Gå til innhold

Herregud apotekansatt som er idiot!


Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på apotek idag for å hente epilepsimedisin til vår 19 mnd gamle datter. Utredet ifjor juli og har gått på medisin siden. Har ikke hentet på dette apoteket her før. Og der begynner dama bak skranken med at "vet du ikke at man ikke skal gi denne medisinen til så små barn? Dette er forsket på nå i nyere tid å har ikke effekt som man trodde før" men en skikkelig bedreviter tone. Jeg ble så paff at jeg bare fikk sagt at "hvis den ikke funker, hvorfor har da min datter vært anfallsfri etter hun startet med medisin?". Kom ikke på mer og si der og da. Dette er lege på sykehuset som har skrevet ut, hun har da virkelig INGENTING med dette!

 

Anonymous poster hash: 74d08...47d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen apotekansatte er ansatt fordi de er NEPESKRELL, sånn er det bare ;)

 

Holdt på å ramle overende da jeg sku betale for Canesten og en hemorroidekrem, og nepeskrellet presterte å spørre HØYT så alle kunne høre om jeg visste hvordan det skulle brukes, og høylydt sa navnet på produktene. Utrolig pinlig. Jeg så i øyekroken at en annen ansatt reagerte, så jeg håper hun var ny og fikk tilsnakk. Selv klarte jeg bare å si rolig at jeg ba ikke om råd og jeg ville bare betale. I ettertid har jeg tenkt at jeg burde BRØLT det. Fjottbærte.

 

Anonymous poster hash: 18a65...9f2

Skrevet

Noen apotekansatte er ansatt fordi de er NEPESKRELL, sånn er det bare ;)

 

Holdt på å ramle overende da jeg sku betale for Canesten og en hemorroidekrem, og nepeskrellet presterte å spørre HØYT så alle kunne høre om jeg visste hvordan det skulle brukes, og høylydt sa navnet på produktene. Utrolig pinlig. Jeg så i øyekroken at en annen ansatt reagerte, så jeg håper hun var ny og fikk tilsnakk. Selv klarte jeg bare å si rolig at jeg ba ikke om råd og jeg ville bare betale. I ettertid har jeg tenkt at jeg burde BRØLT det. Fjottbærte.

 

Anonymous poster hash: 18a65...9f2

De er faktisk forpliktet til å spørre om du vet hvordan produktet skal brukes før de selger det til deg. Så her har apotekikeren bare gjort jobben sin.

 

 

Anonymous poster hash: 63ff8...1e5

Skrevet

 

Noen apotekansatte er ansatt fordi de er NEPESKRELL, sånn er det bare ;)

 

Holdt på å ramle overende da jeg sku betale for Canesten og en hemorroidekrem, og nepeskrellet presterte å spørre HØYT så alle kunne høre om jeg visste hvordan det skulle brukes, og høylydt sa navnet på produktene. Utrolig pinlig. Jeg så i øyekroken at en annen ansatt reagerte, så jeg håper hun var ny og fikk tilsnakk. Selv klarte jeg bare å si rolig at jeg ba ikke om råd og jeg ville bare betale. I ettertid har jeg tenkt at jeg burde BRØLT det. Fjottbærte.

 

Anonymous poster hash: 18a65...9f2

De er faktisk forpliktet til å spørre om du vet hvordan produktet skal brukes før de selger det til deg. Så her har apotekikeren bare gjort jobben sin.

 

 

Anonymous poster hash: 63ff8...1e5

Men de kan lære seg å gjøre det litt mer diskret enn det som ser ut til å være normalen. Mulig de er tunet inn på gjennomsnittskunden når det gjelder volum...

Skrevet

Noen trenger nok litt råd fra trå varsomt plakaten (opplevd mye rart jeg å), men en gang avverget de faktisk at min sønn fikk feil doseringer, så jeg synes det er bra de tar seg tid og kan mye

 

Anonymous poster hash: 6f8fa...953

Skrevet

Det er bra de er våkne for all del. Men de må være litt diskret tenker jeg i tilfellene over her. Men å legge seg opp i HVA man henter ut fra en resept man har, det har ikke de noe med slik som i mitt tilfelle.

Skrevet

Det er bra de er våkne for all del. Men de må være litt diskret tenker jeg i tilfellene over her. Men å legge seg opp i HVA man henter ut fra en resept man har, det har ikke de noe med slik som i mitt tilfelle.

Om jeg var deg ville jeg sjekket opp det hun på apoteket sa. Ofte leger skriver ut medisin på vane og ikke alltid like oppdaterte på bivirkninger.

Jeg brukte voltaren tidliger og leste selv at nyere forskning hadde funnet ut at den var lite gunstig og hadde uønskede bivirkninger. Da jeg tok det opp med legen kunne han forsikre meg om at den var trygg. 6 mnd sener var jeg hos legen igjen og DA fikk jeg beskjed om å slutte med voltaren pga. nyere forskning osv.

 

Anonymous poster hash: 06601...1eb

Skrevet

Det dukker opp stadig problemer med komunikasjon på apoteket. Om det har vært rom på apoteket, slik som hos legen, der du kan snakke med apotekeren, ville det ikke vært problemer. Men slik er det ikke og da er det vanskelig å snakke uten at folk bak hører. Uansett volum og tone. Farmasøyter er faktisk utdannet 5 år og da om alle legemiddler, de kan det siste, det nyeste, det eldste om alle legemiddler. Du kan jo høre på henne/han eller ikke, samme som du kan høre eller ikke hva legen sier. Jeg ville sjekket nærmere hva hun snakka om.



Anonymous poster hash: 9747e...a40
Skrevet

I grunn merkelig at ikke noen apoteker innfører dette med egne rom. Det er mye rart jeg kunne tenkt meg å handlet på apoteket, men jeg lar vær i frykt av å treffe noen jeg kjenner.



Anonymous poster hash: 06601...1eb
Skrevet

Jeg er veldig glad for at de på apoteket kan faget sitt, men det er fortsatt ikke nødvendig å nesten rope ut informasjon som ikke kunden er interessert i å dele.

"Vet du hvordan du setter dette klysteret??!!! Har du sjekket om du kan bruke det når du er gravid??!!" Det er jo ikke alle som er like åpne om alt.

 

Til sammenligning har sekretæren til fastlegen min, selv uten mange års universitetsutdanning, vett nok til å snakke lavt om alt som kan være personlig. Til og med langt ut i svangerskapet var hun veldig diskret når noe som helst intimt ble nevnt.

 

Anonymous poster hash: a117e...6a6

Skrevet

De burde passe tonen sin, snakke litt lavt og være diskre, eventelt invitere til å bruke de rommene de har for å snakke om medisin. Ivertfall så har begge apotekene her slike rom.

 

På grunn av den gode kunnskapen de har på apoteket ble en veldig skummel situasjon averget for min samboer. Legen hans skrev ut i-tillfelle-at-det-er-dette-som-feiler-deg-så-prøver-du-dette-medisiner hele tiden. Å da han var for å hente ut det nyeste av leges "prøveprosjekt" fikk han vite at flere av medisinene (som det viste seg at han ikke trengte) var i konflikt med hverandre. De kunne tatt livet av han om de ble blandet. Takk og pris at de er nøye og kunnskapsrik i jobben sin.

 

Samme med min datters allergi medisin, de reagerte på dosen. Den viste seg å være alt for høy til et så lite barn.



Anonymous poster hash: 01a95...198
Skrevet

Skjønner deg godt... jeg som har en annen tråd her inne hvor jeg lurer på soleksem.... spurte på apoteket om hva som virket på det og fikk da beskjed om å smøre barnet mitt med solkrem.... akkurat som om jeg ikke gjør det??? Selvfølgelig smører jeg han, men hender han får eksem for det...

 

Ble greit irritert på apotek dama da... Skikkelig nedlatende tone hun sa det i å..... 

Skrevet

Var på apotek idag for å hente epilepsimedisin til vår 19 mnd gamle datter. Utredet ifjor juli og har gått på medisin siden. Har ikke hentet på dette apoteket her før. Og der begynner dama bak skranken med at "vet du ikke at man ikke skal gi denne medisinen til så små barn? Dette er forsket på nå i nyere tid å har ikke effekt som man trodde før" men en skikkelig bedreviter tone. Jeg ble så paff at jeg bare fikk sagt at "hvis den ikke funker, hvorfor har da min datter vært anfallsfri etter hun startet med medisin?". Kom ikke på mer og si der og da. Dette er lege på sykehuset som har skrevet ut, hun har da virkelig INGENTING med dette!

 

Anonymous poster hash: 74d08...47d

Jeg synes det er UTROLIG merkelig at du reagerer på dette! Hva med å takke for opplysningen, innse at hun faktisk ER bedre vitende enn både deg og legen og undersøke om det kanskje er kommet en ny type medisin som er enda bedre for datteren din?! Er det ingenting bedre er det jo flott, da fortsetter hun og ingen skade skjedd, finnes det bedre medisiner er det jo fantastisk... 

 

Anonymous poster hash: 98b7c...272

Skrevet

Hva med å heller spørre hvilken medisin hun ville anbefalt? For så å ta kontakt med fastlegen igjen.

Skrevet

En bak skranken begynte å le da jeg hentet ut en medisin engang. Applaus!

Skrevet

Hva med å heller spørre hvilken medisin hun ville anbefalt? For så å ta kontakt med fastlegen igjen.

Det ville jeg også gjort. En farmasøyt kan mye mer om legemidler og virkinger enn det leger kan.

 

Anonymous poster hash: 65837...a1f

Skrevet

sist jeg spurte apotekansatte om råd rådet de meg til å proppe ungen med kyssesyke full av paracet og ibux. Hadde jeg ikke visst bedre kunne jeg jo ha forverret en allerede ille situasjon og gitt store konsekvenser for ungen. 



Anonymous poster hash: 455e8...8ba
Skrevet

 

Det dukker opp stadig problemer med komunikasjon på apoteket. Om det har vært rom på apoteket, slik som hos legen, der du kan snakke med apotekeren, ville det ikke vært problemer. Men slik er det ikke og da er det vanskelig å snakke uten at folk bak hører. Uansett volum og tone. Farmasøyter er faktisk utdannet 5 år og da om alle legemiddler, de kan det siste, det nyeste, det eldste om alle legemiddler. Du kan jo høre på henne/han eller ikke, samme som du kan høre eller ikke hva legen sier. Jeg ville sjekket nærmere hva hun snakka om.

 

Anonymous poster hash: 9747e...a40

Alle apotek har lukka reseptar, som du kan be om å få nytte ved uthenting av medisin. Men dei tilsette bør likevel halde eit lydnivå som gjer det mogleg å hente ut medisinane sine over den vanlege disken utan bekymring.
Skrevet

Må også bemerke at det er stor forskjell på apotektekninger- og farmasøytutdanning....

3årig vgs vs. 5årig høyskole.



Anonymous poster hash: 65837...a1f
Skrevet

 

Det dukker opp stadig problemer med komunikasjon på apoteket. Om det har vært rom på apoteket, slik som hos legen, der du kan snakke med apotekeren, ville det ikke vært problemer. Men slik er det ikke og da er det vanskelig å snakke uten at folk bak hører. Uansett volum og tone. Farmasøyter er faktisk utdannet 5 år og da om alle legemiddler, de kan det siste, det nyeste, det eldste om alle legemiddler. Du kan jo høre på henne/han eller ikke, samme som du kan høre eller ikke hva legen sier. Jeg ville sjekket nærmere hva hun snakka om.

 

Anonymous poster hash: 9747e...a40

Alle apotek har lukka reseptar, som du kan be om å få nytte ved uthenting av medisin. Men dei tilsette bør likevel halde eit lydnivå som gjer det mogleg å hente ut medisinane sine over den vanlege disken utan bekymring.

 

Hvordan virker det med lukka reseptar?

 

Anonymous poster hash: 06601...1eb

Skrevet

 

 

 

Det dukker opp stadig problemer med komunikasjon på apoteket. Om det har vært rom på apoteket, slik som hos legen, der du kan snakke med apotekeren, ville det ikke vært problemer. Men slik er det ikke og da er det vanskelig å snakke uten at folk bak hører. Uansett volum og tone. Farmasøyter er faktisk utdannet 5 år og da om alle legemiddler, de kan det siste, det nyeste, det eldste om alle legemiddler. Du kan jo høre på henne/han eller ikke, samme som du kan høre eller ikke hva legen sier. Jeg ville sjekket nærmere hva hun snakka om.

 

Anonymous poster hash: 9747e...a40

Alle apotek har lukka reseptar, som du kan be om å få nytte ved uthenting av medisin. Men dei tilsette bør likevel halde eit lydnivå som gjer det mogleg å hente ut medisinane sine over den vanlege disken utan bekymring.

Hvordan virker det med lukka reseptar?

 

Anonymous poster hash: 06601...1eb

Du ber om å bli ekspedert bak lukka dør, og blir vist inn i eit eige rom.

 

Aldri prøvd det i praksis, mine plager og skavankar er ikkje eksotiske nok til at eg bryr meg. Men eg synes det er bra tilbodet eksisterar.

Skrevet

De fleste, som jeg leser her, har problemer med apotekteknikere siden det er, for det meste, snakk om solkremer, ibux, paracet ol. Så vidt jeg vet så har de ikke lukka reseptarer i apoteker jeg har vært innom. Det er vanlig skrank og kø.

Oi, nå husker jeg, jeg har vært innom en apotek, en gang i 1997 og skulle ha penicillin og der hadde de lukka receptar.



Anonymous poster hash: 9747e...a40
Skrevet

HI:

Apotektekniker/farmasøyt følger faktisk bedre opp forskning og undersøkelse på medisinen de jobber med, de har mer oversikt over medisinene. Så jeg ville forhørt meg hva hun mente med det og hvilke medisiner som eventuelt kan være bedre for ungen, så kontaktet legen om dette.



Anonymous poster hash: e6d89...fd9
Skrevet

Bare tull at apotekansatte skal informere om bruk av medisiner! Dette får man jo alltid info om fra lege og sykepleier. Vil tro det holder lenge!



Anonymous poster hash: 66319...5c2
Skrevet

 

De fleste, som jeg leser her, har problemer med apotekteknikere siden det er, for det meste, snakk om solkremer, ibux, paracet ol. Så vidt jeg vet så har de ikke lukka reseptarer i apoteker jeg har vært innom. Det er vanlig skrank og kø.

Oi, nå husker jeg, jeg har vært innom en apotek, en gang i 1997 og skulle ha penicillin og der hadde de lukka receptar.

 

Anonymous poster hash: 9747e...a40

 

Joda, det har de, alle apotek skal ha rom du kan bli ekspedert på. Men du må spørre om det, hadde alle automatisk blitt ført inn på et privat rom ville køen blitt uendelig lang etterhvert, så det er et tilbud til de som spør etter det.

 

Anonymous poster hash: 77181...211

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...