Gå til innhold

Drikker du alkohol på 17 mai?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kommer an på. Hvis vi griller med gode venner blir det gjerne en cider eller to til grillmaten.

Hvis ikke. Ingenting. Men vi feirer ikke 17 mai da. Er bare hjemme og kulern hele dagen. For oss er 17 mai en helt vanlig dag. Kanskje vi gjør litt husarbeid, hagearbeid, vasker bil eller bare er inne.... Kommer an på været..

Hvorfor ikke, egentlig? Hagearbeid og bilvask er jo bare respektløst på nasjonaldagen, men ellers skjønner jeg bare ikke hvorfor man ikke feirer.

Lurer jeg også på

Og jeg.

Har allerede svart på det fler ganger... Bare å lese hva jeg svarte de andre....

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Kommer an på. Hvis vi griller med gode venner blir det gjerne en cider eller to til grillmaten.

Hvis ikke. Ingenting. Men vi feirer ikke 17 mai da. Er bare hjemme og kulern hele dagen. For oss er 17 mai en helt vanlig dag. Kanskje vi gjør litt husarbeid, hagearbeid, vasker bil eller bare er inne.... Kommer an på været..

Hvorfor ikke, egentlig? Hagearbeid og bilvask er jo bare respektløst på nasjonaldagen, men ellers skjønner jeg bare ikke hvorfor man ikke feirer.

Lurer jeg også på

Jeg har ingen barn (enda). For meg er 17 mai barnas dag. Alla barna denne dagen, blir en for stor og sår påminnelse om at jeg ikke har noen selv. Så lenge jeg ikke har barn kommer jeg ikke til å feire 17 mai.

Kan forsåvidt se den. Har hatt mange 17.mai-er selv hvor det har ynglet rundt oss og vi ikke har hatt. Men bilvask og hagearbeid er respektløst, uansett, synes jeg, på 17.mai. Man kan fint feire uten å gå i barnetog, altså! Vi feiret en av våre fineste 17.mai før vi var så heldige å få barn, vi hadde faktisk prøvd i mange mange år. Vi hadde jordbær, champagne og god lunsj i sekken og dro på fjelltur med flagg og god stemning. Det var ikke meningen å mase, det var simultanposting:-) 

Endret av amandine
Skrevet

Ikke før til familiemiddagen på ettermiddagen/kvelden. Tradisjon å grille med alle naboene og vi voksne sitter ute etter at barna er lagt. Langbord i gata og is og leker etc til barna. :-) Da sitter alle de voksne med et glass vin

Skrevet

Vi deler gjerne et glass vin mens vi puster ut etter en dag i bunad, og benytter sjansen nå disse få årene vi har igjen før huset er fullt av tenåringer og vi må være på alerten...

Skrevet

Lurer jeg også på

Jeg har ingen barn (enda). For meg er 17 mai barnas dag. Alla barna denne dagen, blir en for stor og sår påminnelse om at jeg ikke har noen selv. Så lenge jeg ikke har barn kommer jeg ikke til å feire 17 mai.

Kan forsåvidt se den. Har hatt mange 17.mai-er selv hvor det har ynglet rundt oss og vi ikke har hatt. Men bilvask og hagearbeid er respektløst, uansett, synes jeg, på 17.mai. Man kan fint feire uten å gå i barnetog, altså! Vi feiret en av våre fineste 17.mai før vi var så heldige å få barn, vi hadde faktisk prøvd i mange mange år. Vi hadde jordbær, champagne og god lunsj i sekken og dro på fjelltur med flagg og god stemning. Det var ikke meningen å mase, det var simultanposting:-) 

Vasker ikke bilen på 17 mai da, men kunne like gjerne gjort det.

Jeg har ikke noe spesielt forhold til 17 mai og liker ikke feire hvis jeg ikke må. Men er været bra kan det jo tenkes vi tar en motorsykkeltur, kjøper en is eller to, men blir nok stort sett hjemme....

Jeg får alltid masse negative kommentarer på at jeg ikke feirer/liker 17 mai. Men sånn er det bare. Jeg har mine grunner og det får folk bare respektere.

Skrevet

Nei, er avholds. Syns heller ikke man skal drikke alkohol på familiedager som det.

Anonymous poster hash: e664b...839

Skrevet

Tar et glass vin, en øl eller lignende etter ungene har lagt seg, men ikke noe alkohol mens ungene er oppe nei.

Skrevet

Det kommer aldeles an på hva vi skal spise det. Spiser vi sodd blir det ingefærøl, men griller vi blir det nok en pils eller et glass vin eller to. I år har jeg arbeidshelg så det blir alkoholfritt på meg uansett. Men griller vi skal jeg ha meg en munkholm mens mannen får kose seg med pils. :)

Skrevet

Lurer jeg også på

Det kan jeg forstå. Håper du får barn i løpet av neste året - ikke bare for 17.mai, da - når ønsket er så stort og brennende.

Skrevet

Ja!

Champagne om morgenen og litt mer musserende vin utover dagen og rødvin om kvelden.

Ja det gjør vi :D

Her er det velkomstdrink før familiemiddagen. Vin til middagen.

Og når barna er lagt så koser vi voksene oss med vin tilviblir passe fnisete og tøysete.

Så går vi å legger oss, og forhopentligvis fortsetter snisingen og knisingen i snegen sammen med ett siste vinglass i senga ......

Det er så godt.

Anonymous poster hash: 9753b...212

Anonymous poster hash: ca86e...6d7

Skrevet

Seriøst? Du burde lese litt historie. Greit nok og ikke feire, men vasking av bil og hagearbeid hører IKKE med på denne dagen.

Anonymous poster hash: 5b1f9...1e2

Skrevet

Nei. Men frister i år!

Anonymous poster hash: b6f87...34e

Skrevet

Besteforeldre altså mamma og pappa tar seg av drittungen mens meg og kjærstn er ute på byen og tar oss en helaften sånn som ifjord og sånn som jeg alltid har gjort det! <3

Skrevet

Drikker meg alltid dritings til barnetoget.

Anonymous poster hash: 105cf...741
Skrevet

Drikker meg alltid dritings til barnetoget.

Anonymous poster hash: 105cf...741

HAHAHHAHHA er ungene dine der da?

Anonymous poster hash: 89487...f45

Skrevet

Vi skal kose oss med utepils på bar så skal vi på resturant etterpå der blir det god mat og vin:-)

Anonymous poster hash: da73f...e99

Skrevet

Ja det blir nok to glass vin regner jeg med. Egentlig mest for at det er Lørdag og helg.

Jeg syns ikke 17.mai, julaften osv kun er barnas dag. De er for alle.

Anonymous poster hash: 043ad...4aa
Skrevet

Nei, men siden det nå er på en lørdag å kan det hende det blir det vanlige glasset med vin som jeg bruker å ta på lørdager

Anonymous poster hash: 11105...4fb

Skrevet

Ja, blir vel noe champagne eller prosecco :)

Anonymous poster hash: af094...68a

Gjest MiffaBlir3Barnsmor
Skrevet

Nei. Det har faktisk aldri falt meg inn at 17 mai kunne være en dag for å drikke alkohol på :o

Skrevet

Visste ikkje at det var vanlig å drikke alkohol på 17 en gang eg, hadde ikkje falt meg inn uansett..:P men i år er det jo lørdag, så det blir vel litt kos på kvelden pga det. Ellers så blir det en helt vanlig lørdag, for vi feirer ikkje 17 mai. Blir siste året i år da, fra neste år blir det feiring ;)

Skrevet

Hvis anledningen byr seg tar jeg gjerne et glass sjampanje, kanskje et glass vin hvis vi griller på kvelden. I år skal datteren min gå i toget i Oslo sentrum for første gang, så da blir det å fly fra sted til sted hele dagemn og ikke tid til noen sjampanjelunsj :-)

Anonymous poster hash: f4c65...4f7

Skrevet

Nei. Det har faktisk aldri falt meg inn at 17 mai kunne være en dag for å drikke alkohol på :o

Aldri, jøss? Trodde det var fast takst i ungdomstiden for de fleste. Har du ikke vært russ?

Skrevet

Aldri, jøss? Trodde det var fast takst i ungdomstiden for de fleste. Har du ikke vært russ?

Eg har vert russ og vi drakk ikkje 17 mai.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...