Anonym bruker Skrevet 5. mai 2014 #51 Skrevet 5. mai 2014 Skjerp dere! Han har gjort en feil, la rettssystemet dømme han og ikke dere! Mange som har gjort samme feilen som han. Han drepte ingen så det gikk helt fint. Hvis dere selv har gjort en feil her i livet så gi faan i og dømme andre som gjør en feil. Gribber og møkkafolk er dere! Anonymous poster hash: 96ac4...7ee Ja jeg har gjort feil her i livet, jeg har fyllt bensin på diesel bilen, valgt feil utdanning, ligget med noe typer jeg ikke burde ++, men det er da langt unna VALGET om å sette seg inn i en bil under påvirkning av alkohol. Helt merkelig at fyllekjøring blir sammenlignet med vanlige menneskelige feiltak, jeg synes det er en ganske stor forskjell på å ta et valg (dog påvirket) som kan sette andre menneskers liv i fare enn å feile genrelt som er en del av mennesketlivet.... Anonymous poster hash: 71948...788 Signerer den. Har også gjort feil valg i livet, men ikke slike valg som innebærer at jeg kunne ha tatt livet eller skadet et annet menneske for livet. Fyllekjøring er ulovlig og straffes med fengsel. Kjører du på noen og personen dør så blir du tiltalt for uaktsomt bildrap. Så å sammenligne det med å ha baksnakket en venninne eller ha betalt 2 kroner for lite i en butikk og samme type småfeil man gjør i livet blir rart. Anonymous poster hash: f18b1...1ee
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2014 #52 Skrevet 5. mai 2014 Det er gudskjelov veldig mange som støtter han, så karrieren hans er nok inne ødelagt. Dere er bare patetiske og ute etter skandaler. Petter kommer til å reise seg igjen og han kommer tilbake, sterkere enn noen gang. Så kan dere sitte der og dømme så mye dere vil. Søppelmennesker er det dere er. Anonymous poster hash: 96ac4...7ee Eg dømmer han ikke, gnikker meg ikke i hendene, men syntes handlingen hans fortjener gapestokken, derav denne tråden! Flott for Petter hvis han klarer å redde karrieren sin etter denne fadesen, om det er fortjent, det kan diskuteres! Ett hvert menneske med fornuft i hodet, VET at man ikke setter seg bak rattet i ruspåvirket tilstand! Hi Anonymous poster hash: caa87...1a0
Gjest Kira Skrevet 5. mai 2014 #53 Skrevet 5. mai 2014 Hei, Vi har forståelse for at dette er en tråd som engasjerer og opprører, men vær så snill ikke gå til personangrep på deres meddebattanter. Jeg vil oppfordre dere til å tenke dere om to ganger før dere poster et innlegg, og heller diskutere sak enn å slenge med leppa til hverandre. Kira Brukermoderator
Gjest Julia1984 Skrevet 5. mai 2014 #54 Skrevet 5. mai 2014 Mange har dessverre gjort like dårlige valg som Petter Nortug. Men de færreste er nødt til å stå i gapestokk i mediabildet i etterkant.
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2014 #55 Skrevet 5. mai 2014 Mange har dessverre gjort like dårlige valg som Petter Nortug. Men de færreste er nødt til å stå i gapestokk i mediabildet i etterkant. Når man er kjendis så skal man ta både fordeler og ulemper med det. Man kan ikke kreve masse offentlig ros, kjendislivet, inntekter, TV-dekning og masse skryt, og samtidig skjermes for alt det er verdt hver gang man gjør reelle overtramp. Når du er offentlig person så bør du ikke gå ut og kjøpe sex, være utro etter noter, kjøre i fylla eller gjøre andre dumme ting. Det er VELDIG lett å unngå å kjøre i fylla - enten la være å drikke alkohol (når får idrettsfolk som har det som jobb tid til å drikke seg dritings egentlig???), eller la være å sette seg bak rattet i påvirket tilstand. Og la være å kjøre i 80 i tettbebygd område med 40 som fartsgrense, over en rundkjøring!! Dette er et valg man tar, helt bevisst. Og ja, har man gjort et valg så bør man stå for dette valget etterpå. Ikke stikke fra politiet så de må bruke sporhunder for å finne deg, mens kameraten din sitter igjen i bilen skadd. Anonymous poster hash: f18b1...1ee
Mia_73 Skrevet 5. mai 2014 #56 Skrevet 5. mai 2014 Han gjorde en feil, nå skal han ta det som en mann. Det er måten å gjenvinne respekten. Straffen han sannsynligvis får skal han også ta imot uten å syte.
Elskerhøsten2014 Skrevet 5. mai 2014 #57 Skrevet 5. mai 2014 Ja selvsagt var han det, største dusten innen idretten her til lands
Mia_73 Skrevet 5. mai 2014 #58 Skrevet 5. mai 2014 Skjerp dere! Han har gjort en feil, la rettssystemet dømme han og ikke dere! Mange som har gjort samme feilen som han. Han drepte ingen så det gikk helt fint. Hvis dere selv har gjort en feil her i livet så gi faan i og dømme andre som gjør en feil. Gribber og møkkafolk er dere! Anonymous poster hash: 96ac4...7ee Ingen av mine feil har medført fare for andre. Northug er en idol og det gjør fans alltid vondt når idolene hentes ned fra pidestallen.
*Miss Marple* Skrevet 5. mai 2014 #59 Skrevet 5. mai 2014 Mange har dessverre gjort like dårlige valg som Petter Nortug. Men de færreste er nødt til å stå i gapestokk i mediabildet i etterkant. Men det å være et kjent ansikt er noe han selv har valgt og da må han selvsagt forvente at det blir blest om det når han begår en kriminell handling som påførte en annen skade og i verste fall kunne tatt liv. Vi snakker om en voksen mann på 28 år, ikke en hormonell og impulsiv 18 åring her. Han tok et idiotisk valg og må nå heldigvis stå til rette for det.
hol(L)y COW Skrevet 5. mai 2014 #60 Skrevet 5. mai 2014 Passasjeren kan bli medtiltalt for fyllekjøring, så at han fikk bruddskader får ingen sympati fra meg. Det fortjente han nesten, og var iallefall 99% selvforskyldt med mindre han var bevisstløs og ble båret inn i bilen. Heldigvis ble ingen drept. Når det er sagt tar media det for langt etter min mening. Alle har fått det med seg nå, så for min del holder det iallfall. Northug er sikkert så langt ned i kjelleren som det nesten er mulig å komme, han er ung og lærer forhåpentligvis av det. Media trenger ikke knuse han mer.
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2014 #61 Skrevet 5. mai 2014 Kan uansett fastslå at å "havne på pallen" fra nå av vil ha dobbel betydning for denne karen. 😂 Anonymous poster hash: e9edd...eea
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2014 #62 Skrevet 5. mai 2014 Viss han klarer å prestere i sporet blir slike ting fort glemt. Bare se på fotballspiller. Feks suarez som bet motspillerene og ingen klubb ville ha han i fjor på denne tiden. Nå vil "alle" ha han, men de som eier han vil ikke selge. Alt med bitingen er glemt. Anonymous poster hash: f30be...7d6
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2014 #63 Skrevet 5. mai 2014 Viss han klarer å prestere i sporet blir slike ting fort glemt. Bare se på fotballspiller. Feks suarez som bet motspillerene og ingen klubb ville ha han i fjor på denne tiden. Nå vil "alle" ha han, men de som eier han vil ikke selge. Alt med bitingen er glemt. Anonymous poster hash: f30be...7d6 Det er forskjell på å bite noen så lange man ikke lider av rabies, og å kjøre i fylla dobbelt så fort som det er tillatt med fare for å skade noen for livet, eventuelt drepe noen. Anonymous poster hash: f18b1...1ee
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2014 #64 Skrevet 5. mai 2014 Viss han klarer å prestere i sporet blir slike ting fort glemt. Bare se på fotballspiller. Feks suarez som bet motspillerene og ingen klubb ville ha han i fjor på denne tiden. Nå vil "alle" ha han, men de som eier han vil ikke selge. Alt med bitingen er glemt.Anonymous poster hash: f30be...7d6 Det er forskjell på å bite noen så lange man ikke lider av rabies, og å kjøre i fylla dobbelt så fort som det er tillatt med fare for å skade noen for livet, eventuelt drepe noen. Anonymous poster hash: f18b1...1ee Enig!Det blir helt feil og sammenligne disse to tilfellene! Anonymous poster hash: caa87...1a0
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2014 #65 Skrevet 5. mai 2014 Bare tiden vil vise.. Skal prøve å dra frem tråden om et par år igjen om jeg fortsatt er her. Da har vi fasit. Det samme gjorde jeg en gang når vi diskuterte svineinfluensa. Da mente "alle" at den var trygg og at jeg måtte ta av meg aluminiumshatten. Merkelig nok var det ingen som ville svare meg, når jeg dro frem tråden 1,5 år etter at skandalen var et faktum. Anonymous poster hash: f30be...7d6
Englenemine Skrevet 5. mai 2014 #66 Skrevet 5. mai 2014 Enig med holy cow og Julia1984... Han er human og gjør feil som alle andre . Han skal ikke straffes hardere enn Pål Jensen, Olav Olsen eller Kari Nilsen gjør det samme.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå