Anonym bruker Skrevet 21. mai 2014 #26 Skrevet 21. mai 2014 'Å ha lite bagasje' er vel en betegnelse på mennesker som er psykisk utviklete, såvidt meg bekjent. Tror det du referer til er mennesker med lavere sosioøkonomisk status/mennesker fra lavere sosiale lag/er ressurssvake. Anonymous poster hash: b52dd...938 Psykisk utviklede? Er det det samme som synsk? Anonymous poster hash: cc9dc...7e7
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2014 #27 Skrevet 21. mai 2014 'Å ha lite bagasje' er vel en betegnelse på mennesker som er psykisk utviklete, såvidt meg bekjent. Tror det du referer til er mennesker med lavere sosioøkonomisk status/mennesker fra lavere sosiale lag/er ressurssvake. Anonymous poster hash: b52dd...938 Psykisk utviklede? Er det det samme som synsk? Anonymous poster hash: cc9dc...7e7 Haha, utviklingshemmede... Anonymous poster hash: b52dd...938
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2014 #28 Skrevet 21. mai 2014 Haha! Morsomt. De stemmer også gjerne FrP, og er opptatt av at ikke andre skal ta skattepengene deres (selv om de ofte er lavtlønnet eller uføretrygdet.) De røyker Ofte mange dyr, spesielt akvarium. Damene bruker solbrillene som hårbøyle De ser på åndenes makt Er lite ydmyke når det feks gjelder forskning, da de selv kjenner noen som motbeviser forskningsresultatet (eksempel røyking i svangerskapet) Piercing, ofte i øyenbrynet. Overvektig på sosiale medier Går på alternativmesser Anonymous poster hash: 1a87a...e7c
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2014 #29 Skrevet 21. mai 2014 Jeg tolker lite bagasje som de som har levd et relativt problemfritt liv. Men ok da, var ikke det HI mente. Ellers er jeg enig i at slike bilder får meg til å tenke mitt. Og i tillegg når de har det på klær. Og hva er A-møbler? Anonymous poster hash: da7c6...eb0
Kathrine. Skrevet 21. mai 2014 #30 Skrevet 21. mai 2014 Haha. Helt enig med deg. Også trur eg at samme folka røyker inne og i bilen.
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2014 #31 Skrevet 21. mai 2014 De deler visdomsord og elsker babyengler. På Facebook jobber eller studerer de under "livets harde skole" Anonymous poster hash: fc3e7...c36
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2014 #32 Skrevet 21. mai 2014 De som deler og liker enkelte typer bilde på Facebook. Alle har sett dem. De klassiske bildene, gjerne med en solnedgang eller et kosedyr i bakgrunnen - aller helst noe glansbildelignende. På disse står det "Del dette bildet hvis du har verdens beste sønn/datter", "Lik bildet om du mener ekte venner er bedre enn falske" og "When you choose to forgive those who have hurt you, you take away their power". Ja, listen er lang. Helt greit å dele et bilde eller to, men når det skjer flere ganger for dagen prøver man å si mer enn man klarer å tenke... Anonymous poster hash: 76fda...d8b
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2014 #33 Skrevet 21. mai 2014 Jeg tror du har misforstått begrepet "mennesker med bagasje." Anonymous poster hash: d534a...2d7
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2014 #34 Skrevet 21. mai 2014 Begreper knyttet til "bagasje" refererer gjerne til to ting: - "Mennesker med bagasje" har vært gjennom tøffe tak i en eller annen form. Gjerne en tøff barndom eller livsomveltende opplevelser som preger dem videre i livet - "Mennesker med lite håndbagasje" betyr oftest mennesker med få ressurser rent mentalt, gjerne psykisk utviklingshemmede. Uttrykket har vel røttene sine i Inger Hagerups dikt "Våre små søsken". Det er likevel lett å forstå hva HI spør om i innlegget sitt! Anonymous poster hash: c47e3...1f6
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2014 #35 Skrevet 21. mai 2014 Jeg tror du har misforstått begrepet "mennesker med bagasje." Anonymous poster hash: d534a...2d7 Helt åpenbart! Ble jo litt festlig med tanke på innlegget Anonymous poster hash: cc9dc...7e7
MrsMilla Skrevet 21. mai 2014 #37 Skrevet 21. mai 2014 Tror du har misforstått litt her. Å ha mye bagasje er ikke det samme som å nødvendigvis være smart.... å ha mye bagasje betyr at man har opplevd endel, gjerne i negativ forstand. Og at disse erfaringene gjerne også påvirker personen i atferd videre. Å ikke være den skarpeste kniven i skuffen betyr som kjent å ikke være så veldig smart. Men man kan være "den skarpeste kniven i skuffen" og ha lite bagasje. Da betyr det at man er smart, men har hatt det ganske greit, altså ikke tidligere negative erfaringer som preger nåværende atferd. Akkurat som at man kan være "ikke den skarpeste kniven i skuffen" og i tillegg ha mye bagasje. Det er jo litt kjipt, for da er man kanskje ikke videre lur - og i tillegg har man opplevd endel negativt som preger handlingene videre....
overlord Skrevet 21. mai 2014 Forfatter #38 Skrevet 21. mai 2014 Som anonym over skriver skulle jeg ha brukt uttrykket "lite håndbagasje", ikke "lite bagasje". Beklager den fryktelige feilen! De skarpeste knivene i skuffen greier nok likevel å forstå hva jeg mente- iallefall om de legger godviljen til
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2014 #39 Skrevet 21. mai 2014 De liker å hetse mennesker på nett. De liker å tro at de er smartere enn mange andre. De liker å tro at de er en av de populære på dib. De bruker veldig mye tid på nett. De liker stygge interiør ting. De liker å opphøye seg selv. Anonymous poster hash: 76b05...f8d
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2014 #40 Skrevet 21. mai 2014 Går i crogs (er det slik det skrivet? Aldri skrevet det før) har respatex kjøkkenbord (arvet av bestemor) som de sitter å røyker og løser kryssord til. Hele dagen. Anonymous poster hash: 5124e...593
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2014 #41 Skrevet 21. mai 2014 De liker å være på DIB og andre tåpelige forum. Anonymous poster hash: 32f89...06b
Elsker livet Skrevet 21. mai 2014 #42 Skrevet 21. mai 2014 De liker http://img.ibtimes.com/www/data/images/full/2013/08/12/398519.jpg og https://www.google.no/search?q=mohawk+toddler&sa=X&tbm=isch&tbo=u&source=univ&ei=-AR9U8jpMIGB4gS1w4DADw&ved=0CCgQsAQ&biw=1536&bih=741#facrc=_&imgdii=_&imgrc=LTeJSKMnUhhUQM%253A%3BwSEq0s8A_5HaYM%3Bhttp%253A%252F%252Fimages.forwallpaper.com%252Ffiles%252Fimages%252F9%252F90bc%252F90bcf550%252F147452%252Fbaby-toddler-boy-hair-hair-mohawk-smile-teeth-ears.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.forwallpaper.com%252Fwallpaper%252Fcute-baby-boy-2-1784.html%3B4000%3B2629
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2014 #43 Skrevet 21. mai 2014 Går i crogs (er det slik det skrivet? Aldri skrevet det før) har respatex kjøkkenbord (arvet av bestemor) som de sitter å røyker og løser kryssord til. Hele dagen. Anonymous poster hash: 5124e...593 Pft. Respatexbord er jo superhipt. Anonymous poster hash: d534a...2d7
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2014 #44 Skrevet 21. mai 2014 Hahaha! Nå ler jeg godt, kjenner igjen typen mennesker Her er mine: - bruker dyretolk - drar på alternativ messer - legger ut hele livet sitt på Facebook, spesielt drittslenging som aller skjønner hvem handler om og blir sure når de blir konfrontert - må si meg enig i de visdomsordene - legger ut "fylle" bilder hver helg, uansett alder eller hvor mange barn de har - hater alt som har med barnevern, ppt og bup å gjøre - ser på ungkaren, paradise og åndenes makt -har fortsatt samme stil som de hadde på ungdomsskolen Anonymous poster hash: 239f9...0a4
I scream for icecream! Skrevet 21. mai 2014 #45 Skrevet 21. mai 2014 De poster artikler fra Fyret på Facebook og tar det for god fisk.
Pengetreet Skrevet 21. mai 2014 #46 Skrevet 21. mai 2014 Mammaen min elsker danseband. Hun har ingen utdannelse og har alltid jobbet i lavstatus yrker. Mamma synes at uttrykkene "folk sier at.." og "jeg har hørt at.." er knallgode argumenter i enhver diskusjon. Mamma ber meg ustanselig om å slutte å bruke så vanskelige ord. Mamma er også viden kjent for sin hjertevarme og sitt pågangsmot. Hun tar seg alltid tid til dem som trenger en skulder å gråte på. Jeg har aldri hørt henne snakke stygt om noen i hele mitt liv. Min mamma er også en av de mest ydmyke personene jeg kjenner, hun fremhever aldri seg selv. Hun er trygg på den hun er. Mammaen min er enkel og jeg er uendelig glad i henne.
☆☆☆ Skrevet 21. mai 2014 #48 Skrevet 21. mai 2014 Går i crogs (er det slik det skrivet? Aldri skrevet det før) har respatex kjøkkenbord (arvet av bestemor) som de sitter å røyker og løser kryssord til. Hele dagen. Anonymous poster hash: 5124e...593 Vi har respatexbord (har tilhørt mannens oldemor) ingen av oss røyker eller løyser kryssord rett nok..
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2014 #49 Skrevet 21. mai 2014 De liker å hetse mennesker på nett. De liker å tro at de er smartere enn mange andre. De liker å tro at de er en av de populære på dib. De bruker veldig mye tid på nett. De liker stygge interiør ting. De liker å opphøye seg selv. Anonymous poster hash: 76b05...f8d Er ikke dette et eksempel på "å spytte i feil glasshus"? Eller noe sånt? Hahahaha... Anonymous poster hash: b44d6...b80
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2014 #50 Skrevet 21. mai 2014 Legger ut bilde på bilde med trutemunn på FB, nei du ser ikke deilig ut når du gjør sånn! Anonymous poster hash: 7e386...09f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå