Anonym bruker Skrevet 8. mai 2014 #1 Skrevet 8. mai 2014 Snart er det 17.mai, og korpsmusikk hører liksom med. Men korpsmusikken er faktisk i ferd med å dø ut. Et sted måtte de visst leie inn fra Sverige! Mange foreldre tror det er så mye jobb, og mange dugnader med korps. Ville du latt barnet ditt spille i korps? Jeg spilte i korps i 7-8 år. Fin tid, fine minner, veldig sunn kultur. Alle "korpsmennesker" jeg kjenner er ålreite. Snille, ordentlige, i korps er det ikke konkurranse om hvem som er flinkest, som oftest, slik det kan være i andre fritidsaktiviteter. Det var ikke mange dugnader heller, det eneste var på 17.mai eller konserter. Hvis mitt barn vil spille i musikkorps, får hun lov til det! Anonymous poster hash: c99e4...fb0
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2014 #2 Skrevet 8. mai 2014 Oh yes. Å mestre et instrument er en viktig skill for meg. Spilt selv 10 år i et av Norges beste korps. Anonymous poster hash: 292d8...6e5
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2014 #4 Skrevet 8. mai 2014 Nei. Av den enkle grunn at jeg haaaaaaaater korpsmusikk. 😝 Jeg orker det bare ikke... Anonymous poster hash: b1b0a...bf3
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2014 #5 Skrevet 8. mai 2014 Håper virkelig at ungene mine vil spille et instrument og spille i korps! Jeg gjør det selv. Har spilt i 22 år og det er kjempegøy Men nå spiller jeg flere instrument så jeg kan spille både i storband, korps og brassband. Greit med litt variasjon Anonymous poster hash: 8bc2d...974
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2014 #6 Skrevet 8. mai 2014 Ja, om de hadde villet det skulle de fått lov. Foreløpig spiller de instrumenter som ikke er så vanlige i korps, men den store forskjellen mellom korps og orkester er det vel ikke? Anonymous poster hash: 0cbcc...b3f
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2014 #7 Skrevet 8. mai 2014 Selvsagt ville jeg det. Jeg spilte fløyte i korps i mange år Har utrolig mange gode minner fra korpstiden. Anonymous poster hash: dd10b...492
Modesty Blaise. Skrevet 8. mai 2014 #8 Skrevet 8. mai 2014 (endret) Vi har helt klare regler i dette hjemmet om hva som er lov eller ikke av aktiviteter. Korps - Nei, ikke pokker. Vi skal ikke ba et barn som blåser i en trombone i tide og utide. Langrennsski - Også et stort nei, det er kaldt ute på vinteren, og ingen av oss har lyst til å lære seg å smøre ski. Bandy (er fra Drammen ja...) - Også helt uaktuelt. 2 x 45 min ute på vinteren for å se en kamp, glem det. Alpint - dropp det, igjen det er kaldt ute på vinteren... Fotball - gjesp, fotballkamper er lange og poengløse. Friidrett - nope, vil ikke at datteren vår skal se ut som en oppblåst hormonpreparert kalkun fra øst Europa. Sånn er reglene hjemme hos oss, og jeg kommer ikke til å godta noen av de overnevnte aktivitetene Endret 8. mai 2014 av Modesty Blaise.
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2014 #9 Skrevet 8. mai 2014 Vi har helt klare regler i dette hjemmet om hva som er lov eller ikke av aktiviteter. Korps - Nei, ikke pokker. Vi skal ikke ba et barn som blåser i en trombone i tide og utide. Langrennsski - Også et stort nei, det er kaldt ute på vinteren, og ingen av oss har lyst til å lære seg å smøre ski. Bandy (er fra Drammen ja...) - Også helt uaktuelt. 2 x 45 min ute på vinteren for å se en kamp, glem det. Alpint - dropp det, igjen det er kaldt ute på vinteren... Fotball - gjesp, fotballkamper er lange og poengløse. Friidrett - nope, vil ikke at datteren vår skal se ut som en oppblåst hormonpreparert kalkun fra øst Europa. Sånn er reglene hjemme hos oss, og jeg kommer ikke til å godta noen av de overnevnte aktivitetene Jøss..... Anonymous poster hash: 4a69a...664
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2014 #10 Skrevet 8. mai 2014 Vi har helt klare regler i dette hjemmet om hva som er lov eller ikke av aktiviteter. Korps - Nei, ikke pokker. Vi skal ikke ba et barn som blåser i en trombone i tide og utide. Langrennsski - Også et stort nei, det er kaldt ute på vinteren, og ingen av oss har lyst til å lære seg å smøre ski. Bandy (er fra Drammen ja...) - Også helt uaktuelt. 2 x 45 min ute på vinteren for å se en kamp, glem det. Alpint - dropp det, igjen det er kaldt ute på vinteren... Fotball - gjesp, fotballkamper er lange og poengløse. Friidrett - nope, vil ikke at datteren vår skal se ut som en oppblåst hormonpreparert kalkun fra øst Europa. Sånn er reglene hjemme hos oss, og jeg kommer ikke til å godta noen av de overnevnte aktivitetene Wow. Har ikke ord Anonymous poster hash: 48667...9ac
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2014 #11 Skrevet 8. mai 2014 Vi har helt klare regler i dette hjemmet om hva som er lov eller ikke av aktiviteter. Korps - Nei, ikke pokker. Vi skal ikke ba et barn som blåser i en trombone i tide og utide. Langrennsski - Også et stort nei, det er kaldt ute på vinteren, og ingen av oss har lyst til å lære seg å smøre ski. Bandy (er fra Drammen ja...) - Også helt uaktuelt. 2 x 45 min ute på vinteren for å se en kamp, glem det. Alpint - dropp det, igjen det er kaldt ute på vinteren... Fotball - gjesp, fotballkamper er lange og poengløse. Friidrett - nope, vil ikke at datteren vår skal se ut som en oppblåst hormonpreparert kalkun fra øst Europa. Sånn er reglene hjemme hos oss, og jeg kommer ikke til å godta noen av de overnevnte aktivitetene Jøss..... Anonymous poster hash: 4a69a...664 Jeg er ganske sikker på at hun er ironisk ;-) Anonymous poster hash: bab94...88c
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2014 #12 Skrevet 8. mai 2014 Vi har helt klare regler i dette hjemmet om hva som er lov eller ikke av aktiviteter. Korps - Nei, ikke pokker. Vi skal ikke ba et barn som blåser i en trombone i tide og utide. Langrennsski - Også et stort nei, det er kaldt ute på vinteren, og ingen av oss har lyst til å lære seg å smøre ski. Bandy (er fra Drammen ja...) - Også helt uaktuelt. 2 x 45 min ute på vinteren for å se en kamp, glem det. Alpint - dropp det, igjen det er kaldt ute på vinteren... Fotball - gjesp, fotballkamper er lange og poengløse. Friidrett - nope, vil ikke at datteren vår skal se ut som en oppblåst hormonpreparert kalkun fra øst Europa. Sånn er reglene hjemme hos oss, og jeg kommer ikke til å godta noen av de overnevnte aktivitetene Wow. Har ikke ord Anonymous poster hash: 48667...9ac Nei ikke jeg heller! Tydelig at hun er ironisk Anonymous poster hash: 8bc2d...974
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2014 #13 Skrevet 8. mai 2014 Ungene skal få gjøre det de ønsker, så lenge vi har penger til det. En venninne av meg spilte i korps i mange år, og trompeten kostet over tyve tusen... Det hadde rett og slett vært uaktuelt her. Men JA! Ja til all sunn aktivitet! Anonymous poster hash: bab94...88c
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2014 #14 Skrevet 8. mai 2014 Ja, om de hadde villet det skulle de fått lov. Foreløpig spiller de instrumenter som ikke er så vanlige i korps, men den store forskjellen mellom korps og orkester er det vel ikke? Anonymous poster hash: 0cbcc...b3f Nei, hvilke instrumenter er det? Det er ikke strykeinstrumenter i korps da (som oftest) men du kan finne obo f.eks. Anonymous poster hash: c99e4...fb0
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2014 #15 Skrevet 8. mai 2014 Vi har helt klare regler i dette hjemmet om hva som er lov eller ikke av aktiviteter. Korps - Nei, ikke pokker. Vi skal ikke ba et barn som blåser i en trombone i tide og utide. Langrennsski - Også et stort nei, det er kaldt ute på vinteren, og ingen av oss har lyst til å lære seg å smøre ski. Bandy (er fra Drammen ja...) - Også helt uaktuelt. 2 x 45 min ute på vinteren for å se en kamp, glem det. Alpint - dropp det, igjen det er kaldt ute på vinteren... Fotball - gjesp, fotballkamper er lange og poengløse. Friidrett - nope, vil ikke at datteren vår skal se ut som en oppblåst hormonpreparert kalkun fra øst Europa. Sånn er reglene hjemme hos oss, og jeg kommer ikke til å godta noen av de overnevnte aktivitetene Haha! Velkommen til resten av ditt liv som kunstkolemamma i makramè-helvete #7 Anonymous poster hash: dd10b...492
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2014 #16 Skrevet 8. mai 2014 Ungene skal få gjøre det de ønsker, så lenge vi har penger til det. En venninne av meg spilte i korps i mange år, og trompeten kostet over tyve tusen... Det hadde rett og slett vært uaktuelt her. Men JA! Ja til all sunn aktivitet! Anonymous poster hash: bab94...88c Da jeg spilte i skolemusikken, fikk vi låne instrumenter men nå har jeg et instrument til 13 000kr. Anonymous poster hash: c99e4...fb0
☆☆☆ Skrevet 8. mai 2014 #17 Skrevet 8. mai 2014 Viss dei vil spele i korps skal dei få lov, men eg vil vel ikkje oppfordre til meir stillesitting enn det dagens barn allereie gjer. Håpar dei velger seg 1-2 idrettar kvar.
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2014 #18 Skrevet 8. mai 2014 Ungene skal få gjøre det de ønsker, så lenge vi har penger til det. En venninne av meg spilte i korps i mange år, og trompeten kostet over tyve tusen... Det hadde rett og slett vært uaktuelt her. Men JA! Ja til all sunn aktivitet! Anonymous poster hash: bab94...88c Når ungene er i kulturskolen så får de låne instrument der... Ingen som må kjøpe instrument til 20 000. Det er proff-instrument.. Da jeg sluttet i skolekorpset og begynte i voksenmusikken så kjøpte jeg et eget til rundt 20 000. Men det var mine egne penger. Kjøpte en billigere sak som brukes ute på 17.mai osv. Den kostet meg hele 3500 Så trenger absolutt ikke koste skjorta. Anonymous poster hash: 8bc2d...974
.Lillemy. Skrevet 8. mai 2014 #19 Skrevet 8. mai 2014 Ja selvfølgelig hvis barna vil det :-) Jeg spilte selv i skolekorpset når jeg var yngre og det var et helt spesielt samhold. Vi var ofte på seminarer og turer. Reiste rundt i norge, til Sverige, Danmark, England og tilogmed til Malta.
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2014 #20 Skrevet 8. mai 2014 Ja, om de hadde villet det skulle de fått lov. Foreløpig spiller de instrumenter som ikke er så vanlige i korps, men den store forskjellen mellom korps og orkester er det vel ikke?Anonymous poster hash: 0cbcc...b3f Nei, hvilke instrumenter er det? Det er ikke strykeinstrumenter i korps da (som oftest) men du kan finne obo f.eks.Anonymous poster hash: c99e4...fb0 Fiolin og piano.Ingen av delene er så vanlige i korps. Anonymous poster hash: 0cbcc...b3f
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2014 #22 Skrevet 8. mai 2014 Viss dei vil spele i korps skal dei få lov, men eg vil vel ikkje oppfordre til meir stillesitting enn det dagens barn allereie gjer. Håpar dei velger seg 1-2 idrettar kvar.Korps er faktisk veldig god trening! Jeg hadde skikkelig fremtredende magemuskler den tiden jeg spilte spilte blåseintstument. Trommer er jo knallfin trening og, Anonymous poster hash: c99e4...fb0
Peggy Sue Skrevet 8. mai 2014 #23 Skrevet 8. mai 2014 Vi har helt klare regler i dette hjemmet om hva som er lov eller ikke av aktiviteter. Korps - Nei, ikke pokker. Vi skal ikke ba et barn som blåser i en trombone i tide og utide. Langrennsski - Også et stort nei, det er kaldt ute på vinteren, og ingen av oss har lyst til å lære seg å smøre ski. Bandy (er fra Drammen ja...) - Også helt uaktuelt. 2 x 45 min ute på vinteren for å se en kamp, glem det. Alpint - dropp det, igjen det er kaldt ute på vinteren... Fotball - gjesp, fotballkamper er lange og poengløse. Friidrett - nope, vil ikke at datteren vår skal se ut som en oppblåst hormonpreparert kalkun fra øst Europa. Sånn er reglene hjemme hos oss, og jeg kommer ikke til å godta noen av de overnevnte aktivitetene Jøss..... Anonymous poster hash: 4a69a...664 Jeg er ganske sikker på at hun er ironisk ;-) Anonymous poster hash: bab94...88c Og jeg er HELT sikker på at hun var ironisk. For å svare på spørsmålet: Har aldri spilt i korps selv, men ville selvfølgelig latt barnet få lov.
Serepta Skrevet 8. mai 2014 #24 Skrevet 8. mai 2014 Det får de lov til om de vil. Hadde blitt kjempeglad, og det er ikke dyrt å spille i korps. Ungene får låne instrumente og uniformer så man betaler bare vanlig kontigent.
☆☆☆ Skrevet 8. mai 2014 #25 Skrevet 8. mai 2014 Viss dei vil spele i korps skal dei få lov, men eg vil vel ikkje oppfordre til meir stillesitting enn det dagens barn allereie gjer. Håpar dei velger seg 1-2 idrettar kvar.Korps er faktisk veldig god trening! Jeg hadde skikkelig fremtredende magemuskler den tiden jeg spilte spilte blåseintstument. Trommer er jo knallfin trening og, Anonymous poster hash: c99e4...fb0 Kan ikkje seie åra i korps bedra kondisen min, akkurat..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå