Anonym bruker Skrevet 2. juni 2014 #26 Skrevet 2. juni 2014 Du er dum, du. Stakkars ungen din. Kanskje helsesøster merket at det var noe rart med deg....Anonymous poster hash: f5f34...958 Om du setter deg litt inn i bivirkninger av vaksiner så vil du også finne ut at vaksiner ikke alltid er så bra se feks på bivirkningene på MMR på felleskatalogen: Bivirkninger:Svært vanlige (≥1/10): Øvrige: Feber (≥38,5°C), erytem/smerte/hevelse på injeksjonsstedet. Vanlige (≥1/100 til <1/10): Hud: Meslinglignende utslett eller annet utslett. Øvrige: Blåmerke på injeksjonsstedet. Mindre vanlige (≥1/1000 til <1/100): Gastrointestinale: Diaré eller oppkast. Hud: Urticaria. Infeksiøse: Nasofaryngitt, infeksjon i øvre luftveier eller virusinfeksjon. Luftveier: Rhinitt. Øvrige: Utslett på injeksjonsstedet. Svært sjeldne (<1/10 000), ukjent: Blod/lymfe: Regional lymfadenopati, trombocytopeni. Gastrointestinale: Kvalme. Hjerte/kar: Vaskulitt. Hud: Panniculitis, purpura, hudindurasjon, Stevens-Johnsons syndrom, pruritus. Immunsystemet: Anafylaktisk reaksjon, anafylaksi og beslektede fenomener som angionevrotisk ødem, ansiktsødem og perifert ødem. Infeksiøse: Aseptisk meningitt, atypiske meslinger, epididymitt, orkitt, otitis media, parotitt, rhinitt, subakutt skleroserende panencefalitt. Luftveier: Bronkiale spasmer, hoste, pneumoni, pneumonitt, sår hals. Muskel-skjelettsystemet: Artritt og/eller artralgi (vanligvis forbigående og sjelden kronisk), myalgi. Nevrologiske: Afebrile kramper eller anfall, ataksi, svimmelhet, encefalitt, encefalopati, feberkramper (hos barn), Guillain-Barrés syndrom, hodepine, meslinger-inklusjonslegeme-encefalitt, okulær parese, optikusnevritt, parestesi, polynevritt, polynevropati, retrobulbær nevritt, synkope. Psykiske: Irritabilitet. Øre: Nervedøvhet. Øye: Konjunktivitt, retinitt. Øvrige: Kortvarig brenning og/eller stikking ved injeksjonsstedet, feber (≥38,5°C), utilpasshet, papilitt, perifert ødem, hevelse, ømhet, vesikler ved injeksjonsstedet, elveblestlignende utslett på injeksjonsstedet. Hvis du da videre ser litt på hva som er mest gunstig for et enkeltindivid i et gjennomvaksinert samfunn så er det ingen tvil. Så vaksinespm. er ikke helt svart/hvit. Men så kommer jo helheten. Poenget var at Helsesøter tror hun kan ta avgjørelse som hun ikke har lov til. Anonymous poster hash: 69c55...54b Bivirkninger: Sjeldne (≥1/10 000 til <1/1000): Blod/lymfe: Trombocytopeni, leukopeni og hemolytisk anemi. Hud: Allergilignende reaksjoner, eksantem. Immunsystemet: Hypersensitivitet. Lever/galle: Leverpåvirkning. Leverpåvirkning ved bruk av paracetamol har oppstått ved alkoholmisbruk Bivirkninger til paracet..... Anonymous poster hash: d727c...7d8
Mia_73 Skrevet 2. juni 2014 #27 Skrevet 2. juni 2014 Huff, igjen folk her som ikke klarer skille mellom 2 ting. Ja, samfunnet og dermed også de fleste enkeltpersoner har godt av at vaksiner finnes. Så mange liv som blir spart, mot noen ytterst få som får skader. Men hovedpoenget her må være helsesøsterens oppførsel. Hun skal IKKE tar seg til rette. Hun skal ikke en gang forutsetter at alle er enige i vaksine men tilby det til foreldrene på en ordentlig måte så lenge hun ikke vet at foreldrene er positiv innstilt (f.eks. når barnet allerede har fått vaksine). Jeg hadde faktisk også nektet vaksine der og da hvis hun bare satt i gang. Å true med barnevernet er langt over streken og jeg hadde tatt det videre med kommunen, og så gått til en annen helsesøster for å få vaksine der. Vaksine er et tilbud, ingen plikt. Hva den enkle helsesøster mener om dette må hun rett og slett holde for seg selv, det er uproff å ikke gjøre det.
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2014 #28 Skrevet 2. juni 2014 Jeg tror de fleste som er så positive til vaksiner bare følger flokken. Hva med feks. vaksine mot hepatitt B, som er en vaksine nesten alle land i hele verden har i barnevaksinasjonsprogrammet, har du gitt denne til dine barn? Det samme kan man se på vaksine mot tuberkulose. For 10-15 år siden var en gal om en ikke vaksinert mot denne sykdommen. Nå er den tatt ut av vaksinasjonsprogrammet og de fleste lar være å gi barna sinne denne. Anonymous poster hash: 69c55...54b vaksinen mot tuberkulose er stoppet fordi vaksineprogrammet var så vellykket at det ikke lenger er risiko for tuberkulose i Norge (utenom i enkelte miljøer, og disse BLIR vaksinert). Det at den ikke brukes av folk flest lenger er en SUKSESSHISTORIE IKKE et argument MOT vaksiner. Anonymous poster hash: e8354...877 Jeg er innmari glad for at så mange vaksinerte seg mot tb at det er " utryddet" her til lands. Mer eller mindre ihvertfall. Jeg er en av dem som ikke tåler vaksinen. Jeg hadde heller ikke tålt sykdommen. Jeg tør ikke reise til land der jeg kan bli smittet, og skulle virkelig ønske jeg kunne tatt en sprøyte og sluppet å tenke på det. Anonymous poster hash: 75684...c5f
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2014 #29 Skrevet 2. juni 2014 Jeg tror de fleste som er så positive til vaksiner bare følger flokken. Hva med feks. vaksine mot hepatitt B, som er en vaksine nesten alle land i hele verden har i barnevaksinasjonsprogrammet, har du gitt denne til dine barn? Det samme kan man se på vaksine mot tuberkulose. For 10-15 år siden var en gal om en ikke vaksinert mot denne sykdommen. Nå er den tatt ut av vaksinasjonsprogrammet og de fleste lar være å gi barna sinne denne. Anonymous poster hash: 69c55...54b vaksinen mot tuberkulose er stoppet fordi vaksineprogrammet var så vellykket at det ikke lenger er risiko for tuberkulose i Norge (utenom i enkelte miljøer, og disse BLIR vaksinert). Det at den ikke brukes av folk flest lenger er en SUKSESSHISTORIE IKKE et argument MOT vaksiner. Anonymous poster hash: e8354...877 Her ser jeg at du er på tynn is... Om du leser litt statestikk vil du se at vi har mer Tuberkulose nå en før. Så her er ingen suksesshistorie, men heller andre veien. Vaksinen virker så dårlig at de fleste som blir vaksinert ikke får noe særlig beskyttelse og dermed ble den tatt ut av vaksinasjonsprogrammet. Anonymous poster hash: 69c55...54b eh.. nei... tub er på vei inn fordi majoriteten av bef ikke lenger er vaksinert... Anonymous poster hash: 78671...a38
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2014 #30 Skrevet 2. juni 2014 Du er dum, du. Stakkars ungen din. Kanskje helsesøster merket at det var noe rart med deg.... Anonymous poster hash: f5f34...958 Om du setter deg litt inn i bivirkninger av vaksiner så vil du også finne ut at vaksiner ikke alltid er så bra se feks på bivirkningene på MMR på felleskatalogen:Bivirkninger:Svært vanlige (≥1/10): Øvrige: Feber (≥38,5°C), erytem/smerte/hevelse på injeksjonsstedet. Vanlige (≥1/100 til <1/10): Hud: Meslinglignende utslett eller annet utslett. Øvrige: Blåmerke på injeksjonsstedet. Mindre vanlige (≥1/1000 til <1/100): Gastrointestinale: Diaré eller oppkast. Hud: Urticaria. Infeksiøse: Nasofaryngitt, infeksjon i øvre luftveier eller virusinfeksjon. Luftveier: Rhinitt. Øvrige: Utslett på injeksjonsstedet. Svært sjeldne (<1/10 000), ukjent: Blod/lymfe: Regional lymfadenopati, trombocytopeni. Gastrointestinale: Kvalme. Hjerte/kar: Vaskulitt. Hud: Panniculitis, purpura, hudindurasjon, Stevens-Johnsons syndrom, pruritus. Immunsystemet: Anafylaktisk reaksjon, anafylaksi og beslektede fenomener som angionevrotisk ødem, ansiktsødem og perifert ødem. Infeksiøse: Aseptisk meningitt, atypiske meslinger, epididymitt, orkitt, otitis media, parotitt, rhinitt, subakutt skleroserende panencefalitt. Luftveier: Bronkiale spasmer, hoste, pneumoni, pneumonitt, sår hals. Muskel-skjelettsystemet: Artritt og/eller artralgi (vanligvis forbigående og sjelden kronisk), myalgi. Nevrologiske: Afebrile kramper eller anfall, ataksi, svimmelhet, encefalitt, encefalopati, feberkramper (hos barn), Guillain-Barrés syndrom, hodepine, meslinger-inklusjonslegeme-encefalitt, okulær parese, optikusnevritt, parestesi, polynevritt, polynevropati, retrobulbær nevritt, synkope. Psykiske: Irritabilitet. Øre: Nervedøvhet. Øye: Konjunktivitt, retinitt. Øvrige: Kortvarig brenning og/eller stikking ved injeksjonsstedet, feber (≥38,5°C), utilpasshet, papilitt, perifert ødem, hevelse, ømhet, vesikler ved injeksjonsstedet, elveblestlignende utslett på injeksjonsstedet. Hvis du da videre ser litt på hva som er mest gunstig for et enkeltindivid i et gjennomvaksinert samfunn så er det ingen tvil. Så vaksinespm. er ikke helt svart/hvit. Men så kommer jo helheten. Poenget var at Helsesøter tror hun kan ta avgjørelse som hun ikke har lov til. Anonymous poster hash: 69c55...54b Har du jenter, så vil de i likhet med meg gå og skjelve halve svangerskapet for å få røde hunder og miste/skade fosteret. Men da kan du bare forklare at mamma har bestemt at du skal løpe den risikoen. Millioner av barn i verden dør og får varige skader av polio, kikhoste, meslinger, difteri osv. Men det gjelder sikkert ikke dine barn, de bor i bobleplast og blir aldri smittet av noe. Smitte i voksen alder er forresten enda farligere enn når man er barn. Og med den andelen utenlandske borgere man har i Norge nå trenger man ikke å reise ut av landet for å få risikoen for disse sykdommene. Anonymous poster hash: b714e...198
Fullrulle86 Skrevet 2. juni 2014 #31 Skrevet 2. juni 2014 At du faktisk lar være å vaksinere ditt barn for du blir irritert på helsesøster er for meg helt uforstående. Jeg vaksinerer mine barn for mine barns skyld. Jeg hadde for gudsskyld latt henne vaksinert barnet for så å fortelle hva jeg syntes om dama etterpå! Men å la være å gi barnet mitt et gode fordi JEG blir sur?! Nei, barnet kommer i førsterekke!
Mia_73 Skrevet 2. juni 2014 #32 Skrevet 2. juni 2014 Jeg tror de fleste som er så positive til vaksiner bare følger flokken. Hva med feks. vaksine mot hepatitt B, som er en vaksine nesten alle land i hele verden har i barnevaksinasjonsprogrammet, har du gitt denne til dine barn? Det samme kan man se på vaksine mot tuberkulose. For 10-15 år siden var en gal om en ikke vaksinert mot denne sykdommen. Nå er den tatt ut av vaksinasjonsprogrammet og de fleste lar være å gi barna sinne denne. Anonymous poster hash: 69c55...54b vaksinen mot tuberkulose er stoppet fordi vaksineprogrammet var så vellykket at det ikke lenger er risiko for tuberkulose i Norge (utenom i enkelte miljøer, og disse BLIR vaksinert). Det at den ikke brukes av folk flest lenger er en SUKSESSHISTORIE IKKE et argument MOT vaksiner. Anonymous poster hash: e8354...877 Her ser jeg at du er på tynn is... Om du leser litt statestikk vil du se at vi har mer Tuberkulose nå en før. Så her er ingen suksesshistorie, men heller andre veien. Vaksinen virker så dårlig at de fleste som blir vaksinert ikke får noe særlig beskyttelse og dermed ble den tatt ut av vaksinasjonsprogrammet. Anonymous poster hash: 69c55...54b Det stemmer ikke. Tuberkulose er på vei tilbake pga innvandrere som ikke er vaksinert eller tom infiserte.
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2014 #33 Skrevet 2. juni 2014 Jeg tror de fleste som er så positive til vaksiner bare følger flokken. Hva med feks. vaksine mot hepatitt B, som er en vaksine nesten alle land i hele verden har i barnevaksinasjonsprogrammet, har du gitt denne til dine barn? Det samme kan man se på vaksine mot tuberkulose. For 10-15 år siden var en gal om en ikke vaksinert mot denne sykdommen. Nå er den tatt ut av vaksinasjonsprogrammet og de fleste lar være å gi barna sinne denne. Anonymous poster hash: 69c55...54b Både jeg og mine barn er vaksinert for tuberkulose, alle sammen ble vaksinert ved fødselen. Fordi jeg kommer fra Russland med mye forekomst av sykdommen, og vi ønsker selvfølgelig å reise dit jevnlig for å besøke barnas besteforeldre. Jeg har alvorlig lungetilstand som er medfødt, hadde jeg fått tuberkulose opp på det hele så hadde jeg ikke overlevd. Anonymous poster hash: b714e...198
Englenemine Skrevet 2. juni 2014 #34 Skrevet 2. juni 2014 Enig med Mia73 over. Ja min personlige mening er ja til vaksine og har vaksinert mine men denne helsesøsteren er på tynn is med denne oppførselen. Klage videre og bytting er på sin plass.
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2014 #35 Skrevet 2. juni 2014 Enig med Mia73 over. Ja min personlige mening er ja til vaksine og har vaksinert mine men denne helsesøsteren er på tynn is med denne oppførselen. Klage videre og bytting er på sin plass. Sier meg enig her. Man kan mene hva man vil om mennesker som veldger å ikke vaksinere barna sine, men så lenge det er valgfritt skal det respekteres. Anonymous poster hash: 7e8cd...952
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2014 #36 Skrevet 2. juni 2014 Damer - dette er ingen egentlig ingen diskusjon for eller mot vaksiner. Det det er snakk om her er en helsesøster som ikke gjør jobben sin på riktig måte! HI sier at hun er i tvil - dvs, hun hadde ikke bestemt seg enda - noe som betyr at hun er åpen for diskusjon om temaet. Hadde denne helsesøsteren vært profesjonell - og hatt nok kunnskaper til å ta en ordentlig diskusjon om temaet med HI, så kunne denne helsesøsteren kanskje ha trygget HI nok til at hun ville vaksinere barnet sitt, om ikke i dag, så kanskje neste gang. I stedenfor velger denne helsesøsteren å overhøre HIs uttrykk for tvil, hun ler det bort, og hun er i ferd med å klargjøre vaksinene uten at mor har samtykket til det. Når HI så protesterer så truer faktisk helsesøster HI med å si at dette vil se stygt ut om hun noen gang kommer i kontakt med barnevernet! Dette er maktmisbruk fra helsesøsters side og bør og skal meldes videre til kommunelegen. Jeg er villig til å vedde på at denne helsesøsteren er en av mange som ikke kan nok om vaksiner til å kunne ta en ordentlig og saklig diskusjon på temaet. De forholder seg til helsemyndighetenes anbefalinger, men er så sløve at de ikke setter seg ordentlig inn i saken. Det er deres jobb å kunne nok til å diskutere og via saklig diskusjon kunne trygge usikre foreldre! I steden for velger denne helsesøsteren å prøve å gi barnet vaksine mot mors samtykke - noe som er ulovlig! Og i tillegg, når hun ikke lykkes med det ulovlige, så velger hun å true mor! Dette er så uprofft som det omtrent er mulig å bli! En helsesøster med kunnskap ville satt seg ned og diskutert dette på en profesjonell måte - men denne helsesøsteren har tydeligvis ikke kunnskapet og i hvert fall ikke viljen til å være profesjonell. Om hun ikke hadde tid i dag så kunne hun avtalt med HI at hun kunne komme tilbake en annen dag og at de kunne ta en saklig diskusjon på det da. Ved sin helt uprofesjonelle væremåte i dag har helsesøster trolig fått en vaksinetviler til å bli en vaksinemotstander - stikk i strid med hva helsesøster ønsket å oppnå. Jeg håper virkelig at du tar dette til kommunelegen, HI! For en slik oppførsel skal ikke en helsesøster ha!!! Hun er uproff, trolig kunnskapsløs og hun forsøker seg på maktmisbruk overfor usikre mødre. Helt uakseptabelt - uansett hvilket syn man har på vaksiner! Anonymous poster hash: 7613a...fe0
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2014 #37 Skrevet 2. juni 2014 Vet ikke hvor smarte resten av gjengen er heller, som prøver å overbevis HI om at hun bør vaksinere ved å kalle henne dum/idiot? Jeg er enig i at man bør vaksinere. Men jeg synes ikke man skal være så nedlatende likevel. Er ikke rart noen er skeptiske etter svineinfluensavaksinen. Klar over at den var ny i forhold til de godt utprøvde i vaksinasjonsprogrammet. Men helsesøster burde heller ta seg tid til å prate med mor/far, å prøve og overbevise dem. Å true noen er bare helt usmakelig. Det synes jeg mange av svarene her er og. Håper du får byttet hs raskt HI, og at du får ordnet med vaksine til barnet ditt Anonymous poster hash: ba7c8...dad
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2014 #38 Skrevet 2. juni 2014 Jeg er ikke overrasket. Jeg ble truet med barnevernet når jeg hadde avbestilte den ene vaksinasjons timen for andre gang. Ikke fordi jeg ikke ville vaksinere barnet at jeg avlyste og barnet hadde fått alle opp til den dagen men fordi jeg var alene med barna og uheldigvis ble først ene barnet syk og så andre slik at begge dagene falt i stå. Det var hun i resepsjonen (større helsestasjon i Oslo) og ikke min helsesøster som ringte meg og rett og slett truet meg med å melde meg om jeg ikke kom ned med barnet. Har aldri vært så sint noen gang i mitt liv tror jeg. Og det "beste" ved det hele var at jeg hadde hatt kontakt med helsesøster og ordnet det slik at barnet skulle få vaksine når jeg var der med storesøster på sjekk et par dager senere slik at jeg skulle slippe å ta flere ekstra timer. Jeg klagde på damen i ettertid (skriftlig høyere opp) og og fikk en unnskyldning og siden dama var flau når hun traff meg de to neste gangene før jeg flyttet ut av den kretsen så håper jeg at hun har fått skikkelig beskjed og har lært å ikke gjøre slikt mot andre. Poenget er at de har ikke rett å komme med trusler på en slik måte, loven sier at det er foreldrene som har valget om det skal vaksineres eller ikke. Helsestasjonen skal gi info og anbefalinger men de har ikke lov å presse eller true foreldrene til å ta det valget de mener er best. Anonymous poster hash: 9c6dc...a4a
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2014 #39 Skrevet 2. juni 2014 Jeg tror de fleste som er så positive til vaksiner bare følger flokken. Hva med feks. vaksine mot hepatitt B, som er en vaksine nesten alle land i hele verden har i barnevaksinasjonsprogrammet, har du gitt denne til dine barn? Det samme kan man se på vaksine mot tuberkulose. For 10-15 år siden var en gal om en ikke vaksinert mot denne sykdommen. Nå er den tatt ut av vaksinasjonsprogrammet og de fleste lar være å gi barna sinne denne. Anonymous poster hash: 69c55...54b vaksinen mot tuberkulose er stoppet fordi vaksineprogrammet var så vellykket at det ikke lenger er risiko for tuberkulose i Norge (utenom i enkelte miljøer, og disse BLIR vaksinert). Det at den ikke brukes av folk flest lenger er en SUKSESSHISTORIE IKKE et argument MOT vaksiner. Anonymous poster hash: e8354...877 Så rart at både mine barn og barna til to andre som er fra hhv. Serbia og Ukraina fikk tilbud om vaksinasjon med BCG allerede på sykehuset... Anonymous poster hash: b714e...198
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2014 #40 Skrevet 2. juni 2014 Fra i dag: http://www.barnehage.no/no/Nyheter/2014/Juni/Tuberkulose-i-barnehage/ Anonymous poster hash: fde77...7a6
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2014 #41 Skrevet 2. juni 2014 Ok, da ser vi alle at det fakrisk ER Tuberkolose smittefare i norge, så da blir spm. til alle dere som er positivt innstilte til vaksiner, vaksinerer du barnet ditt på egen ingenativ(hvordan skrives det?) mot tuberkulose? Hvis ikke hvorfor ikke? Anonymous poster hash: 69c55...54b
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2014 #42 Skrevet 2. juni 2014 Alle medisiner og vaksiner har bivirkninger man kan få, er ikke sånn at det er store sjanser alltid. Min fikk lav feber etter første vaksina (på helsestasjonen, han fikk en annen vaksine på barsel, ingen reaksjon) ikke noe etter den andre. Sånn var det med de andre 12 barna i begge barselgruppene mine, litt feber den ene gangen. Eller ingen andre bivirkninger. Klart noen kan bli alvorlig syke av en vaksine men det er veldig sjeldent, hadde det vært vanlig så hadde de ikke gitt vaksina. HI: om ungen din får en alvorlig infeksjon senere, vil du takke nei til antibiotika da pga mulige bivrikninger? Om ungen får kreft vil du takke nei til behandling pga mulige bivirkninger? Men helt klart så burde helsesøstra være greiere. Anonymous poster hash: ed1a8...dda
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2014 #43 Skrevet 2. juni 2014 Ok, da ser vi alle at det fakrisk ER Tuberkolose smittefare i norge, så da blir spm. til alle dere som er positivt innstilte til vaksiner, vaksinerer du barnet ditt på egen ingenativ(hvordan skrives det?) mot tuberkulose? Hvis ikke hvorfor ikke? Anonymous poster hash: 69c55...54b Ikke på eget initiativ (sånn skrives det ) men vi ble spurt på barsel om vi ville fordi svigermor kommer fra et ikke-vestlig land og vi skal garantert på ferie dit. Var flere babyer der som fikk den vaksina. Så min sønn var 4 dager gammel når han fikk den, vi var aldri i tvil Anonymous poster hash: ed1a8...dda
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2014 #44 Skrevet 2. juni 2014 Å vaksinere er opp til den enkelte. Mange grunner både for og mot. Jeg har selv opplevd baksiden med mitt barn, og endte i vaksinenekt fra Riksen. Anonymous poster hash: 49c94...64a
magica fra tryll Skrevet 2. juni 2014 #45 Skrevet 2. juni 2014 Hadde aldri akseptert slik oppførsel fra helsesøster!!! Om man er for eller imot vaksiner har ingenting med saken å gjøre. Bytt helsesøster, eller bruk fastlege istedet. Er det noen som er "dum" her, så er det hesesøster;)
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2014 #46 Skrevet 2. juni 2014 En ting er at hun er uenig med meg, men å prøve å overkjøre meg på denne måten? Hun gjør faktisk ikke jobben sin. Vaksiner er et tilbud og det er foreldrene som tar valget. Det må dere og Helsesøter bare godta. Dere som tror barnet utsettes for livsfare viser bare at dere ikke har så mye kunnskaper om dette. Anonymous poster hash: 69c55...54b He he he ikke det nei. Anonymous poster hash: 91f7e...f55
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2014 #47 Skrevet 2. juni 2014 Du er dum, du. Stakkars ungen din. Kanskje helsesøster merket at det var noe rart med deg....Anonymous poster hash: f5f34...958 Om du setter deg litt inn i bivirkninger av vaksiner så vil du også finne ut at vaksiner ikke alltid er så bra se feks på bivirkningene på MMR på felleskatalogen: Bivirkninger:Svært vanlige (≥1/10): Øvrige: Feber (≥38,5°C), erytem/smerte/hevelse på injeksjonsstedet. Vanlige (≥1/100 til <1/10): Hud: Meslinglignende utslett eller annet utslett. Øvrige: Blåmerke på injeksjonsstedet. Mindre vanlige (≥1/1000 til <1/100): Gastrointestinale: Diaré eller oppkast. Hud: Urticaria. Infeksiøse: Nasofaryngitt, infeksjon i øvre luftveier eller virusinfeksjon. Luftveier: Rhinitt. Øvrige: Utslett på injeksjonsstedet. Svært sjeldne (<1/10 000), ukjent: Blod/lymfe: Regional lymfadenopati, trombocytopeni. Gastrointestinale: Kvalme. Hjerte/kar: Vaskulitt. Hud: Panniculitis, purpura, hudindurasjon, Stevens-Johnsons syndrom, pruritus. Immunsystemet: Anafylaktisk reaksjon, anafylaksi og beslektede fenomener som angionevrotisk ødem, ansiktsødem og perifert ødem. Infeksiøse: Aseptisk meningitt, atypiske meslinger, epididymitt, orkitt, otitis media, parotitt, rhinitt, subakutt skleroserende panencefalitt. Luftveier: Bronkiale spasmer, hoste, pneumoni, pneumonitt, sår hals. Muskel-skjelettsystemet: Artritt og/eller artralgi (vanligvis forbigående og sjelden kronisk), myalgi. Nevrologiske: Afebrile kramper eller anfall, ataksi, svimmelhet, encefalitt, encefalopati, feberkramper (hos barn), Guillain-Barrés syndrom, hodepine, meslinger-inklusjonslegeme-encefalitt, okulær parese, optikusnevritt, parestesi, polynevritt, polynevropati, retrobulbær nevritt, synkope. Psykiske: Irritabilitet. Øre: Nervedøvhet. Øye: Konjunktivitt, retinitt. Øvrige: Kortvarig brenning og/eller stikking ved injeksjonsstedet, feber (≥38,5°C), utilpasshet, papilitt, perifert ødem, hevelse, ømhet, vesikler ved injeksjonsstedet, elveblestlignende utslett på injeksjonsstedet. Hvis du da videre ser litt på hva som er mest gunstig for et enkeltindivid i et gjennomvaksinert samfunn så er det ingen tvil. Så vaksinespm. er ikke helt svart/hvit. Men så kommer jo helheten. Poenget var at Helsesøter tror hun kan ta avgjørelse som hun ikke har lov til. Anonymous poster hash: 69c55...54b Du leser felleskatalogen som fanden leser bibelen...har du sett bivirkningslistene til samtlige medikamenter som er opplistet i felleskatalogen? Det er ikke mange som har mindre bivirkninger enn dette. Anonymous poster hash: 5bc06...57a
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2014 #48 Skrevet 2. juni 2014 Reagerer egentlig mest på at du velger å unngå vaksiner på trass Først ville du ha vaksiner, og da Helsesøster svarte litt urimelig så skal du være trass og vanskelig? Det er helsen til barnet ditt det er snakk om. Ta deg sammen. Anonymous poster hash: f9661...65d
☆☆☆ Skrevet 2. juni 2014 #49 Skrevet 2. juni 2014 Feil av helsesøster, foreldre har liv å ta dumme og potensielt dødelige valg på vegne av barna sine i Noreg og det må ho berre godta. Men eg har forståing for at det ikkje er lett.
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2014 #50 Skrevet 2. juni 2014 Jeg tror de fleste som er så positive til vaksiner bare følger flokken. Hva med feks. vaksine mot hepatitt B, som er en vaksine nesten alle land i hele verden har i barnevaksinasjonsprogrammet, har du gitt denne til dine barn? Det samme kan man se på vaksine mot tuberkulose. For 10-15 år siden var en gal om en ikke vaksinert mot denne sykdommen. Nå er den tatt ut av vaksinasjonsprogrammet og de fleste lar være å gi barna sinne denne.Anonymous poster hash: 69c55...54b vaksinen mot tuberkulose er stoppet fordi vaksineprogrammet var så vellykket at det ikke lenger er risiko for tuberkulose i Norge (utenom i enkelte miljøer, og disse BLIR vaksinert). Det at den ikke brukes av folk flest lenger er en SUKSESSHISTORIE IKKE et argument MOT vaksiner.Anonymous poster hash: e8354...877 dette er faktisk heeeelt feil! Grunnen til at den ble stoppet var fordi den kun fungerte i underr50% av tilfellene. Den er ikke en god nok vaksine lengre og ble derfor tatt ut av vaksinasjonsprogrammet. min søster ble vaksinert som liten, men ble allikevel smittet med Tuberkulose da hun jobbet på et sykehus i Thailand. Tuberkulose er dessuten på god vei inn igjen i Norge! Anonymous poster hash: f9e96...7cf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå