b0c...280
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2014 #4 Skrevet 2. juni 2014 Enig i at vaksinere bør tas, men gjerne litt feil måte å snakke til deg på. Anonymous poster hash: 75684...c5f
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2014 #5 Skrevet 2. juni 2014 Helt enig med helsesøster, men hun må selvsagt forholde seg til lovverket som sier at det er opp til foreldrene. Også de dumme. Anonymous poster hash: ee56b...e37
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2014 #6 Skrevet 2. juni 2014 Hun var vesentlig mindre diplomatisk enn det jeg hadde vært, men enig med henne. Du setter bevist barna dine i livsfare! Anonymous poster hash: 8bb74...464
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2014 #7 Skrevet 2. juni 2014 Helt enig med helsesøster, selvsagt skal barna vaksineres. Nesten synd de ikke kan tvinge folk. Anonymous poster hash: d7a8b...d15
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2014 #8 Skrevet 2. juni 2014 En ting er at hun er uenig med meg, men å prøve å overkjøre meg på denne måten? Hun gjør faktisk ikke jobben sin. Vaksiner er et tilbud og det er foreldrene som tar valget. Det må dere og Helsesøter bare godta. Dere som tror barnet utsettes for livsfare viser bare at dere ikke har så mye kunnskaper om dette. Anonymous poster hash: 69c55...54b
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2014 #9 Skrevet 2. juni 2014 Du er dum, du. Stakkars ungen din. Kanskje helsesøster merket at det var noe rart med deg.... Anonymous poster hash: f5f34...958
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2014 #10 Skrevet 2. juni 2014 En ting er at hun er uenig med meg, men å prøve å overkjøre meg på denne måten? Hun gjør faktisk ikke jobben sin. Vaksiner er et tilbud og det er foreldrene som tar valget. Det må dere og Helsesøter bare godta. Dere som tror barnet utsettes for livsfare viser bare at dere ikke har så mye kunnskaper om dette. Anonymous poster hash: 69c55...54b Åhhhh... på'n igjen. Kom med resten av konspirasjonsteoriene som alltid følger med på lasset også da... Millioner av barn overlever i verden FORDI de får vaksiner... vaksiner er ikke djevelens verk som de korrupte folka i Pentagon (som på manipulerende vis styrer presidenten og CIA) skal bruke som middel til å få verdensherredømme... bare sånn for å ha sagt det... Nei, det er jo mye bedre å høre på rabiate dyrevernere og andre folk som er over middels opptatt av mindfullness og yogha - ueææhhh - vaksiner er kjempefarlig... mye bedre å få meslinger, røde hunder, stivkrampe og polio... Har du googla polio??? Kanskje du skal starte der! Det er en helt forferdelig sykdom! Men den kan du utsette ungen din for?? Jezzzzzz...... Anonymous poster hash: 78671...a38
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2014 #11 Skrevet 2. juni 2014 Jo, barnet ditt vil, uten vaksiner, være i faresonen for å få de sykdommene det ikke er vaksinert mot. 1 + 1 = 2 osv. Anonymous poster hash: d7a8b...d15
Leselyset Skrevet 2. juni 2014 #12 Skrevet 2. juni 2014 Holder med helsesøster om at ungen bør vaksineres, men det finnes helt klart andre måter å nå frem på enn å presse frem på denne måten, hun burde heller sette seg ned med deg og forklare hvorfor det bør gjøres.
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2014 #13 Skrevet 2. juni 2014 Du er dum, du. Stakkars ungen din. Kanskje helsesøster merket at det var noe rart med deg.... Anonymous poster hash: f5f34...958 Om du setter deg litt inn i bivirkninger av vaksiner så vil du også finne ut at vaksiner ikke alltid er så bra se feks på bivirkningene på MMR på felleskatalogen: Bivirkninger:Svært vanlige (≥1/10): Øvrige: Feber (≥38,5°C), erytem/smerte/hevelse på injeksjonsstedet. Vanlige (≥1/100 til <1/10): Hud: Meslinglignende utslett eller annet utslett. Øvrige: Blåmerke på injeksjonsstedet. Mindre vanlige (≥1/1000 til <1/100): Gastrointestinale: Diaré eller oppkast. Hud: Urticaria. Infeksiøse: Nasofaryngitt, infeksjon i øvre luftveier eller virusinfeksjon. Luftveier: Rhinitt. Øvrige: Utslett på injeksjonsstedet. Svært sjeldne (<1/10 000), ukjent: Blod/lymfe: Regional lymfadenopati, trombocytopeni. Gastrointestinale: Kvalme. Hjerte/kar: Vaskulitt. Hud: Panniculitis, purpura, hudindurasjon, Stevens-Johnsons syndrom, pruritus. Immunsystemet: Anafylaktisk reaksjon, anafylaksi og beslektede fenomener som angionevrotisk ødem, ansiktsødem og perifert ødem. Infeksiøse: Aseptisk meningitt, atypiske meslinger, epididymitt, orkitt, otitis media, parotitt, rhinitt, subakutt skleroserende panencefalitt. Luftveier: Bronkiale spasmer, hoste, pneumoni, pneumonitt, sår hals. Muskel-skjelettsystemet: Artritt og/eller artralgi (vanligvis forbigående og sjelden kronisk), myalgi. Nevrologiske: Afebrile kramper eller anfall, ataksi, svimmelhet, encefalitt, encefalopati, feberkramper (hos barn), Guillain-Barrés syndrom, hodepine, meslinger-inklusjonslegeme-encefalitt, okulær parese, optikusnevritt, parestesi, polynevritt, polynevropati, retrobulbær nevritt, synkope. Psykiske: Irritabilitet. Øre: Nervedøvhet. Øye: Konjunktivitt, retinitt. Øvrige: Kortvarig brenning og/eller stikking ved injeksjonsstedet, feber (≥38,5°C), utilpasshet, papilitt, perifert ødem, hevelse, ømhet, vesikler ved injeksjonsstedet, elveblestlignende utslett på injeksjonsstedet. Hvis du da videre ser litt på hva som er mest gunstig for et enkeltindivid i et gjennomvaksinert samfunn så er det ingen tvil. Så vaksinespm. er ikke helt svart/hvit. Men så kommer jo helheten. Poenget var at Helsesøter tror hun kan ta avgjørelse som hun ikke har lov til. Anonymous poster hash: 69c55...54b
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2014 #14 Skrevet 2. juni 2014 Her er det jo faktisk to diskusjoner. Helsestasjon og vaksine er faktisk et tilbud man ikke er pliktig å ta imot. Det er idiotisk å ikke ta imot tilbudene, det er en helt annen diskusjon. Du står fritt til å ikke vaksinere ungen din, men jeg håper du vet hvorfor du ikke vaksinerer og at du vet hvor trygg disse vaksinene er. Anonymous poster hash: 8e5fa...377
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2014 #15 Skrevet 2. juni 2014 Uavhengig av vaksinesyn - denne helsesøsteren hadde jeg meldt videre til kommunelegen! Hennes væremåte og oppførsel er overhodet ikke akseptabel! Hadde hun vært seriøs så hadde hun satt seg ned og diskutert vaksiner med deg, kommet med det hun mener er fakta og forsøkt å få deg til å se det hun mener er riktig. I stedet forsøker hun faktisk å vaksinere ditt barn når du gir uttrykk for å ikke ville eller være usikker - det grenser til overgrep og er helt uakseptabelt.... uansett hva man ellers mener om vaksiner! Denne helsesøsteren er uproff så det holder og jeg ville ikke hatt tillit til henne. Jeg hadde definitivt klaget inn en slik episode! Anonymous poster hash: 7613a...fe0
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2014 #16 Skrevet 2. juni 2014 Hvis du leser linken noen ga deg over vil du se at mange av påstandene er tilbakevist. Vet du hva alt det i lista betyr? De betyr stort sett ting som er milde, forbigående, ufarlige, eller av de som er under 1/10 000; ukjent (dvs at det har forekommet samtidig som vaksinetidspunktet en gang, kanskje relatert til kanskje ikke, og at PRODUSENTEN (for felleskatalogen er produsert av legemiddelprodusentene, visste du det?), fører inn alt mellom himmel og jord. Enkeltindivid i et gjennomvaksinert samfunn - tja. Da forutsetter du at barnet ditt har tenkt å holde seg i gjennomvaksinerte samfunn resten av livet, og feks ikke begynne på Steinerskolen, reise på ferie til utlandet, eller jobbe i helsevesenet. Og du utsetter barnebarna dine for livsfare. Jeg er enig i at HS sin fremgangsmåte var udiplomatisk, men hun vet hva det kan føre til å være uvaksinert, det tviler jeg på at du gjør... Anonymous poster hash: 8bb74...464
håperpåvinterbarn Skrevet 2. juni 2014 #17 Skrevet 2. juni 2014 Helsesøster tok dette opp på en feil måte. Men jeg mener også at alle barn skal vaksineres. Uten vaksine hadde vi eksempelvis hatt det grusomme koppeviruset enda, det er heldigvis utryddet (og takk og lov var det absolutt ingen diskusjon rundt hvorvidt man skulle reservere seg eller ei..). Veldokumenterte Vaksiner mot alvorlige sykdommer er bra for barnet ditt og helt avgjørende for den generelle folkehelsen!
Chl85 Skrevet 2. juni 2014 #18 Skrevet 2. juni 2014 Selv mener jeg at barn skal og bør vaksineres, men måten helsesøster overkjørte deg på er ikke greit. Nå er det en gang sånn at i følge lovverket så er det fortsatt du som bestemmer om dine barn skal vaksineres eller ei, så da må nok helsesøster bare rette seg etter det....
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2014 #19 Skrevet 2. juni 2014 Jeg tror de fleste som er så positive til vaksiner bare følger flokken. Hva med feks. vaksine mot hepatitt B, som er en vaksine nesten alle land i hele verden har i barnevaksinasjonsprogrammet, har du gitt denne til dine barn? Det samme kan man se på vaksine mot tuberkulose. For 10-15 år siden var en gal om en ikke vaksinert mot denne sykdommen. Nå er den tatt ut av vaksinasjonsprogrammet og de fleste lar være å gi barna sinne denne. Anonymous poster hash: 69c55...54b
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2014 #20 Skrevet 2. juni 2014 I et gjennomvaksinert samfunn skader det ikke med ett barn som ikke er vaksinert men det er jo det som er poenget. Enkelte mennesker KAN ikke vaksineres grunnet sykdom. Og da har vi et ansvar å vaksinere våre friske barn slik at de som ikke kan vaksineres ikke øker riskoen for å få alvorlige sykdommer bare fordi vi er så dumme at vi tror at alt vi leser på nett er sant, og at all forskning er like god. Mennesker som ikke vaksinerer sine barn burde blitt tvunget til å studere realfag for å innse hvor idiotiske de er. La ungen sykle uten hjelm eller la vær å bruk bilstol. Det skader bare ditt eget barn. Å droppe vaksine skader oss som samfunn. Enkelte ting burde faktisk ikke være opp til enkeltmennesket. Det er så egoistisk at jeg ikke har ord. Anonymous poster hash: e8354...877
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2014 #21 Skrevet 2. juni 2014 Jeg er enig med helsesøster ang. vaksiner, men jeg er ikke enig i fremgangsmåten hennes. Det er foreldrene som bestemmer og vaksiner er frivillig. At man er uenig i det gir en ikke rett til å ture frem slik helsesøsteren gjør. At hun i tillegg "truer" med barnevernet er direkte skamløst gjort. Anonymous poster hash: fde77...7a6
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2014 #22 Skrevet 2. juni 2014 Jeg tror de fleste som er så positive til vaksiner bare følger flokken. Hva med feks. vaksine mot hepatitt B, som er en vaksine nesten alle land i hele verden har i barnevaksinasjonsprogrammet, har du gitt denne til dine barn? Det samme kan man se på vaksine mot tuberkulose. For 10-15 år siden var en gal om en ikke vaksinert mot denne sykdommen. Nå er den tatt ut av vaksinasjonsprogrammet og de fleste lar være å gi barna sinne denne. Anonymous poster hash: 69c55...54b vaksinen mot tuberkulose er stoppet fordi vaksineprogrammet var så vellykket at det ikke lenger er risiko for tuberkulose i Norge (utenom i enkelte miljøer, og disse BLIR vaksinert). Det at den ikke brukes av folk flest lenger er en SUKSESSHISTORIE IKKE et argument MOT vaksiner. Anonymous poster hash: e8354...877
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2014 #23 Skrevet 2. juni 2014 Såfremt man ikke faktisk har lest seg opp og VET man ikke vil vaksinere og kan argumentere med hvorfor man mener det er det beste for sitt barn, så bør man vaksinere. Derfor var ikke helsesøster helt feil i sin oppførsel heller........ Jeg er helt for at vaksinering skal skje og mener det er et gode vi ikke kan få takket nok. Men igjen, noen har argumenter som er "Holdbare", og har virkelig en egen mening og oppfatning av vaksiner/ikke vaksiner. Mens andra avstår fordi barnet har en eller flere lidelser som kan bli mer komplisert av vaksinering. I alle fall i ung alder. Disse bør bli hørt, uansett holdning til helsesøster. Og jeg har inntrykk av at de blir hørt. Av de få jeg vet som ikke har vaksinert sine barn, så har det aldri vært et problem, ut over at de må forklare sin overbevisning. Mne nå har vi et par helsesøstre i "distriktet" som krever at ALLE uansett valg, må fortelle hvorfor man gjør som man gjør. Anonymous poster hash: 179e1...b87
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2014 #24 Skrevet 2. juni 2014 Jeg tror de fleste som er så positive til vaksiner bare følger flokken. Hva med feks. vaksine mot hepatitt B, som er en vaksine nesten alle land i hele verden har i barnevaksinasjonsprogrammet, har du gitt denne til dine barn? Det samme kan man se på vaksine mot tuberkulose. For 10-15 år siden var en gal om en ikke vaksinert mot denne sykdommen. Nå er den tatt ut av vaksinasjonsprogrammet og de fleste lar være å gi barna sinne denne. Anonymous poster hash: 69c55...54b vaksinen mot tuberkulose er stoppet fordi vaksineprogrammet var så vellykket at det ikke lenger er risiko for tuberkulose i Norge (utenom i enkelte miljøer, og disse BLIR vaksinert). Det at den ikke brukes av folk flest lenger er en SUKSESSHISTORIE IKKE et argument MOT vaksiner. Anonymous poster hash: e8354...877 Her ser jeg at du er på tynn is... Om du leser litt statestikk vil du se at vi har mer Tuberkulose nå en før. Så her er ingen suksesshistorie, men heller andre veien. Vaksinen virker så dårlig at de fleste som blir vaksinert ikke får noe særlig beskyttelse og dermed ble den tatt ut av vaksinasjonsprogrammet. Anonymous poster hash: 69c55...54b
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 2. juni 2014 #25 Skrevet 2. juni 2014 Jeg er enig med helsessøster om at barna skal vaksineres, men hun handlet særdeles uproft. Hun burde heller ha prøvd å overbevise deg enn å overkjøre deg. Jeg hadde byttet helsesøster om det var mulig, og fått satt vaksine der.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå