Gå til innhold

Bli med og redd humlene!


Anbefalte innlegg

Skrevet

Så dere God Morgen Norge i dag? Humlene og biene er i ferd med å dø ut! Men i dag starter en stor kampanje for å redde dem.

 

Du kan hjelpe dem ved å plante humlevennlige blomster i hagen din!

 

For å lese mer om dette kan du sjekke ut moseplassen.com

 

Håper noen av dere vil hjelpe. Og fint om dere som vil hjelpe også dytter det innlegget oppover.

 

Anonymous poster hash: eeedd...652

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er forsåvidt gammelt nytt men synes det er bra det blir belyst. Her har vi plantet blomster til humlene i flere år.

Et tips til andre er å plante villblomster blandinger i kasser. Så holder plenen seg fin og du har blomster ute. Samme i skråninger og områder utenfor Hagen:)

 

Anonymous poster hash: 3bfbe...b87

Skrevet

Jeg planter IKKE humle vennlige planter i hagen! Livredd humler og bier så det er helt fint at de dør ut. :) Oppfordrer folk til å la være å plante. Engasjer dere heller i å bevare ulven her i Norge. <3

 

Anonymous poster hash: 6d5ad...278

Skrevet

Dytt

 

❤️ humler ❤️

 

Anonymous poster hash: d6268...984

Skrevet

Jeg planter IKKE humle vennlige planter i hagen! Livredd humler og bier så det er helt fint at de dør ut. :) Oppfordrer folk til å la være å plante. Engasjer dere heller i å bevare ulven her i Norge. <3

 

Anonymous poster hash: 6d5ad...278

Hva tror du skjer når humlene, veps og bier dør ut smarting?

 

Anonymous poster hash: 3c54e...e0f

Gjest Syltebærtyttetøy
Skrevet

Jeg planter IKKE humle vennlige planter i hagen! Livredd humler og bier så det er helt fint at de dør ut. :) Oppfordrer folk til å la være å plante. Engasjer dere heller i å bevare ulven her i Norge. <3

 

Anonymous poster hash: 6d5ad...278

Du har kanskje ikke satt deg helt inn i hva som skjer om de dør ut eller? Anbefaler at du leser deg litt opp på det emnet før du havner i en diskusjon med noen som vet hva det dreier seg om :P

Skrevet

Synes humler er skumle, men gjett om vi skal plante stauder! Synes det er enda skumlere at de er i ferd med å dø ut:(

 

Anonymous poster hash: fd43d...e46

Skrevet

 

 

Jeg planter IKKE humle vennlige planter i hagen! Livredd humler og bier så det er helt fint at de dør ut. :) Oppfordrer folk til å la være å plante. Engasjer dere heller i å bevare ulven her i Norge. <3

 

Anonymous poster hash: 6d5ad...278

Hva tror du skjer når humlene, veps og bier dør ut smarting?

 

Anonymous poster hash: 3c54e...e0f

Ja enkelte planter vil dø ut, men vi klarer oss helt fint uten de også. Vil ikke ha humler, vepser og bier. Å ja jeg er veldig smart, har nok gått flere år på skolen enn deg. ;)

 

Anonymous poster hash: 6d5ad...278

Skrevet

Jeg planter IKKE humle vennlige planter i hagen! Livredd humler og bier så det er helt fint at de dør ut. :) Oppfordrer folk til å la være å plante. Engasjer dere heller i å bevare ulven her i Norge. <3

 

Anonymous poster hash: 6d5ad...278

Tviler på at du får ulven til å flytte pollen fra blomst til blomst...

 

Hvem tror du forresten sørger for at det blir epler på epletrærne, plommer på plommetrærne osv? Langt fra alle planter formerer seg ved å slippe pollen ut i luft og håpe på det beste. Dette er barnelærdom. Vi trenger bier og humler.

Skrevet

 

 

Jeg planter IKKE humle vennlige planter i hagen! Livredd humler og bier så det er helt fint at de dør ut. :) Oppfordrer folk til å la være å plante. Engasjer dere heller i å bevare ulven her i Norge. <3

 

Anonymous poster hash: 6d5ad...278

Hva tror du skjer når humlene, veps og bier dør ut smarting?

 

Anonymous poster hash: 3c54e...e0f

Ja enkelte planter vil dø ut, men vi klarer oss helt fint uten de også. Vil ikke ha humler, vepser og bier. Å ja jeg er veldig smart, har nok gått flere år på skolen enn deg. ;)

 

Anonymous poster hash: 6d5ad...278

 

Kaffe, kakao (sjokolade) , frukt og bær, samt en del grønnsaker er ikke noe du ville savne?

Skrevet

 

 

Jeg planter IKKE humle vennlige planter i hagen! Livredd humler og bier så det er helt fint at de dør ut. :) Oppfordrer folk til å la være å plante. Engasjer dere heller i å bevare ulven her i Norge. <3

 

Anonymous poster hash: 6d5ad...278

Hva tror du skjer når humlene, veps og bier dør ut smarting?

 

Anonymous poster hash: 3c54e...e0f

Ja enkelte planter vil dø ut, men vi klarer oss helt fint uten de også. Vil ikke ha humler, vepser og bier. Å ja jeg er veldig smart, har nok gått flere år på skolen enn deg. ;)

 

Anonymous poster hash: 6d5ad...278

 

Tydeligvis ikke

 

Anonymous poster hash: 3c54e...e0f

Skrevet

Enig! Dette er superviktig! Og sinnsykt skummelt at de forsvinner...

 

Viktig å bringe denne lærdommen videre til barna våre og, at de skal ta vare på biene og humlene.

 

Anonymous poster hash: 419b2...304

Skrevet

Jeg er med! Skal uansett skifte ut hele blomsterbeddet mitt og inn med nye, humlevennlige stauder!

Skrevet

 

Vi mennesker vil ikke leve mange årene om biene forsvinner (ifølge Albert Einstein). Fra NINA på Ås kan en bestille en Humple-plakat som viser de ulike humlene som lever i Norge. Vi hadde denne på veggen i fjor sommer og guttungen og jeg hadde uoffesiell bietelling daglig-fin måte å få barna engasjert på også:)

 

Se også bienes kurbad: http://whatwouldnemido.blogg.no/1340930069_blomster_bier_humler_.html og www.moseplassen.no

 

Heia biene! 

Skrevet

 

 

 

 

Jeg planter IKKE humle vennlige planter i hagen! Livredd humler og bier så det er helt fint at de dør ut. :) Oppfordrer folk til å la være å plante. Engasjer dere heller i å bevare ulven her i Norge. <3

 

Anonymous poster hash: 6d5ad...278

Hva tror du skjer når humlene, veps og bier dør ut smarting?

 

Anonymous poster hash: 3c54e...e0f

Ja enkelte planter vil dø ut, men vi klarer oss helt fint uten de også. Vil ikke ha humler, vepser og bier. Å ja jeg er veldig smart, har nok gått flere år på skolen enn deg. ;)

 

Anonymous poster hash: 6d5ad...278

Kaffe, kakao (sjokolade) , frukt og bær, samt en del grønnsaker er ikke noe du ville savne?

Og sist men ikke minst honning??

 

Anonymous poster hash: 95e11...1d9

Skrevet

 

 

 

Jeg planter IKKE humle vennlige planter i hagen! Livredd humler og bier så det er helt fint at de dør ut. :) Oppfordrer folk til å la være å plante. Engasjer dere heller i å bevare ulven her i Norge. <3

 

Anonymous poster hash: 6d5ad...278

Hva tror du skjer når humlene, veps og bier dør ut smarting?

 

Anonymous poster hash: 3c54e...e0f

Ja enkelte planter vil dø ut, men vi klarer oss helt fint uten de også. Vil ikke ha humler, vepser og bier. Å ja jeg er veldig smart, har nok gått flere år på skolen enn deg. ;)

 

Anonymous poster hash: 6d5ad...278

Gått flere år om igjen da vel? ;)

 

Anonymous poster hash: 0bb83...46b

Skrevet

Har hørt at det skyldes round-up som man før trodde ikke kunne skade insekter... Så slutt med den dritten!!

 

Anonymous poster hash: 88da3...fde

Skrevet

Jeg skal plante nye blomster i år og skal sørge for å få noen humlevennlige! I tillegg har vi en humle som bor under verandaen vår. Den liker i alle fall veldig godt å være der. Jeg har veldig lyst til å spraye noe der så den forsvinner, men lar den bli som et bidrag til å beholde humlene :)



Anonymous poster hash: 336ae...a0a
Skrevet

Fin kampanje, dette er jeg med på!

Skrevet

Det som virkelig tar livet av humler og bier er ikke at folk har lite blomster i hagen, men alt hjelper jo på da. Det er sprøytemidlene og genmodifiserte planter som virkelig tar livet av dem. Velg økologisk!



Anonymous poster hash: 16e60...f52
Skrevet

Fra NINA på Ås kan en bestille en Humple-plakat som viser de ulike humlene som lever i Norge.

Link?

 

Anonymous poster hash: 5462e...4a6

Skrevet

Jeg planter IKKE humle vennlige planter i hagen! Livredd humler og bier så det er helt fint at de dør ut. :) Oppfordrer folk til å la være å plante. Engasjer dere heller i å bevare ulven her i Norge. <3Anonymous poster hash: 6d5ad...278

Du er garantert byjente/Oslojente. Sjeldent du finner bygdefolk som ønsker å bevare ulven og drepe humler.

 

Anonymous poster hash: 03aeb...c80

Skrevet

 

Jeg planter IKKE humle vennlige planter i hagen! Livredd humler og bier så det er helt fint at de dør ut. :) Oppfordrer folk til å la være å plante. Engasjer dere heller i å bevare ulven her i Norge. <3Anonymous poster hash: 6d5ad...278

Du er garantert byjente/Oslojente. Sjeldent du finner bygdefolk som ønsker å bevare ulven og drepe humler.

 

Anonymous poster hash: 03aeb...c80

 

 

Jeg er bygdejente som vil bevare både ulv og humle :)

 

Anonymous poster hash: 86539...3e2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...