Gå til innhold

Blogg om rus

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva syns han om at du blogger om hans rusproblem da? Håper virkelig d skal være en anonym blogg.

Hvorfor håper du at det skal være en anonym blogg? Jeg har ikke noe problem med å stå fram. Har også prata med ham om det. Da kan han også gå inn og lese, lettere å sette ord på ting i form av skriving enn muntlig synes jeg.

Jeg kommer til lese den bloggen med stor interesse. :-)

Jeg er enig i at det bør være en anonym blogg. Jeg synes igrunnen at de fleste blogger bør være anonyme. 

Fremtidige arbeidsgivere googler ofte navnet til folk de vurderer å ansette. Da er det ikke sikkert de liker alt som skrives på den bloggen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Til alle som kommenterer hans rusproblem.

Det er ikke det dette innlegget her dreier swg om. Jeg har fått to relevante svar. Ville noen lest bloggen? Kunne jeg hjulpet andre? Jeg er ikke faglært, men egen erfaring er ofte den beste kunnskapen, kanskje det kunne hjulpet andre mennesker å prate med meg samtidig som det hadde hjulpet meg å prate ut om mine følelser og tanker.

Jeg ville kun lest bloggen hvis din samboer nykteret seg opp samtidig. Da ville jeg fått respekt for deg. For det er en røff kamp sammen.

I mine øyne blir det feil å gi han flere sjanser når han faller utpå. Høres ikke ut som et sunt forhold å bli i. Hvertfall ikke å blogge om. Blir en oppskrift på å bli i et dårlig forhold og syte om det.

Jeg tar sikkert feil og dere har det helt sikkert like bra i hans "gode perioder" som hans ruset perioder.

Snakker om erfaring og du får min ærlige mening.

Anonymous poster hash: ebe22...bbd

Han har hatt opphold uten hjelp pga. soning. Han skal nå på avrusning og behandling, hvis ikke så hadde jeg gått fra han. Har satt noen kriterier jeg også!

"Soning" gjorde ikke saken mye bedre.

Skrevet

Hold bloggen anonym, tenker ikke bare på deg, men på han også, hold dere private, fremtidige arb.givere "elsker" Google, og basserer ansettelse ut av det om de finner noe på navnene, tror ikke "tørrlagt rusmisbruker" eller "ei meden fra det miljøet" er trekk plaster for dere.. Samtidig, er det lettere å unngå hets og personangrep som anonym.

Blogger du mens han blir rus fri, kan det gi mye nytte, både for de som sitter som deg, og de som vil prøve å bli rusfrie, men et tips: Kanskje han kan delta litt på bloggen om han ønsker, gi sitt syn på det også? Og for all del, ALDRI skriv ting han ikke vil du skal dele, da kan du fort sende han ut på kjør igjen.

Anonymous poster hash: b677d...26d
Gjest gangstersquad
Skrevet

Til alle som kommenterer hans rusproblem.

Det er ikke det dette innlegget her dreier swg om. Jeg har fått to relevante svar. Ville noen lest bloggen? Kunne jeg hjulpet andre? Jeg er ikke faglært, men egen erfaring er ofte den beste kunnskapen, kanskje det kunne hjulpet andre mennesker å prate med meg samtidig som det hadde hjulpet meg å prate ut om mine følelser og tanker.

Jeg ville kun lest bloggen hvis din samboer nykteret seg opp samtidig. Da ville jeg fått respekt for deg. For det er en røff kamp sammen.

I mine øyne blir det feil å gi han flere sjanser når han faller utpå. Høres ikke ut som et sunt forhold å bli i. Hvertfall ikke å blogge om. Blir en oppskrift på å bli i et dårlig forhold og syte om det.

Jeg tar sikkert feil og dere har det helt sikkert like bra i hans "gode perioder" som hans ruset perioder.

Snakker om erfaring og du får min ærlige mening.

Han har hatt opphold uten hjelp pga. soning. Han skal nå på avrusning og behandling, hvis ikke så hadde jeg gått fra han. Har satt noen kriterier jeg også!

"Soning" gjorde ikke saken mye bedre.

Du gjør ikke saken noe bedre hvertfall.

Gjest gangstersquad
Skrevet

Hold bloggen anonym, tenker ikke bare på deg, men på han også, hold dere private, fremtidige arb.givere "elsker" Google, og basserer ansettelse ut av det om de finner noe på navnene, tror ikke "tørrlagt rusmisbruker" eller "ei meden fra det miljøet" er trekk plaster for dere.. Samtidig, er det lettere å unngå hets og personangrep som anonym.

Blogger du mens han blir rus fri, kan det gi mye nytte, både for de som sitter som deg, og de som vil prøve å bli rusfrie, men et tips: Kanskje han kan delta litt på bloggen om han ønsker, gi sitt syn på det også? Og for all del, ALDRI skriv ting han ikke vil du skal dele, da kan du fort sende han ut på kjør igjen.

Anonymous poster hash: b677d...26d

Ser poenget med nysgjerrige arbeidsgivere og jeg tar det til meg. Kanskje han kan gjesteblogge og dele sine tanker, meninger og erfaringer rundt det han også. Det er nyrtig håde for meg, andre pårørende og rusmisbruker e. Jeg har trua på denne bloggen (må bare kjøpe ny pc for den andre er full av honning og melk :/)

Skrevet

Hva slags fokus skal denne bloggen ha? Du vil ikke forlate ham, sier du. Skal du skrive om hva slags dop han fikk tak i den dagen, hvordan rusen var, etc?

Jeg spissformulerer det litt, for du er litt uklar i motivasjonen for bloggskrivingen. Ruser du deg i blant? Om du er helt mot rus kan du ikke fortsetre sammen med denne mannen. Da blir du uansett en "enabler" som bidrar til at dette kan fortsette. Du kan jo ikke motsette deg seg samtidig aom du bor med ham!

Anonymous poster hash: f598d...f80

Mine tanker og følelser rundt det han driver med, og en mulighet for at andre kan komme med spørsmål. Jeg er ikke noen fagperson, men jeg har fått mye erfaring uansett. Hvorfor kan jeg ikke bo med ham selv om jeg selv tar avstand fra det? Tror du jeg støtter det han driver med? Vet du egentlig hva du prater om?
Om du bor sammen med ham, samtidig som du ikke godtar det han driver på med, så vet han jo at han alltid har et hjem å gå til. Jeg var en enabler for min x. Uansett hvor lenge han var borte å ruset seg, så visste han at jeg ikke kom til å si nei om han en dag satt hjemme hos seg uten mat. Han var fullstendig klar over at jeg ville hjelpe han, uansett hva han gjorde. Og det gjorde jeg jo, i tre år holdt jeg på med det uten at han ble bedre
Skrevet

Soning i tilleg til rus?Herregud... Sett ikke barn til verden med han.

Anonymous poster hash: 5331d...2be

Skrevet

Du kunne vært kjæresten til min sønn, slik du skriver her. Rus, lover bot og bedring, sitte inne og liksom være rusfri der....

Vet du at i fengsel blir de proppet fulle av medikamenter for at de ikke skal føle, og ikke være helt rusfri? De skal slippe abstinenser osv..... Og vet du det at det florerer av stoff i fengsel? De bytter på det meste, og da også Subutex og sånt, for å få noe annet de vil ha. Tro ikke man er rusfri pga soning.....

Og om det er soningen som holdt han "rusfri", så skal det mye til at han klarer det utenfor. 

Men man skal jo ikke gi opp, og man skal alltid håpe. Likevel vil jeg råde deg til å forlate han........ Hvertfall til han har fått skikk på livet. Du kan være venn, men ikke noe mer. Så får dere se hva fremtiden bringer.

Ellers ville jeg kanskje lest bloggen, som pårørende selv. Jeg vet jo hva det er, og det er derfor jeg ikke unner deg et sånt liv, siden du har valget. En mor har ikke samme valget......

Anonymous poster hash: fefe9...4b4
Gjest gangstersquad
Skrevet

Ingen som har tips til hva jeg ka

N kalle bloggen?

Skrevet

Idiotiskevalg.blogg.no

Hadde aldri godtatt at noen under mitt tak ruset seg, og hadde hvertfall aldri vurdert å stifte familie med noe slikt.

Jeg har erfaring, kjip erfaring. Du bør komme deg unna mens du kan.

Skrevet

Hvis du skal blogge, vil jeg anbefale blogspot. Liker oversikten dashbordet deres gir. Også lett å finne lederstatistikk.

Skrevet

ikkeblisommeg.blogg.no?

howtoruinurlife.blogg.no?

sakteselvmord.blogg.no?

nullhjerne.blogg.no?

taperenruserseg.blogg.no?

Anonymous poster hash: c4e17...dce
Skrevet

Jeg ville likt å lese en slik blogg. Har dessverre selv erfaring med en kjæreste som ruset seg over lengre tid (-bak min rygg), og det å høre om andres erfaringer hjelper mer enn fra de uten kjennskap til rus og rusmisbrukere. Jeg var "grønn" om narkotika og mine "rådgivere" likeså.

Det er veldig lett å fortelle andre hva de skal gjøre når man selv slipper å ta valget og konsekvensene av det, uansett hva det blir.

Det er overhodet ikke enkelt å avslutte et forhold til en man elsker.

Tror jeg ville kalt bloggen; "kjærlighet og rus" eller "kjærlighet, håp og rus". Noe i den duren. "Dop eller kjærlighet?" "Håpet" kanskje.

Håper han blir rusfri for din og hans skyld. Klem

Anonymous poster hash: 93a94...638

Gjest gangstersquad
Skrevet

Jeg ville likt å lese en slik blogg. Har dessverre selv erfaring med en kjæreste som ruset seg over lengre tid (-bak min rygg), og det å høre om andres erfaringer hjelper mer enn fra de uten kjennskap til rus og rusmisbrukere. Jeg var "grønn" om narkotika og mine "rådgivere" likeså.

Det er veldig lett å fortelle andre hva de skal gjøre når man selv slipper å ta valget og konsekvensene av det, uansett hva det blir.

Det er overhodet ikke enkelt å avslutte et forhold til en man elsker.

Tror jeg ville kalt bloggen; "kjærlighet og rus" eller "kjærlighet, håp og rus". Noe i den duren. "Dop eller kjærlighet?" "Håpet" kanskje.

Håper han blir rusfri for din og hans skyld. Klem

Anonymous poster hash: 93a94...638

Endelig ei med litt forståelse, det var akkurat det jeg trengte (jeg begynte faktisk å grine av innlegget ditt)! Han ruser seg ikke mye, men i mine øyne er det fremdeles et rusproblem når han ikke helt får til å slutte.

Høres ut som noen fornuftige navn på en blogg så en av de blir det! Kommer med oppdatering når bloggen er oppe og går jeg. Takk igjen!! :)

• 5 uker senere...
Gjest gangstersquad
Skrevet

Her er adressen til bloggen: kjaerlighetogrus.blogg.no

Skrevet

Her er adressen til bloggen: kjaerlighetogrus.blogg.no

Og jeg har kommentert. :)

Anonymous poster hash: 35187...82d

Skrevet

Jeg og, men den godkjenner du vel ikke.. 
Jeg vet hvor du står. Du sier du vil hjelpe andre, men i realiteten, er det du som trenger hjelpen. Hjelp fra andre som har vært i samme situasjon, til å åpne øynene dine. 
Du kommer til å angre som bare det den dagen du faktisk klarer å komme deg unna. "Hvorfor hørte jeg ikke på andre før det var for sent".
Håper du tar til fornuften før den tid

Skrevet

Kjører han bil når han er ruset???

Anonymous poster hash: f8f7a...b91

Skrevet

Skriv blogg og få ut følelsene dine, d vil nok hjelpe deg litt,

Men vit at du kan aldri klare å hjelpe han før han er villig til å hjelpe seg selv!

Skrevet

Finner ikke bloggen....

Gjest gangstersquad
Skrevet

Skriv blogg og få ut følelsene dine, d vil nok hjelpe deg litt,

Men vit at du kan aldri klare å hjelpe han før han er villig til å hjelpe seg selv!

Han skal heldigvis på avrusning nå :)

Gjest gangstersquad
Skrevet

Finner ikke bloggen.... Anonymous poster hash: ebe22...bbd

Www.kjaerlighetogrus.blogg.no :)

Skrevet

Stakkars jente, du er så medavhengi at det gjør vondt i sjela mi  :klem:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...