Gå til innhold

Drikker du alkohol på 17 mai?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Blir vel et glass Riesling til middagen, champagnefrokost er det mange år siden vi har hatt. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei jeg klarer fint å kose meg uten alkohol. Er i grunn veldig glad for at alkoholen ikke tar så stor plass i livet mitt at jeg må ha ett glass eller ti for å kunne slappe av og nyte dagen med familien

Anonymous poster hash: e5b06...12b
Skrevet

Prippenhøna.

Nei jeg klarer fint å kose meg uten alkohol. Er i grunn veldig glad for at alkoholen ikke tar så stor plass i livet mitt at jeg må ha ett glass eller ti for å kunne slappe av og nyte dagen med familien

Anonymous poster hash: ca86e...6d7

Skrevet

Prippenhøna.

Jaja heller prippen en alkis tendenser :-)

Gjest MiffaBlir3Barnsmor
Skrevet

Nei. Det har faktisk aldri falt meg inn at 17 mai kunne være en dag for å drikke alkohol på :o

Aldri, jøss? Trodde det var fast takst i ungdomstiden for de fleste. Har du ikke vært russ?

Anonymous poster hash: f4c65...4f7

Nei aldri festet på 17 mai. Drakk 16 mai i russetiden da, 17 mai sovnet jeg ved middagsbordet hos min mor, så det falt meg i allefall ikke inn å drikke den dagen ;)

Skrevet

Så fantastisk at det går an å ha en "positiv" tråd om alkohol på dette forumet! At det går an å drikke med måte selv om det er barn i fokus osv.

Er vokst opp i korpsfamilie, så dårlig med champagnefrokost for min del ;)

Som flere har nevnt har jeg nok mest tradisjon med å drikke dagen før, og gå temmelig brisen inn i nasjonaldagen (i mine yngre dager).

Som voksen har jeg kun hatt to-tre ganger med alkohol før jeg fikk barn som å ta seg en øl eller to på ettermiddagen. Har som regel vært pga tett program og behov for å kjøre underveis.

Etter jeg fikk barn har det vært sinnsykt deilig å sige sammen i sofaen med et glass rødvin etter en lang dag i finstasen.

Anonymous poster hash: 3ccd1...409
Skrevet

Niks :-)

Men det er bare fordi det alltid har vært sånn. Har aldri tenkt over det liksom, kanskje fordi ingen hjemme har drukket alkohol på 17. mai (som jeg har lagt merke til ;-p)

Vi bor 1,2 mil fra byen, og med små barn som skal i tog blir det et par år til champagne-frokost her hjemme...

Anonymous poster hash: f0070...326

Skrevet

Jeg drikker gjerne et glass vin til god mat, om det er 17. mai eller en helt vanlig tirsdag, så ja, jeg kommer nok til å ta et glass vin.

Anonymous poster hash: 13063...464
Skrevet

Har en alkistendenser fordi man feirer nasjonaldagen med champagne?? Haha, du har jaggu skjønt det!

Det er vel du som har problemer er det noen.

Prippenhøna.

Skrevet

Har en alkistendenser fordi man feirer nasjonaldagen med champagne?? Haha, du har jaggu skjønt det!

Det er vel du som har problemer er det noen.

Prippenhøna.

Hva er poenget med å drive å krangle om dette, og slenge dritt til hverandre på dette viset? Hva med bare å akseptere hverandres syn på saken? Og det gjelder dere begge to.

Tror jeg svarte tidligere i tråden,en ble usikker, så:

Jeg drikker tradisjonelt ikke på 17. mai. Det har aldri 'passer seg sånn' om det går an å si det. Tror det har skjedd en gang i hele mitt liv faktisk, og det var en champagne-brunch i utlandet uten barn til stede.

Skrevet

Nei. Har selv kjent utryggheten ved en plutselig fnisete, brisen mor. En eneste gang, og jeg var ganske stor.

Ellers trenger jeg ikke rusen og står fint over smaken, selv om champagne er noe av det beste. Ja, jeg vet det sikkert har lite nedslagsfelt, men at jeg ikke drikker gjør det faktisk lettere for andre å ikke drikke. I tillegg avstår jeg i sympati med alle de utrolig mange menneskene og barna som lider under andres alkoholbruk/-misbruk.

Anonymous poster hash: 1f123...b89

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...