Gå til innhold

Dere kan si hva dere vil...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg synes handlingen hans er forkastelig, og jeg synes det er bra at det er mye fokus på det. Men jeg håper ikke det knekker ham som mennske. Etter soning kan han kanskje gå videre som en litt bedre og mer ydmyk person?

Anonymous poster hash: 34957...6d1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den kjøringen de foretok seg klokke 5 om natta setter ikke så mange i fare som mange skal ha det til. Jeg ser større farer med fart og forbikjøring hver dag hjem fra jobb. Fyllekjøring er aldri greit, men dette blir jo blåst opp noe voldsomt. Det kan se ut som Northug har mistet kontrollen over livet sitt. Dette har vi dessverre sett gjenta seg om og om igjen gjennom historien. Kjente folk med mye penger og for frie tøyler sklir ut. Nå er det på tide at vi strekker frem en hjelpende hand og prøver å få han på rett spor.

Anonymous poster hash: a1ac9...b3c
Gjest thricane
Skrevet

Hva mener du med at du støtter han? Gir du han penger? Synes du handlingen var ok? Skal du følge han til psykolog? Hva i all verden vil det si å støtte en vilt fremmed person som ikke aner hvem du er?

Handlingene han har gjort er så grove at han fortjener å kjenne på det. Han er 28 år og burde vite bedre en å fyllekjøre. Når han i tillegg stikker av fra en såret kamerat topper han bare idiotien enda mer. Det er drittflaks at ikke det gikk verre. Og vet du hva, sånt støtter jeg bare ikke..

Når ting kommer på avstand og han har sonet straffen håper jeg han klarer å reise seg og bruke dette til noe positivt. F eks forebyggende arbeid for å unngå at andre gjør samme blemma.

Skrevet

Det som er trist her er jo at det gikk så langt som dette. At han har sunket så lavt at han har tatt denne sinnsykt idiotiske avgjørelsen, at han er så ravende full at han oppfører seg så dumt.

For han er jo ikke en fjasete 18-åring som ikke aner noe om konsekvenser, han er en voksen mann på nesten 30 år, en toppidrettsutøver som burde være mer seriøs og smartere enn som så.

Det som er leit er det at han så åpenbart har havna på villspor, og hatt så mange feil folk rundt seg som ikke har evna å ta tak i oppførselen hans og få ham på rett vei igjen.

Han har rett og slett for mange ja-mennesker rundt seg, som bare har jatta med ham og ikke turt å stoppe ham. Det er ikke noe ukjent fenomen i kjendisverdenen, og blant dem som har mye penger og status. De tiltrekker seg folk som vaker rundt og ikke egentlig er spesielt gode venner, som river dem ned i stedet for å bygge dem opp.

Jeg ville ikke bli forundra om det er noe av dette som har spilt inn her. Og at han har fått ture fram med ufornuft for lenge og fått lov til å bli for høy på seg selv. Da er det fort gjort å gjøre slike idiotiske ting, det ser vi jo gang på gang.

Jeg synes ikke synd på ham for at han får pes for det han har gjort, for det fortjener han. Han har vært en idiot, og må ta konsekvensene av det.

Men jeg synes synd på ham, eller føler md ham for at han har sunket så dypt som dette, for at han har havna utpå dette her, for at han helt åpenbart sliter med ett eller annet som har fått ham til å ta slike fatale og dårlige valg som han har.

Jeg håper han har lært, og at han reiser seg igjen og tar med seg visdom fra dette. Jeg håper dette gjør ham til et bedre menneske, og får ham til å innse hva som er viktig her i livet. Raske biler, penger, fjas og overfladiske venner er IKKE det.

Anonymous poster hash: 6e0ab...718
Skrevet

Kanskje alle som kjørte i fylla burde stille opp på riksdekkende tv, og beklage seg?

Synes det blir helt feil og synse, vist, dersom osv. (Nei jeg forsvar ikke fyllekjøring!!!) alle som kjøre bil kan faktisk kjøre på og drepe noe, et lite sekund uoppmersomhet , eller rett og slett uflaks kam gjør oss alle til drapskvinner!

Men han har faktisk ikke drept noen, ja kompisen ble skadet men det er vel til pass når en sitter på med en fyllekjører.

Vi bør heller være glade for at ingen andre ble skadet bortsett fra passasjerene og PN s rykte og ære! Og det er det samme om dere like PN eller ei! Nei fyllekjøring er ikke greit, men når det først har skjedd så vær for gudsskykd glad det ikke gikk verre!!

Anonymous poster hash: 4d887...1ad

Skrevet

Han fortjener alt tyn han kan få i denne saken! Akkurat som alle andre som velger å sette seg bak rattet når man er påvirket.

Han tok et valg og må leve med konsekvensene. Forhåpentligvis lærer han.

Skrevet

Bare lurer, er det noen av dere som verner om PN som har noen kjære som er blitt skadet eller drept av en fyllekjører?

Anonymous poster hash: f9079...672

Skrevet

Denne netthetsen og kritikken den stakkars, angrende Northug liksom er utsatt for, hvor er den egentlig? Synes 99 % av det jeg har lest om siden nyheten sprakk er sympatierklæringer, at vi må huske at det er menneskelig å feile, han er bare en mann og fortjener en ny sjanse og bla bla bla...

La oss si Northug IKKE hadde kræsjet bilen. Han hadde fått den hjem og gått og lagt seg for å sove av seg rusen. Tror dere han hadde vært en angrende synder da? Tror dere han hadde gått i seg selv og virkelig tenkt gjennom hva han hadde gjort? Eller tror dere han hadde tenkt "å faen, kjørte visst i fylla i går, jaggu flaks jeg ikke ble tatt!" ?

Dette med å utvise sympati for mennesker som har begått alvorlige kriminelle handlinger - hvor setter dere grensen?

En russegutt som drikker seg altfor full og voldtar en sovende jente - fortjener han sympati? Han var jo så full, gi nå gutten en ny sjanse? En utslitt og deprimert alenemor som i desperasjon slår til ungen sin - fortjener hun en ny sjanse? Det er jo menneskelig å feile?

Eller er det faktisk slik at kjente personer lettere får sympati enn en eller annen ukjent døgenikt på gata? Hadde JEG blitt møtt med samme overbærenhet om det var jeg som kræsja i fylla og satte uskyldige menneskers liv og helse på spill?

Jeg er virkelig bekymret for hvilke signaler man gir når Northug nå blir overrøst med støtteerklæringer.

Anonymous poster hash: 79824...693

Signerer!

Dobbeltmoralen lenge leve. Det er nok kjipt å bli satt i gapestokk av media etter noe så alvorlig, men man skulle tro at nettopp gapestokk skal virke preventivt på sånne handlinger.

De som sympatiserer med PN gjør det kun fordi han er kjendis og en ellers "snill gutt". Å argumentere med at "det gikk jo bra" er alarmerende. Jeg synes det vitner om naive egenskaper hos folk som man må ha for å kunne finne på å fylkekjøre selv. Sjansen for en vellykket kjøretur i ruspåvirket tilstand er forsvinnende liten, at folk synes synd på han som tok sjansen er forjævlig. Kompisen fikk bruddskade, så noen ble faktisk skadd.

Hvis det hadde vært en nabo man knapt vet navnet på som hadde gjort dette, vedder jeg kragebeinet mitt på at pipa til de medfølende i PN saken hadde hatt en annen tone. Da hadde nok stygge blikk og kommentarer vært greit. Trynefaktor!

Anonymous poster hash: 050fa...9f1

Skrevet

...men jeg føler ordentlig med Petter, og håper at han kommer seg gjennom dette.

Jeg er én av dem som støtter han!

Og, jada, jeg tar avstand fra selve handlingen.

Ok så du aksepterer fyllekjøring.

Anonymous poster hash: 40f22...206

Skrevet

Denne netthetsen og kritikken den stakkars, angrende Northug liksom er utsatt for, hvor er den egentlig? Synes 99 % av det jeg har lest om siden nyheten sprakk er sympatierklæringer, at vi må huske at det er menneskelig å feile, han er bare en mann og fortjener en ny sjanse og bla bla bla...

La oss si Northug IKKE hadde kræsjet bilen. Han hadde fått den hjem og gått og lagt seg for å sove av seg rusen. Tror dere han hadde vært en angrende synder da? Tror dere han hadde gått i seg selv og virkelig tenkt gjennom hva han hadde gjort? Eller tror dere han hadde tenkt "å faen, kjørte visst i fylla i går, jaggu flaks jeg ikke ble tatt!" ?

Dette med å utvise sympati for mennesker som har begått alvorlige kriminelle handlinger - hvor setter dere grensen?

En russegutt som drikker seg altfor full og voldtar en sovende jente - fortjener han sympati? Han var jo så full, gi nå gutten en ny sjanse? En utslitt og deprimert alenemor som i desperasjon slår til ungen sin - fortjener hun en ny sjanse? Det er jo menneskelig å feile?

Eller er det faktisk slik at kjente personer lettere får sympati enn en eller annen ukjent døgenikt på gata? Hadde JEG blitt møtt med samme overbærenhet om det var jeg som kræsja i fylla og satte uskyldige menneskers liv og helse på spill?

Jeg er virkelig bekymret for hvilke signaler man gir når Northug nå blir overrøst med støtteerklæringer. Anonymous poster hash: 79824...693

Signerer!

Dobbeltmoralen lenge leve. Det er nok kjipt å bli satt i gapestokk av media etter noe så alvorlig, men man skulle tro at nettopp gapestokk skal virke preventivt på sånne handlinger.

De som sympatiserer med PN gjør det kun fordi han er kjendis og en ellers "snill gutt". Å argumentere med at "det gikk jo bra" er alarmerende. Jeg synes det vitner om naive egenskaper hos folk som man må ha for å kunne finne på å fylkekjøre selv. Sjansen for en vellykket kjøretur i ruspåvirket tilstand er forsvinnende liten, at folk synes synd på han som tok sjansen er forjævlig. Kompisen fikk bruddskade, så noen ble faktisk skadd.

Hvis det hadde vært en nabo man knapt vet navnet på som hadde gjort dette, vedder jeg kragebeinet mitt på at pipa til de medfølende i PN saken hadde hatt en annen tone. Da hadde nok stygge blikk og kommentarer vært greit. Trynefaktor! Anonymous poster hash: 050fa...9f1

Nei jeg hadde følt det samme for naboen!! Jeg hadde vært sjeleglad for at ingen andre ble skadet!!! Fyllekjører og passasjer teller ikke.

" det gikk jo bra er almerende"????naive egenskaper?? Med resten av verden gikk det faktisk bra! Nei fyllekjøring er ikke greit, men det skjer, har skjedd og kommer til og skje( dessverre!!!) og når det skjer er jeg glad for at ingen uskuldige blir skadet! De som sitter på eller kjører har seg selv og takke!!!

Skrevet

Jeg er virkelig bekymret for hvilke signaler man gir når Northug nå blir overrøst med støtteerklæringer. Anonymous poster hash: 79824...693

Signerer!

Hvis det hadde vært en nabo man knapt vet navnet på som hadde gjort dette, vedder jeg kragebeinet mitt på at pipa til de medfølende i PN saken hadde hatt en annen tone. Da hadde nok stygge blikk og kommentarer vært greit. Trynefaktor! Anonymous poster hash: 050fa...9f1

Nei jeg hadde følt det samme for naboen!! Jeg hadde vært sjeleglad for at ingen andre ble skadet!!! Fyllekjører og passasjer teller ikke.

" det gikk jo bra er almerende"????naive egenskaper?? Med resten av verden gikk det faktisk bra! Nei fyllekjøring er ikke greit, men det skjer, har skjedd og kommer til og skje( dessverre!!!) og når det skjer er jeg glad for at ingen uskuldige blir skadet! De som sitter på eller kjører har seg selv og takke!!!

?

Skrevet

han stakk fra ulykkesstedet!!! og lot sin skadede venn sitte igjen i bilen!!! d synes jeg faktisk er noe av d værste!

Skrevet

han stakk fra ulykkesstedet!!! og lot sin skadede venn sitte igjen i bilen!!! d synes jeg faktisk er noe av d værste!

Etter som jeg har forstått så var det kompisen som ba han dra!

Skrevet

Jeg er virkelig bekymret for hvilke signaler man gir når Northug nå blir overrøst med støtteerklæringer.

Signerer!

Hvis det hadde vært en nabo man knapt vet navnet på som hadde gjort dette, vedder jeg kragebeinet mitt på at pipa til de medfølende i PN saken hadde hatt en annen tone. Da hadde nok stygge blikk og kommentarer vært greit. Trynefaktor!

Det blir det samme som å støtte en som prøvde å skyte vilt rundt seg, men bommet på folk slik at ingen kom til skade. At det gikk jo bra vet dere, så da kan dere ikke dømme personen som har gjort handlingen. Helt på trynet. Man skal ikke få lov til alt bare fordi man er kjendis.

Anonymous poster hash: 59892...f6e

Skrevet

Men for faen, bruke huet da? Hvis du blir bedt om å stjele noe eller hoppe fra en bru, gjør du det bare fordi noen ber deg om det? Å forlate en skadd person i TOTALVRAK av en bil som kan antennes, eksplodere osv er straffbart. Selv om noen har bedt ham om å foreta en straffbar handling så fritar ikke dette ham for ansvar!!

Skrevet

Denne netthetsen og kritikken den stakkars, angrende Northug liksom er utsatt for, hvor er den egentlig? Synes 99 % av det jeg har lest om siden nyheten sprakk er sympatierklæringer, at vi må huske at det er menneskelig å feile, han er bare en mann og fortjener en ny sjanse og bla bla bla...La oss si Northug IKKE hadde kræsjet bilen. Han hadde fått den hjem og gått og lagt seg for å sove av seg rusen. Tror dere han hadde vært en angrende synder da? Tror dere han hadde gått i seg selv og virkelig tenkt gjennom hva han hadde gjort? Eller tror dere han hadde tenkt "å faen, kjørte visst i fylla i går, jaggu flaks jeg ikke ble tatt!" ?Dette med å utvise sympati for mennesker som har begått alvorlige kriminelle handlinger - hvor setter dere grensen?En russegutt som drikker seg altfor full og voldtar en sovende jente - fortjener han sympati? Han var jo så full, gi nå gutten en ny sjanse? En utslitt og deprimert alenemor som i desperasjon slår til ungen sin - fortjener hun en ny sjanse? Det er jo menneskelig å feile?Eller er det faktisk slik at kjente personer lettere får sympati enn en eller annen ukjent døgenikt på gata? Hadde JEG blitt møtt med samme overbærenhet om det var jeg som kræsja i fylla og satte uskyldige menneskers liv og helse på spill?Jeg er virkelig bekymret for hvilke signaler man gir når Northug nå blir overrøst med støtteerklæringer.Anonymous poster hash: 79824...693

Signerer!Dobbeltmoralen lenge leve. Det er nok kjipt å bli satt i gapestokk av media etter noe så alvorlig, men man skulle tro at nettopp gapestokk skal virke preventivt på sånne handlinger.De som sympatiserer med PN gjør det kun fordi han er kjendis og en ellers "snill gutt". Å argumentere med at "det gikk jo bra" er alarmerende. Jeg synes det vitner om naive egenskaper hos folk som man må ha for å kunne finne på å fylkekjøre selv. Sjansen for en vellykket kjøretur i ruspåvirket tilstand er forsvinnende liten, at folk synes synd på han som tok sjansen er forjævlig. Kompisen fikk bruddskade, så noen ble faktisk skadd.Hvis det hadde vært en nabo man knapt vet navnet på som hadde gjort dette, vedder jeg kragebeinet mitt på at pipa til de medfølende i PN saken hadde hatt en annen tone. Da hadde nok stygge blikk og kommentarer vært greit. Trynefaktor!Anonymous poster hash: 050fa...9f1

Det blir det samme som å støtte en som prøvde å skyte vilt rundt seg, men bommet på folk slik at ingen kom til skade. At det gikk jo bra vet dere, så da kan dere ikke dømme personen som har gjort handlingen. Helt på trynet. Man skal ikke få lov til alt bare fordi man er kjendis. Anonymous poster hash: 59892...f6e

Tror ikke det er noen som synes det er greit at PN kjørte i fylle, men synes du det hadde vært bedre om han hadde kjørt på noen??? Er ikke du glad for at han ikke kjørte på noen?

Skrevet

Men for faen, bruke huet da? Hvis du blir bedt om å stjele noe eller hoppe fra en bru, gjør du det bare fordi noen ber deg om det? Å forlate en skadd person i TOTALVRAK av en bil som kan antennes, eksplodere osv er straffbart. Selv om noen har bedt ham om å foreta en straffbar handling så fritar ikke dette ham for ansvar!!

Det er ikke det jeg sier!

Petter og kompisen var begge i sjokk, de hadde spurt hverandre om det gikk bra og kompisen hadde bedt han dra!  Hvordan mennesker i sjokk reagerer er individuelt. Ja det er en straffbar handling og den føyer seg inn i rekken av dårlige valg som ble gjort natt til søndag, kompisen hadde antatt kravebensbrudd han var ikke livstruende skadd. Igjen så er det ikke ok og fyllekjøre om du er Petter, kongen eller ola nordmann men liker ikke all hetsen og mediedekningen dette får, han er menneske han gjorde en stor feil og han er berett på og ta straffen!

Skrevet

Nå var det kompisen som sa han måtte komme seg unna.. Det er jo SÅ lett for oss som ikke har vært i situasjonen å påpeke hva han burde gjort, så klart han burde nektet å bli hos kompisen, men, med tanke på den krasjen kan han ha fått sjokk, noe han selv mener han har hatt også, ingen oppfører seg rasjonelt når de får sjokk.

Skrevet

Nå var det kompisen som sa han måtte komme seg unna.. Det er jo SÅ lett for oss som ikke har vært i situasjonen å påpeke hva han burde gjort, så klart han burde nektet å bli hos kompisen, men, med tanke på den krasjen kan han ha fått sjokk, noe han selv mener han har hatt også, ingen oppfører seg rasjonelt når de får sjokk.

Ingen oppfører seg rasjonelt når de har fått sjokk nei, eller når de er dritings!

Det gjør ikke saken bedre av den grunn, og hadde det vært en hvilken som helst annen person så hadde ikke denne personen blitt gjort til et offer. Det er kun fordi det er en kjent person som gjør at han nå blir "syns synd på". Syns det er helt latterlig og sjukt at en person skal få sympati for de handlingene der uansett om han er kjent eller ikke.

Skrevet

Hvor var du da Northug brakk stolpen??

Anonymous poster hash: bf15a...f6b

Skrevet

Ingen oppfører seg rasjonelt når de har fått sjokk nei, eller når de er dritings!

Det gjør ikke saken bedre av den grunn, og hadde det vært en hvilken som helst annen person så hadde ikke denne personen blitt gjort til et offer. Det er kun fordi det er en kjent person som gjør at han nå blir "syns synd på". Syns det er helt latterlig og sjukt at en person skal få sympati for de handlingene der uansett om han er kjent eller ikke.

Jeg sier ikke han er et offer, gidd å les mitt første innlegg her før du påstår det. Det jeg påpeker er at han har gjort en feil, han kan ikke endre den nå, og han sier selv han skal ta sin straff for dette. "Greia" er at hadde det vært andre, hadde det kommet et notis i avisen, mens nå, så er det ikke noe annet de skriver om i avisene nesten, alle skal ta han og trøkke han ned etter beste evne.

Han gjorde en stor feil, som KUNNE kostet liv, han hadde hell i idiotien, ingen ble drept, kompisen ble skadd, men han satte seg frivillig inn i bilen, vel vitende om at Petter var full. Men dette kan ikke endres på nå, uansett hvor mye man påstår skulle vært gjort, fremfor hva han har gjort med dette.

Alt som KAN gjøres nå, er at han tar sin straff, får stablet livet sitt på rett kjør igjen, og håpe at det fortsatt er noen som er villig til å hjelpe han til å bli den idrettsutøveren han har vært frem til dette. Men at han også vil være en litt mer rolig mann, en som har fått følt på hva det vil si å nesten miste alt pga en feil handling.

Kan ikke se at denne heksejakten hjelper for noe som helst, det er ikke noe som kan endres på, av noen, det vil ikke gjøre folk bevist på noe, og det vil ikke hindre fremtidige fyllekjørere å sette seg bak rattet.

Skrevet

Signerer!

Det blir det samme som å støtte en som prøvde å skyte vilt rundt seg, men bommet på folk slik at ingen kom til skade. At det gikk jo bra vet dere, så da kan dere ikke dømme personen som har gjort handlingen. Helt på trynet. Man skal ikke få lov til alt bare fordi man er kjendis.

Nettopp! Han gikk inn for det med en hastighet som ikke likna grisen også, det var ikke forsøk på å kjøre "ubemerket" etter trafikkreglene engang. Jeg er totalt imot at så grove handlinger skal hysjes ned. Når fornuften tydeligvis har en så stor glippe så må vedkommende få lært den harde måten at sånt gjør man ikke, i respekt for andres liv og helse! Det er ikke direkte første gang den bilen er sett blitt svinkjørt på Byåsen..

Skrevet

Jeg sier ikke han er et offer, gidd å les mitt første innlegg her før du påstår det. Det jeg påpeker er at han har gjort en feil, han kan ikke endre den nå, og han sier selv han skal ta sin straff for dette. "Greia" er at hadde det vært andre, hadde det kommet et notis i avisen, mens nå, så er det ikke noe annet de skriver om i avisene nesten, alle skal ta han og trøkke han ned etter beste evne.

Han gjorde en stor feil, som KUNNE kostet liv, han hadde hell i idiotien, ingen ble drept, kompisen ble skadd, men han satte seg frivillig inn i bilen, vel vitende om at Petter var full. Men dette kan ikke endres på nå, uansett hvor mye man påstår skulle vært gjort, fremfor hva han har gjort med dette.

Alt som KAN gjøres nå, er at han tar sin straff, får stablet livet sitt på rett kjør igjen, og håpe at det fortsatt er noen som er villig til å hjelpe han til å bli den idrettsutøveren han har vært frem til dette. Men at han også vil være en litt mer rolig mann, en som har fått følt på hva det vil si å nesten miste alt pga en feil handling.

Kan ikke se at denne heksejakten hjelper for noe som helst, det er ikke noe som kan endres på, av noen, det vil ikke gjøre folk bevist på noe, og det vil ikke hindre fremtidige fyllekjørere å sette seg bak rattet.

Det er selvfølgelig riktig at han får mer oppmerksomhet enn en som ingen vet hvem er. Det er litt det som er ulempen med å være en kjent person, og også et forbilde for mange.

Har man satt seg i en situasjon hvor man er blitt "kjendis" så må man også strebe etter å ta de rette valgene og være bevisst konsekvensene av å ta slike valg som PN gjorde på lørdag natt. Sånn er det jo i alle sammenhenger. 

Uthengingen i ordførersaken var det ingen som reagerte på, og i andre saker som har vært. Det er ALLTID noe annet når man er en offentlig person. 

Det JEG derimot reagerer på som jeg prøver å forklare, er all sympatien han får som en offentlig person med tanke på det han faktisk har gjort. Ingen andre ville fått en slik sympati for noe sånt. Det er kun fordi han er den han er. 

Ja han har nok fått en lærepenge the hard way, men det er også noen han må regne med og burde tenkt på før han satte seg bak rattet.

Skrevet

Du føler med en mann som var dum nok til å kjøre i fylla, faktisk... 

Skrevet

Petter Northug tok feil valg, det er det ingen tvil om! Fyllekjøring har tatt så utrolig mange liv. Han skal være glad det kun endte med knekt kragebein og at han ikke ble siktet for uaktsomt drap. Men herregud da folkens, han feilet! Det er menneskelig! Selv for O'store Petter Northug! Hvorfor dømmer dere han hardere enn en annen som hadde gjort det samme? Vil gjerne se at det blir like store diskusjoner hver gang det kommer i media om fyllekjøring! Det gikk heldigvis bra og jeg er ganske sikkert på at han aldri kommer til å gjøre noe slikt igjen. Nå må han bare ta straffen sin og jeg håper ikke han får mildere straff bare fordi det er Northug det er snakk om.

Anonymous poster hash: ee6c6...c80

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...