Anonym bruker Skrevet 7. mai 2014 #1 Skrevet 7. mai 2014 Fikk nettopp brev i posten om time til keisersnitt etter samtale m gynekolog i forrige uke. Spurte da pent om det gikk an å få det til før pinse da mine to barn skal være borte fom Kristi Himmelfartsdag tom 2.pinsedag hos sin far. Så fikk jeg time 10.juni - dagen etter at de kommer hjem :-( Nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre - faren bor langt unna og det frister ikke å be naboer jeg ikke kjenner så godt om å passe dem i flere dager mens jeg ligger på sykehuset. Ringte inntakskontoret som fortalte at de har ledig time 5.juni, men hun ville ikke gi meg timen og sa det var mitt problem å få tak i barnepass... Er kjempefortvilet - vet ikke hva jeg skal gjøre nå... Bør jeg søke om fødeplass på et annet sykehus? Noen som har vært i samme situasjon og vil dele erfaring? Lettere hormonelt ustabil mamma Anonymous poster hash: 097cb...952
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2014 #2 Skrevet 7. mai 2014 Fikk nettopp brev i posten om time til keisersnitt etter samtale m gynekolog i forrige uke. Spurte da pent om det gikk an å få det til før pinse da mine to barn skal være borte fom Kristi Himmelfartsdag tom 2.pinsedag hos sin far. Så fikk jeg time 10.juni - dagen etter at de kommer hjem :-( Nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre - faren bor langt unna og det frister ikke å be naboer jeg ikke kjenner så godt om å passe dem i flere dager mens jeg ligger på sykehuset. Ringte inntakskontoret som fortalte at de har ledig time 5.juni, men hun ville ikke gi meg timen og sa det var mitt problem å få tak i barnepass... Er kjempefortvilet - vet ikke hva jeg skal gjøre nå... Bør jeg søke om fødeplass på et annet sykehus? Noen som har vært i samme situasjon og vil dele erfaring? Lettere hormonelt ustabil mamma Anonymous poster hash: 097cb...952 Hva med familie da? Anonymous poster hash: 89e62...810
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2014 #3 Skrevet 7. mai 2014 Kan du ikke spørre faren deres om han kan ha de lengre da? Anonymous poster hash: 89e62...810
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2014 #4 Skrevet 7. mai 2014 Kan ikke faren til den nye babyen passe de. Anonymous poster hash: 14c07...4a6
smiia Skrevet 7. mai 2014 #5 Skrevet 7. mai 2014 Besteforeldre som kan komme på besøk? De kan være hos faren noen dager ekstra? Hva med din nåværende mann. Dersom du er alene og virkelig ikke har noen du kan spørre, så tror jeg barnevernet ordner med at noen kan ta vare på barna dine. Kontakt i såfall de i god tid så dere kan finne en løsning som gjør at barna dine blir ivaretatt på best mulig måte.
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2014 #6 Skrevet 7. mai 2014 Han er vel med på fødselen?? Kan ikke faren til den nye babyen passe de. Anonymous poster hash: 14c07...4a6 Anonymous poster hash: bd4be...175
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2014 #7 Skrevet 7. mai 2014 Hehe sykehuset kan ikke booke timer ut fra når den enkelte har barnevakt eller ikke, det skjønner du vel? Anonymous poster hash: fd7f8...62a
shasha Skrevet 7. mai 2014 #8 Skrevet 7. mai 2014 Hehe sykehuset kan ikke booke timer ut fra når den enkelte har barnevakt eller ikke, det skjønner du vel? Anonymous poster hash: fd7f8...62a Når de har en ledig time 5. Juni så bør de vel kunne gi henne den.
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2014 #9 Skrevet 7. mai 2014 Sykehuset kan selvfølgelig ikke booke timer utfra når man har og ikke har barnevakt. Du har kanskje fått time på dagtid? I såfall er vel barna kaskje i barnehage eller på skole? det nye barnet har vel en far som eventuelt kan passe de dersom du ikke har annen barnepass? Hva med tanter/onkler, bestefreldre? Barnas far kan kanskje ha de en dag lenger? Synes jammen Vi er blitt et storforlangende forlk dersom sykehuset skal tilpasse operasjonetimer utfra når det passe den enkelte pasient! Anonymous poster hash: a809b...00a
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2014 #10 Skrevet 7. mai 2014 Foreldrene mine er i utlandet og barna kan ikke være lengre hos faren pga skolen. Jeg har ei venninne som både har tilbudt seg å være med på fødselen og å passe barna, men hun reiser bort 11.juni... Tviler på at jeg er hjemme igjen dagen etter ks. Pappaen til den nye babyen har fått kalde føtter og jeg vet faktisk ikke hvor jeg har ham akkurat nå :-( Huff - akkurat nå føler jeg at jeg har rota det skikkelig til for meg selv ved å beholde denne babyen. Anonymous poster hash: 097cb...952
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2014 #11 Skrevet 7. mai 2014 Hehe sykehuset kan ikke booke timer ut fra når den enkelte har barnevakt eller ikke, det skjønner du vel? Anonymous poster hash: fd7f8...62a Når de har en ledig time 5. Juni så bør de vel kunne gi henne den. Det er ikke sekretærene som bestemmer når et barn skal forløses! Da må hun evt snakke med legen. Anonymous poster hash: fd7f8...62a
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2014 #12 Skrevet 7. mai 2014 Hva hadde du gjort med barna om du ikke fikk innvilget keisersnitt? Anonymous poster hash: 15a88...01a
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2014 #13 Skrevet 7. mai 2014 Unnskyld meg, men synes du er en skikkelig primadonna som forventer at sykehuset skal innrette seg etter når det passer deg. Vær glad du får keisersnitt i det hele tatt. Slutt å syt å ta det tidspunktet du har fått. Anonymous poster hash: 2a7cc...b1a
shasha Skrevet 7. mai 2014 #14 Skrevet 7. mai 2014 Hehe sykehuset kan ikke booke timer ut fra når den enkelte har barnevakt eller ikke, det skjønner du vel? Anonymous poster hash: fd7f8...62a Når de har en ledig time 5. Juni så bør de vel kunne gi henne den.Det er ikke sekretærene som bestemmer når et barn skal forløses! Da må hun evt snakke med legen. Anonymous poster hash: fd7f8...62a Ja, og da bør de være greie å fremskynde timen. Damen er i en vanskelig situasjon, og hvis de har noe ledig bør de være litt villige til å hjelpe. Det ville vært noe annet om de allerede var fullbooket, men det er det altså ikke. Kontakt dem som har booket denne timen din trådstarter
shasha Skrevet 7. mai 2014 #15 Skrevet 7. mai 2014 Foreldrene mine er i utlandet og barna kan ikke være lengre hos faren pga skolen. Jeg har ei venninne som både har tilbudt seg å være med på fødselen og å passe barna, men hun reiser bort 11.juni... Tviler på at jeg er hjemme igjen dagen etter ks. Pappaen til den nye babyen har fått kalde føtter og jeg vet faktisk ikke hvor jeg har ham akkurat nå :-( Huff - akkurat nå føler jeg at jeg har rota det skikkelig til for meg selv ved å beholde denne babyen. Anonymous poster hash: 097cb...952 Hvor Sånn ca. i landet bor du?
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2014 #16 Skrevet 7. mai 2014 Barna kan ha fri noen dager fra skolen og være hos faren sin. Du er jo veldig heldig som har fått innvilget keisersnitt, har du ikke hatt en plan for hva du skal gjøre med barna dersom fødselen starter når som helst? Foreldrene dine kan komme hjem fra utlandet? Dette lar seg jo planlegge i god tid. Søsken, tanter, onkler, dine besteforeldre? Naboer, venner av barna? Forstår godt at sykehuset ikke vil gi deg time 5 dager før. Du har vel alt fått tid i god tid til termin, og babyen har det best i magen så lenge den kan. Anonymous poster hash: 42c4a...3c7
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2014 #17 Skrevet 7. mai 2014 Betal noen for å være barnevakt da, vanskeligere trenger det ikke gjøres! Anonymous poster hash: fd7f8...62a
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2014 #18 Skrevet 7. mai 2014 Hvor gamle er de eldre barna? Noen uker før fødselen var det en helg alle mine bekjente var bortreist og jeg hadde ingen til å passe eldstejente om jeg skulle føde den helgen. Det var helt krise... Jeg forklarte situasjonen i barnehagen og den ene barnehagetanten ville gjerne passe datteren min om det ble nødvendig. (men det ble det heldigvis ikke.) Anonymous poster hash: f08ca...0bf
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2014 #19 Skrevet 7. mai 2014 15a88...01a [/acronym] Det har egentlig ikke vært et tema. Jeg var på Rikshospitalet allerede i uke 12 for å vurdere om jeg burde beholde babyen og diskutere forløsning pga tidligere underlivsoperasjoner (ikke ks). Da ble termin satt til 10.juni og jeg valgte å beholde barnet. Datoen ble imidlertid flyttet på rutine ultralyden og kan ikke endres på nå. Jeg forstår absolutt at man ikke kan innvilge alle fødenes ønsker - jeg hadde bare håpt på at jeg ikke skulle havne i denne situasjonen. Men jeg skal ta kontakt med gynekologen og hvis det ikke ordner seg får jeg evt vurdere forslaget om å snakke med barnevernet. Anonymous poster hash: 097cb...952
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2014 #20 Skrevet 7. mai 2014 Hehe sykehuset kan ikke booke timer ut fra når den enkelte har barnevakt eller ikke, det skjønner du vel? Anonymous poster hash: fd7f8...62a Når de har en ledig time 5. Juni så bør de vel kunne gi henne den.Det er ikke sekretærene som bestemmer når et barn skal forløses! Da må hun evt snakke med legen. Anonymous poster hash: fd7f8...62a Ja, og da bør de være greie å fremskynde timen. Damen er i en vanskelig situasjon, og hvis de har noe ledig bør de være litt villige til å hjelpe. Det ville vært noe annet om de allerede var fullbooket, men det er det altså ikke. Kontakt dem som har booket denne timen din trådstarter Legene skal tenke på barnets beste! Barnets beste er å være i magen lengst mulig! Keisersnitt blir jo bestilt en stund før termin i utgangspunktet. Hva i all verden ville hun gjort dersom hun ikke fikk innvilget keisersnitt og fødselen startet når som helst? Synes det er rart å ha tre barn og så lite nettverk og familie. Hadde mor til en klassekamerat ringt meg og forklart denne situasjonen så ville kompisen fått bo her hele uka! Anonymous poster hash: 42c4a...3c7
Elsker livet Skrevet 7. mai 2014 #21 Skrevet 7. mai 2014 Prøv å få byttet time. Går ikke det ber du faren ha barna så lenge de er nødvendig, de kan tas ut av skolen i spesielle situasjoner. Går ikke det så kontakt barnevernet og for hjelp.
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2014 #22 Skrevet 7. mai 2014 Når er terminen da? Kanskje 5.juni er for tidlig i forhold til termin? De fleste sykehus har retningslinjer på hvor lenge før termin de tar et planlagt snitt, de fleste vil vel ha det så tett opp mot termin som mulig for å unngå mulige komplikasjoner som gulsott, at lungene til babyen ikke er klare, problemer med ammingen osv. Jeg personlig har født 13 og 17 dager før termin tidligere og ble satt opp til planlagt keisersnitt 10 dager før termin, det var så tidlig som de overhodet var villige til å ta det før termin på sykehuset her selv med min historie. Selvfølgelig startet fødselen av seg selv 15 dager før termin og det ble et hastesnitt 5 dager før den planlagte datoen, men jeg skjønner selvfølgelig at sykehuset må ha slike retningslinjer også. Noen barn som blir født 15 dager før termin er jo ikke helt klare enda, selv om de fleste, og ihvertfall min, er det. Anonymous poster hash: 3247e...b71
MJ<3 Skrevet 7. mai 2014 #23 Skrevet 7. mai 2014 Hvis barna er så store at de går på skolen så bør vel ikke dette være noe problem?De har vel venner som de evt kan være hos et par dager? Det vil jo være hyggelig for barna også Hadde det vært her i gården så hadde jeg lett spurt noen av foreldrene på skolen om de kunne hjulpet til med situasjonen, og det leeeenge før jeg hadde kontaktet barnevernet. Håper du finner en løsning!
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2014 #24 Skrevet 7. mai 2014 Om det er snakk om skolebarn kan de vel bare være hos pappa til helgen etter pinse og snittet unnagjort? Det er virkelig ingen som reagerer på at de blir tatt ut av skolen i 3-4 dager i en slik situasjon altså.. De er da kanskje gamle nok til å være alene hjemme noen timer mens pappa er på jobb, eller han kan skaffe litt barnevakt i sitt nettverk de få dagene (farmor, tanter, onkler e.l. på farssiden). Anonymous poster hash: 3247e...b71
smiia Skrevet 7. mai 2014 #25 Skrevet 7. mai 2014 15a88...01a [/acronym]Det har egentlig ikke vært et tema. Jeg var på Rikshospitalet allerede i uke 12 for å vurdere om jeg burde beholde babyen og diskutere forløsning pga tidligere underlivsoperasjoner (ikke ks). Da ble termin satt til 10.juni og jeg valgte å beholde barnet. Datoen ble imidlertid flyttet på rutine ultralyden og kan ikke endres på nå. Jeg forstår absolutt at man ikke kan innvilge alle fødenes ønsker - jeg hadde bare håpt på at jeg ikke skulle havne i denne situasjonen. Men jeg skal ta kontakt med gynekologen og hvis det ikke ordner seg får jeg evt vurdere forslaget om å snakke med barnevernet. Anonymous poster hash: 097cb...952 Uff, føler med deg og sender deg en klem. Situasjonen din høres forferdelig stressende ut, forstår det sånn at du har lite nettverk og ikke den som vil trenge deg på og bry andre. Jeg tror absolutt jeg ville tatt kontakt med barnevernet for hjelp og veiledning. Ting kan skje selv om du har skaffet barnevakt for en bestemt dato: du kan plutselig gå i fødsel før tiden, det kan oppstå komplikasjoner som gjør at du må bli på sykehuset lenger etc. Viktig å ivareta de andre barna og kunne slappe av med at du har et trygt sted å sende dem uansett hva som skjer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå