Anonym bruker Skrevet 7. mai 2014 #1 Skrevet 7. mai 2014 Så dere God Morgen Norge i dag? Humlene og biene er i ferd med å dø ut! Men i dag starter en stor kampanje for å redde dem. Du kan hjelpe dem ved å plante humlevennlige blomster i hagen din! For å lese mer om dette kan du sjekke ut moseplassen.com Håper noen av dere vil hjelpe. Og fint om dere som vil hjelpe også dytter det innlegget oppover. Anonymous poster hash: eeedd...652
sug lut Skrevet 7. mai 2014 #2 Skrevet 7. mai 2014 Absolutt en stafett å delta i. Og om du ser på lista under her er mange av de aller vakreste og villigste staudene særs humlevennlige også:http://moseplassen.com/2014/05/herdige-stauder-humler/
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2014 #3 Skrevet 7. mai 2014 Er forsåvidt gammelt nytt men synes det er bra det blir belyst. Her har vi plantet blomster til humlene i flere år. Et tips til andre er å plante villblomster blandinger i kasser. Så holder plenen seg fin og du har blomster ute. Samme i skråninger og områder utenfor Hagen:) Anonymous poster hash: 3bfbe...b87
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2014 #4 Skrevet 7. mai 2014 Jeg planter IKKE humle vennlige planter i hagen! Livredd humler og bier så det er helt fint at de dør ut. Oppfordrer folk til å la være å plante. Engasjer dere heller i å bevare ulven her i Norge. <3 Anonymous poster hash: 6d5ad...278
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2014 #5 Skrevet 7. mai 2014 Dytt ❤️ humler ❤️ Anonymous poster hash: d6268...984
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2014 #6 Skrevet 7. mai 2014 Jeg planter IKKE humle vennlige planter i hagen! Livredd humler og bier så det er helt fint at de dør ut. Oppfordrer folk til å la være å plante. Engasjer dere heller i å bevare ulven her i Norge. <3 Anonymous poster hash: 6d5ad...278 Hva tror du skjer når humlene, veps og bier dør ut smarting? Anonymous poster hash: 3c54e...e0f
Gjest Syltebærtyttetøy Skrevet 7. mai 2014 #7 Skrevet 7. mai 2014 Jeg planter IKKE humle vennlige planter i hagen! Livredd humler og bier så det er helt fint at de dør ut. Oppfordrer folk til å la være å plante. Engasjer dere heller i å bevare ulven her i Norge. <3 Anonymous poster hash: 6d5ad...278 Du har kanskje ikke satt deg helt inn i hva som skjer om de dør ut eller? Anbefaler at du leser deg litt opp på det emnet før du havner i en diskusjon med noen som vet hva det dreier seg om
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2014 #8 Skrevet 7. mai 2014 Synes humler er skumle, men gjett om vi skal plante stauder! Synes det er enda skumlere at de er i ferd med å dø ut:( Anonymous poster hash: fd43d...e46
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2014 #9 Skrevet 7. mai 2014 Jeg planter IKKE humle vennlige planter i hagen! Livredd humler og bier så det er helt fint at de dør ut. Oppfordrer folk til å la være å plante. Engasjer dere heller i å bevare ulven her i Norge. <3 Anonymous poster hash: 6d5ad...278 Hva tror du skjer når humlene, veps og bier dør ut smarting? Anonymous poster hash: 3c54e...e0f Ja enkelte planter vil dø ut, men vi klarer oss helt fint uten de også. Vil ikke ha humler, vepser og bier. Å ja jeg er veldig smart, har nok gått flere år på skolen enn deg. Anonymous poster hash: 6d5ad...278
Himmel og hav Skrevet 7. mai 2014 #10 Skrevet 7. mai 2014 Jeg planter IKKE humle vennlige planter i hagen! Livredd humler og bier så det er helt fint at de dør ut. Oppfordrer folk til å la være å plante. Engasjer dere heller i å bevare ulven her i Norge. <3 Anonymous poster hash: 6d5ad...278 Tviler på at du får ulven til å flytte pollen fra blomst til blomst... Hvem tror du forresten sørger for at det blir epler på epletrærne, plommer på plommetrærne osv? Langt fra alle planter formerer seg ved å slippe pollen ut i luft og håpe på det beste. Dette er barnelærdom. Vi trenger bier og humler.
Himmel og hav Skrevet 7. mai 2014 #11 Skrevet 7. mai 2014 Jeg planter IKKE humle vennlige planter i hagen! Livredd humler og bier så det er helt fint at de dør ut. Oppfordrer folk til å la være å plante. Engasjer dere heller i å bevare ulven her i Norge. <3 Anonymous poster hash: 6d5ad...278 Hva tror du skjer når humlene, veps og bier dør ut smarting? Anonymous poster hash: 3c54e...e0f Ja enkelte planter vil dø ut, men vi klarer oss helt fint uten de også. Vil ikke ha humler, vepser og bier. Å ja jeg er veldig smart, har nok gått flere år på skolen enn deg. Anonymous poster hash: 6d5ad...278 Kaffe, kakao (sjokolade) , frukt og bær, samt en del grønnsaker er ikke noe du ville savne?
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2014 #12 Skrevet 7. mai 2014 Jeg planter IKKE humle vennlige planter i hagen! Livredd humler og bier så det er helt fint at de dør ut. Oppfordrer folk til å la være å plante. Engasjer dere heller i å bevare ulven her i Norge. <3 Anonymous poster hash: 6d5ad...278 Hva tror du skjer når humlene, veps og bier dør ut smarting? Anonymous poster hash: 3c54e...e0f Ja enkelte planter vil dø ut, men vi klarer oss helt fint uten de også. Vil ikke ha humler, vepser og bier. Å ja jeg er veldig smart, har nok gått flere år på skolen enn deg. Anonymous poster hash: 6d5ad...278 Tydeligvis ikke Anonymous poster hash: 3c54e...e0f
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2014 #13 Skrevet 7. mai 2014 Enig! Dette er superviktig! Og sinnsykt skummelt at de forsvinner... Viktig å bringe denne lærdommen videre til barna våre og, at de skal ta vare på biene og humlene. Anonymous poster hash: 419b2...304
Tingenes Herre Skrevet 7. mai 2014 #14 Skrevet 7. mai 2014 Jeg er med! Skal uansett skifte ut hele blomsterbeddet mitt og inn med nye, humlevennlige stauder!
MillaCamilla Skrevet 7. mai 2014 #15 Skrevet 7. mai 2014 Vi mennesker vil ikke leve mange årene om biene forsvinner (ifølge Albert Einstein). Fra NINA på Ås kan en bestille en Humple-plakat som viser de ulike humlene som lever i Norge. Vi hadde denne på veggen i fjor sommer og guttungen og jeg hadde uoffesiell bietelling daglig-fin måte å få barna engasjert på også Se også bienes kurbad: http://whatwouldnemido.blogg.no/1340930069_blomster_bier_humler_.html og www.moseplassen.no Heia biene!
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2014 #16 Skrevet 7. mai 2014 Jeg planter IKKE humle vennlige planter i hagen! Livredd humler og bier så det er helt fint at de dør ut. Oppfordrer folk til å la være å plante. Engasjer dere heller i å bevare ulven her i Norge. <3 Anonymous poster hash: 6d5ad...278 Hva tror du skjer når humlene, veps og bier dør ut smarting? Anonymous poster hash: 3c54e...e0f Ja enkelte planter vil dø ut, men vi klarer oss helt fint uten de også. Vil ikke ha humler, vepser og bier. Å ja jeg er veldig smart, har nok gått flere år på skolen enn deg. Anonymous poster hash: 6d5ad...278 Kaffe, kakao (sjokolade) , frukt og bær, samt en del grønnsaker er ikke noe du ville savne? Og sist men ikke minst honning?? Anonymous poster hash: 95e11...1d9
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2014 #17 Skrevet 7. mai 2014 Jeg planter IKKE humle vennlige planter i hagen! Livredd humler og bier så det er helt fint at de dør ut. Oppfordrer folk til å la være å plante. Engasjer dere heller i å bevare ulven her i Norge. <3 Anonymous poster hash: 6d5ad...278 Hva tror du skjer når humlene, veps og bier dør ut smarting? Anonymous poster hash: 3c54e...e0f Ja enkelte planter vil dø ut, men vi klarer oss helt fint uten de også. Vil ikke ha humler, vepser og bier. Å ja jeg er veldig smart, har nok gått flere år på skolen enn deg. Anonymous poster hash: 6d5ad...278 Gått flere år om igjen da vel? Anonymous poster hash: 0bb83...46b
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2014 #18 Skrevet 7. mai 2014 Har hørt at det skyldes round-up som man før trodde ikke kunne skade insekter... Så slutt med den dritten!! Anonymous poster hash: 88da3...fde
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2014 #19 Skrevet 7. mai 2014 Jeg skal plante nye blomster i år og skal sørge for å få noen humlevennlige! I tillegg har vi en humle som bor under verandaen vår. Den liker i alle fall veldig godt å være der. Jeg har veldig lyst til å spraye noe der så den forsvinner, men lar den bli som et bidrag til å beholde humlene Anonymous poster hash: 336ae...a0a
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2014 #21 Skrevet 7. mai 2014 Det som virkelig tar livet av humler og bier er ikke at folk har lite blomster i hagen, men alt hjelper jo på da. Det er sprøytemidlene og genmodifiserte planter som virkelig tar livet av dem. Velg økologisk! Anonymous poster hash: 16e60...f52
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2014 #22 Skrevet 7. mai 2014 Fra NINA på Ås kan en bestille en Humple-plakat som viser de ulike humlene som lever i Norge. Link? Anonymous poster hash: 5462e...4a6
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2014 #23 Skrevet 7. mai 2014 Jeg planter IKKE humle vennlige planter i hagen! Livredd humler og bier så det er helt fint at de dør ut. Oppfordrer folk til å la være å plante. Engasjer dere heller i å bevare ulven her i Norge. <3Anonymous poster hash: 6d5ad...278 Du er garantert byjente/Oslojente. Sjeldent du finner bygdefolk som ønsker å bevare ulven og drepe humler. Anonymous poster hash: 03aeb...c80
MillaCamilla Skrevet 7. mai 2014 #24 Skrevet 7. mai 2014 http://www.nina.no/Aktuelt/Artikkel/tabid/945/ArticleId/2119/Ny-humleplakat.aspx Send de en mail, så sender de i posten mot porto evt kan du printe den ut selv i A3-format (ca halvparten av plakatens str)
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2014 #25 Skrevet 7. mai 2014 Jeg planter IKKE humle vennlige planter i hagen! Livredd humler og bier så det er helt fint at de dør ut. Oppfordrer folk til å la være å plante. Engasjer dere heller i å bevare ulven her i Norge. <3Anonymous poster hash: 6d5ad...278 Du er garantert byjente/Oslojente. Sjeldent du finner bygdefolk som ønsker å bevare ulven og drepe humler. Anonymous poster hash: 03aeb...c80 Jeg er bygdejente som vil bevare både ulv og humle Anonymous poster hash: 86539...3e2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå