Anonym bruker Skrevet 25. mai 2014 #51 Skrevet 25. mai 2014 Det var en utrolig lite gjennomtenkt kommentar av kollegaen din! Det er ikke alle som kan få egne barn, de færreste som adopterer kan det (det er en tidskrevende og kostbar prosess). Skjønner godt at du syntes det var sårende. Hva er årsaken til at dere ønsker å adoptere? Takk for støtten. Jeg ønsker å apoptere formål hjelpe disse barna som har foreldre som ikke kan ta vare på de, eller å gi barn som kommer fra barnehjem en trygg oppvekst. Men hun kollegaen sa at hun såg på dette som menneskehandel å adoptere små barn. Dette gjorde at jeg har grått stille for meg selv, pågrunn av at hun kunne si noe sånt. Men jeg skal prøve å hevde meg over det og jeg skal være sterk. Anonymous poster hash: 250ee...796 Grått mine stille tårer, skal prøve å være sterk? Beklager, men hvis det ikke skal mer til enn en litt krass kommentar fra en du ikke har et nært forhold til før du skjelvende forsøker å samle styrke, er du dårlig rustet til det å få barn og særlig det å adoptere et barn. Legg av deg dramaqueendrakten og øv deg på å takle motgang. Den kommentaren er virkelig ingenting sammenlignet med hva de neste 20 årene kan bringe av emosjonelt ubehag. Anonymous poster hash: 9abf0...eea
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2014 #52 Skrevet 25. mai 2014 Det virker som om mange her har en veldig naiv og unyansert oppfattning av hvordan adopsjon virker i dag. For det første er det mange flere som ønsker å adoptere enn det er barn som frigies for å adopteres til Norge. Dette fører til veldig lange køer, veldig strenge krav til potensielle adoptanter som skal godkjennes, lang ventetid og at flere faktisk blir for gamle til å adoptere mens de står i kø. Dessuten er det ikke bare å adoptere et lite barn. De fleste ønsker seg et så lite barn som mulig, og også et friskt barn. Disse barna blir i mindre og mindre grad frigitt for utenlandsadopsjon. Kina som lenge var et stort adopsjonsland har for eksempel strammet inn noe enormt og de som nå i år mottar sine adoptivbarn fra den vanlige lista, altså små og friske barn, har ventet i 7-8 år. De som får raskere adopsjoner fra Kina adopterer store barn eller barn med spesielle behov, altså barn med helseproblemer, noen ganger alvorlige. Kravene mht ressurser og kompetanse hos potensielle foreldre som adopterer disse barna med spesielle behov er også enda strengere anm kravene til vanlige adoptanter. Det er noen land som har raskere adopsjonsprosesser enn for eksempel kina og colombia etterhvert har fått, men det betyr ikke at det er bare å fly ned å hemte et barn. Kenya krever for eksempel at foreldrene bor i Kenya i ca 9 mnd i sammenheng med adopsjonen. Thailand har raskere tildelinger enn kina, men der kan man måtte vente i over 2 år på å få hente det barnet man har fått tildelt. Adopsjon er en tung, langvarig, til dels dyr og definitivt påkjennende prosess. Det krever stor motivasjon og umenneskelig tålmodighet. Og her har jeg bare snakket om de praktiske sidene ved adopsjonen. Det er også en mengde vanskelige etiske problemstillinger man må forholde seg til og avklare sitt ståsted til. Jeg vil anbefale HI å sette seg inn alle disse tingene og bli mer hardhudet hvis hun skal adoptere. Lykke til. Anonymous poster hash: 9c681...b05
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2014 #53 Skrevet 25. mai 2014 Det var en utrolig lite gjennomtenkt kommentar av kollegaen din! Det er ikke alle som kan få egne barn, de færreste som adopterer kan det (det er en tidskrevende og kostbar prosess). Skjønner godt at du syntes det var sårende. Hva er årsaken til at dere ønsker å adoptere? Takk for støtten. Jeg ønsker å apoptere formål hjelpe disse barna som har foreldre som ikke kan ta vare på de, eller å gi barn som kommer fra barnehjem en trygg oppvekst. Men hun kollegaen sa at hun såg på dette som menneskehandel å adoptere små barn. Dette gjorde at jeg har grått stille for meg selv, pågrunn av at hun kunne si noe sånt. Men jeg skal prøve å hevde meg over det og jeg skal være sterk. Anonymous poster hash: 250ee...796 Grått mine stille tårer, skal prøve å være sterk? Beklager, men hvis det ikke skal mer til enn en litt krass kommentar fra en du ikke har et nært forhold til før du skjelvende forsøker å samle styrke, er du dårlig rustet til det å få barn og særlig det å adoptere et barn. Legg av deg dramaqueendrakten og øv deg på å takle motgang. Den kommentaren er virkelig ingenting sammenlignet med hva de neste 20 årene kan bringe av emosjonelt ubehag. Anonymous poster hash: 9abf0...eea Helt forferdelig latterlig kommentar. Så moren min også som har kommet med et par tårer pga. jeg har vært krass mot henne, skulle ikke vært en mor kanskje? Dette toppet kaka mi for en hel måned! Så utrolig latterlig sagt. Anonymous poster hash: 917cb...5d0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå