Gå til innhold

Dere kan si hva dere vil...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Petter Northug tok feil valg, det er det ingen tvil om! Fyllekjøring har tatt så utrolig mange liv. Han skal være glad det kun endte med knekt kragebein og at han ikke ble siktet for uaktsomt drap. Men herregud da folkens, han feilet! Det er menneskelig! Selv for O'store Petter Northug! Hvorfor dømmer dere han hardere enn en annen som hadde gjort det samme? Vil gjerne se at det blir like store diskusjoner hver gang det kommer i media om fyllekjøring! Det gikk heldigvis bra og jeg er ganske sikkert på at han aldri kommer til å gjøre noe slikt igjen. Nå må han bare ta straffen sin og jeg håper ikke han får mildere straff bare fordi det er Northug det er snakk om.

Anonymous poster hash: ee6c6...c80

Vi dømmer ikke PN hardere enn vi dømmer andre fyllekjørere, det er den samme søpla hele gjengen.

Tvert imot er det vel skikongen og partyprinsen som blir skånet for hets og kritikk, for det er jo menneskelig å feile dakars.

Anonymous poster hash: 79824...693

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Petter Northug tok feil valg, det er det ingen tvil om! Fyllekjøring har tatt så utrolig mange liv. Han skal være glad det kun endte med knekt kragebein og at han ikke ble siktet for uaktsomt drap. Men herregud da folkens, han feilet! Det er menneskelig! Selv for O'store Petter Northug! Hvorfor dømmer dere han hardere enn en annen som hadde gjort det samme? Vil gjerne se at det blir like store diskusjoner hver gang det kommer i media om fyllekjøring! Det gikk heldigvis bra og jeg er ganske sikkert på at han aldri kommer til å gjøre noe slikt igjen. Nå må han bare ta straffen sin og jeg håper ikke han får mildere straff bare fordi det er Northug det er snakk om.

Anonymous poster hash: ee6c6...c80

Vi dømmer ikke PN hardere enn vi dømmer andre fyllekjørere, det er den samme søpla hele gjengen.

Tvert imot er det vel skikongen og partyprinsen som blir skånet for hets og kritikk, for det er jo menneskelig å feile dakars.

Anonymous poster hash: 79824...693

.. 693, bare la det ligge, de skjønner jo absolutt ingenting.

Anonymous poster hash: 050fa...9f1

Skrevet

Bare lurer, er det noen av dere som verner om PN som har noen kjære som er blitt skadet eller drept av en fyllekjører?

Anonymous poster hash: f9079...672

Ja, eller rettere sagt jeg ble hardt skadet da en fyllekjører kjørte rett i fronten på bilen min. Det tok meg over ett år med opptrening før jeg klarte å gå igjen, og jeg kommer til å slite med smerter og senskader resten av livet. Så svaret er ja jeg vet hva det vil si å være å bli utsatt for en fyllekjører, og det er ingen formildende omstendigheter rundt det. Men forskjellen på han som krasjet med meg og Petter Northug er at han som kjørte på meg måtte ta straffen som rettsvesenet gav han, og etter det fikk han gå videre og bygge opp livet sitt igjen. Han ble ikke utsatt for en netthets som vi nå ser. Han ble ikke utsatt for at helt fremmede mennesker sitter og dømmer han og ønsker død og fordervelse over han. Det tok litt tid for meg å bearbeide tanker, men en måned etter at jeg våknet opp fra koma ønsket jeg et møte med han hvor vi snakket gjennom alt og hvor jeg tilslutt tilgav han etter å ha sett hvor angrende han var og ikke minst han nyvunnende kunnskap rundt hans gale valg. Mao jeg støtter ikke handlingen Petter Northug har gjort da det er forkastelig på alle måter, men jeg klarer å skille på handling og person og mener bestemt at personen Petter ikke bør bli definert ut fra en handling. Jeg tror heller ikke at det er en fordel for noen at Petter skal gå ende lengre ned i kjelleren og oppleve at uansett hva han sier og signaliserer så er det ingen tilgivelse å finne. Er vi ikke bedre tjent med et menneske som gjør opp for sine kriminelle handlinger så får en ny sjanse. Jeg mener er ikke det det hele norske rettsprinsippet er basert på?

Anonymous poster hash: e4195...20f

Skrevet

Det han har gjort er helt forkastelig!

Han er en offentlig person og må tåle at folk prater om han! Spesielt etter noe sånt som dette. Men hetsing, hva legger dere i det ordet?

Er det hetsing å si hva man mener om det han har gjort? Synes man skal være forsiktig med å bagatellisere forbrytelsen hans. Han er ett forbilde for mange. Men er ikke riktig at man skal fryse han ut for alltid. Han som de andre bør ta straffen sin og bevise i ettertid at den handlingen han utførte i helga ikke definerer han som person. Først da kan man begynne å tro at han gjorde en feil, og ikke er en, ja hva skal man si, kronidiot.

Anonymous poster hash: f9079...672

Skrevet

Hvor var du da Northug brakk stolpen??

Anonymous poster hash: bf15a...f6b

Haha:)

Anonymous poster hash: 777e3...a38

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...