Gå til innhold

Mennesker med lite bagasje liker:

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hahaha! Nå ler jeg godt, kjenner igjen typen mennesker ;)

Her er mine:

- bruker dyretolk

- drar på alternativ messer

- legger ut hele livet sitt på Facebook, spesielt drittslenging som aller skjønner hvem handler om og blir sure når de blir konfrontert

- må si meg enig i de visdomsordene

- legger ut "fylle" bilder hver helg, uansett alder eller hvor mange barn de har

- hater alt som har med barnevern, ppt og bup å gjøre

- ser på ungkaren, paradise og åndenes makt

-har fortsatt samme stil som de hadde på ungdomsskolen

Anonymous poster hash: 239f9...0a4

De sier eller skriver konsekvent "Barneværnet" 

Anonymous poster hash: 491a9...e40

Videoannonse
Annonse
Skrevet

'Å ha lite bagasje' er vel en betegnelse på mennesker som er psykisk utviklete, såvidt meg bekjent.

Tror det du referer til er mennesker med lavere sosioøkonomisk status/mennesker fra lavere sosiale lag/er ressurssvake.Anonymous poster hash: b52dd...938

Psykisk utviklede? Er det det samme som synsk?Anonymous poster hash: cc9dc...7e7

Ukas morsomste! Takk, jeg elsker å le høyt i eget selskap

Skrevet

Jeg liker bilder av ulver, alver og feer. Har lest flere serier av sandemo opptil flere ganger og jeg kan godt servere grandiosa en dag i uka.

Jeg er rimelig smart faktisk.. Kjenner andre folk som har mye høyere intelligens enn meg som opererer med fri oppdragelse og usunn mat. Alle valg er ikke basert på intelligens.

Har faktisk inntrykk av at de som forsømmer barna sine mest er de med høye stillinger, mye penger og store hus..

Anonymous poster hash: a34a1...458

Skrevet

Jeg liker bilder av ulver, alver og feer. Har lest flere serier av sandemo opptil flere ganger og jeg kan godt servere grandiosa en dag i uka.

Jeg er rimelig smart faktisk.. Kjenner andre folk som har mye høyere intelligens enn meg som opererer med fri oppdragelse og usunn mat. Alle valg er ikke basert på intelligens.

Har faktisk inntrykk av at de som forsømmer barna sine mest er de med høye stillinger, mye penger og store hus..

Det har du rett i. Bor i det rikeste, mest utdannede strøket i Bergen, men det ligger langt i fra best an på barnevernsstatistikken. Likens er det vel i Oslo vest, Bærum etc..

Anonymous poster hash: f5ed2...19d

Skrevet

De liker å hetse mennesker på nett.

De liker å tro at de er smartere enn mange andre.

De liker å tro at de er en av de populære på dib.

De bruker veldig mye tid på nett.

De liker stygge interiør ting.

De liker å opphøye seg selv.

Anonymous poster hash: 76b05...f8d

De liker å bruke begreper de egentlig ikke mestrer.

Skrevet

Flirer. Litt stygg, men det må tåles.

Jeg har ei på fb som deler disse visdomsordene/ diktene flere ganger pr dag.

Hun røyker! Også som gravid! :(

Har dårlig råd.

Jobber ikke.

Anonymous poster hash: af667...1e6

Skrevet

De som ikke er de skarpeste knivene i skuffen har i hvert fall helt klart mange fordommer...

Anonymous poster hash: fc08d...3b6
Skrevet

Må innrømme at jeg lo selv om jeg nesten syns det var litt slemt...

Så kom jeg på at jeg har slik fordommer selv så da er jeg like slem.

Mine fordommer går på at jeg tror de liker/gjør følgende, avhengig av alder:

- Listepop eller danseband

- Fantasyspill og bøker ala WOW

- Ikke har kontroll på økonomien

- Leser blogger, se og hør el. og tror det er avisen/vitenskap de leser

- Fri oppdragelse av barna

Anonymous poster hash: 882de...500

Eneste jeg kjenner som leser fantasy ( da gjelder ikke twilight etc) er over gjennomsnittet intelligente og har minimum mastergrad. Har alltid sett på det som litt "nerdete" .

Anonymous poster hash: c1cc5...321

Skrevet

Mammaen min elsker danseband. Hun har ingen  utdannelse og har alltid jobbet i lavstatus yrker. Mamma synes at uttrykkene  "folk sier at.." og "jeg har hørt at.."  er knallgode argumenter i enhver diskusjon. Mamma ber meg ustanselig om å slutte å bruke så vanskelige ord.

Mamma er også viden kjent for sin hjertevarme og sitt pågangsmot. Hun tar seg alltid tid til dem som trenger en skulder å gråte på. Jeg har aldri hørt henne snakke stygt om noen i hele mitt liv. Min mamma er også en av de mest ydmyke personene jeg kjenner, hun fremhever aldri seg selv. Hun er trygg på den hun er.

Mammaen min er enkel og jeg er uendelig glad i henne.

"LIKER VELDIG"

Anonymous poster hash: 25564...ba1

Skrevet

Det har du rett i. Bor i det rikeste, mest utdannede strøket i Bergen, men det ligger langt i fra best an på barnevernsstatistikken. Likens er det vel i Oslo vest, Bærum etc..

Hva er egentlig det mest utdannede og rikeste av bergen? Fjellveien? Paradis?

Anonymous poster hash: e8f2a...2dc

Skrevet

Hva er egentlig det mest utdannede og rikeste av bergen? Fjellveien? Paradis?

Nattlandsfjellet

Skrevet

Det var jeg ikke klar over, bor i det område selv. Har alltid tenkt at "fiffen" bor på paradis :-P

Skrevet

Folk som er med i paradise hotell.. Der har du virkelig folk som passer til det du er ute etter. Storparten av deltakerne er hjernedøde, har dårlige jobber, lite utdannelse med fokus på kropp, sex og alkohol. Også trur dem at de er kongen på hauen fordi de får vise seg fram på tv, haha! Ellers tenker jeg de som legger ut rasistiske statuser på facebook, og visdomsord om div sykdommer og byrder de har. Jeg ler :)

Anonymous poster hash: b64dd...98e
Skrevet

De liker også slips med egne ringetoner, de kjøper elektroniske duppedingser til blodpris i syden som har omtrent samme kvalitet som noe som fulgte med Donald Duck.

De kjøper heller to sekker som til sammen koster 700 kroner fra Jula, enn å kjøpe en bedre sekk fra G-sport til samme pris.

De reiser til Syden og ser på det som det store utland.

De liker finurlige småsaker som såpedispensere som er automatiske (kjøpt på Europris), eggekokere, riskokere, brødmaskiner, osv osv, som opptar plass, er billige og av rimelig laber kvalitet.

De syns dessuten at de som liker å ha det forholdsvis rent og pent og gjerne vil pynte med sølvbestikk og penservise til jul er ganske fine på det, og de skjønner ikke hvorfor jeg vil ha nytt glass i løpet av dagen. De syns dessuten at man helt fint kan spise det meste av mat med fingrene, og at servietter er helt unødvendig.

Jo, også har de alle t-skjorter med palmer og Gran Canaria på.

Ja, jeg har utbredt erfaring. En hel svigerfamilie som er sånn.

Jeg liker de likevel, men vi har ikke så mye til felles.

Skrevet

Overlord, jeg synes det er trist at du vinkler hovedinnlegget ditt på den måten du gjør. Ta gjerne opp ting du synes er patetisk, mindre gjennomtenkt, fjollete etc, men det er veldig unødvendig å karakterisere en gruppe mennesker som ikke betegnes som den skarpeste kniven i skuffen og slik jeg tolker deg de menneskene som har under gjennomsnittlig IQ. Mennesker er født med ulike forutsetninger og for en som ikke trakk IQ-kortet ved fødsel og/eller som ikke har hatt en god oppfølging gjennom barndommen, så kan det føles urettferdig å bli karakterisert på den måten du legger opp til. Ofte har de hatt en skolegang som er litt ekstra tøff og ofte har de fått bekreftet at de ikke er så smarte som mange andre, med andre ord så er ikke selvtilliten det de gjerne har mest av fra før av. 

Skrevet

Tråden er moderert for spam.

Kira

Brukermoderator

Skrevet

Det var jeg ikke klar over, bor i det område selv. Har alltid tenkt at "fiffen" bor på paradis :-P

Var en statistikk i BT for noen år siden som viste dette. Området det var best å bo var Bønes. Der var det også færrest barnevernssaker. Nattlandsfjellet kom som nr. 2 totalt sett i levekårsundersøkelsen pga høy inntekt og utdanning, og lite kriminalitet. Men de kom altså ikke ut i teten på posten barnevernssaker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...