Anonym bruker Skrevet 8. mai 2014 #26 Skrevet 8. mai 2014 Viss dei vil spele i korps skal dei få lov, men eg vil vel ikkje oppfordre til meir stillesitting enn det dagens barn allereie gjer. Håpar dei velger seg 1-2 idrettar kvar.Korps er faktisk veldig god trening! Jeg hadde skikkelig fremtredende magemuskler den tiden jeg spilte spilte blåseintstument. Trommer er jo knallfin trening og, Anonymous poster hash: c99e4...fb0 Trommer spiller mann stående så du kan slippe å sitte mye i korps. Det korpset jeg var med i øvde mye på marsjering, vi gikk ute fra mars- juni og på høsten kunne vi fint marsjere inne i gymsalen. Anonymous poster hash: 12919...f69
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2014 #27 Skrevet 8. mai 2014 Nei er grusomt å høre på Anonymous poster hash: 99284...467
MrsMilla Skrevet 8. mai 2014 #28 Skrevet 8. mai 2014 Ja, og det gjør hun :-) Om hun ikke hadde blitt med, så hadde hun blitt litt utenfor her, nesten alle i klassen spiller i korpset, og alle vennene er jo med. Veldig artig, for til jul har de korøvinger, og luciakonsert i fantastisk lokale med sang, musikk, dans og teater. Og så har de helgeturer på ski, øvelseshelger, ukestur en gang i året (london eksempelvis ei uke....) dans og teater, litt drama og selvsagt øving på instrument og marsjøvelser. 17 mai er veldig sosialt, der man både spiller i barnetoget, men også har sosial happening med mye gøy av aktiviteter på skoleområdet i regi korpset, samt kakesalg og kafe. Mange flere enn bare korpset som møter opp.
PrinsesseHengepupp Skrevet 8. mai 2014 #29 Skrevet 8. mai 2014 Tja. Har forsåvidt foreslått det, men poden vil ikke siden kirkeorgel er så himla tungt å bære rundt på.
MammantilNurket Skrevet 8. mai 2014 #30 Skrevet 8. mai 2014 (endret) Korps er uaktuelt. Likeledes idrettslag. For det første er korpsmusikk FÆLT. For det andre kommer det ikke på tale å løpe fra dør til dør med loddbok eller bruke helgene mine på å steke vafler eller selge pølser (utendørs!!) på fotballkamp. Jeg har ikke noe i mot vintage, altså, men loppemarked er bare EKKELT Tanken på å frese rundt blant masse støvete skrot iført refleksvest (ææææsj!) og en stygg skaiveske (Iiiilk!) over skulderen gjør meg fysisk dårlig - det er bare så feil på så utrolig mange plan. Jeg betaler heller mer for min sønns aktiviteter Endret 8. mai 2014 av MammantilNurket
Pretty woman Skrevet 8. mai 2014 #31 Skrevet 8. mai 2014 Nei, nei og nei, er det verste mitt barn kunne valgt
2 små orkaner Skrevet 8. mai 2014 #32 Skrevet 8. mai 2014 Har en 2. klassing som akkurat har begynt. Blir spennende for jeg er fra Danmark og der har vi ikke korps slik dere har her i Norge. Min er ikke så veldig flink i idrett -har prøvd litt av hvert av lagsport og det gikk ikke så bra. Men da jeg så han være med på konsert og ansiktet hans strålte som 1000 soler da så jeg han hadde funnet plassen sin
frk Nilsen Skrevet 8. mai 2014 #33 Skrevet 8. mai 2014 Krops - NEI! orker rett og slett ikke å høre på øving, øving og atter øving for at en eneste tone skal sitte. De går på svømming og allidrett, jeg er trener på allidrett derfor ingen dugnad på oss
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2014 #34 Skrevet 8. mai 2014 Min datter elsker korpset! Hun har forbedret seg på skolen etter at hun lærte å spille trombone. Hun har spilt i 1.5 år, er 10 år nå. Anonymous poster hash: 4fd6f...33d
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2014 #35 Skrevet 8. mai 2014 JA, selvfølgelig!!! Jeg har selv spilt i korps/brassband siden jeg var 10 år, en super hobby man kan ha hele livet! :-) Og det med at det er så mye dugnader er bare tull!! Jeg kjenner folk som har barn i både korps og på fotball, og de sier det er mye mer med fotballen... Hilsen brass-nerden :-) Anonymous poster hash: a9e2f...e69
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2014 #36 Skrevet 8. mai 2014 Absolutt! Mine beste barndomsår og minner var fra korpstiden! Anonymous poster hash: 2a275...158
Love my kidz Skrevet 8. mai 2014 #37 Skrevet 8. mai 2014 Her kan det bli aktuelt med korps på sønnen ja, men foreløpig er han for liten. Han takler ikke å være med på idrett, alt for mye kaos for en som har barneautisme. Han har allerede ytret ønske om å spille så jeg gleder meg stort! Spilte selv i min barndom, og angrer på at jeg sluttet. Har virkelig lyst til å ta opp den hobbyen.
valkyrien Skrevet 8. mai 2014 #38 Skrevet 8. mai 2014 Hvis det er det eneste han kunne tenke seg, så ja. Men jeg vil på ingen måte oppfordre til det. Misliker korpsmusikk, og jeg har skjønt at det er en dyr aktivitet å holde på med.
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2014 #39 Skrevet 8. mai 2014 Korps er uaktuelt. Likeledes idrettslag. For det første er korpsmusikk FÆLT. For det andre kommer det ikke på tale å løpe fra dør til dør med loddbok eller bruke helgene mine på å steke vafler eller selge pølser (utendørs!!) på fotballkamp. Jeg har ikke noe i mot vintage, altså, men loppemarked er bare EKKELT Tanken på å frese rundt blant masse støvete skrot iført refleksvest (ææææsj!) og en stygg skaiveske (Iiiilk!) over skulderen gjør meg fysisk dårlig - det er bare så feil på så utrolig mange plan. Jeg betaler heller mer for min sønns aktiviteter Nå syns du kanskje jeg overreagerer, men så egoistisk du er! Barnet ditt ville fått masse gode opplevelser og viktige erfaringer med enten korps eller idrett. Da får du heller kjøpe hele loddboka selv da? Siden du gjerne betaler mer mener jeg! Anonymous poster hash: 2a275...158
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2014 #40 Skrevet 8. mai 2014 Nei, der ville jeg faktisk satt foten ned! Jeg er ikke så glad i musikk i utgangspunktet, og jeg avskyr korpsmusikk. Ikke er jeg så veldig begeistret for 17. mai heller De kan sikkert få lære seg å spille noe dersom de virkelig vil, men jeg nekter å stille opp på noe med korps å gjøre. Vi er ellers ganske fleksible og støttende foreldre, og barna våres er veldig aktive, men korps? Never! Anonymous poster hash: 2c66e...1e3
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2014 #41 Skrevet 8. mai 2014 Korps er uaktuelt. Likeledes idrettslag. For det første er korpsmusikk FÆLT. For det andre kommer det ikke på tale å løpe fra dør til dør med loddbok eller bruke helgene mine på å steke vafler eller selge pølser (utendørs!!) på fotballkamp. Jeg har ikke noe i mot vintage, altså, men loppemarked er bare EKKELT Tanken på å frese rundt blant masse støvete skrot iført refleksvest (ææææsj!) og en stygg skaiveske (Iiiilk!) over skulderen gjør meg fysisk dårlig - det er bare så feil på så utrolig mange plan. Jeg betaler heller mer for min sønns aktiviteter Nå syns du kanskje jeg overreagerer, men så egoistisk du er! Barnet ditt ville fått masse gode opplevelser og viktige erfaringer med enten korps eller idrett. Da får du heller kjøpe hele loddboka selv da? Siden du gjerne betaler mer mener jeg! Anonymous poster hash: 2a275...158 Og er vel ingen som kan tvinge deg til å stå i den forbanna kiosken! Er vel bare å si nei? Jeg har en mann som jobber mye helg, og kan ikke sette bort alle de andre barna mine til pass for å stå i en kiosk. Går jo an å forklare situasjonen! En hvit løgn er det ingenting i veien med... Anonymous poster hash: 2a275...158
Gulltopp med Knoll og Tott Skrevet 8. mai 2014 #42 Skrevet 8. mai 2014 (endret) Korps er uaktuelt. Likeledes idrettslag. For det første er korpsmusikk FÆLT. For det andre kommer det ikke på tale å løpe fra dør til dør med loddbok eller bruke helgene mine på å steke vafler eller selge pølser (utendørs!!) på fotballkamp. Jeg har ikke noe i mot vintage, altså, men loppemarked er bare EKKELT Tanken på å frese rundt blant masse støvete skrot iført refleksvest (ææææsj!) og en stygg skaiveske (Iiiilk!) over skulderen gjør meg fysisk dårlig - det er bare så feil på så utrolig mange plan. Jeg betaler heller mer for min sønns aktiviteter Nei det spiller ingen rolle hva han vil? Endret 8. mai 2014 av Gulltopp med Knoll og Tott
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2014 #43 Skrevet 8. mai 2014 Absolutt. Det eneste vi mener om det, er at vi vil oppfordre til å spille et lite og hendig instrument om det blir aktuelt. Heller fløyte enn tuba, liksom. De korpsene jeg kjenner til, har foreldredugnad ved loppemarkedene. To helger i året. Det er helt til å leve med. Anonymous poster hash: a40d1...87e
Gulltopp med Knoll og Tott Skrevet 8. mai 2014 #44 Skrevet 8. mai 2014 Selvfølgelig, barna mine skal få drive med det som interesserer de!
MammantilNurket Skrevet 8. mai 2014 #45 Skrevet 8. mai 2014 Korps er uaktuelt. Likeledes idrettslag. For det første er korpsmusikk FÆLT. For det andre kommer det ikke på tale å løpe fra dør til dør med loddbok eller bruke helgene mine på å steke vafler eller selge pølser (utendørs!!) på fotballkamp. Jeg har ikke noe i mot vintage, altså, men loppemarked er bare EKKELT Tanken på å frese rundt blant masse støvete skrot iført refleksvest (ææææsj!) og en stygg skaiveske (Iiiilk!) over skulderen gjør meg fysisk dårlig - det er bare så feil på så utrolig mange plan. Jeg betaler heller mer for min sønns aktiviteter Nå syns du kanskje jeg overreagerer, men så egoistisk du er! Barnet ditt ville fått masse gode opplevelser og viktige erfaringer med enten korps eller idrett. Da får du heller kjøpe hele loddboka selv da? Siden du gjerne betaler mer mener jeg! Anonymous poster hash: 2a275...158 Og er vel ingen som kan tvinge deg til å stå i den forbanna kiosken! Er vel bare å si nei? Jeg har en mann som jobber mye helg, og kan ikke sette bort alle de andre barna mine til pass for å stå i en kiosk. Går jo an å forklare situasjonen! En hvit løgn er det ingenting i veien med... Anonymous poster hash: 2a275...158 Næh ... vi kan la au pair'en ta seg av dugnadsvirksomheten. Alternativt outsourcer vi det hele.Noen som vet om Manpower tar slike oppdrag?
Ziva Skrevet 8. mai 2014 #46 Skrevet 8. mai 2014 Her har korpset priset seg ut av markedet. - uniformsleie - instrumentleie - instruktør avgift - kostnader til noter - kontigent - og evt avgift hvis foreldre ikke møter på dugnader.
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2014 #47 Skrevet 8. mai 2014 Holder de på slik som Ziva over her sier, foretrekker jeg ikke det. Jeg har en sønn. Og akkurat nå ser det ut som han har funnet sin ting og det er ikke korps. Ikke fotball eller annen lag idrett. Ikke ski eller alpint. Men kampsport. Og nå går han i en privat klubb. Han kan trene flere ganger i uka også helg om ønskelig. Anonymous poster hash: 0b2f8...fdd
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2014 #49 Skrevet 8. mai 2014 Hvis barna vil spille i korps så skal de helt klart få lov til det. Men krysser fingrene for at de velger en idrett eller to i steden. Er ikke redd for dugnadsarbeid, men liker ikke musikken. Hadde selvfølgelig stilt opp og oppmuntret om det skulle bli aktuelt. Anonymous poster hash: 882e0...06b
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2014 #50 Skrevet 8. mai 2014 Ungene skal a få være med på korps om det er det de vil BTW HI: bygda jeg er fra (Andebu) er ett av stedene de måtte leie korps fra Sverige etter at de la ned skolekorpset. Trist, men samtidig ble jeg rørt over entusiasmen til disse svenske korpsbarna! Så flinke de var :-) Men samtidig skammet jeg meg over hvordan de ble møtt av pressen her.. Var ikke akkurat jubel som ventet da de ankom. Håper på å se de igjen i år siden Andebu enda ikke har et eget korps.. Anonymous poster hash: 57656...307
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå