Kyllingbein Skrevet 14. mai 2014 #26 Skrevet 14. mai 2014 Nei. Er glad i alkohol, men julekveld, dåp, konfirmasjon og 17 mai er alkoholfritt. Har bare alltid vært sånn så da viderefører jeg det 😊
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2014 #27 Skrevet 14. mai 2014 Liker ikke alkohol, så drikker det aldri for pleasure. Kan ta noen cider på fest ei gang i skuddåret, men er ikke så godt det heller. Anonymous poster hash: 35e35...f76
Mandala Skrevet 14. mai 2014 #28 Skrevet 14. mai 2014 Jeg har ingen planer om å drikke alkohol på 17.mai. Men det har ikke noe å gjøre med at jeg er sammen med barna - jeg drikker ofte litt i deres nærvær. Men akkurat på 17.mai blir det endel kjøring. Hva jeg gjør på kvelden vet jeg ikke enda.
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2014 #29 Skrevet 14. mai 2014 Champagne til frokost, men ikke noe mer. Anonymous poster hash: c7749...315
sug lut Skrevet 14. mai 2014 #30 Skrevet 14. mai 2014 Kommer an på. Hvis vi griller med gode venner blir det gjerne en cider eller to til grillmaten. Hvis ikke. Ingenting. Men vi feirer ikke 17 mai da. Er bare hjemme og kulern hele dagen. For oss er 17 mai en helt vanlig dag. Kanskje vi gjør litt husarbeid, hagearbeid, vasker bil eller bare er inne.... Kommer an på været.. Hvorfor ikke, egentlig? Hagearbeid og bilvask er jo bare respektløst på nasjonaldagen, men ellers skjønner jeg bare ikke hvorfor man ikke feirer.
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2014 #31 Skrevet 14. mai 2014 Nei. Er vokst opp med alkohol i ferier, juleaften ol men ikke på 17.mai. Men det er jo barnas dag, og det er jo, i alle fall her jeg bor, kjøring mellom ulike "happenings" slik at man MÅ være edru. Når kvelden kommer er man som voksen dødstrett, og venter bare på at barna skal sovne, så man kan legge seg selv. Stort sett er jo 18. en vanlig arbeidsdag i tillegg. I år derimot, så antar jeg det blir et glass vin eller noen kalde, brune flasker på terrassen etter barna er i seng, men det er fordi det er lørdag, ikke fordi det er 17.mai Anonymous poster hash: 7d721...8fe
Håpet om nr 3 :-) Skrevet 14. mai 2014 #32 Skrevet 14. mai 2014 Nope... Denne 17 mai er jeg gravid så blir iallefall ikke noe:-)
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2014 #33 Skrevet 14. mai 2014 Nå er jeg gravid så da blir det ingenting, men tidligere har det alltid blitt et par glass til frokost. Blir vel mindre etterhvert som barna blir eldre og pliktene følger, men da tar vi sikkert et glass på kvelden istedenfor. Litt muserende hører med på 17 mai. Anonymous poster hash: fc54d...bce
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2014 #34 Skrevet 14. mai 2014 Skal på fest etter at barnet er i seng og da skal jeg kose meg med deilig vin. Men ikke noe alkohol i løpet av dagen. Kunne tatt en utepils i fint vær, men det er så mye folk over alt og det gidder jeg ikke. Anonymous poster hash: 45393...52a
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2014 #35 Skrevet 14. mai 2014 Muligens litt vin på kvelden etter at all fartingen er over. Alternativt bare sovner jeg i sofaen med bena på bordet og den siste kakebiten i munnen mens reprisen på barnetoget ruller på TV. Anonymous poster hash: 52b82...940
Preggie Skrevet 14. mai 2014 #36 Skrevet 14. mai 2014 Kommer an på. Hvis vi griller med gode venner blir det gjerne en cider eller to til grillmaten. Hvis ikke. Ingenting. Men vi feirer ikke 17 mai da. Er bare hjemme og kulern hele dagen. For oss er 17 mai en helt vanlig dag. Kanskje vi gjør litt husarbeid, hagearbeid, vasker bil eller bare er inne.... Kommer an på været.. Får ikke barna feire heller?
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2014 #37 Skrevet 14. mai 2014 Nei, det er barnas dag. Så drikker IKKE Anonymous poster hash: da0c0...86f
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2014 #38 Skrevet 14. mai 2014 Nei, kunne aldri falt meg inn. Anonymous poster hash: 0cef2...ec6
Light of my life Skrevet 14. mai 2014 #39 Skrevet 14. mai 2014 Kommer an på. Hvis vi griller med gode venner blir det gjerne en cider eller to til grillmaten. Hvis ikke. Ingenting. Men vi feirer ikke 17 mai da. Er bare hjemme og kulern hele dagen. For oss er 17 mai en helt vanlig dag. Kanskje vi gjør litt husarbeid, hagearbeid, vasker bil eller bare er inne.... Kommer an på været.. Hvorfor ikke, egentlig? Hagearbeid og bilvask er jo bare respektløst på nasjonaldagen, men ellers skjønner jeg bare ikke hvorfor man ikke feirer. Lurer jeg også på 😯
LillaGorilla♥♥ Skrevet 14. mai 2014 #41 Skrevet 14. mai 2014 Nei, vår feiring er ikke lagt opp slik at det er naturlig med alkohol. Men om vi skulle hatt en fin middag med familie og venner kunne jeg godt tatt et glass vin til maten uten problem. Men siden vi ikke skal ha akkurat det, ser jeg ikke vitsen med å drikke alkohol.
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2014 #42 Skrevet 14. mai 2014 Nei, kunne ikke falt meg inn. Anonymous poster hash: ca2b9...7d1
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2014 #43 Skrevet 14. mai 2014 Før jeg fikk barn hadde vi fast opplegg med champagnefrokost i vennegjengen. Og grillings og noe godt i glasset på kvelden. Men nå med barn har champagnefrokosten blitt til alkoholfri brunsj og grillings med noe godt i glasset til et glass vin eller to på verandaen etter ungene er i seng Anonymous poster hash: e24d0...714
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2014 #44 Skrevet 14. mai 2014 Nei, ante ikke at det var vanlig engang Jeg er ikke motstander altså, men trodde ikke 17.mai var en drikke alkohol dag.. Hadde det ikke vært for barna hadde jeg nok ikke feiret så mye..men det blir barnetog, isspising, spise middag på det lokale grendehuset og etter det pleier jeg og ungene å være fornøyd med dagen. Lager IKKE middag selv på 17.mai Anonymous poster hash: 07935...547
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2014 #45 Skrevet 14. mai 2014 Her er det et glass champagne til frokost og et glass eller to med hvitvin på ettermiddagen. Helt innafor mener jeg Anonymous poster hash: 131ca...caf
Frøken Ubesluttsom Skrevet 14. mai 2014 #46 Skrevet 14. mai 2014 Kommer an på. Hvis vi griller med gode venner blir det gjerne en cider eller to til grillmaten. Hvis ikke. Ingenting. Men vi feirer ikke 17 mai da. Er bare hjemme og kulern hele dagen. For oss er 17 mai en helt vanlig dag. Kanskje vi gjør litt husarbeid, hagearbeid, vasker bil eller bare er inne.... Kommer an på været.. Hvorfor ikke, egentlig? Hagearbeid og bilvask er jo bare respektløst på nasjonaldagen, men ellers skjønner jeg bare ikke hvorfor man ikke feirer. Vi har ingen barn da (enda) og for meg er 17 mai barnas dag. Jeg har ikke noe behov for å feire 17 mai, så lenge jeg ikke har barn. Å se alle barna den dagen er egentlig bare sårende, og en stor påminnelse om at jeg selv ikke har noen. Stort sett er vi bare inne hjemme, vasker ikke så ofte bil, men kunne like gjerne gjort det.
Frøken Ubesluttsom Skrevet 14. mai 2014 #47 Skrevet 14. mai 2014 Kommer an på. Hvis vi griller med gode venner blir det gjerne en cider eller to til grillmaten. Hvis ikke. Ingenting. Men vi feirer ikke 17 mai da. Er bare hjemme og kulern hele dagen. For oss er 17 mai en helt vanlig dag. Kanskje vi gjør litt husarbeid, hagearbeid, vasker bil eller bare er inne.... Kommer an på været.. Får ikke barna feire heller? Har ingen barn (enda) Derfor vi ikke feirer. 17. mai er barnas dag og å se alle barna på en sånn dag blir en for stor og sår påminnelse om at jeg ikke har barn selv.
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2014 #48 Skrevet 14. mai 2014 Tar kanskje et glass vin etter at barna har lagt seg, men jeg tviler på at jeg orker det etter en lang dag Før jeg fikk barn arrangerte jeg champagne-frokost, men med barn har det utgått og alkohol har ikke blitt en naturlig del av feiringen. Anonymous poster hash: bf1a7...2d4
Frøken Ubesluttsom Skrevet 14. mai 2014 #49 Skrevet 14. mai 2014 Kommer an på. Hvis vi griller med gode venner blir det gjerne en cider eller to til grillmaten. Hvis ikke. Ingenting. Men vi feirer ikke 17 mai da. Er bare hjemme og kulern hele dagen. For oss er 17 mai en helt vanlig dag. Kanskje vi gjør litt husarbeid, hagearbeid, vasker bil eller bare er inne.... Kommer an på været.. Hvorfor ikke, egentlig? Hagearbeid og bilvask er jo bare respektløst på nasjonaldagen, men ellers skjønner jeg bare ikke hvorfor man ikke feirer. Lurer jeg også på Jeg har ingen barn (enda). For meg er 17 mai barnas dag. Alla barna denne dagen, blir en for stor og sår påminnelse om at jeg ikke har noen selv. Så lenge jeg ikke har barn kommer jeg ikke til å feire 17 mai.
amandine Skrevet 14. mai 2014 #50 Skrevet 14. mai 2014 Kommer an på. Hvis vi griller med gode venner blir det gjerne en cider eller to til grillmaten. Hvis ikke. Ingenting. Men vi feirer ikke 17 mai da. Er bare hjemme og kulern hele dagen. For oss er 17 mai en helt vanlig dag. Kanskje vi gjør litt husarbeid, hagearbeid, vasker bil eller bare er inne.... Kommer an på været.. Hvorfor ikke, egentlig? Hagearbeid og bilvask er jo bare respektløst på nasjonaldagen, men ellers skjønner jeg bare ikke hvorfor man ikke feirer. Lurer jeg også på Og jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå